SIERRA 1,6 -----> 2,0

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

cossu2 kirjoitti:Ainakin omista kokemuksista olen mieltänyt tuon type9 lootan täysin sudeksi. hädintuskin kestää edes vakiotehoja, ja vaihteet ottaa kierroksilla vastaan jo uutena.
4 lovinen E taas on mahdoton rikkoa :shock:
vaihteet ottaa vastaan? tainnut olla sun loota susi jo syntyessään :D

molempia laatikoita olen rikki saanut, enkä kyllä voi sanoa että jompikumpi olisi kestävempi kuin toinen.. saman ne kestää kun osaa käyttää 8)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No itse en kehuisi tuota omaa type-9 kovinkaan paljoa. Ykkösen ja kakkosen synkrot aivan loppu, kolmonen menee varmaan lähiaikoina ja muutenkin vaihtaminen tuntuu jotenkin "tönköltä" ja hitaalta. Ei silleen imaise vaihdetta sisää vaan joutuu vähän välillä törkkäämään.

Ykköstä on melko mahdotonta saada sellaisesta hölkkävauhtia isommasta päälle, ei vaan mene, tai menee kun kunnolla runttaa mutta ei sekään hyvä ole. Ykköseltä kun vaihtaa kakkoselle niin rattaat valittelee, aamuisin kaikki pahiten. Kolmonen tekee sillointällöin sitä että kun rauhallisesti vaihtaa niin synkro haukkaa kyllä kiinni mutta ei mene rattaat kohdalleen ja tuntuu kuin olisi pykälä silmässä mutta ei ole

Saattaa olla että tuo kyseinen laatikko on hieman lopussa mutta sen verran positiivista että ei pidä minkäännäköistä ääntä. Lukuunottamatta noita sorsia laatikossa aamuisin ja ykkösen vittuilua lähes aina. Kakkonen toimii melko hyvin kun kerkeää lämmetä

Ja tosiaan ei ole painoltaan mikään mailman kevyin. Painaa vallan v*tusti
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

VesQ kirjoitti:No itse en kehuisi tuota omaa type-9 kovinkaan paljoa. Ykkösen ja kakkosen synkrot aivan loppu, kolmonen menee varmaan lähiaikoina ja muutenkin vaihtaminen tuntuu jotenkin "tönköltä" ja hitaalta. Ei silleen imaise vaihdetta sisää vaan joutuu vähän välillä törkkäämään.

Ykköstä on melko mahdotonta saada sellaisesta hölkkävauhtia isommasta päälle, ei vaan mene, tai menee kun kunnolla runttaa mutta ei sekään hyvä ole. Ykköseltä kun vaihtaa kakkoselle niin rattaat valittelee, aamuisin kaikki pahiten. Kolmonen tekee sillointällöin sitä että kun rauhallisesti vaihtaa niin synkro haukkaa kyllä kiinni mutta ei mene rattaat kohdalleen ja tuntuu kuin olisi pykälä silmässä mutta ei ole

Saattaa olla että tuo kyseinen laatikko on hieman lopussa mutta sen verran positiivista että ei pidä minkäännäköistä ääntä. Lukuunottamatta noita sorsia laatikossa aamuisin ja ykkösen ketokukka lähes aina. Kakkonen toimii melko hyvin kun kerkeää lämmetä

Ja tosiaan ei ole painoltaan mikään mailman kevyin. Painaa vallan v*tusti
Ei mulla ole tietoakaan tuollaisista ongelmista, korjaa tai osta "uusi" laatikko niin toimii.

Ja jos type9 tuntuu hitaalta niin koitappa vaihtaa mt75 laatikolla, se se vasta hidas on. vähänkin hätäisesti kun yrittää vaihtaa niin aina laatikko huutaa...

Painoa tuolla laatikolla kyllä on mutta eipä sitä tarvi paljon nostella sen jälkeen kun se autoon laittaa 8)
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Painoa tuolla laatikolla kyllä on mutta eipä sitä tarvi paljon nostella sen jälkeen kun se autoon laittaa
tottakai painolla väliä, tuommoinen, jos autossa vaikka vaan 40kg lisä painoo tuntuu yllättävän paljonkin...

eli turha paino pois....

ja kyllä mullakin on 4v askit toimineet paremmin ku 5v... jotenkin jämäkämmän tuntusia...
Osaamattomat valittaa
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Kirjoitetaan vaikka tähän topikkiin niin ei tarvi uutta aloittaa :wink:

No niin sain tälläisen idean tuossa ajellessani päähän eli, koska mulla on tuossa dohc sierrassa kone paskana ja tuosta 1.6 ohc sierrasta on perä aivan loppu (ulvoo tasaisella vedolla ja paukkuu kiihdyttäessä) ja vaihdelaatikossa ei kakkonen pysy ollenkaan päällä, eikä tuo konekkaan enää parhaimmassa kunnossa ole. Niin jos ostaisin kolaroidun dohc sierran varaosiksi esim. autovahinkokeskuksesta ja laittaisin siitä koneen tuohon dohc sierraan, koska tarttis saada se nopeasti nyt takaisin ajoon.

Sitten se itse asia eli onnistuisiko tuosta varaosa-autosta laittamaan tuohon 1.6:een perän ja laatikon? Sitten ajan kanssa kunnostaisin tuon oman 2.0i dohc sierran koneen tuohon 1.6:een. Olisko tuollainen vaihto mahdollista? Tuosta varaosa dohc:laisesta sais varmaan kaikki tarvittavat palikat (jarrut+ruiskun tankin ym.) tuohon. Vai minkälainen paperisota tuosta 1.6ohc-> 2.0i dohc vaihdosta syntyisi? Koska joka tapauksessa tuo 1.6:n kaipaa uutta tekniikkaa ja tuossa tulisi vähän niinkuin kaksi foortia, yhdellä varaosa autolla :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jan kirjoitti::oops: mitäs tuota jos vaihdan 2.0 is:n tilalle doch koneen ni onko missä eroja ja meneekö ihan heittämällä?
miten sen nyt ottaa, mulla on is sierra missä on dohc kone....vakiona...

is on vain varustelutaso.
tarkotat varmaan ohc:n tilalle dohc:tä?
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Focus 1.0 edition a6 2017
Vastaa Viestiin