Sivu 97/99

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 30 Touko 2024 14:34
Kirjoittaja Murakka

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 30 Touko 2024 15:49
Kirjoittaja hapelo
Mitattu noi päästöt mulla jo muutamaan kertaan ton dynon jälkeen...ei mitään muutosta,jopa paremmat

Harri

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 30 Touko 2024 15:55
Kirjoittaja Murakka
hapelo kirjoitti: 30 Touko 2024 15:49
Mitattu noi päästöt mulla jo muutamaan kertaan ton dynon jälkeen...ei mitään muutosta,jopa paremmat

Harri


"Päästöjen osalta riittäviksi osoituksiksi katsotaan pätevän hyväksytyn asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen selvitys tai tyyppihyväksyntätodistus. Tutkimuslaitoksia löytyy Euroopasta sekä Suomesta. Toistaiseksi Suomessa ei ole yhtään hyväksyttyä asiantuntijaa, jolla olisi pätevyyttä ajoneuvojen päästöjen toteamiseen.

Korjaamon tai katsastusaseman päästömittaustodistus ei ole osoitus ajoneuvon päästötasosta tai osoitus vaatimustenmukaisuudesta."

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 30 Touko 2024 17:01
Kirjoittaja hapelo
Murakka kirjoitti: 30 Touko 2024 15:55
hapelo kirjoitti: 30 Touko 2024 15:49

Mitattu noi päästöt mulla jo muutamaan kertaan ton dynon jälkeen...ei mitään muutosta,jopa paremmat

Harri


"Päästöjen osalta riittäviksi osoituksiksi katsotaan pätevän hyväksytyn asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen selvitys tai tyyppihyväksyntätodistus. Tutkimuslaitoksia löytyy Euroopasta sekä Suomesta. Toistaiseksi Suomessa ei ole yhtään hyväksyttyä asiantuntijaa, jolla olisi pätevyyttä ajoneuvojen päästöjen toteamiseen.

Korjaamon tai katsastusaseman päästömittaustodistus ei ole osoitus ajoneuvon päästötasosta tai osoitus vaatimustenmukaisuudesta."
Ja mitenhän ne katsastuksessa noi mittaa...muutama parametri muutettu...no se siitä

Mikä sua Murakka pelottaa...

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 30 Touko 2024 17:09
Kirjoittaja Murakka
hapelo kirjoitti: 30 Touko 2024 17:01
Murakka kirjoitti: 30 Touko 2024 15:55

"Päästöjen osalta riittäviksi osoituksiksi katsotaan pätevän hyväksytyn asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen selvitys tai tyyppihyväksyntätodistus. Tutkimuslaitoksia löytyy Euroopasta sekä Suomesta. Toistaiseksi Suomessa ei ole yhtään hyväksyttyä asiantuntijaa, jolla olisi pätevyyttä ajoneuvojen päästöjen toteamiseen.

Korjaamon tai katsastusaseman päästömittaustodistus ei ole osoitus ajoneuvon päästötasosta tai osoitus vaatimustenmukaisuudesta."
Ja mitenhän ne katsastuksessa noi mittaa...muutama parametri muutettu...no se siitä

Mikä sua Murakka pelottaa...


Taas yks sysipaska laki/asetus, mikä ei hetkeen tuu toimimaan, jos koskaan.

Eihän minuu mikään pelota ;)

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 30 Touko 2024 23:05
Kirjoittaja hapelo
Murakka kirjoitti: 30 Touko 2024 17:09
hapelo kirjoitti: 30 Touko 2024 17:01

Ja mitenhän ne katsastuksessa noi mittaa...muutama parametri muutettu...no se siitä

Mikä sua Murakka pelottaa...


Taas yks sysipaska laki/asetus, mikä ei hetkeen tuu toimimaan, jos koskaan.

Eihän minuu mikään pelota ;)
:thumbup:

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 05 Kesä 2024 15:20
Kirjoittaja hapelo
Moro!

