Hyvä pointti, täytyypä ite kans kokeilla tuota niin näkee itsekin miltä näyttää vastaantulijan silmin.Buli85 kirjoitti:Tulipa laitettua led-sarja tilaukseen, kovan keskustelun innoittamana. Täytyy asennella ja testailla onko ne niin perkeleestä kuin täällä porukat mieltä. Täytyy pimeällä ajella omaa autoa vastaa, ja palailla kokemusten kera asiaan. Eihän sitä tiedä vaikka olisi ihan toimivatkin
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toivottavasti lopputulos ei ole yhtä paha kuin Xenonit joita ängetään halogeenien tilalle. Ne vasta silmiin ottaa. Isäukko teki saman vanhalle Mondeolleen. Kiva kun niillä silmillä näkee nyt pimeälläkin, mutta vastaantulijoille ei niin kiva.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Rihlaumpioon niitä ei tosiaan kannata laittaa, häikäisee kyllä melko paljon ja näyttää hirveältä. Paljon olen tutuilla näitä jälkiasennus-sarjoja nähnyt niin linssiumpioissa kuin uudemmissakin autoissa ja ainakaan omaan silmään ei ole yksikään häikäissyt. Monet umpiot on hyväksytty esim. Xenonille, ainut syy miksi ovat laittomat on tuo automaattisen korkeustason uupuminen. Ledeistä on osaa sanoa tähän mitään.Fixu kirjoitti:Toivottavasti lopputulos ei ole yhtä paha kuin Xenonit joita ängetään halogeenien tilalle. Ne vasta silmiin ottaa. Isäukko teki saman vanhalle Mondeolleen. Kiva kun niillä silmillä näkee nyt pimeälläkin, mutta vastaantulijoille ei niin kiva.
Ruotsissa näitä saa asentaa ihan laillisesti.
Re: Uusi Focus mk4 2018
20.3 aika hiukkasloukku päivitykseen,, nähtäväksi jää mitä tapahtuu,, Odotukset on matalalla päivitystä kohtaa,,, en muistanu kysyä että poistaako päivitys vaan ilmotuksen vai jotain muutaki.
Focus 1.0 ecoboost titanium hb Magnetic 2020
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mikä moottori?Focus2018 kirjoitti:20.3 aika hiukkasloukku päivitykseen,, nähtäväksi jää mitä tapahtuu,, Odotukset on matalalla päivitystä kohtaa,,, en muistanu kysyä että poistaako päivitys vaan ilmotuksen vai jotain muutaki.
Olis hyvä, jos vähintään allekirjoituksessa lukis tietoja autosta. Toki mielummin tekstissä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
1.0 125hv Titanium hbRusakko_ kirjoitti:Mikä moottori?
Olis hyvä, jos vähintään allekirjoituksessa lukis tietoja autosta. Toki mielummin tekstissä.
Focus 1.0 ecoboost titanium hb Magnetic 2020
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ikkunatemppuilu jatkuu täällä. Sain sen viime viikolla "ohjelmoitua" toimimaan oikein ja taas eilen vaimo sanoi että taas kenkkuaa.
On tämä nyt jumalauta kun ei niinkin yksinkertainen asia toimi kuin ikkuna..
On tämä nyt jumalauta kun ei niinkin yksinkertainen asia toimi kuin ikkuna..
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 31 Loka 2015 11:04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkohan tuota raporttia näkynyt? Focus 2,0 kuluttaa moottoritiellä + normaali 80 alue ajossa 5,5 litraa, joten Mondeo 2015 mallista on päästy muutama desi alaspäin. Ihan hyvä näin.
Sync vikakin korjattiin hätäpuhelumoduulin päivityksellä, kaikki toimii hienosti!!
Sync vikakin korjattiin hätäpuhelumoduulin päivityksellä, kaikki toimii hienosti!!
mopomies kirjoitti:Kovaa kulutusta täällä on ihmetelty. Mulla 1800 ajettuna, nollaamaton ajotietokone näyttää tasan 7 keskikulutukseksi. Sekä nurkka-ajoa että maantietä. Ja siis 1,5 bensa automaatti, 5 ovinen.
Onkos muilta kadonnut FordPassista polttoaineraportti vai mikähän sen nimi oli? Ilmestyi jossain päivityksessä ja ilmoitteli, että ei vielä saatavilla, kun ei tarpeeksi dataa. Sitten hävisi kokonaan, tilalle tai siis samaan kohtaan tuli typerä Takuu-mainos...
