
Mikäs vapari Zetec Escorttiin
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Mutta toi se on fakta että ei sitä loppupeleissä kannata lähteä vakkaria virikkämään. Tietty niistäkin saa aika komeita lukemia (cossu2
), mutta ei helpolla. Sitte pitää jo osatakin jotain. Esimerkkinä just tää cossu2:n sirra. eikös siinäki ollu yli200hummaa 2.0ohc kaasari? mutta koko kone pitää sillo käydä läpi

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
kyllä 1.6 saa yli 200hummaa no ei sillä enää siviilissä oo mukava ajaa ja ei kylläkään fordin 1.6sta.. nii ja vapaastihegittävänä
Viimeksi muokannut ZyaS, 21 Touko 2005 12:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
aargh! hei ei tapella. en vissiin kyselly et kannattaako mun laittaa vaparia vai ei?? vaan kysyin että minkäs vaparin laittaisin. ja vielä jos joku osaisi suositella jotain tiettyä. ja en todellakaan metsästä ekkeristä sen enempää tehua kuin se 130 mitä siitä uskaltaa ja saa irti pikku tempuin, vaparin tahdon VAIN muikeiden äänien takia sen verran hölmö pitää olla (tuntuu melkein et mennään jo kolmeasataa).. 
Edit:
hopsista, VOLMARI sitten kirjotti tämän..

Edit:
hopsista, VOLMARI sitten kirjotti tämän..
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
Green filtteri on ihan hyvä. mut jos äänien takia haluat niin osta completokselta, kaverila sellanen kartio suodatin suoraan imusarjaan kytkettynä. on ihan mukavat imuäänet
siis on vaparista hyötyä mut se hyöty on aika pientä. puhutaan max viiden hepan lisästä peltisatsin kanssa. penkitin Dohc sierrasta ilman vaparia 160hv ja vaparin kans 162hv. joten turvat tukkoon





kiitokset oxidukselle. ja jostain on aina alotettava, ei ole niin helppoa aloitella hommia muutaman sadan euron kuukausi budjetilla.. tästä on hyvä jatkaa.
putkisto ja nämä vaihtuu aikanaan sitten.
putkisto ja nämä vaihtuu aikanaan sitten.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
Mitenkä se peltisatsi vaikuttaa tuohon vapariin?Oxidius kirjoitti:Green filtteri on ihan hyvä. mut jos äänien takia haluat niin osta completokselta, kaverila sellanen kartio suodatin suoraan imusarjaan kytkettynä. on ihan mukavat imuäänet![]()
siis on vaparista hyötyä mut se hyöty on aika pientä. puhutaan max viiden hepan lisästä peltisatsin kanssa. penkitin Dohc sierrasta ilman vaparia 160hv ja vaparin kans 162hv. joten turvat tukkoon
![]()
Kyllähän vapaamminvirtaavasta suodattimesta on hyötyä, jos koneelle on tehty muutakin(muutakin kuin peltisarja), mutta ei VAKIO koneessa.
...ja muutenkin tässä on puhuttu Zetecistä...
takakaaret on lekalla paukutettu pihalle päin ja pakkelilla tasoteltu. tarvii kytkee kaikki heebelit vielä kerran uudestaan kun ne on vähän niin ja näin asennettu. ja uusi maali päälle (vähän emännälle sopivammaksi).Oxidius kirjoitti:kivan näköinen toi sun esco. onks kaarille tehty mitä ja mis? haluan farkku sierraan samanlaiset no mulla on aika pieni toi rahamäärä jolla kuukaudessa rakennan. rahat menee lapseen ja elämiseen
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
jep, oli tarkotus joskus ympätä vähän isommat vanteet alle mutta jäi.Oxidius kirjoitti:paukuttelitko ihan itte kaaret tohon muotoon? on meinaan pirun siistit
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
On hyötyä! Pitääkö siitä aina vääntää. Parhaan tuloksen 1.8 Zetecistä sai tuolla Twisterillä 11hv jos en väärin muista. Jos se ei muka ole mitää niin ei sitten. Itsellä Greenin ihan vaan kartio ja huomasi sen valtavan tehopiikin minkä ottaa paljo paremmin.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
...hohhoijaa...TuningUkkeli kirjoitti:On hyötyä! Pitääkö siitä aina vääntää. Parhaan tuloksen 1.8 Zetecistä sai tuolla Twisterillä 11hv jos en väärin muista. Jos se ei muka ole mitää niin ei sitten. Itsellä Greenin ihan vaan kartio ja huomasi sen valtavan tehopiikin minkä ottaa paljo paremmin.
ja GTi lehtihän on alan ammattilaisten julkaisu...