Huolto(6v 120 000km) varattu ensiviikolle ja pari päivää siitä katsastus...ei huolta

Harri

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 20 Kesä 2024 13:31
Kirjoittaja hapelo
Moro

Lumikki huollettu,ilmastointi,jarrunesteet ja normi kilkkeet👍

Tänään toisella leimalla...hyväksytty ilman huomautettavaa...seuraava katsastus 6/2026😃

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 20 Kesä 2024 17:27
Kirjoittaja fasteST
Fiestaa päivitetty tällä viikolla, nyt parin päivän ajokokemuksen perusteella todella onnistunut muutos taas kerran.

Auto käytetty leimassa kuun alussa, kuten Hapelolla niin ei ollut mitään vikoja, huomautti kuitenkin koiranluista, että syytä alkaa tarkkailla niitä. Päätin vaihtaa saman tien uudet kun ovat helppo vaihtaa itse. Samalla sitten tuumin että perkele, mullahan on varastossa ne Eibachin Pro kit jouset että kokeillaas niitä nyt uudestaan kun viimeksi jäi jotenkin huono fiilis takajousista, jotka siis testasin pelkästään ja totesin melkoiseksi kuoppatutkaksi silloin.

Nyt kun autossa on tuon jälkeen uudet paremmat etuiskarit ja takana vakaaja, niin nuo jouset toimii kuin unelma, auto on nyt aika lähelle sellanen kuin sen pitääkin. Mainittakoon vielä, että ennen tätä uusinta alustamuutosta kävin reilu viikko sitten testaamassa autoa Kymiringillä, suorilla ihan jees kulkee hyvin, mutta mutkissa auto oli kuin rättisitikka, keinui puolelta toiselle, vauhti kuoli joka kurvissa ja kun ei melkein uusia renkaita viitsi radalla pilata niin tosi nätisti piti mutkat ottaa.

Niin paljon muuttui tuo alusta, että autolla joutuu ihan opetteleen taas ajamaan, nyt menee mutkat ja käännökset kuin mikroauto vaikka ei se älyttömän huono aiemminkaan ollu katuajossa. Eikä alusta ole vielä lainkaan liian kova vaan ihan ajettavissa suomen paskoilla teillä. Helvetin tyytyväinen olen.

Pakko käydä vielä toistamiseen Kymiringillä tänä kesänä testaamassa ja toteamassa muutos, saattaa takasuoran huippunopeuskin kasvaa kun alusta ei enää (toivottavasti) "kuole" siihen suoraa edeltävään mutkaan ja saa kunnon alkuvauhdin.

Tossa vielä kuva muutoksen jälkeen, ei tuo vielä liian matalaksi mennyt vaan korkeus nyt just sopiva ja sellainen joka olisi pitänyt olla jo tehtaan jäljiltä.

Kuva

Tässä vielä vertailun vuoksi lähtökohta, olihan se melkoinen traktori, ei ihme että keinui
Kuva

Tohon vielä pikku bonus: Fiesta ST Mk8 Kymiring 2024 (Fiesta näköjään nyt myös AC simulaattorissa, aika tuore julkaisu, tein vähä treeniajoa)
https://youtu.be/KlqtFlvPpHQ

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2024 23:14
Kirjoittaja hapelo
:thumbup:

Tommonenkin simu :shock:

Harri

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 27 Kesä 2024 20:20
Kirjoittaja fasteST
hapelo kirjoitti: 26 Kesä 2024 23:14
Tommonenkin simu :shock:

Harri
Jep, melko realistinen myös, äänet kohdillaan, tuttu pauke, Kymiringin pitkällä suoralla kelaa sen about 200 km/h mittariin mitä mun omakin auto. Kierrosaika 2:07 tossa videolla, ihan kohtuu hyvin liikahtaa. Toi Assetto Corsa on siitä hyvä, että on modattavissa...tuo tosin on ihan vakio mopo, vielä :lol:

