Re: Ford Fiesta ST 2018
Lähetetty: 17 Syys 2021 09:25
Onhan noikin perustelujaärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 15:47 Kyllä maailman kaunein Fiesta on st 2016 Molten orange kirkkaanpunaisilla penkeillä. Ajelin tässä 300 km uudenkarhealla ST.llä. On muuten mutkissa aikamoinen kuminauha verrattuna mun omaan vanhakoriseen. Täytyy sanoa, että on kyllä alustassa menty harppaus huonompaa suuntaan. Koska uusi korimalli ei ole enää niin pintakova, vaan mene pehmeämmin tien epätasaisuuksista kun taas vanha on kuin ei olisi vaimennusta lainkaan, niin se näkyy sitten huonompana alustana esim. kovasssa mutkavaudissa ja kiihdytyksissa. ei hyvä. Venyy ja paukkuu, kun vanha menee kuin kiskoilla, eleettömästi.
Tein + ja - taulukot mk7 vs. mk8, kasista tuli kaksi plussaa, juuri tuo pehmeämpi alusta on parempi niissä epätasaisuuksisa ja että näkee rengaspaineet koetaulusta muuta en keksinyt plussaa. Miinuksia oli ulkonäkö ulkoa, ulkonäkö sisälta varsinkin penkit, vanha parempi ajaa mutkiin ja kovaa, lämpimämpi, siis lämpiää huomattavasti nopeammin, pienempi polttonesteenkulutus, pienemmät vakuutusmaksut, halvemmat huollot, minun on vanhaan paljon helpompi vaihtaa kesä- ja talvirenkaat. Uudessa huonommassa paikassa nostopaikat. Saa olla niska hirveässä asennossa haitaritunkkia laittaessa.
Plussia tuli 2 ja miinuksia 8
Unohtui vielä uuteen koriin yks + lisää 5 vuoden takuu. Mulla takuu ummessa joten vikojen tultua joutuu maksamaan vähän itsekin. Tosin ei tohon Fiestaan varmaan kyllä 100 000 km mitään rahanmenoa tule.
3 miinusta vielä lisää. Mulla hienompi väri Molten Orange vs. Performance Blue. Nämä ovat mielestäni hienoimmat värit näistä koreista.
Vaikka uudessa on B & O soittimet vs, vanhan Sonyt mielstäni omassani on paremmat.
Vanhassa on minulle kevyemmät hallintalaitteet, ohjaus, kytkin yms. Vanhan recarot ovat omalle selälleni paremmat. Tuli selkä helkkarin kipeäksi uudella 300 kilsan ajon jälkeen.
Siis 8 kori 3 plussaa ja 7 kori 11 plussaa joten.....
Jokainen tekee perustelut omien mieltymyksiensä mukaan. Ethän sinäkään vaihda vaimoasi joka vuosi nuorempaan jos vanha on parempi.Ecobuusteri kirjoitti: ↑18 Syys 2021 16:32Onhan noikin perustelujaärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 15:47 Kyllä maailman kaunein Fiesta on st 2016 Molten orange kirkkaanpunaisilla penkeillä. Ajelin tässä 300 km uudenkarhealla ST.llä. On muuten mutkissa aikamoinen kuminauha verrattuna mun omaan vanhakoriseen. Täytyy sanoa, että on kyllä alustassa menty harppaus huonompaa suuntaan. Koska uusi korimalli ei ole enää niin pintakova, vaan mene pehmeämmin tien epätasaisuuksista kun taas vanha on kuin ei olisi vaimennusta lainkaan, niin se näkyy sitten huonompana alustana esim. kovasssa mutkavaudissa ja kiihdytyksissa. ei hyvä. Venyy ja paukkuu, kun vanha menee kuin kiskoilla, eleettömästi.