Niin, ja tosiaan, mitään herjaa tai vikaavikaa ei ole ilmaantunut. Takapenkilläkin on matkustajia ollut, mutta ei ole henkihenkselit turhia huudelleet. Vignalen nahkapenkki tietty vähän jäykempi, josko tunnistimet erilaiset. Todennäköisesti vaan tuuria.
Ford Escort (1999-2002), Ford Mondeo MK1 (2002-2005), Ford Focus MK2 (05-10), Ford Focus MK2 (2009-2011), Ford Focus MK3 (2011-2015), Ford Mondeo MK5 (11/15-3/19), Ford Focus 2.0TDCi A8, Ford Focus 2,0TDCi A8 Vignale (2019-2021), Ford Kuga PHEV Vignale
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eipä taida kuluttaa vähempää,taitaa focus olla vaan sen verran kevyempi...fordessori kirjoitti:Onkohan tuota raporttia näkynyt? Focus 2,0 kuluttaa moottoritiellä + normaali 80 alue ajossa 5,5 litraa, joten Mondeo 2015 mallista on päästy muutama desi alaspäin. Ihan hyvä näin.
Sync vikakin korjattiin hätäpuhelumoduulin päivityksellä, kaikki toimii hienosti!!

Re: Uusi Focus mk4 2018
Huoltoaika varattu loukkupäivitykseen. Pistetään samalla uus tuulilasi rikkoontuneen tilalle. Tuol oli fb:n puolella juttua, ettei tää päivitys poista sitä ”pakokaasusuodatin äärirajalla..” ilmoitusta kokonaan. Todennäköisesti tulee jatkossakin, mutta vaan harvemmin..
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eli todennäköisesti ei korjaa mitään, yritetään vaan peitellä sitä tosiasiaa ettei autoa ole suunniteltu pakkaseen. Tuollainen herja ei kovin monesti vuodessa pidä tulla tai muuten autossa on vika tai suunnittelu vika.AAR85 kirjoitti:Huoltoaika varattu loukkupäivitykseen. Pistetään samalla uus tuulilasi rikkoontuneen tilalle. Tuol oli fb:n puolella juttua, ettei tää päivitys poista sitä ”pakokaasusuodatin äärirajalla..” ilmoitusta kokonaan. Todennäköisesti tulee jatkossakin, mutta vaan harvemmin..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näin veikkaan itsekkin. Kyllä siinä päivityksessä tosiaan on mukana muutakin, mutta nähtäväksi jää, että miten toimii. Todenäköisesti vika ”katoaa” nyt, kun ilmatkin alkaa lämpenemään ja juuri sen ilman lämpenemisen takia. Ensitalvi kertoo enempi. Varsinkin niille jotka ajaa lyhyttä ajoa.Arski54 kirjoitti:Eli todennäköisesti ei korjaa mitään, yritetään vaan peitellä sitä tosiasiaa ettei autoa ole suunniteltu pakkaseen. Tuollainen herja ei kovin monesti vuodessa pidä tulla tai muuten autossa on vika tai suunnittelu vika.
KIA on ilmeisesti hoitanut tän loukkuhomman vähän fiksummin, kun duunikaverin litranen stonic on kaks - kolme kertaa väläytellyt hiukkassuodattimen valoa taulussa vajaan 6tkm matkalla (talven aikana). Kun taas oma focus on ilmoitellut kymmeniä kertoja. Meillä on vielä käytännössä samat ajot joten vikailmojen tiheydet on siinämielessä vertailukelpoisia.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä asiaa tuntevampi henkilö mainitsi että bensan hiukkassuodatin-päivityksessä muutos olisi että paine-eroanturin tietoa käytettäisiin hyväksi myös pakkasella toisin kuin ennen. Tämän perusteella voisi olettaa että toiminnallista muutosta todella tulisi, ei pelkkä ilmoituksen poisto. Ihmettelenkin miksei tuota tietoa ole pakkasella alun perin käytetty. Dieseleissä kai tuo tieto on ollut koko ajan käytössä pakkasellakin.
Nyt kun omalla A8 2L dieselillä on muutaman päivän ajellut, niin ainoa moitteen sija tuntuu kohdistuvan lämmityslaitteeseen. Webasto lämmittää kyllä kabiinin ja moottorin kohtuudella parkissa, mutta ajossa pikkupakkasellakin moottorin lämpeäminen on kitsasta, ainakin mittariston perusteella. Sulakelistasta en bongannut että näissä olisi käytössä sähkövastusta ilmanvaihtokanavissa. Onko muilla 2L kuskeilla kommenttia lämpeämisestä?