Yritetään jatkaa asialinjalla. Ensimmäinen postauksenikin kun oli lähinnä turhaa kommentointia.mayhem kirjoitti:aargh! hei ei tapella. en vissiin kyselly et kannattaako mun laittaa vaparia vai ei?? vaan kysyin että minkäs vaparin laittaisin. ja vielä jos joku osaisi suositella jotain tiettyä. ja en todellakaan metsästä ekkeristä sen enempää tehua kuin se 130 mitä siitä uskaltaa ja saa irti pikku tempuin, vaparin tahdon VAIN muikeiden äänien takia sen verran hölmö pitää olla (tuntuu melkein et mennään jo kolmeasataa)..
Edit:
hopsista, VOLMARI sitten kirjotti tämän..
Laita sellainen Greenin Twisteri. Varmaan suodattaa ihan hyvin, on hieno ja periaatteessa toimiva ratkaisu. Äänistä sitten en tiedä, kun on koteloitu. En puhu tehonlisästä twisterillä mitään, kun en osaa siitä faktaa sanoa. Itse en huomannut perus kartiofilsulla persiillä mitattuna mitään eroa, korvilla kyllä. Ehkä perseeni ei ole kovin herkkä sitten. Jos joku lehti on penkittänyt 15 hepan erot niin ok. Kyllä minä voin sen hyväksyä
Ja kaikki muutkin perdynolaiset, kommenttinne (kuten minunkin) tehojen suhteen on omia mielipiteitä ja tulkintoja. Kummasti vähemmän jää spekuloitavaa, kun on jotain faktaa mihin verrata. Onko Gti lehden testi sitten faktaa vai ei, päättäkää itse. Zeteccejäkin on eri imusarjoilla.
PER*Ele, ei mistään ole sitten mitään hyötyä, ei viritetä autoo ollenkaa sitte!!!!!!! aina tulee vaa tappelut ku porukka inttää vastaan joka asiasta.
mutta moottoritekninen fakta on se että vaparista on hyötyä, kun se läpäisee ilmaa helpommin, ja kun koneelle saadaan lisää ilmaa -> seuraa vääntömomentin kasvu -> seuraa tehon kasvu...
teho = Vääntömomentti x kierrosluku
ja vääntömomentti = sylinterin täytösaste johon tuo vapari vaikuttaa. ja se vielä että ilman peltisatsia vaparista ei ole hyötyä on TÄYTTÄ P*sKaa! oiskohan pojilla tietojen päivittämisen aika ts. käykää vaikka moottoriopin tunneilla,, ja tulkaa sit sanoo ettei vaparista ole mitään hyötyä.
mutta moottoritekninen fakta on se että vaparista on hyötyä, kun se läpäisee ilmaa helpommin, ja kun koneelle saadaan lisää ilmaa -> seuraa vääntömomentin kasvu -> seuraa tehon kasvu...
teho = Vääntömomentti x kierrosluku
ja vääntömomentti = sylinterin täytösaste johon tuo vapari vaikuttaa. ja se vielä että ilman peltisatsia vaparista ei ole hyötyä on TÄYTTÄ P*sKaa! oiskohan pojilla tietojen päivittämisen aika ts. käykää vaikka moottoriopin tunneilla,, ja tulkaa sit sanoo ettei vaparista ole mitään hyötyä.
Ford Escort 1.8 GT -97
vakio ilmanputsari varmasti hengittää niin paljon että moottorin vaatima ilma määrä siistä läpi menee, miksi autotehdas haluaisi rajoittaa tehoa sillä että pistää huonosti hengittävän ilmanputsarin? mä en usko ennenkö joku tuo mulle kymmenen dynolappua missä on ennen ja jälkeen arvot ja 6/10autosta on teho suurempi kuin uudella vakio putsarilla.Mootorin tehon laskukaava:
Moottorin vääntömomentti x 2 x Pii x käyntinopeus
kopioitu kirjasta: Virittäjän käsikirja, nelitahtimoottorit, Esko Mauno, 1. painos 1990
ISBN 951-9153-41-1
Viimeksi muokannut ZyaS, 23 Touko 2005 21:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Voishan tuota kuvitella, että ne jo valmistajalla on mitottaneet moottorin virtauskykyyn mukaan (Ilmamäärämittari,imusarja, venttiilit ym.) ton ilmanputsarin virtauskyvyn. Pitää kuitenki ottaa huomioon ,että vakio putsareissa on se pinta-ala yleensä suurempi kuin kartioputsareissa.
Liekö tossa GTI:n testissäkin ollu eka paikassa joku tukossa oleva p*skanen putsari jonka tilalle on tuo kartioputsari kammettu. Vai onko verrattu valmistajan ilmottamiin tehoihin kartioputsarilla penkitettyä tehoa?
Kun ne ei välttämättä joka motissa pidä paikkansa.
En kiellä että sillä saisi tehoa lisää, mutta että 11heppaa niin se on kyllä melko optimistinen lukema.
Liekö tossa GTI:n testissäkin ollu eka paikassa joku tukossa oleva p*skanen putsari jonka tilalle on tuo kartioputsari kammettu. Vai onko verrattu valmistajan ilmottamiin tehoihin kartioputsarilla penkitettyä tehoa?
Kun ne ei välttämättä joka motissa pidä paikkansa.
En kiellä että sillä saisi tehoa lisää, mutta että 11heppaa niin se on kyllä melko optimistinen lukema.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kyllähän teho kasvaa jos ilmaa saadaan enemmän sisään, tietenkin pensaakin tarpeeksi pitää olla!
Pitäis huvikseen joskus kokeilla laittaa "kauhea kartio" keulalle, putsari pois, resetointi ja baanalle, kait tuo jotain kertois "vaparin" vaikutuksesta?
Ehkä parempi tehdä talvella, vähemmän pölyä ja ötököitö, myös "ahtoilman" jäähdytyskin pelaa! 

Pitäis huvikseen joskus kokeilla laittaa "kauhea kartio" keulalle, putsari pois, resetointi ja baanalle, kait tuo jotain kertois "vaparin" vaikutuksesta?


Mutta kun jos siellä motissa on röörit muuten niin pienet, ettei enempää ilmaa mahdu kulkemaan kuin mitä se vakio putsari päästää läpi
Tuo imuilman lämpötila enemmän vaikuttaa noihin tehoihin.
Sekin muuten yleensä kasvaa kun heitetään se kartioputsari ihan motin viereen imuttamaan.

Tuo imuilman lämpötila enemmän vaikuttaa noihin tehoihin.
Sekin muuten yleensä kasvaa kun heitetään se kartioputsari ihan motin viereen imuttamaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96