Sivu 2/2

Lähetetty: 02 Heinä 2006 18:59
Kirjoittaja eskomk4
hartza kirjoitti:Noniin, nyt on Fiesta käynyt penkissä. 122hv@5400rpm laskennallista konetehoa ja vääntöä 178Nm@4000rpm. Mikä mukavinta, käyrät nousevat tasaisesti ja vääntöä on tarjolla välillä 2100-4500rpm yli 165Nm Seokset lähellä optimaalista koko aluella joten ilman raudan vaihtoa ei muutoksia saa aikaan.

Viritykset: Moottori vm.93 1.8 16V Zetec, 2.0 Mondeon kaasuläppä, ilmamäärämittari ja nokat, Simotan kuiva kartiofiltteri, katiton putki, loppuosa putkesta 2.5", vakio ECU.
Vääntö on kyllä melko kohdillaan. Huipputeho kuitenkin melko matalalla ja siksi ei varmaan tuota suurempi ole.

Lähetetty: 27 Syys 2006 00:19
Kirjoittaja FTB
Kertokaa nyt että mistä noi koneet voi ulkoisesti erottaa sellainen ihminen joka noista koneista ei sen enempää ymmärrä? :roll: Onko kyljessä jotain merkintöjä joista erottaa..? Onko jotain ulkoisia mittoja joista voisi tunnistaa?

Lähetetty: 27 Syys 2006 07:49
Kirjoittaja Pyrre
Siis kaksi eri tehoista zetekkiä vai? Itsellä ainakin lukee jossain muovissa isolla 115hp, en muista mikä muovi se nyt oli. Mutta ei voi olla huomaamatta. Tuo siis ainakin jos autossa kiinni. Tosin silloin helpompi katsoa rekisteriotteesta.

Lähetetty: 27 Syys 2006 08:41
Kirjoittaja JesseT
Koneen tyyppi on myös stanssattu lohkon reunaan siihen kampikulma-anturin viereen.

Lähetetty: 27 Syys 2006 10:26
Kirjoittaja FTB
JesseT kirjoitti:Koneen tyyppi on myös stanssattu lohkon reunaan siihen kampikulma-anturin viereen.
Ja mikäköhän merkintä tarkoittaa mitäkin konetta? :roll: Ja tosiaan kyse on niistä kahdesta 1.8:sta joista toisessa 105hv ja toisessa 130hv :wink:

Lähetetty: 27 Syys 2006 16:09
Kirjoittaja JesseT

Lähetetty: 28 Syys 2006 00:17
Kirjoittaja Monteonisti
Mondeossa tosiaan oli 115, mutta Zetecci tuli aikaisemmin Eskoon Suomessa, siis -92 ja oli nuissa 105! 8)

Lähetetty: 29 Syys 2006 00:02
Kirjoittaja Monteonisti
Niin minäkin! :D

Lähetetty: 28 Loka 2007 12:02
Kirjoittaja njietro
Vähän vanhaa ketjua kaivan...
lapazu kirjoitti: Mondeossa alusta asti 115hp.
Mitkä on näiden koneiden erot? Saako tästä escortin 105hp versiosta edes tota 10 lisähevosta mitenkään kohtuurahalla..? Mistä tota kannattais lähteä kutitteleen lisätehon toivossa?

Kun ton 105->130hp löytäminen nyt ilmeisesti on pirun kallista, mitä nyt tästä ymmärsin.

Lähetetty: 28 Loka 2007 22:00
Kirjoittaja Krisse
njietro kirjoitti:Kun ton 105->130hp löytäminen nyt ilmeisesti on pirun kallista, mitä nyt tästä ymmärsin.
Ilmaseksiko ne hevosvoimat pitäisi saada?

