Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Lähetetty: 30 Marras 2016 06:25
Nyt on sovittu korjaamoaika ensiviikolle. Koukun johtosarjan ja boksin vaihdon lisäksi mitataan virran kulutus lepotilassa sekä asennetaan 10 A:n ylläpitolaturi.
Käske mitata ennen remppaa vuotovirranmäärä ja rempan jälkeen paljon on onko 10-50 mA vai missä mennään. Kun digitaalinen kello ja ajoesto eu paljon kuluta. Ilmoittele kuulumisia.akk1965 kirjoitti:Nyt on sovittu korjaamoaika ensiviikolle. Koukun johtosarjan ja boksin vaihdon lisäksi mitataan virran kulutus lepotilassa sekä asennetaan 10 A:n ylläpitolaturi.
Minulle tarjottiin noitten halogeeni tuikkujen parannuskeinoksi lisäpitkiä . Ehdotivat Vaunulaa käykö se teidän ajolinjoihin malmilla taitaa olla itäiin.. Maahantuojan kanta on se että fordi ei tunne noita lisävaloja varaosaluettelossa joten niitä ei tarvitse asentaa. Jos firma tilaa asiakkaalle lisävalot jolloin se asennusohje tulee valojen mukana työntekijälle valmiinapandora kirjoitti:Mondeoon tuntuu itäsellä uudellamaalla olevan vaikea saada asennettua kaukovaloja merkkiliikkeen asentajilla ei ole tietotaitoa tai halua eikä parilta korjaamolta asiaa tiedustellessani tullut yhtään viisaammaksi . Te muutamat jotka olette autoonne valot saaneet niin vinkatkaapa mistä valoa voisi kysellä . Kiitos jo etukäteen
Renee kirjoitti: Käske mitata ennen remppaa vuotovirranmäärä ja rempan jälkeen paljon on onko 10-50 mA vai missä mennään. Kun digitaalinen kello ja ajoesto eu paljon kuluta. Ilmoittele kuulumisia.
Jos tämä olisi oma auto, olisin kyllä pistänyt jo kiertoon tai riitauttanut kaupan tms. On tässä jo liisinkifirmakin otettu mukaan avuksi, jotta saada asioihin vauhtia. Todennäköisesti hyvittävät jotain, maksavat ehkä ylläpitolaturin tms.Renee kirjoitti:Sinun vastoinkäymisiä lukee tuli mielern edesmennyt appiukko. Osti vuonna1969 uuden cortinan. Kun ajoi pihaan latausvalo paloi mittaristossa.Sammui vasta sitten kun vaihtoi autoa
Siitäkin huolima semppiä.
Päivitys: nyt päivällä webasto lähti käyntiin , vaikka pakkasta -7 C. Voi näitä onnen kyyneliäakk1965 kirjoitti:Auto saatu eilen pois korjaamolta, jossa se oli kaks päivää. Olisi jäänyt ehkä yhteen päivään, mutta koukun boxin ohjelmoinnissa oli ollu jotain häikkää. Boxin lisäksi siis johtosarja ja akku vaihdettu (neljäs akku) sekä asennettu defan 10A ylläpitolaturi. Nyt kun tänne eteläänkin saadaan pakkaset pääsee testaamaan auttoivatko toimenpiteet yhtään mitään. Ai niin, vuotovirtamittauksia oli tehty useampiakin, eikä niissä ollut kuulemma mitään epänormaalia. Mitään lukemia en kuitenkaan saanut.
Ei ole ensimmäinen auto jossa webasto on ollut. Ei ole ollut koskaan tällaisia ongelmia. Ymmärrän jos kerran talvessa akku tyhjenee, mutta jos se on jatkuvaa (latauksesta huolimatta) ei se normaalia ole. Työkavereilla on mk 4.5 Mondeo ja uusi Suberb, kummallakin on vähintään puolta lyhyempi työmatka kuin minulla, ja käyttävät webastoa aamuin illoin...eikä ongelmia.tursas kirjoitti:Voi, voi, positiivisesti ajateltuna selvää on, että noi webastot/sisäpuhallin tyhjentää teidän akkunne("neljäs akku").
Ei näyttäisi olevan ainoa tapaus:saukat kirjoitti:Jatkoa tähän. pöly/hile oli lakkaa. Lupasivat hoitaa ne pois. Oli perjantaina valohoidossa, sanoivat ettei siinä ole mitään kun ei partaveitsen terään tullut lasista mitään jäämiä, jos jotain on niin taivaalta satanut, heidän korjaamostaan se ei ole kotoisin! Mitään siinä ei näy eikä tunnu.
(Olin moneen kertaan sanonut että vaatii aamu tai iltaauringon paisteen suoraan lasiin joka on se hankalin keli ajaa, silloin sumu näkyy ja häiritsee. Ja lisäksi auto oli pesty ja lasit putsattu kun meni peltikorjaamolle) Toisin sanoen väitäävät että olen keksinyt koko jutun ja valehtelen.
.
.
.
Nyt kuitenkin äänestän jaloilla, maanantaina soitan Kouvolan Ympäristön auton esimiehelle ja kerron oman kantani tähän ja sen jälkeen en siihen puljuun enää rahaa kanna. On niitä sellaisiakin liikkeitä missä asiakas on vielä oikeassa eikä leimata paskan puhujaksi.
