90tkm takana, moottorin häiriövalo syttyi, mutta auton toiminnassa en huomannut mitään. Kurvasin Fordin huoltoon -> testeri kiinni ja diagnoosina huonot öljyt?? häh

Lääkkeeksi regenerointi ja uusi suodatin ja öljyt. (149EUR) Jos ei tokene huoltomies suositteli dpf -suodattimen vaihtoa.
2000km lisää maantietä ja valo syyttyi uudestaan, auto toimi edelleen niinkuin pitääkin -> fordille testeriin, sama vikakoodi -> öljyt ja suodatin taas uusiksi 189EUR. Suosittelivat egr -venttiilin vaihto.
edit
egr venttiili vaidehdettu n. 500EUR töineen - Vanha venttiili oli aika nokinen mutta ei jumissa.
Katotaan miten pitkälle nyt pääsen.
edit.
250km häiriövalo syttyi taas -> seuravana päivänä sammui itsekseen
edit
1000km lisää ja taas se tuossa mittaristossa killittää

-aamulla valo summui mutta ajoin Fordille.
Viaksi ilmoittivat dpf -suodattimen tukkoisuuden

helvetti jo 1.5kk sitten huoltomies kertoi samaa.
dpf -suodatin tilattu -> 1300EUR + työt 2h. Huoltopäivä 1,5 viikon päästä
edit
Ajettava kuiten on -> 250km josta puolet moottoritietä, perillä auto sammu, moottorin toimintahäiriö siis se punainen kolmio syttyi - kuittasen sen (kaasu- ja jarrupoljin pohjaan, virratpäälle (ei kuitenkaan käyntiin) 15s. -> valo sammui. Kurkkasin öljytikkua -> pinta noussut yli maximin - taitaa syöttää tavaraa sen verran paljon että öljyt on taas pilalla. Mut kotia on päästävä. Huoltoasemalle kurvatessa auto tilttasi täydellisesti. Virrat jäi päälle mut kone sammu ja ei totellu start nappulaa

. Avainta ronklasin aikani ja sain auton virrattomaksi -> startista käyntiin ja loput 150km kotiin. Nyt pitäs viikko ootella sitä saamarin hiukkasloukkua.
-SEURAAVAKSI TAIDAN OSTAA SUOMENHEVOSEN

sillä ei ainakaan ole pakokaasunkierrätyssysteemiä - kaikki taivaalle vaan.