Sivu 2/2
Lähetetty: 17 Heinä 2007 21:10
Kirjoittaja jaska74
Poude kirjoitti:
Ihan Motonetin Foordiin tarkotetut..
mitä ihmeen öljyä te sieltä motonetistä kiikuttelette?
kahlasin yks päivä motonetin hyllyn läpi (espoo) enkä huomannu yhtään mitään ford-erikois öljyä eikä purkkien takanakaan mainittu mitään erikoista
Lähetetty: 17 Heinä 2007 21:40
Kirjoittaja NiceMan
0-30 taitaa olla suositus Zeteckiin?
Lähetetty: 17 Heinä 2007 22:18
Kirjoittaja mn2346
jaska74 kirjoitti:
mitä ihmeen öljyä te sieltä motonetistä kiikuttelette?
kahlasin yks päivä motonetin hyllyn läpi (espoo) enkä huomannu yhtään mitään ford-erikois öljyä eikä purkkien takanakaan mainittu mitään erikoista
Autotallissa tuota olisi, taitaa olla oikein Fjord-logolla varustettu.
Kyllä sitä pitäisi siellä olla...
Tuossa yksi mutta tästä purkista minulla ei ole kokemusta.
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0035
Lähetetty: 17 Heinä 2007 22:26
Kirjoittaja jaska74
no voi vietävä. empä tuollasta nähnykkään.
tarttee vissiin mennä vantaan motonettiin...
sori

Lähetetty: 18 Heinä 2007 09:18
Kirjoittaja jaska74
lapazu kirjoitti:
Jaska, tuota saa myös Fordilta, yllättäen...
joo varmasti saa. litran siihen hintaan mitä motonetistä 4...

Lähetetty: 18 Heinä 2007 10:44
Kirjoittaja ars2000
Japsin nostin purettuna :
http://img201.imageshack.us/img201/7443 ... ninao4.jpg
Venttiiliä vasten tulevasta olakkeesta pihdeillä vetämällä irtoaa.
Lähetetty: 18 Heinä 2007 11:10
Kirjoittaja sanpsa
Onko tuo jako miten helppo saada kohdalleen jos nokat irrottaa, eli onko siellä selkeät merkit?
Lähetetty: 18 Elo 2007 15:07
Kirjoittaja sanpsa
Ja vielä kerran, eli pystyykä nänä zetecin nostajat purkamaan? Tässä olis nyt yksi käsissä ja ainakaa pihdeillä vetämällä ei lähde!

Lähetetty: 18 Elo 2007 18:16
Kirjoittaja Poude
sanpsa kirjoitti:Ja vielä kerran, eli pystyykä nänä zetecin nostajat purkamaan? Tässä olis nyt yksi käsissä ja ainakaa pihdeillä vetämällä ei lähde!

En itekkään saanu purettua millään, yhen kaveri täällä piti antaa neuvoja "huomenna" mutta ei niitä oo vieläkään kuulunut, aikaa on kulunut jo puol vuotta... hakemalla löytyy muistaakseni ainakin ohjeet sierran nostinten purkuun?
Lähetetty: 18 Elo 2007 18:22
Kirjoittaja Regu
Poksahtaiskohan auki kun tyrkkää paineen sinne sisälle?
Lähetetty: 18 Elo 2007 18:31
Kirjoittaja sanpsa
No perhana. Mitenhän nuo sitten kunnostaisi kun nyt ois konekkin levällään...?
Lähetetty: 19 Elo 2007 00:18
Kirjoittaja hartza
Itse purin nostajat kopauttamalla tasaista kovaa pintaa vasten kuppipuoli alaspäin. Jotkut vaativat hieman enemmän koputtamista, varo ettei osat lentele ympärinsä...
Tyhjänä keskinasta painuu kasaan ihan sormivoimalla, niitä voi koittaa "pumpata" täyteen öljyastiassa, eka startti kannattaa pyörittää konetta hetken ilman puolan liitin paikallaan niin ei raksuta niin pahasti. Saksasta tuodun varaosamotin nostajat olivat niin karstapaskassa että eivät liikkuneet mihinkään vaikka kuinka putsasi. Jätin polttoöljyyn likoamaan jos niistä saisi vielä kalut... nahkahousut ajaneet 20 000+ samoilla öljyillä ja tuskin on ollut mitään Formula E 5W30, niin karstassa koko motti oli verrattuna "suomiauton" mottiin.
No huh huh
Lähetetty: 19 Elo 2007 10:16
Kirjoittaja Poude
Ite tein sillai että laitoin nostajan kerrallaan ruuvipenkkiin ja puristin hitaasti öljyt mäellä moskineen, liikkui todella hyvin ,sitten heitin öljykylpyyn ja takaisin koneeseen, toimi hetken melko hiljaisesti kunnes alkoi taas..
Lähetetty: 19 Elo 2007 13:12
Kirjoittaja sanpsa
hartza kirjoitti:Itse purin nostajat kopauttamalla tasaista kovaa pintaa vasten kuppipuoli alaspäin. Jotkut vaativat hieman enemmän koputtamista, varo ettei osat lentele ympärinsä...
Tyhjänä keskinasta painuu kasaan ihan sormivoimalla, niitä voi koittaa "pumpata" täyteen öljyastiassa, eka startti kannattaa pyörittää konetta hetken ilman puolan liitin paikallaan niin ei raksuta niin pahasti. Saksasta tuodun varaosamotin nostajat olivat niin karstapaskassa että eivät liikkuneet mihinkään vaikka kuinka putsasi. Jätin polttoöljyyn likoamaan jos niistä saisi vielä kalut... nahkahousut ajaneet 20 000+ samoilla öljyillä ja tuskin on ollut mitään Formula E 5W30, niin karstassa koko motti oli verrattuna "suomiauton" mottiin.
No huh huh
Noniin, nyt rupes homma onnistumaan. Kiitokset