Kertoko infotaulu mitään viasta ja laskiko moottorin tehot yhtään Eli auto meni suojatilaan. Uudellen käynnistys poistiko vian vai onko vika kokoajan päällä. Paljon olet kerennyt ajaa autolla. Suodatin puoli kunnossa ja talvilaatua tankissa ja neste prota. Jos vikaa ei voi oikea merkkihuolto niin aika vaikeaa on korjata sitä. TM juttua autojen laadusta Mondeo on jälkipään valvojia ikävä kylläakk1965 kirjoitti:Tässä alkaa iskemään dejavuu ilmiöNyt kun oletettavasti webastoasiat ovat kunnossa, niin MIL eli moottorivikavalo syttyi kun läksin töistä kotia päin ajamaan. Yritin lukea kotona mahdollisia vikakoodeja OBD2-lukijalla, mutta mitään ei löytynyt. Viimeksi kuin tuo vikavalo syttyi, taisin olla moottoritien varressa tai pihalla hinausautoa odottamassa, en jaksa muistaa. Auto oli silloin miltei uusi ja webasto-ongelmat olivat vielä edessäpäin. En ymmärrä tuon vikavalon funktiota, miksi se edes palaa, jos mitään helvetin vikaa ei edes ole. Eikä ne korjaamonkaan testerit osaa noita lukea, yritettiin kyllä viime vuonna. En nyt tiedä pitääkö olla huolissaan vasta kun auto jättää taas jonnekin...ei kai tässä muuta vaihtoehtoa ole.
Ei tullut infotauluun mitään tekstejä tms. vain tuo keltainen moottorin symboli. En havainnut auton käyttäytymisessä mitään outoa. Tosin välillä on tyhjäkäynti hieman pumpannut/seilannut + - 50 rpmRenee kirjoitti: Kertoko infotaulu mitään viasta ja laskiko moottorin tehot yhtään Eli auto meni suojatilaan. Uudellen käynnistys poistiko vian vai onko vika kokoajan päällä. Paljon olet kerennyt ajaa autolla. Suodatin puoli kunnossa ja talvilaatua tankissa ja neste prota. Jos vikaa ei voi oikea merkkihuolto niin aika vaikeaa on korjata sitä. TM juttua autojen laadusta Mondeo on jälkipään valvojia ikävä kyllä
Taitaa autojen vaihtoarvot laskea.
Ps.onko sinulla maskissa ns viimasuoja monesti auttaa dieseliin.
Toimenpiteet helpoimmasta vaikeampaan :kaitsu10 kirjoitti:Tervehdys..Mites olette saaneet noi webasto/akku murheet ratkottuu?onkos mitää muuta ratkasuu kuin merkkihuollon neuvo: osta laturi!Autossa on siis vielä takuu päällä ja nyt toisena talvena on Webasto alkanut temppuilla..ei käynnistä Webastoo,alhainen akun jännite..Työmatkaa tulee n.60km.päiväs,että pitäs kyllä latautuukki?..Päivitykset on jo ajettu Webastoon tuloksetta. ps.ja kyseessä on 1.5 bensa foorti.
Ihan hyvä neuvo tuo uuden akun vaatiminen takuuseen, ei ne sitä hyvää hyvyyttään tarjoa. Samassa yhteydessä asennutat sitten 10A ylläpitolaturin, muistaakseni n.300 euroa. Tämä siis, jos aiot pitää autoa kauemmin kuin yhden talven vielä, tulee muuten tyyriiksi. Itse asennutan aina webaston yhteyteen ylläpitolaturin, niin ei tarvitse miettiä ajomatkojen pituutta jne. Cmaxissa viisi talvea webasto + ylläpitolaturiyhdistelmällä ilman ongelman ongelmaa, ja akku vaihtaessa ihan tikissään. Toki kuluja laturista tulee, mutta itse maksan sen mielellään huolettomuudesta. Toki jokainen tavallaan.kaitsu10 kirjoitti:Tervehdys..Mites olette saaneet noi webasto/akku murheet ratkottuu?onkos mitää muuta ratkasuu kuin merkkihuollon neuvo: osta laturi!Autossa on siis vielä takuu päällä ja nyt toisena talvena on Webasto alkanut temppuilla..ei käynnistä Webastoo,alhainen akun jännite..Työmatkaa tulee n.60km.päiväs,että pitäs kyllä latautuukki?..Päivitykset on jo ajettu Webastoon tuloksetta. ps.ja kyseessä on 1.5 bensa foorti.
On niitä ongelmia muillakin. Niistä ei vain julkisesti huudella.. Viimeisen kymmenen vuoden aikana kaikkiin naapurin perheen uusiin VAG-konsernin kulkineisiin on Webaston/Eberin kylkeen laitettu laturin ylläpitolaturi jälkiasennuksena, koska akut ei muuten kestä lyhyessä ajossa. Ja naapuri vaihtaa molemmat autonsa parin-kolmen vuoden syklillä uudempiin..akk1965 kirjoitti:... vaatii investoimaan ylimääräistä, mitä muiden autojen webaston kanssa ei tarvita. Eli tästä riesasta (ominaisuudesta) ei pääse eroon kuin että vaihtaa auton (toiseen merkkiin).
Täysin viattomia automerkkejä tuskin löytyy, mutta yksilöissä on (laatu)eroa. Kun mainitsit VAG:n, on minulla ollut kaksi passatia ja suberb, eikä niissä ollut akkuongelmia webaston kanssa.kalle_a kirjoitti: On niitä ongelmia muillakin. Niistä ei vain julkisesti huudella.. Viimeisen kymmenen vuoden aikana kaikkiin naapurin perheen uusiin VAG-konsernin kulkineisiin on Webaston/Eberin kylkeen laitettu laturin ylläpitolaturi jälkiasennuksena, koska akut ei muuten kestä lyhyessä ajossa. Ja naapuri vaihtaa molemmat autonsa parin-kolmen vuoden syklillä uudempiin..