Nyt kun omalla A8 2L dieselillä on muutaman päivän ajellut, niin ainoa moitteen sija tuntuu kohdistuvan lämmityslaitteeseen. Webasto lämmittää kyllä kabiinin ja moottorin kohtuudella parkissa, mutta ajossa pikkupakkasellakin moottorin lämpeäminen on kitsasta, ainakin mittariston perusteella. Sulakelistasta en bongannut että näissä olisi käytössä sähkövastusta ilmanvaihtokanavissa. Onko muilla 2L kuskeilla kommenttia lämpeämisestä?
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lämmintä kyllä riittää kovemmillakin pakkasilla kabiiniin, mutta hitaanlaisesti kyllä moottorinlämmöt nousee sinne optimiin. Täytynee ensitalveksi viritellä kunnollinen maski tuon aktiivisen säleikön lisäksi. Kohta 10tkm takana, mahdolliset jarrupoljin vika ja takaovien tahaton aukeaminen käyty huollossa tarkastamassa. Muuten menty huoletta. Tyytyväinen olen hankintaan ollut-Kj- kirjoitti:Täällä asiaa tuntevampi henkilö mainitsi että bensan hiukkassuodatin-päivityksessä muutos olisi että paine-eroanturin tietoa käytettäisiin hyväksi myös pakkasella toisin kuin ennen. Tämän perusteella voisi olettaa että toiminnallista muutosta todella tulisi, ei pelkkä ilmoituksen poisto. Ihmettelenkin miksei tuota tietoa ole pakkasella alun perin käytetty. Dieseleissä kai tuo tieto on ollut koko ajan käytössä pakkasellakin.
Nyt kun omalla A8 2L dieselillä on muutaman päivän ajellut, niin ainoa moitteen sija tuntuu kohdistuvan lämmityslaitteeseen. Webasto lämmittää kyllä kabiinin ja moottorin kohtuudella parkissa, mutta ajossa pikkupakkasellakin moottorin lämpeäminen on kitsasta, ainakin mittariston perusteella. Sulakelistasta en bongannut että näissä olisi käytössä sähkövastusta ilmanvaihtokanavissa. Onko muilla 2L kuskeilla kommenttia lämpeämisestä?

Re: Uusi Focus mk4 2018
Laitoin mk3 2.0 diesel ST:hen osittaisen maskisuojan ylös ja alas (Motonetistä yleissuoja josta leikkasin 2 palaa + nippusiteet), auttaa lämmöissä vaikka aktiivisäleikkö on. Aika paljon kuitenkin ajossakin eberi ollut päällä. Pitänee kohta ottaa pois kun näyttää jatko plus keleiltä.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuota hidasta lämpiämistä pidän ihan normaalina modernin dieselin ilmiönä.
Jos helmitauluharjoituksena mietitään:
-Kulutuksen ollessa noin 5l/100km ja kaupungissa keskinopeuden jäädessä liikennevaloissa seisomisineen 30km/h tienoille, poltetaan tunnissa 1,5 litraa dieseliä.
-Litrassa polttoainetta on noin 10kwh energiaa. Tästä karkeasti 30% päätyy jäähdytysjärjestelmään.
Lämmitys/jäähdytysjärjestelmään saadaan siis keskimäärin noin 4,5kW teho.
Webaston/Eberin teho on tyypillisesti 5kW luokkaa, joten lisälämmitin tuottaa saman verran lämpöä moottoriin nähden kaupunkiajossa.
Jos helmitauluharjoituksena mietitään:
-Kulutuksen ollessa noin 5l/100km ja kaupungissa keskinopeuden jäädessä liikennevaloissa seisomisineen 30km/h tienoille, poltetaan tunnissa 1,5 litraa dieseliä.
-Litrassa polttoainetta on noin 10kwh energiaa. Tästä karkeasti 30% päätyy jäähdytysjärjestelmään.
Lämmitys/jäähdytysjärjestelmään saadaan siis keskimäärin noin 4,5kW teho.
