Jenkkiautot ihmetyttää...
Ok, laitetaan sitten oman Fordin tietoja, niihin voi sitten vertailla omaa eurokulkinetta.
Moottorin tilavuus 429 cid(7.0 litraa)
Hevosia 360
Vääntöä 652nm
pituus n.5.6m
leveys n.2m
korkeus 1.32m
kulutus joka jokaista ei amerikkalaisen auton omistajaa suuresti kiinnostaa, matka-ajossa(johon auto on valmistettu )
11.3l/100
kiihtyvyys 0-100 8.5s
huippunopeus 205 kmh, joskin oli sakemannihurja ajanut autobahnilla 235kmh.
Turvallisuus huippuluokkaa,kuin myös matkustusmukavuus, autosta löytyy sähköllä ikkunat, penkit alipainetoiminen keskuslukitus.
Luistonestojärjestelmän olisi myös halutessaan saanut tähän.
Ainiin auton vuosimalli on muuten 1971...
Moottorin tilavuus 429 cid(7.0 litraa)
Hevosia 360
Vääntöä 652nm
pituus n.5.6m
leveys n.2m
korkeus 1.32m
kulutus joka jokaista ei amerikkalaisen auton omistajaa suuresti kiinnostaa, matka-ajossa(johon auto on valmistettu )
11.3l/100
kiihtyvyys 0-100 8.5s
huippunopeus 205 kmh, joskin oli sakemannihurja ajanut autobahnilla 235kmh.
Turvallisuus huippuluokkaa,kuin myös matkustusmukavuus, autosta löytyy sähköllä ikkunat, penkit alipainetoiminen keskuslukitus.
Luistonestojärjestelmän olisi myös halutessaan saanut tähän.
Ainiin auton vuosimalli on muuten 1971...
Toinen lausunto mitä kuulee on "If it don't run, you need to chrome it!"lapazu kirjoitti:Joskus on tullut vastaan slogan "Nothing beats cubic inches". Tuon kun pitää mielessä niin on hyyyvin lähellä totuutta...
Mutta sormi pois pyllystä, kaikki moottoriharrastus on pelkästään hyvästä, kaikki ollaan kuitenkin saman tien päällä. Jokaiselle on vaihtoehto.
-M
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Pakko hämmentää.
Käyttiksenä Chevyn "lankkupenkki". 305sbc, eli vain 5litraa (säälittävä pikkukone), tehoa 150hv, vääntö noin 400nm. Kyseinen moottori yhdistettynä automaattivaihteistoon luo edellytykset vaivattomaan liikkumiseen. Polttoainetta (bensa) kuluu kaupungissa 13-15, maantiellä olen päässyt jopa 9l/100km. Ei paha noin 2000kg painavalle autolle, joka omaa jonkinlaisen suorituskyvynkin. Tilava, turvallinen ja mukava. Varusteita mm. ilmastointi, cruise, s-lasit, jne. Auto on vuodelta -85.
Ja mikään ei korvaa sitä ääntä mikä lähtee kun oikea poljin tapaa lattiamaton...
Käyttiksenä Chevyn "lankkupenkki". 305sbc, eli vain 5litraa (säälittävä pikkukone), tehoa 150hv, vääntö noin 400nm. Kyseinen moottori yhdistettynä automaattivaihteistoon luo edellytykset vaivattomaan liikkumiseen. Polttoainetta (bensa) kuluu kaupungissa 13-15, maantiellä olen päässyt jopa 9l/100km. Ei paha noin 2000kg painavalle autolle, joka omaa jonkinlaisen suorituskyvynkin. Tilava, turvallinen ja mukava. Varusteita mm. ilmastointi, cruise, s-lasit, jne. Auto on vuodelta -85.
Ja mikään ei korvaa sitä ääntä mikä lähtee kun oikea poljin tapaa lattiamaton...
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Tuttu kävi huoltiksella ja tankkas amerikanraudan täyteen niin 35litraa valui koneen kautta ilmaan nätillä ajolla vajaalla 5km matkalla. AI EI AMERIKAN RAUDAT KULUTA Siinä oli jokin suutin lähteny käveleen kaasarista...tiedä sit mikä oli oikea syy kulkutukseen kun sanoi ettei käynnissä ollu vikaa eikä vuotanutkaan bensaa...
