Mielestäni uskomatonta, että auto luovutetaan mainitsematta vioista, jotka on tiedossa.onik kirjoitti:Vastaan itselleni, sain sijaisautoksi 2016 viistoperä-Mondeon ilman rajoituksia.
Neljä ensimmäistä kohtaa olikin jo huollolla tiedossa, johtuu viimeisimmästä softasta mihin on livahtanut bugeja jotka koskee joko automaatteja tai automaatti+parking pack -yhdistelmiä. Korjaava päivitys odottaa jo huollossa, mutta maahantuoja ei ole antanut lupaa ajaa päivitystä vielä, eli sitä ilmeisesti sit testataan ennen julkaisua! Sitä sitten odotellaan!
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
@Pelimiäs
Kiitos! Kyllähän tuo hampaita hymyilytti, kun käytin tänään äitimuoria ulkoilemassa ja kahvilassa. Huomasin myös, että Vignale herättää ihmisten huomiota yllättävän paljon. Jopa ns. arvoalueella Helsingissä ihmeteltiin, että mikäs tuo oikein on...
Toki, voihan se olla, että katsoivat säälien, että kaikkea se Ford yrittää ollakseen ns. premium.
@VSKo
Kuvailisin manuaaliaskin toimintaa erinomaiseksi. Ajelin tänään pk-seutua ristiin rastiin n. 100 km (lomalla kun olen) ja aina loksahti pykälä sisään kuin ajatus, ei yhtään krouvia tuntumaa tai että pitäisi pakottaa vaihde päälle, vaihtoi sitten rauhallisesti tai ns. sporttisesti. Toimii vielä täsmällisemmin kuin Mondeon manuaali. Sun kannattaa kyllä käydä kokeilemassa toista yksilöä, jos tuntuu, että laatikko laittaa vastaan.
Kiitos! Kyllähän tuo hampaita hymyilytti, kun käytin tänään äitimuoria ulkoilemassa ja kahvilassa. Huomasin myös, että Vignale herättää ihmisten huomiota yllättävän paljon. Jopa ns. arvoalueella Helsingissä ihmeteltiin, että mikäs tuo oikein on...


@VSKo
Kuvailisin manuaaliaskin toimintaa erinomaiseksi. Ajelin tänään pk-seutua ristiin rastiin n. 100 km (lomalla kun olen) ja aina loksahti pykälä sisään kuin ajatus, ei yhtään krouvia tuntumaa tai että pitäisi pakottaa vaihde päälle, vaihtoi sitten rauhallisesti tai ns. sporttisesti. Toimii vielä täsmällisemmin kuin Mondeon manuaali. Sun kannattaa kyllä käydä kokeilemassa toista yksilöä, jos tuntuu, että laatikko laittaa vastaan.

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei oikein vakuuta tiedon kulku huollon ja myynnin välillä.toasti kirjoitti:Mielestäni uskomatonta, että auto luovutetaan mainitsematta vioista, jotka on tiedossa.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Viat on jo tiedossa ja silti uusia autoja luovutetaan kertomatta ostajalle että "paskan ostit". Tarkoituksella toimitetaan valmiiksi rikkonaisia autoja.onik kirjoitti:Vastaan itselleni, sain sijaisautoksi 2016 viistoperä-Mondeon ilman rajoituksia.
Neljä ensimmäistä kohtaa olikin jo huollolla tiedossa, johtuu viimeisimmästä softasta mihin on livahtanut bugeja jotka koskee joko automaatteja tai automaatti+parking pack -yhdistelmiä. Korjaava päivitys odottaa jo huollossa, mutta maahantuoja ei ole antanut lupaa ajaa päivitystä vielä, eli sitä ilmeisesti sit testataan ennen julkaisua! Sitä sitten odotellaan!
Jo on röyhkeäksi mennyt Fordin ja jälleenmyyjien toiminta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei se siitä kiinni ole ettei tiedetä. Niitä vaan ei kerrota.calculus kirjoitti:Ei oikein vakuuta tiedon kulku huollon ja myynnin välillä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voi myös olla jälleenmyyjäkohtaisia eroja tässä. Tällä palstalla on useampi, joka on tilannut auton myöhemmin kuin minä (sama tai vastaava kokoonpano), saanut sen jo käyttöönsä. Näin piti minunkin tapauksessa olla (tilattu tammikuun puolessa välissä, toimitus juuri nyt) mutta venyy luovutus toukokuun lopulle.Arski54 kirjoitti:Ei se siitä kiinni ole ettei tiedetä. Niitä vaan ei kerrota.

Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vai kesti se Focus kokonaista 2 päivää ja sitten pitää kurvata varikolle. Tuosta vaihde jutskasta kytkin irroittaa hyvin pakki menee puhaltamalla kuinka ne vaihteet menee silmään ei tarvitse arpoa..Onkohan se vaihdesiirto systeemi tarkistettu että säädöt kunnossa ettei missä kannaa ja vaihteet on täten takkuiset tällöin.Mutta eiköhän se huollossa selviä ja voit verrata Mondeota jos se on manuaali.
Paras kokemus on minullaa 240 Volvo se on takaveto ja manuaalilaatikko ilman mitään vaihdesiirtohässäköitä niitä tankoja ja vaijeria joita etuvedoissa tarvitaan..Samaa parkkilukko kuin Mondeossa eli pakki ei menee vahingossa päällee.Onko sama Focuksessa
Paras kokemus on minullaa 240 Volvo se on takaveto ja manuaalilaatikko ilman mitään vaihdesiirtohässäköitä niitä tankoja ja vaijeria joita etuvedoissa tarvitaan..Samaa parkkilukko kuin Mondeossa eli pakki ei menee vahingossa päällee.Onko sama Focuksessa
Viimeksi muokannut Renee, 28 Maalis 2019 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Suosittelen lasivakuutusta lämpimästi. Marmorilla oe tuulilasi töineen/tarvikkeineen 1300euroa
Sain omastani tuulilasin rikki tuossa taannoin ja vaihdatin merkkihuollossa uuden lasin siihen vakuutusyhtiön piikkiin (omavastuu omasta pussista tietty). Saattaahan se muualla olla edullisempi, mutta kun vak yhtiö maksajana niin vaihdatin merkkihuollossa samalla, kun autoon tehtiin tää ns loukkupäivitys.