Uutta pientä projektakin pukkaa, siitä tarkemmin asennuksen ja koeajon jälkeen.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2024 15:25
Kirjoittaja S-P-H
FasteST; kun laitoit noi madallusjouset, niin minkälaiset camberit tuli taakse? Niitä kun ei pysty säätää.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2024 17:28
Kirjoittaja duckworth
S-P-H kirjoitti: 29 Kesä 2024 15:25 FasteST; kun laitoit noi madallusjouset, niin minkälaiset camberit tuli taakse? Niitä kun ei pysty säätää.
No mitenkäpä ne camberit pystyy oikein jäykkätaka-akselissa muuttumaan sitten, edes sen madalluksenkaan yhteydessä? :roll:

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2024 21:52
Kirjoittaja fasteST
duckworth kirjoitti: 29 Kesä 2024 17:28
S-P-H kirjoitti: 29 Kesä 2024 15:25 FasteST; kun laitoit noi madallusjouset, niin minkälaiset camberit tuli taakse? Niitä kun ei pysty säätää.
No mitenkäpä ne camberit pystyy oikein jäykkätaka-akselissa muuttumaan sitten, edes sen madalluksenkaan yhteydessä? :roll:
Juu ei muuttunu camperit mitenkään takaakselilla, edestä en tiedä kun on vasta sisäänajo menossa, ehkä säädätän ehkä en. Vaikuttaa kulkevan suoraan.

Mä en tosin ole ihan perillä siitä mitä kaikkea tämmösessä kinnerissä pystyy säätämään, käsittääkseni vain ohjaus eli auraus on säädettävissä. Säädätin auraukset kohdilleen kun vaihdoin etuiskarit oliko kaks vuotta sitten.

Ratti oli kai jo uudesta alkaen ollut hieman vinossa, se oikeni silloin säädöissä. Nyt kun vaihdoin nuo jouset niin ratti on edelleen suorassa ja auto kulkee suoraan, en näe tarvetta säädöille ellei tuota camperia nyt sitten ole pakko säätää. Renkaistahan sen sitten näkee jos kuluu epätasasesti. Autohan ei ihan hirveesti edes madaltunut, vakiomittaset iskarit toimii hienosti edelleen. Kaikki tiessä olevat epätasaisuudet huomaa nyt paremmin ihan perstuntumalla :)


Luvattu info uusimmasta projektista tulee tässä.
Kauppakassi -koukuille on nyt on ripustustanko saatu laitettua konttiin, hyvähän siitä tuli kun ite teki. Ensimmäinen ajokokemus oli vaikuttava, nyt lähti autosta loputkin vetelyydet, kun taakse saatiin vihdoin poikkituki, joka jäykistää koria melkoisesti tälläisessä hatchbackissa, jossa koppa on isosti auki sisätiloissa. Motarin rampissa auto meni kuin kiskoilla. Odotan innolla seuraavaa ratapäivää.

Itse tanko oli jo varastossa, jäi edellisestä ooppelista. Ei tietenkään sellaisenaan ollut täysin sopiva vaan pikkuisen piti askarralle, hitsattiin pikku laput molempiin päihin ja porattiin kiinnitysreiät (tällä kertaa oikein sabluunan kanssa), ja tulikin kerralla täydellinen mikä oli kyllä melkoinen ihme.

Tankohan tuli nyt kiinni takaiskarien mounttien pultteihin, jotka piti vaihtaa hieman pidempiin, pultit läpi verhoilupaneelista ja vot. Laitoin tollasen pinta-asennuksen, jotta tanko on todella helppo irrottaa mikäli autolla pitää kuskata jotain kuten fillaria huoltoon yms yms.

Tossa kuvia jos kiinnostaa, ei mikään vaikea juttu mutta on siinä oma hommansa.

