Sivu 2/2

Lähetetty: 04 Kesä 2005 17:01
Kirjoittaja Janska
Jos mäntä jää 1mm alle lohkon tason niin puristussuhde on sillon 8,51:1...Onko tuo muka liian paljon? Empä usko...

Lähetetty: 04 Kesä 2005 17:16
Kirjoittaja hartza
Janska kirjoitti:Jos mäntä jää 1mm alle lohkon tason niin puristussuhde on sillon 8,51:1...Onko tuo muka liian paljon? Empä usko...
Ihan sopiva, jos nyt oikein luin tuolta alusta että ZVH on kyseessä. Zetecin 1.8 kannella menee yli ysin, sekin on ihan hyvä suhde, jos vaan säädöt on kunnossa. Kaikki riippuu aina millainen kokoonpano ja mitä haetaan. Jos puristussuhde on alhainen, mennään hyvin pitkälle ahtojen varassa ja alakierroksilla isolla ahtimella voipi olla pikkaisen hengetön. Näin isot pojat ovat kertoneet :)

Lähetetty: 04 Kesä 2005 17:59
Kirjoittaja Janska
Joo tarkotus olis että ei ihan hengetön olis ennen ku alkaa ahtamaan... Ja kyseessä on siis zvh eli 1.8 alakerta ja rst kansi+ruiskut yms...

Lähetetty: 04 Kesä 2005 19:13
Kirjoittaja Janska
We stock a forged Accralite piston set with 81mm bore size (FB120/81). These have a 37.2mm compression height as standard but can be machined down to 32.2mm without problems.
Cost per set is 470.00GBP. If you want us to machine them to 32.2mm we will charge an extra 94.00GBP (and will take a few days).
These pistons are available from stock. Delivery to Finland is 35.25GBP.

Regards

Sales
AB

Tuollanen vastaus tuli burton powerilta....Eli euroina 875,14 EUR...olis koneistettuna ja toimitettuna....

Lähetetty: 04 Kesä 2005 19:34
Kirjoittaja hartza
No mikä jottei, halpahan tuo ei ole, mutta eipä tartte ihmetellä enää ja männät eivät varmasti ole enää se "heikoin lenkki" Tutunkauppana tuon koneistuksen voisi saada edullisemmin, mutta pojat Burtonilla tietävät varmasti mitä tekevät.

Lähetetty: 04 Kesä 2005 20:46
Kirjoittaja Janska
Sitä just mietin että kannattasko koneistaa täällä....täytynee kysellä vähän hintaa...Ei oo halpaa ja hyvää keksitty...kyllä se on uskottava...

Lähetetty: 05 Kesä 2005 15:54
Kirjoittaja _P_
Fin-Ranaco myy accraliten mäntiä Suomessa.

Lähetetty: 08 Kesä 2005 19:09
Kirjoittaja Janska
Nyt on männät sitten tilattu ranacolta! about 1000€ koneistuksineen tulevat maksamaan, mutta toivotaan että ovat hintansa arvoiset.

Ranaco oli muuten ainoa putiikki mistä sai kunnon palvelua. 8)

Lähetetty: 07 Joulu 2005 19:16
Kirjoittaja p3t3
hartza kirjoitti:Sivuhuomautuksena männistä, volkkarin 1.8T 20V männät voisivat olla hyvä valinta 1.8 Zeteciin. Pientä koneistusta tosin vaativat, lohko pitää porauttaa 81 milliin ja männän tapinreikä muutama satku isommaksi+ tappia pitää koneistaa aavistuksen lyhyemmäksi jon meinaa käyttää Zetecin kankia ja männäntappia. Ne männät kestävät jo eri tavalla ja puristus, jos nyt ei ihan väärin lasenut jää reiluun kasiin, joka on juuri passeli. Noita näkyy aina välillä myytävänä esim. hedelmäpoikien sivulla ;) Tai sitten ostaa jotkut oikeat mannät ja kanget, niin ei tarvitse murehtia kestääkö vai nou.
Ni saako tuommoset volkkarin männät laitettua 1.8 zetecciin? kattelin tuossa että volkkarin tappi on 20mm ja zetecin 20.63mm mutta onnistuukohan ihan vaan työstää männäntapin reikää isommaks ja laittaa zetecin tapilla

Lähetetty: 07 Joulu 2005 21:07
Kirjoittaja hartza
p3t3 kirjoitti: Ni saako tuommoset volkkarin männät laitettua 1.8 zetecciin? kattelin tuossa että volkkarin tappi on 20mm ja zetecin 20.63mm mutta onnistuukohan ihan vaan työstää männäntapin reikää isommaks ja laittaa zetecin tapilla
Tossa kattelin yksiä VAGin 1.8 mäntiä 20mm tapilla, mutta kieltokangen silmukka ei suoraan sopinut mäntään sisälle. Joten hylkäsin nuo ja sorvautin vakiomännistä osan pois laesta. Kestää mitä kestää, ei se kauan vituta jos pamahtaa :?