Sivu 2/3

Lähetetty: 04 Loka 2007 22:18
Kirjoittaja _rampe_
kyllä siinä kaasari on tai ainaki iskä kivenkovaan niin väittää...

Lähetetty: 04 Loka 2007 23:09
Kirjoittaja TeRoK

Lähetetty: 04 Loka 2007 23:30
Kirjoittaja _rampe_
meinaakko että on ruisku?

Lähetetty: 05 Loka 2007 07:13
Kirjoittaja TeRoK
jep.

Lähetetty: 05 Loka 2007 10:10
Kirjoittaja jaska74
_rampe_ kirjoitti:meinaakko että on ruisku?
pitäs olla jos on alkuperänen kone kiinni..

onko siinä ilmanputsarikotelo pyöreä ja koneen päällä näin
http://ford-sierra-club.hit.bg/ohc13.jpg

vai neliskulmanen ja konehuoneen sivussa
näin http://ford-sierra-club.hit.bg/dohc.jpg
tai näin http://ford-sierra-club.hit.bg/ohc2.jpg

Lähetetty: 05 Loka 2007 15:56
Kirjoittaja TeRoK
Niin koneestahan oli ihan kuvakin tuolla edellisellä sivulla.

Lähetetty: 06 Loka 2007 19:53
Kirjoittaja _rampe_
joo oli se näköjään ruisku ja käyntiinkin se jo lähti :)

oikosulku?

Lähetetty: 08 Loka 2007 23:41
Kirjoittaja _rampe_
nyt tuli semmonen vika että ku auton sammuttaa niin niin siinä jää virrat päälle eli siinä on oikosulku. missähän tämä vika voisi olla ,kun autossa on käsihallintalaitteet ja kun sen työntää eteen niin virrat sammuu ja kun se on ollut samassa asennossa muutaman sekunnin niin tulee taas virrat ja sitten pelkääjän puolen sulakerasiasta kuuluu voimakasta suhinaa kun laittaa akunjohdon kiinni.

Re: oikosulku?

Lähetetty: 09 Loka 2007 10:36
Kirjoittaja jaska74
_rampe_ kirjoitti:sulakerasiasta kuuluu voimakasta suhinaa kun laittaa akunjohdon kiinni.
:shock:

Lähetetty: 09 Loka 2007 14:45
Kirjoittaja _rampe_
siis kun otan aina miinus johdon irti koska virrat jäävät päälle ja kun sen laittaa kiinni niin pelkääjänpuolen rasiasta kuuluu suhinaa ja joskus nousee jotain höyryä sieltä sivusta(vähän niin kuin sumua)

Lähetetty: 09 Loka 2007 15:21
Kirjoittaja GeeTee-
_rampe_ kirjoitti:siis kun otan aina miinus johdon irti koska virrat jäävät päälle ja kun sen laittaa kiinni niin pelkääjänpuolen rasiasta kuuluu suhinaa ja joskus nousee jotain höyryä sieltä sivusta(vähän niin kuin sumua)
Oliskohan siellä vettä..? Ei kovin hyvältä kyllä kuulosta, palaa pian koko laitos.. Onko virtalukon toimintaa tutkittu?

Lähetetty: 09 Loka 2007 16:08
Kirjoittaja TeRoK
No melkein varmasti on sulakerasiassa vettä. Tai ainakin ollut joskus ja on hapettumaa.

Lähetetty: 12 Loka 2007 14:57
Kirjoittaja _rampe_
nyt tuli semmonen vika että laitoin eilen illalla käyntiin niin laturista nousi hirvee savu ja sammutin eikä lähtenyt enää käyntiin. Mikähän täsä nyt vois olla vikana? Oikosulku?

Lähetetty: 22 Loka 2007 00:55
Kirjoittaja _rampe_
oiskohan tosta menny se laturi ku se savu nousee ku on virrat päällä ja enää ei tuu ees virtoja mittaristoon mutta se kyllä meinas lähtä yks päivä käyntiin vai keksittekö jotain muuta vikaa?

Lähetetty: 24 Loka 2007 13:38
Kirjoittaja _rampe_
otin nyt sen laturin irti ja avasin sen mutta en nähnyt mitään mikä ois ollu rikki eli oisko tuo nyt sitte sökö vai johtuuko jostain muusta tuo savu? ja olisiko kellään sähkökaavioita ja räjäytyskuvia tosta scorpiosta?

Lähetetty: 24 Loka 2007 14:36
Kirjoittaja tursas
_rampe_ kirjoitti:ja olisiko kellään sähkökaavioita ja räjäytyskuvia tosta scorpiosta?
Tuolta tekniikan linkeistä löytyy nämä:
http://wheels.vc.org.ua/petrunko/scor.htm
wiring diagrams on sähkökaaviot, mutta englanniksihan noi Haynesit aina on...kannattaa kopsata ennen ku ne häipyy.

Lähetetty: 19 Marras 2007 14:46
Kirjoittaja _rampe_
eikö kukaan muka tiedä mikä tässä on?