Tein + ja - taulukot mk7 vs. mk8, kasista tuli kaksi plussaa, juuri tuo pehmeämpi alusta on parempi niissä epätasaisuuksisa ja että näkee rengaspaineet koetaulusta muuta en keksinyt plussaa. Miinuksia oli ulkonäkö ulkoa, ulkonäkö sisälta varsinkin penkit, vanha parempi ajaa mutkiin ja kovaa, lämpimämpi, siis lämpiää huomattavasti nopeammin, pienempi polttonesteenkulutus, pienemmät vakuutusmaksut, halvemmat huollot, minun on vanhaan paljon helpompi vaihtaa kesä- ja talvirenkaat. Uudessa huonommassa paikassa nostopaikat. Saa olla niska hirveässä asennossa haitaritunkkia laittaessa.
Plussia tuli 2 ja miinuksia 8
Unohtui vielä uuteen koriin yks + lisää 5 vuoden takuu. Mulla takuu ummessa joten vikojen tultua joutuu maksamaan vähän itsekin. Tosin ei tohon Fiestaan varmaan kyllä 100 000 km mitään rahanmenoa tule.
3 miinusta vielä lisää. Mulla hienompi väri Molten Orange vs. Performance Blue. Nämä ovat mielestäni hienoimmat värit näistä koreista.
Vaikka uudessa on B & O soittimet vs, vanhan Sonyt mielstäni omassani on paremmat.
Vanhassa on minulle kevyemmät hallintalaitteet, ohjaus, kytkin yms. Vanhan recarot ovat omalle selälleni paremmat. Tuli selkä helkkarin kipeäksi uudella 300 kilsan ajon jälkeen.
Siis 8 kori 3 plussaa ja 7 kori 11 plussaa joten.....![]()
Vielä kun pari mallia skippaat samoilla perusteilla, niin voit lisätä omaan että sen saa museokilville ja vakuutukseen![]()
Mk9 ja Mk10 samoilla perusteilla vuonna 202…ärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 16:36Jokainen tekee perustelut omien mieltymyksiensä mukaan. Ethän sinäkään vaihda vaimoasi joka vuosi nuorempaan jos vanha on parempi.Ecobuusteri kirjoitti: ↑18 Syys 2021 16:32
Onhan noikin perusteluja![]()
Vielä kun pari mallia skippaat samoilla perusteilla, niin voit lisätä omaan että sen saa museokilville ja vakuutukseen![]()
![]()
Olisitko ystävällinen ja selittäisit mitä tarkoitat lauseella skippaat pari mallia. ????
Joo en minäkään tätä allekirjoita,aika kultaa muistot...1974 1300 Sport Escort...nyt eletään 2021,toki noita joitain kulkineeta on ikävä...Ecobuusteri kirjoitti: ↑18 Syys 2021 16:32Onhan noikin perustelujaärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 15:47 Kyllä maailman kaunein Fiesta on st 2016 Molten orange kirkkaanpunaisilla penkeillä. Ajelin tässä 300 km uudenkarhealla ST.llä. On muuten mutkissa aikamoinen kuminauha verrattuna mun omaan vanhakoriseen. Täytyy sanoa, että on kyllä alustassa menty harppaus huonompaa suuntaan. Koska uusi korimalli ei ole enää niin pintakova, vaan mene pehmeämmin tien epätasaisuuksista kun taas vanha on kuin ei olisi vaimennusta lainkaan, niin se näkyy sitten huonompana alustana esim. kovasssa mutkavaudissa ja kiihdytyksissa. ei hyvä. Venyy ja paukkuu, kun vanha menee kuin kiskoilla, eleettömästi.
Tein + ja - taulukot mk7 vs. mk8, kasista tuli kaksi plussaa, juuri tuo pehmeämpi alusta on parempi niissä epätasaisuuksisa ja että näkee rengaspaineet koetaulusta muuta en keksinyt plussaa. Miinuksia oli ulkonäkö ulkoa, ulkonäkö sisälta varsinkin penkit, vanha parempi ajaa mutkiin ja kovaa, lämpimämpi, siis lämpiää huomattavasti nopeammin, pienempi polttonesteenkulutus, pienemmät vakuutusmaksut, halvemmat huollot, minun on vanhaan paljon helpompi vaihtaa kesä- ja talvirenkaat. Uudessa huonommassa paikassa nostopaikat. Saa olla niska hirveässä asennossa haitaritunkkia laittaessa.