Webaston/Eberin teho on tyypillisesti 5kW luokkaa, joten lisälämmitin tuottaa saman verran lämpöä moottoriin nähden kaupunkiajossa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
1.5 ecoboost ei yhtään hiukkasloukku valoa koko talvena..en tiedä mitä 1.0 ja 1.5 ecoboost erot loukun toiminnassa on mutta 1.5 koneella olevan loukun olemassa oloa ei ole huomannut.. Toivotaan että päivityksen myötä myös 1.0 loukku jää unohduksiin ettei toimintaa edes huomaa..ja turhat herjat loppuu.AAR85 kirjoitti:Näin veikkaan itsekkin. Kyllä siinä päivityksessä tosiaan on mukana muutakin, mutta nähtäväksi jää, että miten toimii. Todenäköisesti vika ”katoaa” nyt, kun ilmatkin alkaa lämpenemään ja juuri sen ilman lämpenemisen takia. Ensitalvi kertoo enempi. Varsinkin niille jotka ajaa lyhyttä ajoa.
KIA on ilmeisesti hoitanut tän loukkuhomman vähän fiksummin, kun duunikaverin litranen stonic on kaks - kolme kertaa väläytellyt hiukkassuodattimen valoa taulussa vajaan 6tkm matkalla (talven aikana). Kun taas oma focus on ilmoitellut kymmeniä kertoja. Meillä on vielä käytännössä samat ajot joten vikailmojen tiheydet on siinämielessä vertailukelpoisia.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei minunkaan 1.5 ole huomannut muusta kuin polttoaineen kulutuksessa. Häiriövaloa ei ole tullut eikä muutakaan suoraan näkyvää loukkuun viittaavaa.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.
Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)
Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei siinä ole muuta eroa, kuin että 1.5 ecoboost lämpeää paremmin, kuin 1.0eb. Hiukkasten polttoa varten vaadittu loukun lämpötila saavutetaan nopeammin.focst kirjoitti:1.5 ecoboost ei yhtään hiukkasloukku valoa koko talvena..en tiedä mitä 1.0 ja 1.5 ecoboost erot loukun toiminnassa on mutta 1.5 koneella olevan loukun olemassa oloa ei ole huomannut.. Toivotaan että päivityksen myötä myös 1.0 loukku jää unohduksiin ettei toimintaa edes huomaa..ja turhat herjat loppuu.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samainen laturi autossa ja hyvin toimii. Nyt pitänyt sitä laturissa yön yli kerran viikossa sen jälkeen kun webasto ei enää suostunut käynnistymään.Rusakko_ kirjoitti:Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.
Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)
Laittoivat sen liikkeessä ennen luovutusta. Laturi on laitettu kulmaraudalla kuskin puoleisen umpion vieressä olevaan tukilevyyn, ledien jäähdytysripojen viereen. Mahtuu siististi tukilevyn ja ilmansuodatinkotelon+imuputken väliin. Verkkopuolen kaapeli on kuskin puolella mustassa alaritilässä suhteellisen huomaamaton. Latauspuolen johdot on vedetty suoraan akun napoihin. Hyvin on ladannut eikä autossa mitään herjoja/heräämisiä ole ilmennyt. Uskoisin ainakin itse saavani tuon paikoilleen jos tarve vaatisi - säästin vähän vaivaa ja otin sen valmiiksi asennettuna. Hintaa taisi olla rapiat 300,- paikalleen laitettuna. Elämä on.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse laitoin tuon Defan laturin ja on itseasiassa tosi helppo laitella. Kuskin puolen ajovalon alla pystyy tuohon keulan ritelikön väliin tehdä mustaan osaan pienen siistin läpiviennin ja johdon saa vietyä hyvin helposti siitä konehuoneen puolelle kun siellä on semmonen kuminen ilmanohjain "kaukalo" jäähdyttimen edessä niin vedin sen välistä verkko johdon. Itse laturin laitoin siinä olleen tuki raudan avulla akun viereen akun kiinnitystelineen pultin alle niin, että tuohon laturiin tulevat johdot liittimineen saa ohjeen mukaisesti alaspäin, etteivät kerää kosteutta. Siitä sitten vaan laturin piuhat suoraan akkuun ja maadoitusjohdon vein auton oman maadoituspisteen pultin alle niin on varmasti kontaktissa auton koriin. Ei varmaan paljon tuntia pidempi homma jos on vehkeet valmiina.Rusakko_ kirjoitti:Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.
Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.
Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)
Ihan bueno olisi, jos saisitte vielä pari kuvaa 
Taidampa laittaa tilaukseen. Asennus varmaan vasta kesällä, kun ei ole autoakaan vielä(-kään).
Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)
xflex kirjoitti:Samainen laturi autossa ja hyvin toimii. Nyt pitänyt sitä laturissa yön yli kerran viikossa sen jälkeen kun webasto ei enää suostunut käynnistymään.