Sain omastani tuulilasin rikki tuossa taannoin ja vaihdatin merkkihuollossa uuden lasin siihen vakuutusyhtiön piikkiin (omavastuu omasta pussista tietty). Saattaahan se muualla olla edullisempi, mutta kun vak yhtiö maksajana niin vaihdatin merkkihuollossa samalla, kun autoon tehtiin tää ns loukkupäivitys.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jotain näköjään tapahtuu. Enää kuvan kohdassa ei lue Ford perustakuu vaan siinä lukee Ford takuu.Arski54 kirjoitti:Jo se riita on pystyssä. Minulla lukee kauppakirjassa ihan mustaa valkoisella TAKUU 5 v/100 000 km.
Fordin edustaja vastaa kirjallisesti kuluttajariitalautakuntaan ettei Ford missään kerro perustakuun olevan 5 vuotta!
Se mitä näkyy on ilmeisesti vain kangastus, koska sitä ei Fordin mukaan ole missään. Vaikka nettisivuilla lukee perustakuun alla pituudeksi
5v tai 100 000 km, siinä lukee Fordin edustajan mukaan 2 v.
Kuvassa https://aijaa.com/J59l4T ei Fordin edustajan mukaan lue Perustakuu! Tuosta klikkaamalla kerrotaan takuun olevan 5 v tai 100 000 km, mutta sitä siis ei Fordin edustajan mukaan kerrota missään.
Tosin edelleen takuun pituudeksi kerrotaan 5 v ja Protectin alla kerrotaan Protectin jatkavan tätä perustakuuta.
Edelleenkään ei siis kerrota rehellisesti perustakuun olevan 2 v ja Protectin jatkavan tästä eteenpäin. Tai että kerrottaisiin takuuehtojen muuttuvan 2 v kohdalla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Latasin Focuksen pdf esitteen Fordin sivuilta. Siinä seisoo että Ford protect laajennettu takuu 5 vuotta 100 000 km.Oisko ollut esitteen sivu 46 tai 47,aika pohjalla joka tapauksessa.Arski54 kirjoitti:Jotain näköjään tapahtuu. Enää kuvan kohdassa ei lue Ford perustakuu vaan siinä lukee Ford takuu.
Tosin edelleen takuun pituudeksi kerrotaan 5 v ja Protectin alla kerrotaan Protectin jatkavan tätä perustakuuta.
Edelleenkään ei siis kerrota rehellisesti perustakuun olevan 2 v ja Protectin jatkavan tästä eteenpäin. Tai että kerrottaisiin takuuehtojen muuttuvan 2 v kohdalla.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuin myös. Tai tietysti pätkällä ostaessa on pakkokin ottaa paras mahdollinen kasko. Mulla on kahdesta edellisestä autosta hajonnut tuulilasi kiveniskun takia tietysti juuri sillä välillä, kun on jo tilattu uusi auto ja vaihtoauton arvo on lyöty lukkoon liikkeen kanssa. Onneksi on ollut lasivakuutus, kun toista tonnia ovat maksaneet Mondeonkin tuulilasit töineen.AAR85 kirjoitti:Suosittelen lasivakuutusta lämpimästi. Marmorilla oe tuulilasi töineen/tarvikkeineen 1300euroa![]()
Sain omastani tuulilasin rikki tuossa taannoin ja vaihdatin merkkihuollossa uuden lasin siihen vakuutusyhtiön piikkiin (omavastuu omasta pussista tietty). Saattaahan se muualla olla edullisempi, mutta kun vak yhtiö maksajana niin vaihdatin merkkihuollossa samalla, kun autoon tehtiin tää ns loukkupäivitys.

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro,
300km ajettu uudella autolla: Wagon, 1.5EcoBoost 182hv, ST Line, M6
Ensivaikutelmat;
Todella hyvähän se on ajaa, ei voi muuta sanoa.
Tehoa on riittävästi. Meno on vaivatonta.
Manuaalivaihteisto on hyvä. Tarkka, lyhyehköt liikkeet ja vaihteet menee pesään hienosti.
Desert Island Blue on mahtava väri omaan silmään. Ja ne ST Line "vakiovanteet"...sopii tyyliin.
Hyvän oloinen auto!
p
300km ajettu uudella autolla: Wagon, 1.5EcoBoost 182hv, ST Line, M6
Ensivaikutelmat;
Todella hyvähän se on ajaa, ei voi muuta sanoa.
Tehoa on riittävästi. Meno on vaivatonta.
Manuaalivaihteisto on hyvä. Tarkka, lyhyehköt liikkeet ja vaihteet menee pesään hienosti.
Desert Island Blue on mahtava väri omaan silmään. Ja ne ST Line "vakiovanteet"...sopii tyyliin.
Hyvän oloinen auto!

p
Re: Uusi Focus mk4 2018
On komea. Tässä pitää itse viellä odottaa toukokuuhun asti, kun st-line saapuu. On saman värinen ja kanssa isolla takaspoikalla. Ihmeellisesti näitä autoja lähtee tuotantoon, kun oma auto tilattiin 25.1 ja viellä saa odottaa.Luigi kirjoitti:Myyjä ilmoitti, että tilaamani Focus on tullut liikkeeseen. Tilattu 30.01., tuotannossa 15.02. ja tänään (26.03.) ollut toimitus liikeeseen. Omalta osalta nouto menee vasta ensiviikon loppuun, joten tulee piiitkä odotusaika.
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018



Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minullakin on joskus sellainen olo että vaihde ei mene aina yhtä hyvin päälle. Joutuu ikäänkuin hämmentämään toisen vaihteen kautta ja sitten menee paremmin päälle. Toisinaan vaihteet menevät todella sujuvasti päälle. Noin 8000 km ajettu nyt.VSKo kirjoitti:Mitenkäs manuaalimiehet kuvailee kepin toimintaa?
Itellä olis vähän semmonen fiilis, että keppi voisi pehmeämminkin toimia. Vaihdetta vaihtaessa tuntuisi olevan pieni pykälä vastassa.
Vaikea kuvailla, mutta aika "krouvi" tuntuma ennen kuin vaihde menee päälle.
Pitäisi käydä testaamassa liikkeessä vastaavaa niin voisi todeta onko ominaisuus vai jotain muuta.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
VSKo kirjoitti:Mitenkäs manuaalimiehet kuvailee kepin toimintaa?
Itellä olis vähän semmonen fiilis, että keppi voisi pehmeämminkin toimia. Vaihdetta vaihtaessa tuntuisi olevan pieni pykälä vastassa.
Vaikea kuvailla, mutta aika "krouvi" tuntuma ennen kuin vaihde menee päälle.
Pitäisi käydä testaamassa liikkeessä vastaavaa niin voisi todeta onko ominaisuus vai jotain muuta.
Täällä tuntuu välillä olevan vaikeuksia saada pienempiä vaihteita sisään varsinkin seuraavissa skenaarioissa:Trukki1 kirjoitti:Minullakin on joskus sellainen olo että vaihde ei mene aina yhtä hyvin päälle. Joutuu ikäänkuin hämmentämään toisen vaihteen kautta ja sitten menee paremmin päälle. Toisinaan vaihteet menevät todella sujuvasti päälle. Noin 8000 km ajettu nyt.
a) kiihdyttäessä 1 -> 2 vaihdossa tuntuu aina ajoittain sellainen pieni pykälä ennen kuin 2 menee kunnolla sisään, toisinaan myös 2->3 vaihtaessa, mutta huomattavasti pehmeämmin menee.
b) 1-vaihdetta ajoittain todella vaikea saada sisään jos auto rullaa erittäin hitaasti <10km/h. Välillä joutunut käyttämään isompi vaihde sisällä ja sitten vasta 1 (kytkin koko ajan pohjassa), tällöin menee pehmeästi, muuten joutuisi väkivalloin runttaamaan 1 sisään. Esim. valoissa jos rullaa viimeisiä metrejä vapaalla pysähtyneen jonon perään ja ei ehdikään täysin pysähtyä kun jono lähteekin jo etenemään jolloin 1-vaihde tuntuu parhaalta vaihtoehdolta saada auto taas vauhtiin. 2 menee kyllä tällöin helpommin mutta kierrokset menee kyllä niin alhaiseksi ettei oikein pehmeästi pääse liikkeelle.
Muuten laatikko toimii mielestäni pehmeästi.
Onko muilla manuaalimiehillä samanlaisia kokemuksia?
Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onnea pajatsolle uudesta Focuksesta! Ja Luigille myös, kunhan noutamaan ehdit. Komea peli, kyllä. 
Kävin tänään aamupäivällä 60 km asiointireissulla, josta 2/3 oli kehä kolmosta ja loput espoolaista taajama-ajoa. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 5,0 mennessä ja tullessa 4,9 (nollasin lukemat määränpäässä). Käytössä koko ajan eco-moodi ja aktiivinen vakkari kehällä. Renkaat 205/60 16" kitkat.
Kyllä tuon näköjään saa menemään vähällä, kun yrittää. Toisaalta sport-asetus ja raskas kaasujalka varmaan saavat pyörteen bensatankkiin.
Ajan työkseni kuorma-autoa, joten taloudellisen ajamisen periaatteita on juntattu takaraivoon ihan huolella.
Välillä kannattaa kyllä antaa autolle oikein kunnolla kenkää, jottei kone aivan tukehdu. 