Plussia tuli 2 ja miinuksia 8
Unohtui vielä uuteen koriin yks + lisää 5 vuoden takuu. Mulla takuu ummessa joten vikojen tultua joutuu maksamaan vähän itsekin. Tosin ei tohon Fiestaan varmaan kyllä 100 000 km mitään rahanmenoa tule.
3 miinusta vielä lisää. Mulla hienompi väri Molten Orange vs. Performance Blue. Nämä ovat mielestäni hienoimmat värit näistä koreista.
Vaikka uudessa on B & O soittimet vs, vanhan Sonyt mielstäni omassani on paremmat.
Vanhassa on minulle kevyemmät hallintalaitteet, ohjaus, kytkin yms. Vanhan recarot ovat omalle selälleni paremmat. Tuli selkä helkkarin kipeäksi uudella 300 kilsan ajon jälkeen.
Siis 8 kori 3 plussaa ja 7 kori 11 plussaa joten.....![]()
Vielä kun pari mallia skippaat samoilla perusteilla, niin voit lisätä omaan että sen saa museokilville ja vakuutukseen![]()
Ok. Minullahan on nyt mk7 ja olen tilannut mk8 31.5. Ajattelin kuitenkin kun se on niin paska verrattuna tuohon vanhaan, niin pistän heti kun ensi viikolla tulee parempaa tietoa tilaukseen mk8 faceliftin. Kaitpa sekin on yhtä paska kun tuo -18-21 malli. 120 kun ajaa tiukkaan mutkaan niin pelkää pysyykö tiessä, vanhalla vain hymyilee ja painaa kaasua lisää.
Onnittelut tuosta Mk8ärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:21Ok. Minullahan on nyt mk7 ja olen tilannut mk8 31.5. Ajattelin kuitenkin kun se on niin paska verrattuna tuohon vanhaan, niin pistän heti kun ensi viikolla tulee parempaa tietoa tilaukseen mk8 faceliftin. Kaitpa sekin on yhtä paska kun tuo -18-21 malli. 120 kun ajaa tiukkaan mutkaan niin pelkää pysyykö tiessä, vanhalla vain hymyilee ja painaa kaasua lisää.![]()
Mitä tulee mk 9 ja mk10 vuonna 202... niin niitä ei tulla tekemään ellei ST:stä tule sähköversiota ja sen kyllä varmasti jätän väliin.![]()
Kiitos. Tilausopparissa lukee luovutuspäiväksi 30.11. Sanoivat kuitenkin että menee joulukuuhun. Ajattelin vaihtaa sen tilauksen uuteen mk8 faceliftiin ja väriksi vihreä jos ei sieltä tule jotain erikoisempaa väriä.Ecobuusteri kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:39Onnittelut tuosta Mk8ärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:21
Ok. Minullahan on nyt mk7 ja olen tilannut mk8 31.5. Ajattelin kuitenkin kun se on niin paska verrattuna tuohon vanhaan, niin pistän heti kun ensi viikolla tulee parempaa tietoa tilaukseen mk8 faceliftin. Kaitpa sekin on yhtä paska kun tuo -18-21 malli. 120 kun ajaa tiukkaan mutkaan niin pelkää pysyykö tiessä, vanhalla vain hymyilee ja painaa kaasua lisää.![]()
Mitä tulee mk 9 ja mk10 vuonna 202... niin niitä ei tulla tekemään ellei ST:stä tule sähköversiota ja sen kyllä varmasti jätän väliin.![]()
![]()
Onhan tuo kertaluokkaa isomman ja tukevamman tuntuinen peli kuin tuo Mk7. Toki oikeasti jotain osa-alueita voi olla paremmin Mk7:ssa, kuten tuo väri jos siihen on mieltynyt. Millaisella toimitusajalla tuota Mk8 on lupailtu?
ärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:21Ok. Minullahan on nyt mk7 ja olen tilannut mk8 31.5. Ajattelin kuitenkin kun se on niin paska verrattuna tuohon vanhaan, niin pistän heti kun ensi viikolla tulee parempaa tietoa tilaukseen mk8 faceliftin. Kaitpa sekin on yhtä paska kun tuo -18-21 malli. 120 kun ajaa tiukkaan mutkaan niin pelkää pysyykö tiessä, vanhalla vain hymyilee ja painaa kaasua lisää.![]()
Mitä tulee mk 9 ja mk10 vuonna 202... niin niitä ei tulla tekemään ellei ST:stä tule sähköversiota ja sen kyllä varmasti jätän väliin.![]()
En jumita mihinkään vanhan. Koska aion jättää väliin tuon tilaamani 8 vanhan mallin ja otan uuden 8 faceliftin. Voit epäillä ihan mitä tykkäät, minä puhun vain faktoista ja kokemuksesta. Mulla on tietyt mutkat joita tykkään ajella ja pudotella Bemari, Audi yms "rattimiehiä". Kävin muutamankin kerran tällä viikolla ajamassa nuo mutkat vuoronperään kummallakin ja kyllä 7 menee kovempaa. Tai sitten en vaan uskaltanut ajaa 8 niin kovaa kun venyi ja paikkui ja alusta antoi niin periksi että ei meinannut pysyä tiellä.hapelo kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:51ärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:21
Ok. Minullahan on nyt mk7 ja olen tilannut mk8 31.5. Ajattelin kuitenkin kun se on niin paska verrattuna tuohon vanhaan, niin pistän heti kun ensi viikolla tulee parempaa tietoa tilaukseen mk8 faceliftin. Kaitpa sekin on yhtä paska kun tuo -18-21 malli. 120 kun ajaa tiukkaan mutkaan niin pelkää pysyykö tiessä, vanhalla vain hymyilee ja painaa kaasua lisää.![]()
Mitä tulee mk 9 ja mk10 vuonna 202... niin niitä ei tulla tekemään ellei ST:stä tule sähköversiota ja sen kyllä varmasti jätän väliin.![]()
En nyt ymmärrä,jumitatko johonkin vanhaan....niinkuin sanoin olen ajanut MK7 ST-Fiestaa jonkin aikaa,pirun kova alusta mutta epäilempä että MK8 lyö mutkissa vanhan...no makunsa kullakin,olihan tuo -74 Toyota Carina aikansa huippua
Harri
Sähän voit vielä ennen luovutusta pyytää että laittavat valmiiksi kunnon alustan, töineen jotain 2,5 tonnia, Fordin omaa tolppaa löytyy.ärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:47 Kiitos. Tilausopparissa lukee luovutuspäiväksi 30.11. Sanoivat kuitenkin että menee joulukuuhun. Ajattelin vaihtaa sen tilauksen uuteen mk8 faceliftiin ja väriksi vihreä jos ei sieltä tule jotain erikoisempaa väriä.
Suurempihan tuo 8 on, mutta ei tukevampi. Ei voi renkaista johtua tuo 8 vetelyys kovassa menossa, kyllä se on se pehmeämpi alusta. Siksihän 7 tuntuu ja on kuten Hapelo mainitsi kivireki huonolla tiellä. Hyvällä tiellä menee kuin sukkasllaan. En ole ajanut metriäkään omallani soratiellä, enkä aja.
On tuossa mk7:ssa alla ensiasennusrenkaat Bridgestone Potenza RE050A, valmistettu 3/2016 ja ajettu 30 600km. Tuskin noi 2 000 ajetut Micukat voi olla niin paljon huonommat, että mk8 vetylyys vs. mk7 5,5 vuotta vanhoilla yli 30tkm ajetuilla bridgestoneilla selittyis noilla pilot sporteilla.fasteST kirjoitti: ↑18 Syys 2021 18:52Sähän voit vielä ennen luovutusta pyytää että laittavat valmiiksi kunnon alustan, töineen jotain 2,5 tonnia, Fordin omaa tolppaa löytyy.ärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:47 Kiitos. Tilausopparissa lukee luovutuspäiväksi 30.11. Sanoivat kuitenkin että menee joulukuuhun. Ajattelin vaihtaa sen tilauksen uuteen mk8 faceliftiin ja väriksi vihreä jos ei sieltä tule jotain erikoisempaa väriä.