Lähetetty: 19 Elo 2007 13:23
Kirjoittaja NiceMan
Poude kirjoitti:Ite tein sillai että laitoin nostajan kerrallaan ruuvipenkkiin ja puristin hitaasti öljyt mäellä moskineen, liikkui todella hyvin ,sitten heitin öljykylpyyn ja takaisin koneeseen, toimi hetken melko hiljaisesti kunnes alkoi taas..
Eli sinne varmaan jäi vielä moskaa... paras tapa olisi purkaa ne osiksi ja pestä silleen... En tiedä kuinka paha homma on purkaa noi zetekin nostajat.
Lähetetty: 28 Elo 2007 08:17
Kirjoittaja Aaltonen
Ittellä on 90 esco 1.6 ruisku kone,ei taida vielä olla zetec,elikkä nostimet myös kalkattaa täällä,eilen tein forte käsittelyn,vaihdoin, semisyynteettiset 5-50 öljyt ja suodattimet,eipä kalkatus oikeen mihinkään hävinnyt.Elikkä,nostajat n.parikymppiä tsipale,tuo on vissinkin 8tappinen kone,osille tulis hintaa 160e pyöreesti.

Lähetetty: 28 Elo 2007 16:22
Kirjoittaja sanpsa
No ei ihme että naputtaa noin paksuilla öljyillä.
Lähetetty: 28 Elo 2007 22:49
Kirjoittaja Aaltonen
Sama se on,vanhat litkut ku uudet litkut,ihan sama naputus.Automaasta vielä noita soittelin litkujen viskositeetti arvoja..
Lähetetty: 11 Syys 2007 18:31
Kirjoittaja mkIII
Soitin tossa yks päivä burtonpowerille englantii ja kysyin että mitäs öljyjä siinä cvh escortissa pitäs käyttää, niin ne suositteli synteettisiä 10W-40 öljyjä. Paikallinen ford edustaja suositteli taas noita synteettisiä 5W-30 öljyjä. Burttonilla ne taas piti niitä aivan liian laihoina. Kertokaas mulle mitä sinne pitäs tunkea?
Lähetetty: 11 Syys 2007 19:39
Kirjoittaja NiceMan
5-30 on varmaan täällä kylmemmässä parempi... mutta ei se 5-40 huono ole jos ei ihan jotain pirkkaa laita.
Lähetetty: 11 Syys 2007 20:23
Kirjoittaja tt-r

keskustelua seuranneena vois tyhjentävästi todeta OT; mitä noita tommosia nostimia autoihi laitetaan,jos ne ei toimi? taitaa olla ihan itte paholaisen keksintöä!
Lähetetty: 11 Syys 2007 20:30
Kirjoittaja Quintrix
1.4 CVH:ssa nakuttaa myös hydrauliset venttiilin nostimet.. Onko nuo kuinka vaikeaa uusia? Olen aloittelija joten tarvitsisin mahdollisimman tarkan kuvauksen operaatiosta jotta tiedän kannattaako itse edes yrittää, vai vienkö korjaamolle, vai annetaanko vain nakuttaa..
Lähetetty: 11 Syys 2007 20:38
Kirjoittaja Aaltonen
Opettaja suositteli kun noita nostimia vaihtelee,niin vaihtais samalla nokan...
Motonetissä myydään nokka/nostaja sarjaa 160€
en kyllä tiedä onko noista mihinkään..
Lähetetty: 24 Loka 2007 16:22
Kirjoittaja puliukk0
Ite tässä mietin kun omassa nakuttaa yks nostaja (ei pidä öljyjä sisässä) Niin kannattaako fortea tehdä vai kannattaako vaan vaihtaa uus? Vai kaikki uuteen?
Motonetistä 9e/kpl = 72e
Rally racelta taas 13e/kpl = 104e
Onks noi motonetin aivan paskoja? Ei viittis turhaa maksaa 32e jos on täsmälleen samoja..
Lähetetty: 25 Loka 2007 21:36
Kirjoittaja RabaFari
Tsekkaa ne kaikki nostajat ovatko vaihtokunnossa vaiko vain se yksi. Tuskin sillä fortella sitä yhtä nostajaa saa elvytettyä enää jos se on päässyt kunnolla naputtamaan.
Mä vaihdoin juuri tänään cvh pattiin 3 kpl nostajia koska olivat tiltanneet ja niillä ei ollut ajettu kuin vajaa 100km!! Ja olivat motonetin nostajia.. Onneksi uusi fordin nokka sentään näytti säilyneen vaikka nostajat olivatkin kuopalla jo. Koneistamon kautta hankitut nostajat kustansivat 12.50e/kpl mutta ne näyttivät koneistukseltaankin paremmilta kuin motonetin nostajat.
Eli voipi olla syytä tsekata huolella ne motonetin nostajat jos sellaiset päätyy ostamaan.
Tosin, sekin saattoi vaikuttaa kun auto seisoi pihassa useamman kuukauden eikä sitä edes käynnistelty välillä. Ehkä nostajat jumivat siitä.