Ford Focus mk3 2011
Re: Uusi Focus 2011
Onko kenelläkään tietoa milloin uusi Focus ST saapuu Suomeen? Hinta?
Keski-Euroopassa tuo näyttää olevan jo hinnoiteltu ja myynnissä. Toimitukset Keski-Euroopassa alkanevat syys-lokakuussa.
Keski-Euroopassa tuo näyttää olevan jo hinnoiteltu ja myynnissä. Toimitukset Keski-Euroopassa alkanevat syys-lokakuussa.
Fiesta ST 2019
-
- Viestit: 176
- Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Uusi Focus 2011
Kyllä tuota saa jo Suomenkin jälleenmyyjiltä tilata ja hinnat on siellä tiedossa. Viistoperämalli on muistaakseni toimituskuluineen alkaen n. 39 k€. Ja oma kauppiaani vihjasi, että "jos nyt tilaat niin saat jo syksyllä".Portti kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa milloin uusi Focus ST saapuu Suomeen? Hinta?
Keski-Euroopassa tuo näyttää olevan jo hinnoiteltu ja myynnissä. Toimitukset Keski-Euroopassa alkanevat syys-lokakuussa.

edit: kyllä tuo näyttää tuolla Suomen Fordinkin sivuilla jo olevan (hinta alkaen 38 353,23-)
Re: Uusi Focus 2011
No niinpä näyttää olevan. Itse en eilen onnistunut hintoja löytämään kun yritin niitä etsiä. Löysin vain pdf-hinnaston, jossa ST-mallia ei ole, mutta hinnat näyttääkin löytyvän Hintalaskuri-kohdasta omalta välilehdeltään. Olinpa puusilmä, kiitos vinkistä.Fordsonson kirjoitti:...edit: kyllä tuo näyttää tuolla Suomen Fordinkin sivuilla jo olevan (hinta alkaen 38 353,23-)
Aika lähelle Saksan hintoja näyttää autoveroton lähtöhinta asettuvan. Suomessa 27.560 eur, Saksassa 27.950 eur. Tosin Saksassa alennukset luokkaa 20-25 %.
Fiesta ST 2019
Re: Uusi Focus 2011
Huulilasin testissä fokkeri pärjäsi hienosti,30 tkm meni mallikkaasti.Itseäni ihmetyttää auton valinta Trend varusteilla ja sitten lisäksi oli valittu driver assistant höpö paketti parin tonnin hintaisena
Titaniumi olisi tullu saman hintaiseksi ja mm.automaatti-ilmastointi olisi varmasti ansainnut kehuja.
Testissä valitettiin juuri ilmastoinnin räpläämisestä,samoin ajomukavuuden kannalta keskikyynärnoja on itselleni ehdoton,eikä nahkarattikaan ole haitaksi,puhumattakaan ristiselän tuesta, automaattisesti himmentyvästä taustapeilistä jne.
Testikulutus 7,2l oli myös käsittämättömän iso,kun itsellä menee reilusti alle,ajotavasta riippumatta.
Alustassa havaittiin etutukivarsissa ja pakoputkessa pintaruostetta,muuten kori oli kestänyt hyvin,kuten vuoden jälkeen kuuluukin.
Kaiken kaikkiaan moottori sai 150 heppaisena suurimmat kehut ja siihen on helppo yhtyä 8)

Titaniumi olisi tullu saman hintaiseksi ja mm.automaatti-ilmastointi olisi varmasti ansainnut kehuja.
Testissä valitettiin juuri ilmastoinnin räpläämisestä,samoin ajomukavuuden kannalta keskikyynärnoja on itselleni ehdoton,eikä nahkarattikaan ole haitaksi,puhumattakaan ristiselän tuesta, automaattisesti himmentyvästä taustapeilistä jne.
Testikulutus 7,2l oli myös käsittämättömän iso,kun itsellä menee reilusti alle,ajotavasta riippumatta.
Alustassa havaittiin etutukivarsissa ja pakoputkessa pintaruostetta,muuten kori oli kestänyt hyvin,kuten vuoden jälkeen kuuluukin.
Kaiken kaikkiaan moottori sai 150 heppaisena suurimmat kehut ja siihen on helppo yhtyä 8)
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Re: Uusi Focus 2011
Jäi sitten tuo lupaus toteutumatta, mutta tänään sentään puhelin soi iloisilla uutisilla, eli auto on kaupungissa ja luovutusvalmis.RE85 kirjoitti: Tänään sain sitten puhelun, jossa lupailtiin auton luovutusta jo ensi viikolla.

