Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Maalis 2019 19:21
Tottahan toki se on toimiva jos sieltä on vaan poistettu se ilmotus suodattimen olevan ylärajalla. Näin maahantuoja on ainakin Fordilta pyytänyt, että ilmoitus poistettaisiin.
En ole varma onko turvavöiden kuittaus kytköksissä jotenkin oviin kun kuskin ovesta kuitenkin kuittaantuu. Meinaan, että onko takaovissa jotain, ettei aina kuittaa niitä pois. Huollon vastaanottaja ei tiennyt toimintaperiaatetta. En muista ihan varmuudelta jääkö aina piippaamaan kun vaimo ajaa enimmäkseen silläRyteikköroope kirjoitti: Toistuuko tämä turvavyöherja säännöllisesti? Mullakin tuo on valittanut aina joskus, mutta ei mielestäni joka kerta kun takapenkkiläisiä jää pois kyydistä.
Toista on sen sijaan hiukkassuodatin, joka huutaa aina kun on pakkasta. Onko tästä kellään mitään uutta tietoa?
Kaikki kunnossa kun herjaa ei enää tule? Ei auton pidä parin sadan kilsan välein polttaa hiukkassuodatinta. Muuten on suunnittelu mennyt pahasti perseelleen.AAR85 kirjoitti:Tottahan toki se on toimiva jos sieltä on vaan poistettu se ilmotus suodattimen olevan ylärajalla. Näin maahantuoja on ainakin Fordilta pyytänyt, että ilmoitus poistettaisiin.
Ilmeisesti Paine-ero anturin toimintaan vaikuttaa. Ei vaan poista herjaa mittaristosta.AAR85 kirjoitti:Tottahan toki se on toimiva jos sieltä on vaan poistettu se ilmotus suodattimen olevan ylärajalla. Näin maahantuoja on ainakin Fordilta pyytänyt, että ilmoitus poistettaisiin.
En tiedä millä tasolla ihmisten tietämys on hiukkassuodattimen toiminnasta mutta minun 2015 mallinen diesel Octavia poltti muutamien satojen kilometrien välein nokiloukkua. Ei mitenkään tasavälein, mutta voin vain sanoa että polton kyllä huomasi varsinkin silloin jos poltto oli kesken kun auton sammutti. Ja se teki tosiaan polton loppuun asti auto sammuneenakin. Ja kyllä polttoainetta paloi tuona aikana reippaammin. Mitään varsinaista infoa tuosta poltosta ei ikinä kuitenkaan tullut.Arski54 kirjoitti: Kaikki kunnossa kun herjaa ei enää tule? Ei auton pidä parin sadan kilsan välein polttaa hiukkassuodatinta. Muuten on suunnittelu mennyt pahasti perseelleen.
Ihan vaan sillä ettei tuota polttoa ole laskettu kulutukseen ja ilmaiseksi se poltto ei tapahdu.
Ilmeisesti huono. Diesel dpf:n poltto tapahtuu ”pakotetusti” tietyn väliajan välein riippuen ajosta yms datasta mitä ecu laskee ja seurailee, kun taas bensiinissä se tapahtuu aktiivisesti kokoajan ajon aikana, kunhan pöntön lämpötila on tarpeeksi suuri ja jäännöshappea on saatavilla. Siinä se litrasen ongelma onkin, kunnei talvipakkasilla tahdo pönttö lämmetä, että poltto pääsisi tapahtumaan. Tämän takia ecu säätää syttyennakkoa, jotta saataisiin pönttö lämpiämään nopeammin; polttoaineen kulutuksen kustannuksella.Trukki1 kirjoitti: En tiedä millä tasolla ihmisten tietämys on hiukkassuodattimen toiminnasta mutta minun 2015 mallinen diesel Octavia poltti muutamien satojen kilometrien välein nokiloukkua. Ei mitenkään tasavälein, mutta voin vain sanoa että polton kyllä huomasi varsinkin silloin jos poltto oli kesken kun auton sammutti. Ja se teki tosiaan polton loppuun asti auto sammuneenakin. Ja kyllä polttoainetta paloi tuona aikana reippaammin. Mitään varsinaista infoa tuosta poltosta ei ikinä kuitenkaan tullut.