Sit asiaan...uus mustang gt 500: kone 5.0litraa/yli450hp ja yhdistetty kulutus alle 11l/100km.
Tiedä onko tuokaan totta muttä näin yhdessä mustang myyntiesitteessä väitettiin 8)
Sit asiaan...uus mustang gt 500: kone 5.0litraa/yli450hp ja yhdistetty kulutus alle 11l/100km.
Tiedä onko tuokaan totta muttä näin yhdessä mustang myyntiesitteessä väitettiin 8)
Markka aikaan sai mustangeja 30 000 mk, tänään ne maksaa 10 - 25000€. samaan aikaan sierra maksoi (oli silloin n20v uudempi) 60 000 mk tänään ne maksaa 100 - 2000€... ., ikinä mikään nykyeuroauto ei tule säilymään ajokunoisena 40 vuotta saati sitten sen arvo keretä nousemaan iän myötä siinä voi miettiä sitä järkisyyttä. ja vain tyhmä voi verrata saasteajan kaseja nykyaikaseen ahdettuihin pemareihin. voisin melkein väittää että pemaripojut kattelee jonkun muskeliajan challengerin perävaloja SUORALLA, siihen aikaan valmistajat kilpaili moottoriteholla. alusta oli aikaisemmin mainitun taunuksen luokkaapeeoo kirjoitti:mitään järkisyytä ei jenkkiauton hommaamiseen ei taida olla
tuning sucks
peeoo kirjoitti:mitään järkisyytä ei jenkkiauton hommaamiseen ei taida olla
Ei ole järkisyytä, ei.
Eli "peeoo" ostaa sitten uuden hybridi auton, siinä on eniten JÄRKEÄ ja kuskaa sut paikasta A paikkaan B. Tai käyttää julkisia...
Me muut toimitaan sitten vähemmällä järjellä, ja joskus jopa ihan vaan tunteella.
Olen joskus jenkkejäkin harkinnut, mutta hyvin nopeasti olen karistanut sen ajatuksen päästäni turhana.
Scorpiosta löytyy kaikki samat ominaisuudet halvalla. Mukavuus, riittävä teho ja erittäin mukava vääntö. Scorpiolla pystyy myös ajamaan mutkaankin lujaa, kun sitä alustaa kummiski kehitetty hiukka paremmaksi kuin jenkkiperheautoissa.
Olen kuullut eräältä jenkkiautoja rassaavassa firmassa töissä olevalta mieheltä, että jenkeissä olisi painoon nähden liian löysät kallistuksen vakaajat(liekö totta?). Voihan olla, että amerikkalainen ei ole piitannut muusta kuin Täydellisestä mukavuudesta ja tämä on syy siihen.
Mitä noihin moottoreihin tulee, niin kyllä nuo euro v8 on huomattavasti hiljaisempia, kun sitä mukavuutta nyt hehkutetaan. Vääntöä niissä riittää kyllä jokaiselle ei voi jenkkimies yhtään haukkua. Kutoskoneisissakin löytyy jo vääntöä niin raakasti melkein tyhjäkäynniltä ja nyt puhutaan vapareista. Onhan siinä tietysti fiilistä että pellin alla pauhaa meluisa kasi, mutta itse olen alkanut kauhistella kaikkia ylimääräisiä ääniä ja haluan autoltani maximaalista mukavuutta.
Kulutus myytit jenkeissä taitaa johtua niistä vanhoista surkeista kaasarivehkeistä. Kaverilla on Jeeppi 4.0L suora kuutonen niin se menee kesällä n.10L/100km ja traileri kuormattuna 15L/100km(talvilukema), joka on minusta aika hyvä. Tuokin jeepin perusmoottori taisi olla sama jostain 60-70 luvulta asti. Joitain muutoksia tehty ja suurimmat kait sytytys ja ruisku.
Jos joskus rikastun kovasti niin ostan kyllä mustangin n.5L sellaisen hienon n. vm. 2000 tuota uudempaa en kyllä huoli enkä vanhoja. Eihän siinä mitään järkeä ole tietysti, mutta sellaisella voisi pari kertaa kesässä käydä vähän leikkimässä. Tuo mustangi on kyllä kaukana listalla tosin... ensimmäisenä tulee paremmat lelut sierra cosworth, escort cosworth jne 8)
Eikun lottoamaan
Scorpiosta löytyy kaikki samat ominaisuudet halvalla. Mukavuus, riittävä teho ja erittäin mukava vääntö. Scorpiolla pystyy myös ajamaan mutkaankin lujaa, kun sitä alustaa kummiski kehitetty hiukka paremmaksi kuin jenkkiperheautoissa.