Tässäkin threadissa on todettu jo useasti että olennaisimmat vaihdettavat palikat on nokat ja kaasuläppäkotelo jotka maksaa käytettynä 100-150 euroa. Jos tollanen sijotus todellisiin lisähevosvoimiin on 'pirun kallista' nii kannattanee vaihtaa harrastusta. Ei noilla muutoksilla vielä täydellistä 130 heppakloonia tehä mutta eron varmasti huomaa, toisin kuin sijoittamalla saman rahan vapariputsariin ja takapönttöön.

Lähetetty: 28 Loka 2007 22:42
Kirjoittaja Regu
Lisätään tähän vielä, että ainakin itsellä 4-1 pakosarja kruunas koko paketin eli nuo 115>>130 kilkkeet.

Lähetetty: 29 Loka 2007 17:38
Kirjoittaja njietro
Krisse kirjoitti: Ilmaseksiko ne hevosvoimat pitäisi saada?

Tässäkin threadissa on todettu jo useasti että olennaisimmat vaihdettavat palikat on nokat ja kaasuläppäkotelo jotka maksaa käytettynä 100-150 euroa. Jos tollanen sijotus todellisiin lisähevosvoimiin on 'pirun kallista' nii kannattanee vaihtaa harrastusta. Ei noilla muutoksilla vielä täydellistä 130 heppakloonia tehä mutta eron varmasti huomaa, toisin kuin sijoittamalla saman rahan vapariputsariin ja takapönttöön.
Joo ei, ymmärsin vaan ton hintaluokan moninkertaiseks tohon nähden, niin monen osan vaihtamisesta puhuttu täällä.

Mistä autosta/koneesta ne nokat ja kaasuläppäkotelo pitäis löytyä? Ehdotuksia mistä lähtis ettiin kyseisiä?

Varmaan vois heittää ihan suorilta 180tkm ajettuun koneeseen noi osat, ettei tarvi alkaa koneeseen mitään kulutusosia vaihtaan kun kuitenki ihan "tehdasviritys" eli samoilla osilla se on rakennettu 25hp isommillekin tehoille..? Eli venat, venajouset, männät jne..

Kestävyyttä noi tuskin kauheesti koneesta vie mutta kasvaako kulutus monta litraa ja katoaako alaväännöistä iso osa nokkien seurauksena? :roll:

Muodostaako vakio ilmanputsari ja pakosarja/-putkisto isoja epäkohtia tollasten "viritysten" kanssa?


e: ja kun oli puhetta olennaisimmista palikoista niin pelkään vaan että jättämällä jonkun osan vaihtamatta menettää kaiken hyödyn/rikkoo koneen. Lukiolaisen huimilla tienesteillä ei olisi varaa mihinkään kauheisiin sekoiluihin.
Kessi kirjoitti:Oliko pakko mainita.. Ei olis muuten välttämättä hokannu :mrgreen: :mrgreen:

Ei tule!! :twisted: Täytyy sitä mehuakin sinne koneeseen lisää saada.. Ei se pelkkä lisääntynyt ilma vielä ihmeitä tee... :wink:
Eli pelkästään nokan vaihto tohon lisäks niin voimaa tulee? On nää (ruisku)autot vähän utopiaa viellä.

Kiitos mahdollisista vastauksista etukäteen. :)

Lähetetty: 04 Marras 2007 01:13
Kirjoittaja Monteonisti
Normaaliajossa ei paljoa merkitystä tuolla erolla 105-115-130? 8)

Lähetetty: 04 Marras 2007 01:33
Kirjoittaja Regu
Monteonisti kirjoitti:Normaaliajossa ei paljoa merkitystä tuolla erolla 105-115-130? 8)
Kyllä jo tuon 115>>130hv eron huomaa.

Lähetetty: 04 Marras 2007 01:53
Kirjoittaja 5door
lisääkö nokat kuinka päästöjä, katsastusta silmällä pitäen. autoracingissä näky olevan zetec:kiin kans nokkia.