Suurempihan tuo 8 on, mutta ei tukevampi. Ei voi renkaista johtua tuo 8 vetelyys kovassa menossa, kyllä se on se pehmeämpi alusta. Siksihän 7 tuntuu ja on kuten Hapelo mainitsi kivireki huonolla tiellä. Hyvällä tiellä menee kuin sukkasllaan. En ole ajanut metriäkään omallani soratiellä, enkä aja.
Briteissä myytiin tätä linkistä löytyvää parempaa Fiesta ST Mk8:a, alusta valmiiksi ratakelpoinen, tietty ne jarrut vois olla rajummat, mutta sitten tuo auto maksais suomessa jo lähes 40 tonnia ja tuskin montaa myytäis. Ford siis myy samaa tossa vakiona olevaa alustasarjaa hintaa vähän alle 2 tonnii, joten ihan ekana ei tuu mieleen vaihtaa uuteen autoon vaikka haluis mikäli ei ole jo luovutushetkellä valmiiksi laitettu, ite tajusin asian vasta kun olin auton ostanut, olisin muuten vaihdattanut oitis, pelkät madallusvieterit ei näihin ihan riitä.
https://www.autoexpress.co.uk/ford/fies ... n-launched
Ootko muuten kokeillu Mk7:ssa Michelin Pilot Sport 4 renkaita? Se olis hyvä testipenkki todeta niiden surkeus kunnon alustan kanssa, tai hyvyys, jotku tykkää.
Niin ei ne Fordilla niitä lisävarusteita enää valmiiseen tilaukseen laita, mutta maahantuojan huolto sellaset äkkiä vaihtaa ennen auton luovutusta, eihän ammattimiehiltä mene kuin 2 tuntia niiden laittoon. Esim. Rinta-Jouppi Tikkurila on erikoistunu Ford performance osien toimituksiin, siellä laittavat myös kiinni jos niin haluaa. Tilasin niiltä eteen poikkituen ja Tarox jarrupalat, molemmissa kesti alle viikon kun tilasivat saksa / ruotsi. Kyselin myös madallusjousia, asennus onnistuu niiltä myös, niitä en sitten tilannut kun vaihdan koko tolpat kun sen vaihdon aika tulee.ärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 19:39On tuossa mk7:ssa alla ensiasennusrenkaat Bridgestone Potenza RE050A, valmistettu 3/2016 ja ajettu 30 600km. Tuskin noi 2 000 ajetut Micukat voi olla niin paljon huonommat, että mk8 vetylyys vs. mk7 5,5 vuotta vanhoilla yli 30tkm ajetuilla bridgestoneilla selittyis noilla pilot sporteilla.fasteST kirjoitti: ↑18 Syys 2021 18:52
Sähän voit vielä ennen luovutusta pyytää että laittavat valmiiksi kunnon alustan, töineen jotain 2,5 tonnia, Fordin omaa tolppaa löytyy.
Briteissä myytiin tätä linkistä löytyvää parempaa Fiesta ST Mk8:a, alusta valmiiksi ratakelpoinen, tietty ne jarrut vois olla rajummat, mutta sitten tuo auto maksais suomessa jo lähes 40 tonnia ja tuskin montaa myytäis. Ford siis myy samaa tossa vakiona olevaa alustasarjaa hintaa vähän alle 2 tonnii, joten ihan ekana ei tuu mieleen vaihtaa uuteen autoon vaikka haluis mikäli ei ole jo luovutushetkellä valmiiksi laitettu, ite tajusin asian vasta kun olin auton ostanut, olisin muuten vaihdattanut oitis, pelkät madallusvieterit ei näihin ihan riitä.
https://www.autoexpress.co.uk/ford/fies ... n-launched
Ootko muuten kokeillu Mk7:ssa Michelin Pilot Sport 4 renkaita? Se olis hyvä testipenkki todeta niiden surkeus kunnon alustan kanssa, tai hyvyys, jotku tykkää.