Laittoivat sen liikkeessä ennen luovutusta. Laturi on laitettu kulmaraudalla kuskin puoleisen umpion vieressä olevaan tukilevyyn, ledien jäähdytysripojen viereen. Mahtuu siististi tukilevyn ja ilmansuodatinkotelon+imuputken väliin. Verkkopuolen kaapeli on kuskin puolella mustassa alaritilässä suhteellisen huomaamaton. Latauspuolen johdot on vedetty suoraan akun napoihin. Hyvin on ladannut eikä autossa mitään herjoja/heräämisiä ole ilmennyt. Uskoisin ainakin itse saavani tuon paikoilleen jos tarve vaatisi - säästin vähän vaivaa ja otin sen valmiiksi asennettuna. Hintaa taisi olla rapiat 300,- paikalleen laitettuna. Elämä on.
Kiitos kommenteistamjasa kirjoitti:
Itse laitoin tuon Defan laturin ja on itseasiassa tosi helppo laitella. Kuskin puolen ajovalon alla pystyy tuohon keulan ritelikön väliin tehdä mustaan osaan pienen siistin läpiviennin ja johdon saa vietyä hyvin helposti siitä konehuoneen puolelle kun siellä on semmonen kuminen ilmanohjain "kaukalo" jäähdyttimen edessä niin vedin sen välistä verkko johdon. Itse laturin laitoin siinä olleen tuki raudan avulla akun viereen akun kiinnitystelineen pultin alle niin, että tuohon laturiin tulevat johdot liittimineen saa ohjeen mukaisesti alaspäin, etteivät kerää kosteutta. Siitä sitten vaan laturin piuhat suoraan akkuun ja maadoitusjohdon vein auton oman maadoituspisteen pultin alle niin on varmasti kontaktissa auton koriin. Ei varmaan paljon tuntia pidempi homma jos on vehkeet valmiina.


Taidampa laittaa tilaukseen. Asennus varmaan vasta kesällä, kun ei ole autoakaan vielä(-kään).
Re: Uusi Focus mk4 2018
focst kirjoitti:1.5 ecoboost ei yhtään hiukkasloukku valoa koko talvena..en tiedä mitä 1.0 ja 1.5 ecoboost erot loukun toiminnassa on mutta 1.5 koneella olevan loukun olemassa oloa ei ole huomannut.. Toivotaan että päivityksen myötä myös 1.0 loukku jää unohduksiin ettei toimintaa edes huomaa..ja turhat herjat loppuu.
Sit niissä moottoreissa on erillaiset polttoaineen syöttöjärjestelmät, joka saattaa myös vaikuttaa siihenAAR85 kirjoitti:Ei siinä ole muuta eroa, kuin että 1.5 ecoboost lämpeää paremmin, kuin 1.0eb. Hiukkasten polttoa varten vaadittu loukun lämpötila saavutetaan nopeammin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oulun reissu ja apout tuhat kilometriä räntäsateessa takana ja täytyy kyllä ihmetellä tuon adaptiivisen vakkarin ja törmäyksensestoavustimen tutkan toimintaa.
Ilmoitteli mennentullen moneen otteeseen että "anturi on estynyt", tjsp shittiä ja tietääkseni toi tutka sijaitsee taustapeilin etupuolella josta pyyhkijät pitää tutkan aina puhtaana. Siitä huolimatta sekä menomatkalla että paluumatkalla hetki räntäsateen alettua adaptiivinen vakkari ja törmäyksenestoavustin olivat poissa pelistä apout 200km suuntaansa, ei kovin mukavaa..
Toivottavasti tuohon(kin) on joku päivitys joskus tulossa, eihän voi olla että auto halvaantuu vähän runsaammasta räntäsateesta aivan täysin..
Ilmoitteli mennentullen moneen otteeseen että "anturi on estynyt", tjsp shittiä ja tietääkseni toi tutka sijaitsee taustapeilin etupuolella josta pyyhkijät pitää tutkan aina puhtaana. Siitä huolimatta sekä menomatkalla että paluumatkalla hetki räntäsateen alettua adaptiivinen vakkari ja törmäyksenestoavustin olivat poissa pelistä apout 200km suuntaansa, ei kovin mukavaa..
Toivottavasti tuohon(kin) on joku päivitys joskus tulossa, eihän voi olla että auto halvaantuu vähän runsaammasta räntäsateesta aivan täysin..
