Sivu 2/4
Lähetetty: 03 Elo 2005 19:50
Kirjoittaja janzamar
toivotaan että toimii jatkossakin
elikkä onnea matkaan. 8)
Lähetetty: 03 Elo 2005 21:09
Kirjoittaja Paco
Eli vika oli sulakerasiassa? Minusta tuntuu, ettei tuon minun Orionin vika korjaantunut. Olen ajanut lähes 100km ja vielä sammuu kesken jarruttaessa/tai kytkintä painaessa. Nykii myös, muttei niin pahasti. Jos 200km kohdalla vielä nykii, niin bensapumppu vaihtoon meneepi.
Lähetetty: 03 Elo 2005 21:14
Kirjoittaja hepuli
aivan tyhjää rahan tuhlausta viedä näitä -90 -91 ja muitakin fordeja mihinkään korjaamoille kaikki näyttävät menevän siitä mistä aita on matalin eli vaihdetaan uutta osaa niin kauan kunnes saadaan auto jotenkin pelaamaan ja sinä maksat . katsokaa ensimmäisenä sulakepohjan kylmäjuotokset sulake boksi lähtee kyllä aivan kohtuu työllä pöydälle .merkatkaa releet (alla numero )alumiini pinnit voi merkitä tussilla kotelon kanteen .releet ja pinnit pois ja kotelo auki..itselläni oli 8 kylmä juotos vikaa kaikki piirilevyn päälypuolella (juotoksessa suurennuslasilla havaittava tummempi ympyrä juotoksen keskellä)myös alapuolen suojamuovi lähtee ilman työkaluja pois tarkasta myös nämä kylmäjuotokset(tinaa kipinöineet kylmäjuotokset suurennuslasin kanssa ettei tule uusia yhteyksiä)
Lähetetty: 03 Elo 2005 21:21
Kirjoittaja Paco
Pystyykö ne kylmäjuotokset korjaamaan kolvilla, vai onko ne yhtä pieniä kuin jossain kännyköissä tms? Kannattaako ostaa uusi rasia, vai kolvata? Kolvaus on minulla ainakin joten kunten hallussa. Niin ja saako sen rasian irti auton sisäpuolelta vai miten?
Lähetetty: 03 Elo 2005 22:28
Kirjoittaja hepuli
kyllä pystyy itse käytin noin 5 millillistä normaalia juotos kolvia.hyvä valo hieman tinaa kolvin nokkaan toiseen käteen suurennuslasi ja kun täppä lämpenee se täyttyy tinalla siinä se. itselläni on auto kyllä toiminut korjauksen jälkeen.rasia on kujettajanpuolella kojelaudanalla.muista ensin irroittaa akun kaapelit.ota seur.rasian alta reiitetty kumisuojus vetämällä pois.merkkaa seuraavaksi tulevat 3kaapelia vas.kes.oik.irroita(10mm hyl.)irroita alta kolme isoa liitintä (eivät voi mennä sekaisin )itselläni tuli viellä yksi piuha oikeaan laitaan jokapitäisi merkata.keskellä rasiaa on lukko jonka avaamalla rasia tipahtaa alas.ota rasian päällä siaitsevat liittimet irti (ei voi panna väärin)vetämällä rasian pitäisi irrota.
Lähetetty: 04 Elo 2005 15:22
Kirjoittaja Paco
Kiitos ohjeista! Kerron kun olen katsonut piirien kunnon. Voi mennä jonkin aikaa kun on ensi viikko lomaa ja en ole kotona, mutta Orionilla matkassa kuitenkin. :X
Lähetetty: 06 Elo 2005 15:54
Kirjoittaja marzu
Jatketaan sit tähän samaan, kun vika tuntuu olevan vähän samanlainen kait, eli auto ei starttaa ollenkaan, ei kuulu sähköisen bensapumpun hurinaa. Voiko syynä olla ajonestolaite?? Tartteen kipeesti apuu

vai vienkö auton suosiolla ford-liikkeeseen? Autona escort 1997
Lähetetty: 06 Elo 2005 17:36
Kirjoittaja hepuli
jos virrat ja sulakkeet ovat kunnossa saattaa tosiaan vika olla ajonesto laitteessa joka on jäänyt päälle ja täytyisi saada nollattua.ei ole kovinkaan paljon kokemuksia ajonestolaitteista joissakin merkeissä nollautuvat kun akunkenkiä pitää jonkunaikaa irti.fordilta taitaa löytyä nopein apu.
Lähetetty: 07 Elo 2005 17:10
Kirjoittaja marzu
Onkos sille ajonestolaitteelle omaa sulaketta? Onko tietoo kuin pitkään pitäs olla irti ne akunkengät jotta järjestelmä nollautuu? Ei auta kun ottaa polkupyörä alle, taittuuhan se matka silläkin