Sitten tuohon alustaan. Olen hyvin epäilevä sen suhteen, että miten ne Fordilla sais sen alustan uuteen autoon aikaiseksi kun eivät saa yhtä Fiestaa toimitetttua edes puolessa vuodessa. Kiitos vinkistä kuitenkin![]()
MK7 korimallin ST on kevyempi kuin tämä uudempi korimalli, joten tämä vaikuttaa varmasti tunteeseen juuri kaarreajossa vanhan mallin hyväksi. Itsellänihän oli myös muutaman vuoden ajossa tuollainen mk7 ST ja muistelenkin kiinnittäneeni huomiota juuri uuden mallin kasvaneeseen painoon, kun aikoinaan speksejä siitä julkaistiin. En ole kuitenkaan koeajanut uudempaa mallia, joten en sen enempää osaa kommentoida. Onnittelut kuitenkin uuden mallin tilauksesta jo, oli se sitten tämä nykyinen tai tuleva faceliftärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:21 Ok. Minullahan on nyt mk7 ja olen tilannut mk8 31.5. Ajattelin kuitenkin kun se on niin paska verrattuna tuohon vanhaan, niin pistän heti kun ensi viikolla tulee parempaa tietoa tilaukseen mk8 faceliftin. Kaitpa sekin on yhtä paska kun tuo -18-21 malli. 120 kun ajaa tiukkaan mutkaan niin pelkää pysyykö tiessä, vanhalla vain hymyilee ja painaa kaasua lisää.![]()
Mitä tulee mk 9 ja mk10 vuonna 202... niin niitä ei tulla tekemään ellei ST:stä tule sähköversiota ja sen kyllä varmasti jätän väliin.![]()
Kenen lie tekemät? Madallus jouset on pitkään olleet eibach tekeleet. On olleet kohtuu hintaset Fordin kautta eikä vaikuta takuuseen. Rupesin itelle suunnittelemaan tota facelift St.tä saa nähdä mihin hinta nousee..ois makea vihreänä.fasteST kirjoitti: ↑18 Syys 2021 20:34Niin ei ne Fordilla niitä lisävarusteita enää valmiiseen tilaukseen laita, mutta maahantuojan huolto sellaset äkkiä vaihtaa ennen auton luovutusta, eihän ammattimiehiltä mene kuin 2 tuntia niiden laittoon. Esim. Rinta-Jouppi Tikkurila on erikoistunu Ford performance osien toimituksiin, siellä laittavat myös kiinni jos niin haluaa. Tilasin niiltä eteen poikkituen ja Tarox jarrupalat, molemmissa kesti alle viikon kun tilasivat saksa / ruotsi. Kyselin myös madallusjousia, asennus onnistuu niiltä myös, niitä en sitten tilannut kun vaihdan koko tolpat kun sen vaihdon aika tulee.ärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 19:39
On tuossa mk7:ssa alla ensiasennusrenkaat Bridgestone Potenza RE050A, valmistettu 3/2016 ja ajettu 30 600km. Tuskin noi 2 000 ajetut Micukat voi olla niin paljon huonommat, että mk8 vetylyys vs. mk7 5,5 vuotta vanhoilla yli 30tkm ajetuilla bridgestoneilla selittyis noilla pilot sporteilla.
Sitten tuohon alustaan. Olen hyvin epäilevä sen suhteen, että miten ne Fordilla sais sen alustan uuteen autoon aikaiseksi kun eivät saa yhtä Fiestaa toimitetttua edes puolessa vuodessa. Kiitos vinkistä kuitenkin![]()
Tossa noi Fordin "ratajouset", kovasti kehuttu. Tehtaan takuu säilyy.