Tästä se idea lähti viime maanantaina
Kuva

Laput hitsattu keskiviikkona
Kuva
Kuva

Poikkituki asennettuna lauantaina
Kuva

Edit: Sitten vielä tämmöinen havainto, Mishimoto myy kontin pohjaan maton alle kiinnitettävää "poikkitukea". Se ei tee samaa asiaa kuin tuo minkä nyt laitoin iskaritolppien yläpäiden väliin. Tiedän koska kokemusta on, oli toi pelkkä Mishimoton rauta aiemmin (kuva alla). Toki se tukee jonkin verran mutta ei siis suorita samaa asiaa. Poikkituen merkitys kasvaa tässä autossa vasta kun alustaan on pohjan alle tehty radikaaleja muutoksia, nyt todella huomaa että poikkituki on niiden aiempien muutosten kanssa ihan pakollinen, vakiossa riittää vakio-osat, heti kun lisäilet muuta järeämpää johonkin, jokin muu paikka vaatii myös vahvistusta jne.

Lyhesti näiden tehtyjen vahvistusten merkitys: Auton tehot saa paremmin käyttöön kun kori ei huoju ja kaikki voima käytetään eteenpäin menoon eikä kallisteluun. ST on nyt ajettavuudeltaa kuin rata-auto, vain paremmat/isommat jarrut ja Semi -sliksit uupuu. Auto on nyt todella makea ajettava, just sellanen kuin sen pitää olla.

Kuva

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 09 Heinä 2024 14:27
Kirjoittaja hapelo
Moro

fastst duunanut paljon...onko muut "tuunannut" ST:tä
Minä sen verran että dynossa väännettiin Hyvinkäälllä se 238hp/380nm,jarrut uusittiin,bilsteinin iskarit,taakse vakaaja ja 225/35/18 renkaat

Harri

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 20 Heinä 2024 12:25
Kirjoittaja fasteST
Vielä joutuu Fiestaan yhden muutoksen tekemään (isot jarrut sitten joskus myöhemmin), mielenkiinnolla odotan miten tämä vaikuttaa ohjaukseen. Nythän autoon on tänä kesänä laitettu uudet hieman madaltavat jouset jotka vaatii korilta lisää jäykistystä. Koria on myös jäykistetty takaa poikkituella tuon jousimuutoksen jälkeen ja tästä olikin jo raporttia aiemmin. Keula kaipaa vielä lisäjäykisteen.

Fiestan apurunko on melko avoin ja tuossa on vielä heikko kohta, mutta ei kauaa. Ensi viikolla pitäisi osan saapua, raporttia tulee kun asennettu.

Tälläinen tulossa jenkkilästä (siellä ei muuten myydä Mk8 Fiestaa, joten myyvät osia vain Mk7 malliin, jotkin Mk7 osat sopii suoraan Mk8:iin ja tämä on sellainen).
https://whoosh-motorsports.myshopify.co ... e-shipping

DNA:n vastaava tanko kuvassa asennettuna, apurungon avonaisuus näkyy tässä hyvin, varmuudella joustaa ja vaikuttaa ohjaukseen ilman poikkitukea. Kohtahan se nähdään.

Kuva

Huom! orkkis Fiestaa jos lähtee muuttelemaan, niin voi joutua tekemään aika paljon kaikkea, kannattaa siis harkita lähteekö tekemään mitään. En varsinaisesti suosittele näitä muutoksia mitä itse olen tehnyt ellei halua rata-automaista jäykkyyttä ja kovuutta käyttöautoon, nämä tehdyt muutokset ovat muuttaneet auton paremmaksi omaan makuun.

Lyhyesti, vakio Fiesta ST Mk8 on omaan makuun hieman keskeneräinen aihio hyvälle autolle. Mulla oli muutamia vuosia sitten Opel Corsa OPC Nurburgring, sen alustaan tai koriin ei tarvinnut tehdä mitään lisämuutoksia, se oli isojen Brembon jarrujen ja Bilstein B12 tolppien kanssa aivan täydellinen ratapäiväkäyttöön ja siis todella hyvä ajettava, sen heikkous oli ikivanha 1.6 litranen moottori, joka oli tehtaan puolesta viritetty loppuun eli siihen olisi pitänyt tehdä tehdä todella suuria muutoksia moottoriin mikäli olisi halunnut enemmän hevosia kuin 211 joita vakiona oli. Sillä pystyi ajamaan surutta urku auki radalla ja tehot loppu aina ennen alustaa.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 22 Heinä 2024 15:19
Kirjoittaja fasteST
Näyttäis vakio Yaris GR kulkevan Kymiringin radalla about yhtä kovaa kun mun tuunattu Fiesta, takasuoran päässä ennen jarrutusta "vain" 200 mittarissa, ei ole siis ihan kaikki Fiestan viritykset täysin poskellaan :thumbup:

https://www.youtube.com/watch?v=k9Fum6zONOA

Pitäis ehkä itekki kellottaa yksi nopee kierros...

Edit: Stage 1 Fiesta Mk8 pysyy hyvin Yaris GR:n vauhdissa nyrressä, vakio jarrut tosin "loppuu". Todella hyvä kuski ratissa. Toki helppo ajaa täysillä kun ei ole kuskin oma auto :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=GDXQS6YEWBU

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 26 Heinä 2024 18:01
Kirjoittaja fasteST
No niin, apurungon tukirauta saapui suomeen ja tänään saatu paikoilleen.

Kuva

Asennuksesta sen verran, että tuo Mk7:aan tarkoitettu osa siis sopii myös Mk8 apurunkoon. Tulee kiinni alatukivarren etummaisilla pulteilla, jotka on sen kaliiberin pultteja, että ihan ei perusräikällä saa tarpeeksi voimaa kiertää niitä auki. 18 mm hylsy, lyhyt jatkovarsi ja momenttiavain jossa enempi vipuvartta tarvittiin tuohon projektiin, tehtaan jäljiltä ei ollut lukiteliimaa, ite laitoin varmuuden vuoksi. "pohjapanssarin" saa sitten juuri ja juuri paikoilleen, ne muoviset klipsit tosin jäi pois koska eivät enää yletä, tanko vie sen verran tilaa.

Ajokokemusta ei vielä kauheasti ole tän muutoksen jälkeen, sen verran hot tänään ettei jaksa autolla ajella, pikku lenkin ajoin ja kyllä, ohjaus on nyt selvästi parempi. Auton keula pysyy ikäänkuin kasassa kun kääntää kurviin eikä aliohjaa yhtään, kääntyy siis paljon tiukemmin kuin ilman tankoa ja ohjauskin kevyempi kun alusta ei "leviä" kääntyessä.

----

Tässä muu kokemus ja paremmat perusteet miksi tuo tukitanko on lähes must vaikka vaikuttaa kuvissa melko mitättömältä osalta. Toi 6 piste kiinnitys jonka hemmo oli laittanut, olisi toki tukevampi, mutta Mk8 "pohjapanssarin" kanssa se ei käy ja suomessa "pohjapanssari" on aika pakollinen varuste ellei halua konehuonetta täyteen kuraa.

Hyvät perustelut apurungon tuelle, 2-piste kiinnitys ok Stage2 asti, 6-piste kiinnitys täydellinen ja erityisesti jos tehoja reippaasti eli Stage3++
https://www.youtube.com/watch?v=oa3wPevir7s

K: You had the two point braces on before right? Is the two point brace good for just some bolts on and stock turbo? I’m on a budget to get the six point brace. I can opt. for the 4 point brace on my budget but I would like to get some feedback I don’t track my car it’s my daily. Keep up the good videos!!

V: Yes. I think the 2 point is perfect for stock turbo at max power. I got the 6 point because I swapped turbos. I will say however that if you have the money spring an extra $100 over the 4 point and get the 6, even if you are on stock turbo the other gains from the 6 point make it well worth it IMHO. It makes daily driving much more enjoyable even if you drive like a grandma, just hitting bumps and such the car feels so much more held together.