Lähetetty: 07 Elo 2005 17:18
Kirjoittaja Paco
Jos ei oo mitään kiireitä, niin ota akku irti vaikka yöksi, niin kyllä pitäis olla nollaantunut. Tämä oli siis varman päälle, huiomasti pienempikin aika riittää.
Lähetetty: 07 Elo 2005 18:40
Kirjoittaja Eemeli
Aiheeseen liittyen... Eihä voortilla osata tehdä muuta kuin kylmä juotoksia.
Omassa sierrassa joutunu vähän väliä jotai tinailee, ku alkavat pätkimään huonojen juotosten takia. Hyvä esimerkkihän on IS ja Cossu kierroslukumittari, taitaa jokaisessa niissä olla juotokset vähän mite sattuu. Omaan autooni joutunu tinauksia parantelee myös tuohon ruiskun boksiin... ku bensapumppu alko pätkimään ja lopuksi lopetti kokonaan toimintansa.
Lähetetty: 07 Elo 2005 21:14
Kirjoittaja WSE
hepuli kirjoitti:Vaihdoin lauantaina uuden bensapumpun ja releen sekä alkuperäisen uuden lambdan, auto lähti heti käyntiin ja kävi niin tasaisesti ja hiljaa lähti samalla tyhjäkäynnin huopaaminen pois, luulin että vika oli siinä, kun sitten illalla kävin koeajaamassa alkoi sama nykiminen autolla ajaessa. Pakko oli pitää muutaman päivän paussi, kun olen etsinyt vikaa 2 kk. Auto kävi korjaamolla, mutta ei ne löytäneet vikaa vaan tyhjää ostivat osia mitkä eivät olleet edes rikki meni 600 € sinnekkin aivan tyhjää. Nyt aamulla menin jatkamaan vian etsintää ja käytin sulakepohjan auki ja suurennuslasin kanssa piirilevyn kylmäjuotokset oli ainakin 10 kohtaan auki, auto lähti taas käyntiin, ei olla vielä käyty ajamassa oliko vika siinä. Kasaan auton ja vastaan oliko vika siinä.
Mitä ne tuommoiset korjaamot on? Rahan periminen pitäisi olla kiellettyä jos ei homma tule kuntoon.
Lähetetty: 07 Elo 2005 22:26
Kirjoittaja marzu
Auto taas toimii, oli vähän outo juttu, asiaa pitää tutkia, kiitos kaikille avusta, ai mistä avusta

Lähetetty: 07 Elo 2005 23:47
Kirjoittaja Paco
marzu kirjoitti:Auto taas toimii, oli vähän outo juttu, asiaa pitää tutkia, kiitos kaikille avusta, ai mistä avusta

Mikäs oli ratkaisu ongelmaan?
Lähetetty: 08 Elo 2005 12:01
Kirjoittaja marzu
Ei tietoo viasta, se on taas rikki

No kärripojat on matkalla tänne niin lähtee auto korjaamolle, toivottavasti ei tuu kallis lasku.
Lähetetty: 08 Elo 2005 19:20
Kirjoittaja Bootsi
vaihda puola.

Lähetetty: 08 Elo 2005 21:10
Kirjoittaja hepuli
Hepulin vaimo vastaa, veimme auton korjaamolle siinä uskossa, että vika löytyisi heti, koska kyseisellä korjaamolla oli kaikki vikaan löytyvät laitteet. Se oli eka kerralla 2 viikkoa, ilmeisesti alkoi etsiä vikaa vaihtamalla aina uuden osan mistä alkoi etsiä vikaa. Ensin vaihtoi pyörintänopeudentunnistimen sitten puolan ja sen jälkeen sytytysyksikön ja ilmoitti, että auto on kunnossa, ei kysynyt meiltä, että saako vaihtaa kyseiset osat vaan oli vaihtanut ne uusiin. Ajoimme autolla pari päivää, sama vika ilmeni taas, veimme auton taas sinne ja se oli pari viikkoa siellä eikä vikaa löytynyt, haimme auton sen jälkeen pois ja isäntä alkoi etsiä itse vikaa, minkä se löysikin, kun suurennuslasin kanssa kävi läpi sulakerasian piirilevynpohjan, mistä löysi tinattavaa, nyt pitää panna myyntiin kyseiset osat jotka ovat ihan ehjiä, isäntä on ne testannut, kun auto on kunnossa ja vaihtanut uudet näihin vaihdettuihin ja auto pelasi ihan hyvin kuin uusiin vaihdetut, siinä sen näkee mitä ne tekee korjaamoilla. Parempi tehdä korjaukset itse niin ei tule tyhjiä varaosien uusimisia. Olemme sanoneet kaikille , ettei kyseiseen korjaamolle kannata viedä autoa, mikä on monien merkkiliikkeiden vienti sinne, jos eivät löydä itse vikaa. Auto pelaa nyt kuin enkeli, kiihtyy mahtavasti koska on 105 hv pieneksi autoksi ja auto on minun käytössä ja ajan autoa tosi paljon.
Lähetetty: 08 Elo 2005 23:36
Kirjoittaja hepuli
Hepulin vaimo vastaa, kannattaa alkaa vian etsintä ensimmäisenä sulakerasian piirilevyn juotoksista onko siellä kaikki ok! Ettei pala tyhjää rahaa niinkuin meillä kävi!!!!
Lähetetty: 08 Elo 2005 23:48
Kirjoittaja marzu
Niin ois pitänykkin tehä, huomasivat sen korjaamolla ja nyt on korjaamolasku 220euroo