https://www.fordvarusteet.fi/ford-perfo ... ja/2317814
Oletko livenä nähnyt ton vihreän...minä olen(Kuga)aika ällö...toki jos haluaa erottua joukosta niin mikä ettei
Miks et jatkanu sillä seiskalla ajelua? Aika hupaisaa luettavaa että tilataan uusi auto ja haukutaan se paskaksi jo ennen kun se tulee tehtaalta. Eiköhän se facelift ole ihan yhtä paska kun tämä nykyinenkin oli päällä vihreää tai eiärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:21Ok. Minullahan on nyt mk7 ja olen tilannut mk8 31.5. Ajattelin kuitenkin kun se on niin paska verrattuna tuohon vanhaan, niin pistän heti kun ensi viikolla tulee parempaa tietoa tilaukseen mk8 faceliftin. Kaitpa sekin on yhtä paska kun tuo -18-21 malli. 120 kun ajaa tiukkaan mutkaan niin pelkää pysyykö tiessä, vanhalla vain hymyilee ja painaa kaasua lisää.![]()
Mitä tulee mk 9 ja mk10 vuonna 202... niin niitä ei tulla tekemään ellei ST:stä tule sähköversiota ja sen kyllä varmasti jätän väliin.![]()
Puma ST mahtoi olla ei sitä väriä kugassa ole. Ajattelin että kun vaimo otti active Fiestan keltaisena niin sopis vihreänä hyvin meidän pihalle..
Kiitos vinkeistä.fasteST kirjoitti: ↑18 Syys 2021 20:34Niin ei ne Fordilla niitä lisävarusteita enää valmiiseen tilaukseen laita, mutta maahantuojan huolto sellaset äkkiä vaihtaa ennen auton luovutusta, eihän ammattimiehiltä mene kuin 2 tuntia niiden laittoon. Esim. Rinta-Jouppi Tikkurila on erikoistunu Ford performance osien toimituksiin, siellä laittavat myös kiinni jos niin haluaa. Tilasin niiltä eteen poikkituen ja Tarox jarrupalat, molemmissa kesti alle viikon kun tilasivat saksa / ruotsi. Kyselin myös madallusjousia, asennus onnistuu niiltä myös, niitä en sitten tilannut kun vaihdan koko tolpat kun sen vaihdon aika tulee.ärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 19:39
On tuossa mk7:ssa alla ensiasennusrenkaat Bridgestone Potenza RE050A, valmistettu 3/2016 ja ajettu 30 600km. Tuskin noi 2 000 ajetut Micukat voi olla niin paljon huonommat, että mk8 vetylyys vs. mk7 5,5 vuotta vanhoilla yli 30tkm ajetuilla bridgestoneilla selittyis noilla pilot sporteilla.
Sitten tuohon alustaan. Olen hyvin epäilevä sen suhteen, että miten ne Fordilla sais sen alustan uuteen autoon aikaiseksi kun eivät saa yhtä Fiestaa toimitetttua edes puolessa vuodessa. Kiitos vinkistä kuitenkin![]()
Tossa noi Fordin "ratajouset", kovasti kehuttu. Tehtaan takuu säilyy.
https://www.fordvarusteet.fi/ford-perfo ... ja/2317814
Kiitos Fordsonson.Fordsonson kirjoitti: ↑18 Syys 2021 20:51MK7 korimallin ST on kevyempi kuin tämä uudempi korimalli, joten tämä vaikuttaa varmasti tunteeseen juuri kaarreajossa vanhan mallin hyväksi. Itsellänihän oli myös muutaman vuoden ajossa tuollainen mk7 ST ja muistelenkin kiinnittäneeni huomiota juuri uuden mallin kasvaneeseen painoon, kun aikoinaan speksejä siitä julkaistiin. En ole kuitenkaan koeajanut uudempaa mallia, joten en sen enempää osaa kommentoida. Onnittelut kuitenkin uuden mallin tilauksesta jo, oli se sitten tämä nykyinen tai tuleva faceliftärräpärrä kirjoitti: ↑18 Syys 2021 17:21 Ok. Minullahan on nyt mk7 ja olen tilannut mk8 31.5. Ajattelin kuitenkin kun se on niin paska verrattuna tuohon vanhaan, niin pistän heti kun ensi viikolla tulee parempaa tietoa tilaukseen mk8 faceliftin. Kaitpa sekin on yhtä paska kun tuo -18-21 malli. 120 kun ajaa tiukkaan mutkaan niin pelkää pysyykö tiessä, vanhalla vain hymyilee ja painaa kaasua lisää.![]()
Mitä tulee mk 9 ja mk10 vuonna 202... niin niitä ei tulla tekemään ellei ST:stä tule sähköversiota ja sen kyllä varmasti jätän väliin.![]()
.
ps. faceliftin vihreä väri on kyllä namu![]()