----

Autoon vaihdettu myös uudet jarrunesteet, tällä kertaa laitettiin paremmin ratakäyttöön sopivaa nestettä, jossa selvästi korkeampi kiehumispiste kuin perusjarrunesteissä. Katsotaan onko vaikutusta mihinkään, ainakin jarrut on taas herkemmät ja puree hieman paremmin. Edelliset oli peruskamaa, vaihdettu viime vuonna ja 4 ratapäivää niillä jo ajettiin, jarrut oli pehmoset jo ekan ratapäivän jälkeen, toki ne kadulla pysäytti auton, mutta tuntuma jotenkin kateissa.

Jarruneste
Another great option is Motul RBF600, RBF660 or their other fluids. We use these on our 24 Hours of Lemans cars and have had no issues in 5 years.

Josko tässä nyt olis taas vähäksi aikaa näitä muutoksia, ohjauskulmat vois kyllä käydä vielä tarkistuttamassa nyt kun jouset sisäänajettu ja tuo tukitanko saatu kiinni.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 26 Heinä 2024 22:09
Kirjoittaja hapelo
Hienoja virityksiä,itselle riittää toi dynossa modattu moottori,Bilsteinin iskarit ja vakaaja taakse+renkaat

Harri

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 27 Heinä 2024 09:06
Kirjoittaja fasteST
hapelo kirjoitti: 26 Heinä 2024 22:09 Hienoja virityksiä,itselle riittää toi dynossa modattu moottori,Bilsteinin iskarit ja vakaaja taakse+renkaat

Harri
Jep. Joo ja suomessa alkaa tieverkosto olla siinä kunnossa, ettei näistä muutoksista hirveesti iloa ole arkiajossa, joku oikea maastoauto isoilla renkailla toimis varmaan paremmin. Ainakin täällä pk -seudulla tiet on paikoittain niin järkyttävässä kunnossa, että kuoppien väistelyksi on menny, ovat rakentaneet isosti kaikkea upeeta kuten metroja ja ratikoita ja lisää tulossa eikä rahaa tieverkoston ylläpitoon enää ole tarpeeksi. Joka ikinen tienpätkä pitäisi olla koko ajan kunnossa jo liikenneturvallisuuden nimissä, nyt korjausvelkaa on järjettömästi.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 27 Heinä 2024 11:40
Kirjoittaja fasteST
fasteST kirjoitti: 26 Heinä 2024 18:01 No niin, apurungon tukirauta saapui suomeen ja tänään saatu paikoilleen.
....

Ajokokemusta ei vielä kauheasti ole tän muutoksen jälkeen, sen verran hot tänään ettei jaksa autolla ajella, pikku lenkin ajoin ja kyllä, ohjaus on nyt selvästi parempi. Auton keula pysyy ikäänkuin kasassa kun kääntää kurviin eikä aliohjaa yhtään, kääntyy siis paljon tiukemmin kuin ilman tankoa ja ohjauskin kevyempi kun alusta ei "leviä" kääntyessä.

...
No niin, nyt on suoritettu varsinainen koeajo eilisen modauksen jälkeen, sää oli hieman viileämpi ja liikennettä tosi vähän, joten sai rauhassa ajaa ja testata.

Onhan tää Fiesta nyt täydellinen, siitä ei pääse mihinkään. Auto ikäänkuin leijuu, pikkusen kaasua ja vaikka kaasun nostaa niin auto rullaa pitkään vauhdin tippumatta, voimaa ei todellakaan mene hukkaan korin kallisteluun. Auto on kuin luoti.

Ohjauksesta tuli sellainen, että autolla pysty tekeen teräviä ohjausliikkeitä ja esim. keilojen pujottelu menis kuin tyhjää vaan, kaikki ohjauksen kankeus on poissa, tarkkaa ja kevyttä on.

Ei näitä tehtyjä muutoksia voi kuin suositella, kaikki suhteellisen helppoja toteuttaa. Ainoa miinus on tietenkin se, että mukavuus kärsii, pikkusen räminätkin lisääntyy, mutta tälläistä autoa ei mukavuuden takia edes osteta, tän pitää olla raaseri ja sitä tää nyt on.

