Sivu 2/2
Lähetetty: 25 Helmi 2005 16:31
Kirjoittaja mjtee
fiiikus kirjoitti:190 tkm -99
- vetarit : 25 / 120 / 170 tkm. (kerran maksettu 50%)
viimeisimmän uusinnan jälkeen tulivat oikeesti kuntoon, koska edellisten vaihtojen jälkeen mielestäni jäi jotain väpätystä
Oletko varma, että liike vaihtoi joka kerralla molemmat puolet? On tuota pitäny kahdesti tuota 1.6:stakin käyttää, mutta aioastaan siksi, etteivät huollossa suostuneet vaihtamaan kuin 'sisäkaarteen puoleisen nypyttäjän' kerrallaan. No kyllähän se ihan ok ajettava oli talven yli, mutta keväällä saikin olla toisen takia visiitillä ja pelkkä puolittainen korjaus paljastui ihmetellessä. Ei sillä - senttiäkään ei ole vetareihin edelleenkään tässä tapauksessa uponnut, kun korjaukset on hoidettu muun pakollisen rempan tai huollon yhteydessä takuuaikana (-9/02)
25tkm kohdalla olet saanut varmaan alkuperäisosat eikä silloin ole vielä tyyppiviasta tiedetty. Ehkä kirrattu suojakumit paremmin niin auto on kulkenut jopa 100tkm. (onpa tuota tullut nivelvammaisella volvollakin ajettua noilla kilsoilla). Korjausvuosikin on ajomäärästä päätellen ollut '00. Sinällään ihme, että noinkin pitkään niillä pärjäsit

Tuon 120tkm korjauksen epäonnistumista nimenomaan tässä epäilen vajaaksi korjaukseksi tai huollon kädetykseksi. Jännältä tuntuu, että edelleen olisi varaosien seassa tavaraa, joka kestää säälittävät 50tkm. Tuo epäilys selittäisi samalla sen, miksi vasta viimeinen korjaus fiksasi ongelman kokonaan.
Lähetetty: 01 Maalis 2005 16:13
Kirjoittaja vookus
Suosittelen kyllä focusta! Itsellä on ollut vuoden päivät -99 focus alla ja ajanut n. 20 000 km:ä! Alussa oli vikoja, mutta viimeiset 9 kuukautta toiminut moitteettomasti. Ainoastaan tehonpuute (1.6) pistää vihaksi pitkillä matkoilla! Ajo-ominaisuudethan tuossa on huippuluokkaa.
Takasivulaseista ei vaan tahdo talvisin nähdä, kun ovat niin "hiessä" koko ajan, vaikka lämpöä lisäisi kuinka koppiin.
Muuten suosittelen lämmöllä.
Lähetetty: 02 Maalis 2005 08:10
Kirjoittaja mjtee
vookus kirjoitti:tehonpuute (1.6) pistää vihaksi pitkillä matkoilla!
Tuo kyllä ihan oikeasti muodostuu ongelmaksi, kun autoa kuormataan

. Yhteensä n 130kg kyytiläisille ja parille kassille kulku on ainakin minulle käyttöautoksi täysin kohtuullista - yksin tankki tyhjänä jopa yllättävän pirteää. Suuremmalla kuormalla kolmosesta tulee pakollinen ohitusvaihde eikä sekään oikein auta. Jos yleisin käyttö on perheen kanssa liikkumista, voi kyllä lämpimästi suositella keskittymistä muihin koneisiin.
Lähetetty: 09 Huhti 2005 00:46
Kirjoittaja trolli
mjtee kirjoitti:Tuo kyllä ihan oikeasti muodostuu ongelmaksi, kun autoa kuormataan

. Yhteensä n 130kg kyytiläisille ja parille kassille kulku on ainakin minulle käyttöautoksi täysin kohtuullista - yksin tankki tyhjänä jopa yllättävän pirteää. Suuremmalla kuormalla kolmosesta tulee pakollinen ohitusvaihde eikä sekään oikein auta. Jos yleisin käyttö on perheen kanssa liikkumista, voi kyllä lämpimästi suositella keskittymistä muihin koneisiin.
Itsellä 1.8 TurpoKiisseli...
Siinä on ihan sama mitä on kuormana... Aina se on samanlainen pirteähkö nuhapumppu...
Jos sitä osaa käyttää nii kyllä sillä pääseeki...
Ite oon yllättyny sen pirteydestä... Onhan siinä hyvä vääntö...
Oisin vaihtanu uudenmallin farmarin, mutta oli listan kallein 2L Disukalla, joten aletaan miettiä Montoa...