Lähetetty: 12 Marras 2007 23:30
Kirjoittaja jake80
itse tein seuraavat muutokset omaani 1.8 mondeoon (115hv) 55mm kaasuläppä ja 65mm:nenkin löytyy mutta huono kaupunki ajossa. 3"imuputkisto+vapari, 2.0 mondeon -98 nokat nosto 1.5mm enemmän kun vakioissa, 2.0:n ecu jossa rpm chip, 4-2-1 peltisarja+ 2"putkisto (ilman kattia) ja kaikki muutkin saastelaitteet pois... ja osien hintaan nähden hyvin kulkee joka päiväisessä ajossa, tehokin on täysin riittävä.

Lähetetty: 13 Marras 2007 13:18
Kirjoittaja koskar
jake80 kirjoitti:itse tein seuraavat muutokset omaani 1.8 mondeoon (115hv) 55mm kaasuläppä ja 65mm:nenkin löytyy mutta huono kaupunki ajossa. 3"imuputkisto+vapari, 2.0 mondeon -98 nokat nosto 1.5mm enemmän kun vakioissa, 2.0:n ecu jossa rpm chip, 4-2-1 peltisarja+ 2"putkisto (ilman kattia) ja kaikki muutkin saastelaitteet pois... ja osien hintaan nähden hyvin kulkee joka päiväisessä ajossa, tehokin on täysin riittävä.
Ihan mielenkiinnosta, että mistä tuo 65mm kaasuläppä on? Ja onko pulttijako sama kuin fordin perus 52mm kaasuläpässä?

Lähetetty: 15 Marras 2007 16:24
Kirjoittaja jake80
koskar kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta, että mistä tuo 65mm kaasuläppä on? Ja onko pulttijako sama kuin fordin perus 52mm kaasuläpässä?

oma 65mm kaasuläppä on omavalmiste (modattu 325 bmw läpästä).
ja rs2000 läppä ei käy zetec moottoriinkaan suoraan, koska siitäkin puuttuu ilmareikä tyhjäkäyntiventtiilille.

Lähetetty: 17 Marras 2007 14:47
Kirjoittaja jake80
päivitystä edelliseen. kävin 16.11. dynossa HARISELLA ja mielenkiintoita oli seuraavat lukemat. viriohjelma-teho 99kw(135hp)/5890 RPM ja vääntö 170nm/5225 RPM vakio-ohjelma-teho 98kw(133hp)/6042 RPM ja vääntö 166nm/5453 RPM. (MITTAUS TEHTIIN 55mm kaasuläpällä).

lastu lähti heti takaisin muukkoselle (uudelleen ohjelmointiin).
moottori on ainakin hyvässä kunnossa mutta vapariin tehon saanti ei ole helppoa, joten tällä hetkellä meinaa käydä ajatus mielessä myydä uskollinen mondeoni ja siirtyä takaisin ahtimen tuomaan iloon. cossu sierraa en enää hommaa, mut fordi sen olla pitää. Ehdotuksia kaipaisin suuntaan jos toiseenkin. KIITOS.

Lähetetty: 26 Marras 2007 17:23
Kirjoittaja jake80
niin saatiinhan se mondeo viimeinkin säätöihin. nyt ainakin on vähän helpottunut olo, että lastun rahat meni ns.roskiin. teho nousi 6hv. no onhan se tyhjää parempi.

Re: Escort 1.8 zetec (105hp --> 130hp)

Lähetetty: 12 Syys 2010 09:51
Kirjoittaja temexian
Moro ! kyselisin et mikä ecu ois hyvä laittaa onks 2.0 litrasen ecust mitää hyötyy 1.8 ?

Re: Escort 1.8 zetec (105hp --> 130hp)

Lähetetty: 17 Marras 2010 02:54
Kirjoittaja Susa
ei käy 2l ecu 1.8 koneeseen..eikä siitä pelkästään hyötyä..pitäs vaihtaa nokat ja ehkä isompi kaasuläppä.. http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1043650 ^^