Jarruista pidän myös, en tiedä miten ovat nesteet aiemmin vaihtaneet, onko jäänyt ilmaa vai onko perusnesteet menneet hetkessä pilalle, mutta nyt tässä on ensimmäistä kertaa jarrut jotka huomaa ja auto pysähtyy terävämmin. Yes!

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 09 Syys 2024 20:23
Kirjoittaja fasteST
Fiestaan löytyi asiallinen ratkaisu Torque mountiksi tarvikeosien sijaan. Uudemman Mk8.5 facelift Fiestan mountti käy Mk8 Fiestaan, se ei mene suoraan, vaan mukana tulee Adapteri jolla sopii.

Vertailussa Mk8.5 ja Mk8, hiukka parannettu osaa faceliftiin :)

Hieman on kokoeroa mounteilla, autoissa kuitenkin sama moottori...
https://www.fiestastoc.com/attachments/ ... eg.586002/

Tässä ne osat jonka Ford toimittaa yhdessä, mountti ja adapteri. Menee suoraan Mk8:iin alkuperäisillä pulteilla
https://www.fiestastoc.com/attachments/ ... eg.587733/

Laitoin tilaukseen, pitäisi saapua viikon päästä, originaali Ford osa. Nyt autossa ollut taas kesän ajan Revon mountti, se on muuten hyvä mutta tyhjäkäynnillä auto tärisee, on äänekäs ja sisustan muovit pitää vähän meteliä. Josko tästä saisi pysyvän ratkaisun jolla autosta tulisi mukavampi arkiajoon, on tuota osaa kuitenkin sen verran paranneltu, että pitäisi näille tehoille riittää, alkuperäinen mountti on suorastaan naurettava.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 09 Syys 2024 22:59
Kirjoittaja hapelo
fasteST kirjoitti: 09 Syys 2024 20:23 Fiestaan löytyi asiallinen ratkaisu Torque mountiksi tarvikeosien sijaan. Uudemman Mk8.5 facelift Fiestan mountti käy Mk8 Fiestaan, se ei mene suoraan, vaan mukana tulee Adapteri jolla sopii.

Vertailussa Mk8.5 ja Mk8, hiukka parannettu osaa faceliftiin :)

Hieman on kokoeroa mounteilla, autoissa kuitenkin sama moottori...
https://www.fiestastoc.com/attachments/ ... eg.586002/

Tässä ne osat jonka Ford toimittaa yhdessä, mountti ja adapteri. Menee suoraan Mk8:iin alkuperäisillä pulteilla
https://www.fiestastoc.com/attachments/ ... eg.587733/

Laitoin tilaukseen, pitäisi saapua viikon päästä, originaali Ford osa. Nyt autossa ollut taas kesän ajan Revon mountti, se on muuten hyvä mutta tyhjäkäynnillä auto tärisee, on äänekäs ja sisustan muovit pitää vähän meteliä. Josko tästä saisi pysyvän ratkaisun jolla autosta tulisi mukavampi arkiajoon, on tuota osaa kuitenkin sen verran paranneltu, että pitäisi näille tehoille riittää, alkuperäinen mountti on suorastaan naurettava.
Mulle vaihdettiin toi osa kesäkuussa,kumi oli riekaleina...
Osa samanlainen kuin alemmassa kuvassa

Harri

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 10 Syys 2024 10:15
Kirjoittaja fasteST
hapelo kirjoitti: 09 Syys 2024 22:59
fasteST kirjoitti: 09 Syys 2024 20:23 Fiestaan löytyi asiallinen ratkaisu Torque mountiksi tarvikeosien sijaan. Uudemman Mk8.5 facelift Fiestan mountti käy Mk8 Fiestaan, se ei mene suoraan, vaan mukana tulee Adapteri jolla sopii.
...
Mulle vaihdettiin toi osa kesäkuussa,kumi oli riekaleina...
Osa samanlainen kuin alemmassa kuvassa

Harri
:thumbup:

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 12 Syys 2024 12:24
Kirjoittaja hapelo
154€ oli hintaa Fordilla tolle tuelle,vanhaa mallia tuskin enää edes tarjoavat...?

Harri