Re: Ford Fiesta ST 2018
Lähetetty: 30 Touko 2024 14:34
Mitattu noi päästöt mulla jo muutamaan kertaan ton dynon jälkeen...ei mitään muutosta,jopa paremmat
Ja mitenhän ne katsastuksessa noi mittaa...muutama parametri muutettu...no se siitäMurakka kirjoitti: ↑30 Touko 2024 15:55
"Päästöjen osalta riittäviksi osoituksiksi katsotaan pätevän hyväksytyn asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen selvitys tai tyyppihyväksyntätodistus. Tutkimuslaitoksia löytyy Euroopasta sekä Suomesta. Toistaiseksi Suomessa ei ole yhtään hyväksyttyä asiantuntijaa, jolla olisi pätevyyttä ajoneuvojen päästöjen toteamiseen.
Korjaamon tai katsastusaseman päästömittaustodistus ei ole osoitus ajoneuvon päästötasosta tai osoitus vaatimustenmukaisuudesta."
hapelo kirjoitti: ↑30 Touko 2024 17:01Ja mitenhän ne katsastuksessa noi mittaa...muutama parametri muutettu...no se siitäMurakka kirjoitti: ↑30 Touko 2024 15:55
"Päästöjen osalta riittäviksi osoituksiksi katsotaan pätevän hyväksytyn asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen selvitys tai tyyppihyväksyntätodistus. Tutkimuslaitoksia löytyy Euroopasta sekä Suomesta. Toistaiseksi Suomessa ei ole yhtään hyväksyttyä asiantuntijaa, jolla olisi pätevyyttä ajoneuvojen päästöjen toteamiseen.
Korjaamon tai katsastusaseman päästömittaustodistus ei ole osoitus ajoneuvon päästötasosta tai osoitus vaatimustenmukaisuudesta."
Mikä sua Murakka pelottaa...
Jep, melko realistinen myös, äänet kohdillaan, tuttu pauke, Kymiringin pitkällä suoralla kelaa sen about 200 km/h mittariin mitä mun omakin auto. Kierrosaika 2:07 tossa videolla, ihan kohtuu hyvin liikahtaa. Toi Assetto Corsa on siitä hyvä, että on modattavissa...tuo tosin on ihan vakio mopo, vielä
Juu ei muuttunu camperit mitenkään takaakselilla, edestä en tiedä kun on vasta sisäänajo menossa, ehkä säädätän ehkä en. Vaikuttaa kulkevan suoraan.
Jep. Joo ja suomessa alkaa tieverkosto olla siinä kunnossa, ettei näistä muutoksista hirveesti iloa ole arkiajossa, joku oikea maastoauto isoilla renkailla toimis varmaan paremmin. Ainakin täällä pk -seudulla tiet on paikoittain niin järkyttävässä kunnossa, että kuoppien väistelyksi on menny, ovat rakentaneet isosti kaikkea upeeta kuten metroja ja ratikoita ja lisää tulossa eikä rahaa tieverkoston ylläpitoon enää ole tarpeeksi. Joka ikinen tienpätkä pitäisi olla koko ajan kunnossa jo liikenneturvallisuuden nimissä, nyt korjausvelkaa on järjettömästi.
No niin, nyt on suoritettu varsinainen koeajo eilisen modauksen jälkeen, sää oli hieman viileämpi ja liikennettä tosi vähän, joten sai rauhassa ajaa ja testata.fasteST kirjoitti: ↑26 Heinä 2024 18:01 No niin, apurungon tukirauta saapui suomeen ja tänään saatu paikoilleen.
....
Ajokokemusta ei vielä kauheasti ole tän muutoksen jälkeen, sen verran hot tänään ettei jaksa autolla ajella, pikku lenkin ajoin ja kyllä, ohjaus on nyt selvästi parempi. Auton keula pysyy ikäänkuin kasassa kun kääntää kurviin eikä aliohjaa yhtään, kääntyy siis paljon tiukemmin kuin ilman tankoa ja ohjauskin kevyempi kun alusta ei "leviä" kääntyessä.
...
Mulle vaihdettiin toi osa kesäkuussa,kumi oli riekaleina...fasteST kirjoitti: ↑09 Syys 2024 20:23 Fiestaan löytyi asiallinen ratkaisu Torque mountiksi tarvikeosien sijaan. Uudemman Mk8.5 facelift Fiestan mountti käy Mk8 Fiestaan, se ei mene suoraan, vaan mukana tulee Adapteri jolla sopii.
Vertailussa Mk8.5 ja Mk8, hiukka parannettu osaa faceliftiin
Hieman on kokoeroa mounteilla, autoissa kuitenkin sama moottori...
https://www.fiestastoc.com/attachments/ ... eg.586002/
Tässä ne osat jonka Ford toimittaa yhdessä, mountti ja adapteri. Menee suoraan Mk8:iin alkuperäisillä pulteilla
https://www.fiestastoc.com/attachments/ ... eg.587733/
Laitoin tilaukseen, pitäisi saapua viikon päästä, originaali Ford osa. Nyt autossa ollut taas kesän ajan Revon mountti, se on muuten hyvä mutta tyhjäkäynnillä auto tärisee, on äänekäs ja sisustan muovit pitää vähän meteliä. Josko tästä saisi pysyvän ratkaisun jolla autosta tulisi mukavampi arkiajoon, on tuota osaa kuitenkin sen verran paranneltu, että pitäisi näille tehoille riittää, alkuperäinen mountti on suorastaan naurettava.