Lähetetty: 04 Kesä 2005 17:01
Jos mäntä jää 1mm alle lohkon tason niin puristussuhde on sillon 8,51:1...Onko tuo muka liian paljon? Empä usko...
Ford-Club Finland keskustelu
https://www.fordclub.fi/foorumi/
Ihan sopiva, jos nyt oikein luin tuolta alusta että ZVH on kyseessä. Zetecin 1.8 kannella menee yli ysin, sekin on ihan hyvä suhde, jos vaan säädöt on kunnossa. Kaikki riippuu aina millainen kokoonpano ja mitä haetaan. Jos puristussuhde on alhainen, mennään hyvin pitkälle ahtojen varassa ja alakierroksilla isolla ahtimella voipi olla pikkaisen hengetön. Näin isot pojat ovat kertoneetJanska kirjoitti:Jos mäntä jää 1mm alle lohkon tason niin puristussuhde on sillon 8,51:1...Onko tuo muka liian paljon? Empä usko...
Ni saako tuommoset volkkarin männät laitettua 1.8 zetecciin? kattelin tuossa että volkkarin tappi on 20mm ja zetecin 20.63mm mutta onnistuukohan ihan vaan työstää männäntapin reikää isommaks ja laittaa zetecin tapillahartza kirjoitti:Sivuhuomautuksena männistä, volkkarin 1.8T 20V männät voisivat olla hyvä valinta 1.8 Zeteciin. Pientä koneistusta tosin vaativat, lohko pitää porauttaa 81 milliin ja männän tapinreikä muutama satku isommaksi+ tappia pitää koneistaa aavistuksen lyhyemmäksi jon meinaa käyttää Zetecin kankia ja männäntappia. Ne männät kestävät jo eri tavalla ja puristus, jos nyt ei ihan väärin lasenut jää reiluun kasiin, joka on juuri passeli. Noita näkyy aina välillä myytävänä esim. hedelmäpoikien sivullaTai sitten ostaa jotkut oikeat mannät ja kanget, niin ei tarvitse murehtia kestääkö vai nou.
Tossa kattelin yksiä VAGin 1.8 mäntiä 20mm tapilla, mutta kieltokangen silmukka ei suoraan sopinut mäntään sisälle. Joten hylkäsin nuo ja sorvautin vakiomännistä osan pois laesta. Kestää mitä kestää, ei se kauan vituta jos pamahtaap3t3 kirjoitti: Ni saako tuommoset volkkarin männät laitettua 1.8 zetecciin? kattelin tuossa että volkkarin tappi on 20mm ja zetecin 20.63mm mutta onnistuukohan ihan vaan työstää männäntapin reikää isommaks ja laittaa zetecin tapilla