Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Lähetetty: 18 Maalis 2018 10:43
Sitten kun jarrut ruostuvat jumiin olet sisäistänyt eko ajamisen salat 

Ford-Club Finland keskustelu
https://www.fordclub.fi/foorumi/
Yleensä nuihin ilmotettuihin kulutuksiin saa sen 1-1.5 litraa laittaa lisää niin ollaan todellisuudessa. Tämä on ainakin itsellä pitänyt aika hyvin paikkansa. Merkkejä ja malleja on ollut paljon ja kaikista kulutuslukemat tankkausten perusteella ylhäällä ainakin viimmesimmät kymmenen vuotta.ärräpärrä kirjoitti:Kulutus tältä talvelta talvirenkaiden vaihdon jälkeen vajaa 4000 ajoa ajotietokoneen mukaan 5,04 ja laskettu todellinen 5,63.
Sciroccon kulutus valmistajan ilmoittamana 0,6l maantiellä, 0,7 yleinen ja 0,8 kaupungissa enemmän kuin Fiestan. Se vei 0,36 litraa enemmän kuin Fiesta joten meni vielä pienemmällä suhteessa valmistajan ilmoittamiin.
Saas nähdä kuinka käy uuden 100 heppaisen titaniumin kanssa. Tosin minä en sillä paljoa aja. Jotenkin en usko noihin uuden Fiestan tehtaan ilmoittamiin kulutuksiin. Niiden mukaan sitten omassa ajossani 100 heppainen veisi 4,1 litraa ja ajotietokoneen mukaa keskikulutus olisi 3,78.
Tästäpä syystä talvinopeudet maanteillä kompensoivat mahdollisesti lumista tietä, hitaampaa moottorin lämpenemistä ja nastarenkaita.Woke kirjoitti:Taajama- ja kaupunkiajossa ajotavalla on eniten vaikutusta kulutukseen .Maantiellä taas vauhti nostaa kulutusta. Eli jos on vaan vähän kaupunkiajoa ja maantiellä vältelee kovia nopeuksia ja ohituksia niin pääse toki varmasti pieniin kulutuslukemiin mutta jos vähänkään vauhtia aletaan pitämään maantiellä niin ei siinä kovin pieniin kulutuksiin pääse oli kuski sitten kuka tahansa ,koska suurin kulutusta lisäävä tekijä on ilmanvastus.
Aina kannattaa tosiaan mainita että onko kulutuslukemat tietokoneesta otettuja vai tankkauksista laskettuja. Ajotietokoneen ilmoittamalla lukemalla ei tee mitään jos ei tiedä paljonko siinä on virhettä.
Ainakin Fordejen tietokoneen kulutuslukemat heittävät todella paljon. Fiesta ST:ssä ajotietokone näyttää aina yli 10% pienempiä kulutuslukemia kuin mitä todellinen kulutus on.Woke kirjoitti:Taajama- ja kaupunkiajossa ajotavalla on eniten vaikutusta kulutukseen .Maantiellä taas vauhti nostaa kulutusta. Eli jos on vaan vähän kaupunkiajoa ja maantiellä vältelee kovia nopeuksia ja ohituksia niin pääse toki varmasti pieniin kulutuslukemiin mutta jos vähänkään vauhtia aletaan pitämään maantiellä niin ei siinä kovin pieniin kulutuksiin pääse oli kuski sitten kuka tahansa ,koska suurin kulutusta lisäävä tekijä on ilmanvastus.
Aina kannattaa tosiaan mainita että onko kulutuslukemat tietokoneesta otettuja vai tankkauksista laskettuja. Ajotietokoneen ilmoittamalla lukemalla ei tee mitään jos ei tiedä paljonko siinä on virhettä.
Jos siis yleensä ilmoitettuihin kulutuksiin saa sen 1-1,5 litraa laittaa lisää ( tarkoitat siis varmaan yhdistettyä kulutusta ) niin ollaan todellisuudessa.Woke kirjoitti: Yleensä nuihin ilmotettuihin kulutuksiin saa sen 1-1.5 litraa laittaa lisää niin ollaan todellisuudessa. Tämä on ainakin itsellä pitänyt aika hyvin paikkansa. Merkkejä ja malleja on ollut paljon ja kaikista kulutuslukemat tankkausten perusteella ylhäällä ainakin viimmesimmät kymmenen vuotta.
Iso on kulutus litraiselle koneelle. Itsellä oli 1.6 litraisella Opelilla pienempi.Dandalon kirjoitti:Melkein 8000km mittarissa, keskikulutus näyttää 6,4.
Uutena näytteli 7,4.
Maantieajoa 60-70km/h ja motaria tuolla tulee ajettua.
100 heppanen automaatti kyseessä...