Niin maahantuoja suoraan mulle vastasi. Julkaisin tämän vastauksen kokonaisuudessaan tässä topicissa. Löytyy, kun selaat viestiketjua taakseppäin.Arski54 kirjoitti: Kaikki kunnossa kun herjaa ei enää tule? Ei auton pidä parin sadan kilsan välein polttaa hiukkassuodatinta. Muuten on suunnittelu mennyt pahasti perseelleen.
Ihan vaan sillä ettei tuota polttoa ole laskettu kulutukseen ja ilmaiseksi se poltto ei tapahdu.
Niin hyvä tietämys ettei dieseliä ja bensaa voi oikein verrata. Bensa-auton pitäisi tarvita polttoa harvemmin/vähemmän kuin dieselin.Trukki1 kirjoitti: En tiedä millä tasolla ihmisten tietämys on hiukkassuodattimen toiminnasta mutta minun 2015 mallinen diesel Octavia poltti muutamien satojen kilometrien välein nokiloukkua. Ei mitenkään tasavälein, mutta voin vain sanoa että polton kyllä huomasi varsinkin silloin jos poltto oli kesken kun auton sammutti. Ja se teki tosiaan polton loppuun asti auto sammuneenakin. Ja kyllä polttoainetta paloi tuona aikana reippaammin. Mitään varsinaista infoa tuosta poltosta ei ikinä kuitenkaan tullut.
Se valo ei ole punainen vaan keltainen eli haetaan huomiota. Varoitusta ei poisteta vaan loukun täyttymistä aletaan pakkasellakin seuraamaan paine-ero anturilla.Arski54 kirjoitti: Niin hyvä tietämys ettei dieseliä ja bensaa voi oikein verrata. Bensa-auton pitäisi tarvita polttoa harvemmin/vähemmän kuin dieselin.
Toki tarkoitin lähinnä punaisena rääkyvää varoitusta jopa parin sadan kilsan välein. En niinkään itse polttotapahtumaa.
Joku syyhän sille ilmoitukselle on olemassa, ei sitä huvikseen sinne ole laitettu. Ei sinun Octaviakaan mittari punaisena huutanut polttotarvetta.
Jos ilmoitus poistetaan, silloin piilotetaan käyttäjiltä ongelma minkä vuoksi autossa on varoitus. Korjaako se ongelman, no ei korjaa.
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... 010014100/Buli85 kirjoitti: Tere!
Itseä kiinnostelee kanssa led-muutossarja, mistä hommailit ja mikä malli? Onnistuiko asennus ilman mitään virityksiä? Eikä herjaile mitään ajotietokoneella, noissahan vissiin ollu jännitteiden takia tuollaista probleemaa joskus..?
Kiitoksia vinkistä, täytyy laittaa tilaukseen! Lumiselta jo kyselinkin mikä olisi käypänen focukseen , mutta eivät oikein osanneet varmuudella suositella mitään tiettyä mallia.Mastaj kirjoitti: https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... 010014100/
Nämä samat mulla oli MK 3.5 Focuksessa, toimi myös siinä moitteetta. Ei herjaa auto mitään ka tuo jänniteongelma koski oikeastaan xenonsarjoja kun imasivat sytyttäessä niin paljon virtaa.
Nämä menivät suoraan kiinni, joskin tiukalle meni, polttimo ei olisi saanut olla milliäkään pidempi.
Tuskinpa noista ongelmia tulee, jos valokuvio tosiaan hyvä. Kaipa tuolla liikenteessä pahempiakin rikollisia liikkuuFreeze kirjoitti:Huomaa sitten, että nuo ei ole hyväksytty tieliikenteeseen. Ettei tule yllätyksenä.
Ekaan katsastukseen pois ja takaisin kun homma selvä.Buli85 kirjoitti:Tuskinpa noista ongelmia tulee, jos valokuvio tosiaan hyvä. Kaipa tuolla liikenteessä pahempiakin rikollisia liikkuu
Sama täällä ilman skidejä(ST-Fiesta 2018)Viikkus kirjoitti:Vähän outo homma tuo turvavyöjuttu. Meillä ravaa lapset takapenkillä joka päivä, monta kertaa sisään ja ulos ja turvavyöt on kovassa käytössä. Mittaristossa näkyy kyllä mitkä turvavyöt on käytössä milloinkin, mutta kertaakaan ei ole vielä tullut mitään hälyytyksiä niihin liittyen. Itse kyllä pitäisin sitä jonkilaisena vikana, jos yhtäkkiä alkaisi herjaamaan.