Olen kuullut eräältä jenkkiautoja rassaavassa firmassa töissä olevalta mieheltä, että jenkeissä olisi painoon nähden liian löysät kallistuksen vakaajat(liekö totta?). Voihan olla, että amerikkalainen ei ole piitannut muusta kuin Täydellisestä mukavuudesta ja tämä on syy siihen.
Mitä noihin moottoreihin tulee, niin kyllä nuo euro v8 on huomattavasti hiljaisempia, kun sitä mukavuutta nyt hehkutetaan. Vääntöä niissä riittää kyllä jokaiselle ei voi jenkkimies yhtään haukkua. Kutoskoneisissakin löytyy jo vääntöä niin raakasti melkein tyhjäkäynniltä ja nyt puhutaan vapareista. Onhan siinä tietysti fiilistä että pellin alla pauhaa meluisa kasi, mutta itse olen alkanut kauhistella kaikkia ylimääräisiä ääniä ja haluan autoltani maximaalista mukavuutta.
Kulutus myytit jenkeissä taitaa johtua niistä vanhoista surkeista kaasarivehkeistä. Kaverilla on Jeeppi 4.0L suora kuutonen niin se menee kesällä n.10L/100km ja traileri kuormattuna 15L/100km(talvilukema), joka on minusta aika hyvä. Tuokin jeepin perusmoottori taisi olla sama jostain 60-70 luvulta asti. Joitain muutoksia tehty ja suurimmat kait sytytys ja ruisku.
Jos joskus rikastun kovasti niin ostan kyllä mustangin n.5L sellaisen hienon n. vm. 2000 tuota uudempaa en kyllä huoli enkä vanhoja. Eihän siinä mitään järkeä ole tietysti, mutta sellaisella voisi pari kertaa kesässä käydä vähän leikkimässä. Tuo mustangi on kyllä kaukana listalla tosin... ensimmäisenä tulee paremmat lelut sierra cosworth, escort cosworth jne 8)
Eikun lottoamaan
jype kirjoitti:
Ohhoh, vai että ahdettuja bemareita, niitä ei oo tainnu tulla sitten 70luvun, paitsi dieselit ja nyt uusi 335 Mutta silti on totta on tyhmää verrata uutta ja vanhaa autoa. Mutta voisit silti miettiä vähän mitä sanot. Ja kyllä eurotkin rupeaa nostamaan arvoaan, vanhat siis. Esim e30 M3, hinta rupeaa vaan nousemaan.
Sierra
niin, turha vertailla uutta ja vanhaa.
(tässä pitäisi olla mahdollisuus poistaa oma viesti jos menee vituiksi, koska rupesin selittämään yhtä juttua vaikka se tuli selväksi ylempänä ja kerkisin painaa lähetä nappia joten piti keksiä jotaki muuta toho )
(tässä pitäisi olla mahdollisuus poistaa oma viesti jos menee vituiksi, koska rupesin selittämään yhtä juttua vaikka se tuli selväksi ylempänä ja kerkisin painaa lähetä nappia joten piti keksiä jotaki muuta toho )
Viimeksi muokannut Mr_Who, 01 Touko 2007 18:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
taitaa tomipee tykätä pemareista, mulle se on yks vitunhailee onko niissä turpoo vai ei, en ole koskaan edes kattonu semmosen pellin alle kun ei kiinnosta. piti äkkiä keksiä joku vertaus niin en jaksanu googlettaa onko pemarissa turpoo vai ei nussi lisää sitä pilkkua niin kaikilla on mukavaa tällä foorunmilla
Viimeksi muokannut jype, 01 Touko 2007 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuning sucks
Olis kyl siistii ajella semmosella viritetyllä V8 jenkillä jossa muhkeat äänet (kelpais ihan vakionaki tottakai) olis letkeetä ajella kylänraittia kesäiltoina/öinä ja välillä oikasta oikeeta jalkaa hetkeks, vaikka kiertoliittymässä
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Satuin näkemään tänään CNN:ltä uutisen, jossa kerrottiin että Wal-Mart kääntää suuntaa ekologiseen päin. Wal-Mart on maailman suurin yritys. Siinä puhuttiin luonnonvalon käyttämisestä kaupoissa (kattoikkunat), energiansäästölampuista, pakkauksista, jotka on valmistettu maissista jne.mn2346 kirjoitti:
Ei se amerikkalainen kuluttaja niin tyhmä ole että hylkäisi hyvän kaupan. Autoteollisuudella on uskomattoman hyvät lobbarit ja sikäläinen politiikko on taivutettavissa suuren teollisuuden palvelukseen...