Joo sitä vähän tässä ihmettelin, kun lueskelin muiden kulutuksia.shitbreak kirjoitti: Iso on kulutus litraiselle koneelle. Itsellä oli 1.6 litraisella Opelilla pienempi.
Kyllähän toi automaattina kuluttaa enemmän. Tehtaan mukaan automaagina about litran enemmän. Perinteinen momentinmuunnin loota sen tekee. Mulla vei farkku Focus 1.0/125hp automaattina keskimäärin 7,5 satasella. Manuaalina sama vehje 6,1. Norjalaiset kolmen-neljän litran miehet on sitte erikseenDandalon kirjoitti: Joo sitä vähän tässä ihmettelin, kun lueskelin muiden kulutuksia.
1200-1500€ haarukassa näytti olevan itsellä viimeisimmässä tarjouskierroksessa.nestori2 kirjoitti:Kun olette ostaneet talvirenkaat Fordin ALU-vanteilla, niin mikä on ollut hinta auton oston yhteydessä? Kyseessä siis nimenomaan Fiesta ja 195 milliset renkaat 16 tuuman vanteilla. Tarjousta tuossa katselen ja hinta tuntuu suolaiselta.
Rengaspaineanturit nostavat paketin hintaa. Pyörii tuossa koossa merkkirenksilla siinä 1200-1400€ väliin. Muistaakseni rengaspaine-anturit oli tarvikeliikkeessä eritelty 250€ hintaisiksi asennettuna.nestori2 kirjoitti:Kun olette ostaneet talvirenkaat Fordin ALU-vanteilla, niin mikä on ollut hinta auton oston yhteydessä? Kyseessä siis nimenomaan Fiesta ja 195 milliset renkaat 16 tuuman vanteilla. Tarjousta tuossa katselen ja hinta tuntuu suolaiselta.
Ei ne enää pakolliset ole. Tosin varoitusvalo palaa mittaristossa ja kai mittaristoon tulee joka kerta tekstiä mikä kuitataan pois. Se hyöty aktiivisista antureista on, että paineen näkee mittaristosta.nestori2 kirjoitti:No pääseekö ongelmasta eroon, jos ostaakin vain pelkät vanteet ja hankkii niihin itse renkaat? Eihän paineanturit ole pakolliset. Vanteet maksaa listan mukaan 320 eur ja niihin renkaat 400-500 eur.
Minulla moottoripyörässä on navigaattorin lisävarusteena rengaspainevalvonta ja ventiilihatun paikalle pistettävä anturi maksaa 50 eur/kpl, jos jotuu sellaiset hankkimaan, minulla tuli ne navin mukana ja käytännössä lähes ilmaiset.
Saat Saksan ebaysta alkuperäiset Fordin paineanturit alle satasella. Turha maksaa Suomi-lisää eikä tartte kattella virheilmoituksia puuttuvista antureista..Ecobuusteri kirjoitti: Rengaspaineanturit nostavat paketin hintaa. Pyörii tuossa koossa merkkirenksilla siinä 1200-1400€ väliin. Muistaakseni rengaspaine-anturit oli tarvikeliikkeessä eritelty 250€ hintaisiksi asennettuna.
Tai koodailla forscanilla pois kunhan alkaa selväkielisenä tukemaan mk8 mallianestori2 kirjoitti:Lähes pakko niitä antureita kuulemma on käyttää, koska muuten jatkuvasti loimottaa varoitusvalo, jota ei pois saa päältä. Ainoa keino on teipata se jotta ei silmää häiritse.
Itse ostin talvirengaspaketin uuteen Focukseen Fordin huollon kautta. 17” alkuperäiset vanteet merkkikitkoilla ja antureilla automyyjän kautta 1700€ ja Fordin huollon kautta 1300€. Kaikkia vannemalleja ei ollut saatavilla huollon kautta tuohon hintaan, mutta pari eri vaihtoehtoa. Renkaat ja vanteet tuli valmiiksi asennettuna ja uuden pulttisarjan kera.nestori2 kirjoitti:Kun olette ostaneet talvirenkaat Fordin ALU-vanteilla, niin mikä on ollut hinta auton oston yhteydessä? Kyseessä siis nimenomaan Fiesta ja 195 milliset renkaat 16 tuuman vanteilla. Tarjousta tuossa katselen ja hinta tuntuu suolaiselta.
Automyynti ottaa omalle osastolle katteen renkaista..Viikkus kirjoitti: Itse ostin talvirengaspaketin uuteen Focukseen Fordin huollon kautta. 17” alkuperäiset vanteet merkkikitkoilla ja antureilla automyyjän kautta 1700€ ja Fordin huollon kautta 1300€. Kaikkia vannemalleja ei ollut saatavilla huollon kautta tuohon hintaan, mutta pari eri vaihtoehtoa. Renkaat ja vanteet tuli valmiiksi asennettuna ja uuden pulttisarjan kera.