Lähetetty: 08 Elo 2005 23:57
Kirjoittaja hepuli
Meillä oli lasku 600€ aivan tyhjästä, kyllä ottaa kaaleen, eikä edes hyvitä mitään, tietenkin jos ottaa kuluttaja-asiamieheen ja alkaa asiaa ajaa eteenpäin, pitää katsoa mille alkaa! Asian vastasi Hepulin vaimo, iskä on nyt stressin vapaalla
Lähetetty: 09 Elo 2005 22:33
Kirjoittaja WSE
jone kirjoitti:No kysyin sitte että jos tuon auton sinne korjattavaksi niin mitäs sitten teette..? Tuumas vaan et vaihetaan uutta osaa niin kauan et se rupee pelaa..

Mahtavaa..

No onhan toiki tietty yx tapa ratkoo ongelmia..

huhhuh. Tuommoiselle kaverille olisi tullut annettua sen verran rakentavaa palautetta ettei olisi tainneet puhelinlinjat kestää...

Lähetetty: 09 Elo 2005 22:36
Kirjoittaja WSE
hepuli kirjoitti:Meillä oli lasku 600€ aivan tyhjästä, kyllä ottaa kaaleen, eikä edes hyvitä mitään, tietenkin jos ottaa kuluttaja-asiamieheen ja alkaa asiaa ajaa eteenpäin, pitää katsoa mille alkaa! Asian vastasi Hepulin vaimo, iskä on nyt stressin vapaalla
Ihmeellisintä koko jutussa oli että startti ja laturin säädin on vaihdettu. Muuthan sentä sivuaa jollain tavalla asiaa, vaikkei niitäkään testaamatta pidä vaihtaa. Kyllähän tyhmemmänkin korjaajan luulisi tajuavan että jos kone pyörii startti toimii. Laturin säätimellä taas ei ole minkään valtakunnan vaikutusta käyntiinlähtöön jos akussa sattuu virtaa olemaan.
Lähetetty: 14 Elo 2005 17:49
Kirjoittaja Paco
Joh. Vetäsin sulakerasian irti ja katselin suurennuslasilla. Ei ollut mitään kylmäjuotoksia. Kaikki olivat terveen näkösiä. Ainoa homma, joka kävi arveluttamaan oli sulakerasian päällä olleen releen liittimien hapettuminen. Ne kolme (vai 2? en muita) liitintä oli hapettunut ja hioin puukolla pinnan taas kirkkaaksi, mutta ei auttanut... Seuraavaksi vaihdan tulpanjohdot ja bensapumpun. Jos ei auta niin myyn koko paskan ja vaikka auttaisikin, niin myyn silti. Olin ehtinyt olla lomilla yhden päivän kun Orion tiputti takavaimentimen maahan ja rupes vinkumaan vetareista, tai jostain, en jaksa enää kiinnostua.
Lähetetty: 15 Elo 2005 00:14
Kirjoittaja hepuli
Pacolle, Hepulin vaimo vastaa, kun isäntä on yövuorossa, et varmaan ole katsonut niitä juotoksia oikein, käsken isännän huomenna vastata , se kerto mulle millain se korjas ne, mutten ala nyt kertoo, parempi isännän selostaa se huomenna, että tulee oikein. Meillä ainakin on auto pelannut ihan ok!
Lähetetty: 05 Syys 2005 18:41
Kirjoittaja hepuli
Vika oli siinä piirilevyn kylmäjuotoksissa, mitkä pitää katsoa tarkkaan suurennuslasin kanssa, että kaikki juotokset on ok! Eka kertaan, kun katsoin suurpiirteittäin kaikki näytti ok, muttei ollutkaan, vaan löytyi kymmenen missä oli juotoksetoli irti, nyt on auto pelannut kuin unelma, SIIS KATSOKAA NE PIIRILEVYN JUOTOKSET KUNNOLLA!!!!!