Sivu 2/2

Lähetetty: 17 Touko 2007 12:23
Kirjoittaja kimmok
Monteonisti meinaakko sinä, että sielä on joku maaginen propelli, joka jakaa kipinän pytyille oikeaan aikaan vrt virranjakaja tyyliin?

Kyllä se on juuri niinkuin tinde asian selitti. Paketissa on 2 puolaa ja 1 antaa aina 2 sylinterille samaan aikaan yläkuolossa oleville kipinän toinen poistamassa (hukkakipinä) ja toinen aloittaa tekemään työtä. Tiedon milloin sytyttää antaa anturi, joko vauhtipyörältä tai hihnapyörältä. Sitä tietoa käyttäen sytytysyksikkö sitten ohjaa puolia.

Ei nyt enää kannata alkaa väittämään vaan koitappa lukea nyt huolellisesti.

Erittäin hyvä systeemi ja kiinostus olisi kyllä suuri alkaa patentoimaan moista vaikka tuohon v6 scorpariin. Edis 6 kun ei tahdo niin hirvittävän paljoa näkyä myynnissä :(

Lähetetty: 19 Touko 2007 23:54
Kirjoittaja Monteonisti
Pojat siis meinaa että kipunaa ei tarvitse jakaa, siis ohjata oikealle tulpalle "suorasytkäsysteemissä"? :shock:
Kokeilkaa vetää yksi piuha ja "haaroittaa" se tulpan kohdalla jotta kaikki saa kipunan, arvatkaa, toimiiko? :roll:
Kyllä vaan kipuna jaetaan nuissakin niin monelle tulpalle kun tarvis on, siis vaikka "katkoja" ja "lähetyssaarnaaja" puuttuu, siis ECU katkoo kylläkin, mutta tarkoitin "kärkiä"! 8)
Siis molemmat puolat antaa kipunan silloin kun ECU käskee ja se jaetaan omilla piuhoilla oikealle pytylle oikeaan aikaan ja samoin "hukkakipinäkin", siis mikä on vaikeaa ymmärtää ja miten kävis jos ei "jaettas"? :shock:

Lähetetty: 20 Touko 2007 00:26
Kirjoittaja TeRoK
Lyödään lukkoon. Ei tuohon luupäähän saa nyt menemään mitään perille... :roll:
Tulee vaan kinaa ja lisää kinaa..