Nyt on vaan sattunut niin että öljyn hinta on ryöpsähtänyt ja on alkanut pumpulla luottokortin vilauttelu hirvittämään.
Että kyllä nyt Ameriikan pojankin elkeet johtuu jo jostain muusta kuin bensapumpulla saatavasta slaagista.
Ja pidän Amerikkalaisista autoista. Harmi vaan että ne on viime vuosituhannen standardeihin tehtyjä, niiden moottoreissa on surkeat hyötysuhteet eikä niiden hyvyyttä voi oikein muuten perustella kuin tunteella. Sitä niistä löytyy.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
1000hv koko kierrosalueellacossu2 kirjoitti:Jos vertaillaan nykykaluston huippumalleja jenkkien nykykaluston huippumalleihin liikutaan alueella joissa jenkit alkavat tuottamaan liki 1000hv koko kierrosalueella. verraten taas eurojen hetkilliseen alle 500rmp sisällä tapahtuvaan 400hv ylitystä surkealla väännöllä.
wau
millä planeetalla jenkkien nykykaluston huippumalleissa tuolla tasolla liikutaan ??
Jos euroja vähän saa puolustaa, niin ei ainakaan merssun ja audin ahdetut huippumallit täysin väännöttömiä oo.
No, mun mielestäni on hienoja pelejä kaikki hienot pelit, olivat ne sitten kotoisin miltä mantereelta tahansa
Jos tuohon alkuperäiseen kysymykseen asetteluun palailee niin onko sitten volkkarin TSI se paras moottori ? Pienestä tilavuudesta on otettu paljon tehoa. En ole kyseisellä koneella ajanut mutta ajatuksena tuntuu aika fiksulta.
Jenkkiautoista en oikein milloinkaan ole välittänyt. Ne ei vaan kolahda minulle. Valtio suunnittelee että tulevaisuudessa auton käyttömaksu määräytyy päästöjen mukaan. Voisi kuvitella vanhalla jenkillä ajamisen viimeistään siinä vaiheessa muuttuvan melkolailla kalliiksi.
Jenkkiautoista en oikein milloinkaan ole välittänyt. Ne ei vaan kolahda minulle. Valtio suunnittelee että tulevaisuudessa auton käyttömaksu määräytyy päästöjen mukaan. Voisi kuvitella vanhalla jenkillä ajamisen viimeistään siinä vaiheessa muuttuvan melkolailla kalliiksi.
Skoda Octavia Tdi -04 Halpaa ajoa. Ainut vika että ei ole Ford.
Escort 1,6 Delta 5d -98. 140 ajettu. Hyvä käyttöauto.
Escort 1,6 Delta 5d -98. 140 ajettu. Hyvä käyttöauto.
Vois tossa alkuviikosta pyörähtää koe-ajamassa Laakkosella TSI-golffi 8) Ja samalla osallistua arvontaan, jossa voi voittaa 1.4TSI Golffi. (koe-ajaneiden kesken)Markku kirjoitti:Jos tuohon alkuperäiseen kysymykseen asetteluun palailee niin onko sitten volkkarin TSI se paras moottori ? Pienestä tilavuudesta on otettu paljon tehoa. En ole kyseisellä koneella ajanut mutta ajatuksena tuntuu aika fiksulta.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Tulee muuten aika monella muullakin autolla ajelu kalliiksi, vielä 1990 luvun isot saksalaiset olivat monesti janoisempia, kuin oikein säädetyt vanhat muskeliajan jenkit.Markku kirjoitti:Valtio suunnittelee että tulevaisuudessa auton käyttömaksu määräytyy päästöjen mukaan. Voisi kuvitella vanhalla jenkillä ajamisen viimeistään siinä vaiheessa muuttuvan melkolailla kalliiksi.