Kävin tänään aamupäivällä 60 km asiointireissulla, josta 2/3 oli kehä kolmosta ja loput espoolaista taajama-ajoa. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 5,0 mennessä ja tullessa 4,9 (nollasin lukemat määränpäässä). Käytössä koko ajan eco-moodi ja aktiivinen vakkari kehällä. Renkaat 205/60 16" kitkat.
Kyllä tuon näköjään saa menemään vähällä, kun yrittää. Toisaalta sport-asetus ja raskas kaasujalka varmaan saavat pyörteen bensatankkiin.
Ajan työkseni kuorma-autoa, joten taloudellisen ajamisen periaatteita on juntattu takaraivoon ihan huolella.


Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Uusi foorumilainen ilmoittautuu. Pari viikkoa sitten tilattu uusi Focus (allekirjoittaneelle ensimmäinen uusi auto). Myyjän mukaan toimitus joskus kesäkuun loppupuolella. Tulee seuraavilla spekseillä:
St Line Wagon 1.5 Ecoboost 182 M6
- Led-valot
- Comfort pack
- Winter pack
- Technology Pack 1
- B&O sound
- Eberi
- tummennetut takalasit
- peruutuskamera
Odottavan aika on pitkä...
St Line Wagon 1.5 Ecoboost 182 M6
- Led-valot
- Comfort pack
- Winter pack
- Technology Pack 1
- B&O sound
- Eberi
- tummennetut takalasit
- peruutuskamera
Odottavan aika on pitkä...

Ford Kuga Phev Titanium X -21
Ford Fiesta Active X -22
Ex. 2019Ford Focus Wagon ST-Line 1.5 M6 182hv
Re: Uusi Focus mk4 2018
En tiedä kehtaako tätä edes sanoa..
.. mutta FordPass ei toiminut itsellä koska olen ilmeisesti räplännyt sen vahingossa pois päältä ajotietokoneen kautta..
Nyt toimii.
Ja nyt on Focus ruostesuojattu ja keraaminen pinnoite pinnassa. Oli kuulemma jo pieniä naarmuja maalipinnassa ja suositteli takapuskurin päälle läpinäkyvää kalvoa, siellä oli jotain naarmuja, kuulemma yleinen ja altis paikka naarmuuntumiselle.
.. mutta FordPass ei toiminut itsellä koska olen ilmeisesti räplännyt sen vahingossa pois päältä ajotietokoneen kautta..

Nyt toimii.

Ja nyt on Focus ruostesuojattu ja keraaminen pinnoite pinnassa. Oli kuulemma jo pieniä naarmuja maalipinnassa ja suositteli takapuskurin päälle läpinäkyvää kalvoa, siellä oli jotain naarmuja, kuulemma yleinen ja altis paikka naarmuuntumiselle.
Re: Uusi Focus mk4 2018
SYNC:stä on muuten tullut uusi versio. Ei mitään tietoa mitä muuttaa, mutta tiedoksi, jos kiinnostaa pitää softat ajantasalla. Uusin versio on 3.3, buildia en muista. Softan saa ladattua esimerkiksi sivulta https://www.ford.fi/oma-ford/hyodyllist ... oth/update#/
Varmaan se autoon wifinkin yli valuu, mutta omassa tapauksessa auto on sen verran kaukana tukiasemasta, että nopeudet on kaukana ihanteellisesta.
Edit. F8-karttoja ei vieläkään näy tälle autolle. Onko joku onnistunut ne lataamaan jostain lähteestä?
Varmaan se autoon wifinkin yli valuu, mutta omassa tapauksessa auto on sen verran kaukana tukiasemasta, että nopeudet on kaukana ihanteellisesta.
Edit. F8-karttoja ei vieläkään näy tälle autolle. Onko joku onnistunut ne lataamaan jostain lähteestä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuli päivitettyä tikulta. Meni ehkä 10 min. Mitään erityistä ei pistänyt silmään päivityksen jälkeen.toasti kirjoitti:SYNC:stä on muuten tullut uusi versio. Ei mitään tietoa mitä muuttaa, mutta tiedoksi, jos kiinnostaa pitää softat ajantasalla. Uusin versio on 3.3, buildia en muista. Softan saa ladattua esimerkiksi sivulta https://www.ford.fi/oma-ford/hyodyllist ... oth/update#/
Varmaan se autoon wifinkin yli valuu, mutta omassa tapauksessa auto on sen verran kaukana tukiasemasta, että nopeudet on kaukana ihanteellisesta.
Edit. F8-karttoja ei vieläkään näy tälle autolle. Onko joku onnistunut ne lataamaan jostain lähteestä?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kopioitko tuon päivitys Zip-paketin suoraan tikulle vai teitkö sille jotain? Itse kopioinntuon ladatun zip-tiedoston tikulle ja lykkäsin auton usbiin niin ei kyllä mitään ala päivittämään. Näyttöön tulee, että tikku on ikäänkuin löydetty, mutta päivitystä se ei ala tekemään.? Osaako joku infota missä voisi olla vika?toasti kirjoitti:SYNC:stä on muuten tullut uusi versio. Ei mitään tietoa mitä muuttaa, mutta tiedoksi, jos kiinnostaa pitää softat ajantasalla. Uusin versio on 3.3, buildia en muista. Softan saa ladattua esimerkiksi sivulta https://www.ford.fi/oma-ford/hyodyllist ... oth/update#/
Varmaan se autoon wifinkin yli valuu, mutta omassa tapauksessa auto on sen verran kaukana tukiasemasta, että nopeudet on kaukana ihanteellisesta.
Edit. F8-karttoja ei vieläkään näy tälle autolle. Onko joku onnistunut ne lataamaan jostain lähteestä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jep, sama täällä. Ihmetytti nuo ohjeet; auto käyntiin jne. mietin että pitääkö tosiaan istuskella puolituntia kotipihalla auto käynnissä että saa SYNC3:sen päivitettyäFixu kirjoitti:Tuli päivitettyä tikulta. Meni ehkä 10 min. Mitään erityistä ei pistänyt silmään päivityksen jälkeen.


Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Re: Uusi Focus mk4 2018
Muistappa tehdä se alustus ohjeiden mukaisesti -> olikos se exFAT jotain...mjasa kirjoitti:Kopioitko tuon päivitys Zip-paketin suoraan tikulle vai teitkö sille jotain? Itse kopioinntuon ladatun zip-tiedoston tikulle ja lykkäsin auton usbiin niin ei kyllä mitään ala päivittämään. Näyttöön tulee, että tikku on ikäänkuin löydetty, mutta päivitystä se ei ala tekemään.? Osaako joku infota missä voisi olla vika?
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se zip-paketti pitää purkaa muistitkun juureen. Tikulla pitäisi olla kaksi tiedostoa (en muista nimiä) ja SyncMyRide-kansio. Kannattaa katsoa ne ohjeet siinä lataussivulla. Niitä noudattamalla saa kyllä asennettua. Itse asennuksen käynnistyttyä ohjeiden mainitsema prosessi ei ole ihan todellisuutta vastaava, mutta sillä ei oikeastaan ole väliä.mjasa kirjoitti:Kopioitko tuon päivitys Zip-paketin suoraan tikulle vai teitkö sille jotain? Itse kopioinntuon ladatun zip-tiedoston tikulle ja lykkäsin auton usbiin niin ei kyllä mitään ala päivittämään. Näyttöön tulee, että tikku on ikäänkuin löydetty, mutta päivitystä se ei ala tekemään.? Osaako joku infota missä voisi olla vika?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itselläni luku onnistui kunnolla vasta kun tikku oli keskikyynärnojan liittimessä. Päivitys kesti 12 minuuttia siitä, kun auto ilmoitti alkavansa asentaa sitä.
Ohjelmapäivitykset:
SYNC 3: v3.2 --> 3.3
Core: 18124 --> 18351
GraceNote: 1.1.1.1319 (EU-0010) (ei päivitystä)
Kartat: F7 (ei päivitystä)
Ohjelmapäivitykset:
SYNC 3: v3.2 --> 3.3
Core: 18124 --> 18351
GraceNote: 1.1.1.1319 (EU-0010) (ei päivitystä)
Kartat: F7 (ei päivitystä)