Lähetetty: 20 Marras 2007 00:10
Kirjoittaja WSE
Mittaamallahan se selviää. Ehkä nopeastikin, ehkä ei. Suosittelen asiantuntevan autosähköliikkeen apua.
Todennäköisesti kuvailemasi perusteella alkuperäinen vika on ollut se että moottorinohjaukseen liittyvän releen kärjet ovat tarttuneet/yrittäneet tarttua kiinni ja tämä on purkanut akun. Toki muukin oikosulku on mahdollinen.
Vika on pahentunut ajan oloon jolloin seurauksena on ollut virtojen päälle jääminen. Laturista nouseva savu, mikäli se ei ole tullut hihnasta, on taas johtunut siitä että jo elämää nähnyt laturi on pitkän päälle joutunut turhan koville joutuessaan lataamaan purkautunutta akkua täydellä virralla aina käynnistyksen jälkeen, ja polttanut mahdollisesti diodisiltansa, mikäli savuamisen syy ei ole se todennäköisempi eli luistava hihna. Toki tämän olisi pitänyt myös kuulua...

Ja älkää nyt hyvät ihmiset epäilkö moottorinohjausyksikköä aina ensimmäisenä, vika on lähes aina jossain muualla kuin siinä.

Lähetetty: 20 Marras 2007 01:57
Kirjoittaja _rampe_
ei oikeen kiinnostas viedä huoltoon merkkiliikkeeseen ku ne pitää autoo viikon sielä ja tekee 8 tuntia päiväs ja 70e tunnilta niin se tekee sen 2000e ja risat + osat...joo ja hihna se ei voi olla koska sen näki selvästi ku se savu tuli laturin sisältä...se loota mikä on siinä kuskinpuolen nurkassa tuulilasin alla niin on vaihettu n.7 vuotta sitten

niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?

Lähetetty: 20 Marras 2007 01:59
Kirjoittaja _rampe_
ei oikeen kiinnostas viedä huoltoon merkkiliikkeeseen ku ne pitää autoo viikon sielä ja tekee 8 tuntia päiväs ja 70e tunnilta niin se tekee sen 2000e ja risat + osat...joo ja hihna se ei voi olla koska sen näki selvästi ku se savu tuli laturin sisältä...se loota mikä on siinä kuskinpuolen nurkassa tuulilasin alla niin on vaihettu n.7 vuotta sitten

niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?

Lähetetty: 20 Marras 2007 13:23
Kirjoittaja WSE
_rampe_ kirjoitti:ei oikeen kiinnostas viedä huoltoon merkkiliikkeeseen ku ne pitää autoo viikon sielä ja tekee 8 tuntia päiväs ja 70e tunnilta niin se tekee sen 2000e ja risat + osat...joo ja hihna se ei voi olla koska sen näki selvästi ku se savu tuli laturin sisältä...se loota mikä on siinä kuskinpuolen nurkassa tuulilasin alla niin on vaihettu n.7 vuotta sitten

niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?
En maininnutkaan että merkkiliikkeeseen. Vaan ihan johonkin tunnetusti hommansa osaavaan autosähköön erikoistuneeseen liikkeeseen.
Vikakoodien lukemiseen pistoke on konetilassa, apparin puolella tulipellin lähellä muistaakseni. Lukemiseen sinänsä ei tarvitse muuta kuin analogisen yleismittarin ja pätkän johtoa. Tuossa tapauksessa vikakoodien lukeminen on kylläkin turhaa, viat eivät ole sellaisia että ne koodeista ilmenisivät.

Lähetetty: 20 Marras 2007 15:20
Kirjoittaja _rampe_
ei kyllä vihtis viiä mihinkään autosähköliikkeeseen ku ne ottaa niin hirveesti ku ne ton korjais...ja voiko olla niin että tästä olis pelkkä laturi sökö ja se aiheuttaa kaikki nuo virtojen päällejäämiset ym. tai sitte se pelkääjän puolen sulakerasia??

Lähetetty: 20 Marras 2007 16:29
Kirjoittaja TeRoK
Ainakin kun kattelee noita sun laitamia kuvia, niin näyttää toi auto jonkun aikaa levänneen jossain pihalla. Eli siellä voi kyllä olla vettä tai hapettumia yms. ihan missä vaan.
Todella paha foorumin välityksellä opastaa korjaamisessa. Jos itse meinaat korjata niin täytyy kärsivällisesti vaan käydä kaikki moottorin sähköön liittyvät palikat läpi.
Tieto palikoiden toiminta periaatteista ja kytkentäkaaviot yms. ovat hyödyksi ja oikeastaan pakolliset.

Lähetetty: 20 Marras 2007 16:53
Kirjoittaja _rampe_
olis täällä ylivieskassa jotain clubilaisia tai jotain kavereita jotka tietää vähä enemmän tästä sähköpuolesta...

Lähetetty: 24 Marras 2007 23:46
Kirjoittaja _rampe_
löytysköhän niitä sähkökaavioita jostain? ei vihtis mennä ilman niitä ropeltaan kovin paljo noita sähköjä...