Eiköhän tuon säätötarve ole selkeä osoitus valokuvion olevan suolesta tai kohdistuneen ainakin pielessä pahasti.Mastaj kirjoitti:Valokuvio oli ainakin itselläni normaali, piti vain 2 pykälää säätää valojen korkeutta siitä hytin napista alaspäin. En tiedä sitten onko omassani valojen suuntaus ollut alusta asti pielessä. Pari vastaantulijaa väläytteli pitkiä ennenkun tein tuon, sen jälkeen ei oo kukaan moittinut. Kyllä ero oli melkoinen polttimoihin verrattuna.
Itsellä alkuperäiset led- valot mutta silti vastaantulevat vilauttelevat aina silloin tällöin. Automatiikan pitäisi hoitaa valojen suuntauksen niin ettei vastaantulia häikäisty. Tiedä sitten mikä on vialla...Ja oli ainakin kalleimmat- mutta siitä en tiedä olivatko parhaat valot.TDdi 03 kirjoitti:Eiköhän tuon säätötarve ole selkeä osoitus valokuvion olevan suolesta tai kohdistuneen ainakin pielessä pahasti.
Ellet mutta sitten säätänyt niitä näyttämään yhtä pitkälle kuin sumuvalot...
En ymmärrä miksi autoa ei voi ostaa kunnon valoilla ja viritellään sitten muita häikäiseviä xenon/led virityksiä meinaten ettei yhteiset sopimukset (joita laeiksi kutsutaan), koske kaikkia...
Ainoa järkevä tapa on hommata kirkkaimmat mahdolliset lailliset polttimot ja huolehtia jännitteen kohdalle lampun kannalle.
(Tietysti aika vaikeaa smart chargen kanssa)
Laittakaa pitkiin mitä haluatte, mutta älkää kiitos viritelkö lyhyitä.![]()
Minua ainakin ärsyttää käytännössä joka päivä vilkutella pitkiä näitten laittomien valojen omistajille.![]()
Ne kyllä näkee jo kaukaa häikäisystä.
Kyllä valokuvio tuli testattua seinää vasten, eroa ei ollut. Tuo säätö auttoi pitkiin erityisesti, näytti aivan liian ylös jos asetus oli normaalilla. Tämän vuoksi epäilen että säätö ollut alkujaankin pielessä.TDdi 03 kirjoitti:Eiköhän tuon säätötarve ole selkeä osoitus valokuvion olevan suolesta tai kohdistuneen ainakin pielessä pahasti.
Ellet mutta sitten säätänyt niitä näyttämään yhtä pitkälle kuin sumuvalot...
En ymmärrä miksi autoa ei voi ostaa kunnon valoilla ja viritellään sitten muita häikäiseviä xenon/led virityksiä meinaten ettei yhteiset sopimukset (joita laeiksi kutsutaan), koske kaikkia...
Ainoa järkevä tapa on hommata kirkkaimmat mahdolliset lailliset polttimot ja huolehtia jännitteen kohdalle lampun kannalle.
(Tietysti aika vaikeaa smart chargen kanssa)
Laittakaa pitkiin mitä haluatte, mutta älkää kiitos viritelkö lyhyitä.![]()
Minua ainakin ärsyttää käytännössä joka päivä vilkutella pitkiä näitten laittomien valojen omistajille.![]()
Ne kyllä näkee jo kaukaa häikäisystä.
Noissa tee-se-itse-LEDeissä ongelma onkin polttimon kirkkaudessa. Vaikka valokuvio olisikin omasta mielestä kunnossa, on voimakas, erittäin kirkas valkoinen valo silmälle huomattavasti epämiellyttävämpi kuin ”oikeat” LED-ajovalot, joissa linssit ja umpiot on suunniteltu LEDien käyttöön. Ei pitkilläkään voi ajaa jatkuvasti vaikka ne saisi suunnattua liian alas...Mastaj kirjoitti:Kyllä valokuvio tuli testattua seinää vasten, eroa ei ollut. Tuo säätö auttoi pitkiin erityisesti, näytti aivan liian ylös jos asetus oli normaalilla. Tämän vuoksi epäilen että säätö ollut alkujaankin pielessä.
Nyt ajokilometrejä näillä ledeillä 3000km, eikä ainutkaan vastaantulija ole väläytellyt pitkiä. Tästä voidaan vetää johtopäätös että valokuvio on täysin kunnossa. Laiton valo ei automaattisesti tarkoita sitä että se olisi huono, hyviäkin on olemassa.