Oli jämähtänyt Focus viikoiksi satamaan kuljetusfirman vaihdon yhteydessä tapahtuneiden järjestelyvaikeuksien vuoksi, mutta eipä tuo kauheasti lopulta haitannut, kun kakkosautolla (ei siis vaihdossa menevällä) ollaan tosiaan oltu muissa maissa.
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Re: Uusi Focus 2011
Tulipa heitettyä kesälomilla yli 300km:n lenkki suuntaansa (182hv:n) farkku Focuksella ja mielenkiintoista oli seurata kulutusta suhteessa ajotapaan. Menomatkalla ajoin mahdollisimman epätaloudellisesti, repivää ajoa ja railakkaita ohituksia. Myös 5-vaihdetta käytin tarpeettoman paljon. Vakionopeuden säädin oli paljon käytössä. Kulutus ajotietokoneen mukaan 6.4 litraa/100km.
Tulomatkalla ajoin sitten siistimmin...tosin tähänkin matkaan sisältyi muutama rivakka ohitus.
Vakionopeuden säädintä en käyttänyt ja ajoin suht koht rajoitusten mukaisesti (navigaattori on). Pääasiassa päällä oli 6. vaihde. Kulutus oli nyt 5.3litraa/100km auton oman ajotietokoneen mukaan. Ilmastointilaitetta en käyttänyt kumpaankaan suuntaan, kun oli melko viileää.
Polttoaineena menomatkalla oli E98 ja tulomatkalla E95. Tosin ajotavat olivat siis täysin erilaiset.
Nopeusrajoitukset vaihtelivat kahdeksankympin ja satasen välillä kutakuinkin tasapuolisesti, muutama taajama ohitettiin pienemmilläkin nopeuksilla tietenkin. Eipä voi tosiaan kulutusta moittia, ei. Kyydissä oli yhteensä 2 ihmistä + matkatavaroita kohtuullisesti.
Vaikka ajotietonkone valehtelisin muutaman desin (en ole kylläkään tarkistanut) , kyllä kulutus on varmasti kohdillaan...ainakin jos suhteuttaa tehoihin. Tässähän varmasti hätyytellään jo litraisen ecoboostin arvoja kaiketi
Vielä pitäisi selvittää samalla ajotavalla, kumpi bensa vie vähemmän 98 vai 95? Tässä "testissähän" se ei selvinnyt, koska ajotavat olivat niin erilaisia. Anyway, mielestäni noin litran ero ajotavasta riippuen ei ole merkityksellistä eli Focus näyttää kulkevan maantiellä kohtuullisen vähällä polttoaineella ajotavasta riippumatta 8) . Tämä varmaan selittyy 6. vaihteen pitkillä välityksillä, kierroksia 120km/h nopeudessa on n. 2700...satasessa n. 2100. Silti väittäisin, että 6. vaihdekkin vastaa vapaasti hengittävän nelosta vielä...sen verran turbo puhkuu jo niilläkin kierroksilla. Nelosella mennäänkin sitten jo todella rivakasti
Tulomatkalla ajoin sitten siistimmin...tosin tähänkin matkaan sisältyi muutama rivakka ohitus.
Vakionopeuden säädintä en käyttänyt ja ajoin suht koht rajoitusten mukaisesti (navigaattori on). Pääasiassa päällä oli 6. vaihde. Kulutus oli nyt 5.3litraa/100km auton oman ajotietokoneen mukaan. Ilmastointilaitetta en käyttänyt kumpaankaan suuntaan, kun oli melko viileää.
Polttoaineena menomatkalla oli E98 ja tulomatkalla E95. Tosin ajotavat olivat siis täysin erilaiset.
Nopeusrajoitukset vaihtelivat kahdeksankympin ja satasen välillä kutakuinkin tasapuolisesti, muutama taajama ohitettiin pienemmilläkin nopeuksilla tietenkin. Eipä voi tosiaan kulutusta moittia, ei. Kyydissä oli yhteensä 2 ihmistä + matkatavaroita kohtuullisesti.
Vaikka ajotietonkone valehtelisin muutaman desin (en ole kylläkään tarkistanut) , kyllä kulutus on varmasti kohdillaan...ainakin jos suhteuttaa tehoihin. Tässähän varmasti hätyytellään jo litraisen ecoboostin arvoja kaiketi

Vielä pitäisi selvittää samalla ajotavalla, kumpi bensa vie vähemmän 98 vai 95? Tässä "testissähän" se ei selvinnyt, koska ajotavat olivat niin erilaisia. Anyway, mielestäni noin litran ero ajotavasta riippuen ei ole merkityksellistä eli Focus näyttää kulkevan maantiellä kohtuullisen vähällä polttoaineella ajotavasta riippumatta 8) . Tämä varmaan selittyy 6. vaihteen pitkillä välityksillä, kierroksia 120km/h nopeudessa on n. 2700...satasessa n. 2100. Silti väittäisin, että 6. vaihdekkin vastaa vapaasti hengittävän nelosta vielä...sen verran turbo puhkuu jo niilläkin kierroksilla. Nelosella mennäänkin sitten jo todella rivakasti

Ford Transit Custom (2014)
Re: Uusi Focus 2011
Huomenna sitten hakemaan Focus, ensimmäinen saksalainen ja uutena hankittu autoni. Jännää..
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Re: Uusi Focus 2011
toivottavasti tulet olemaan hankintaasi tyytyväinen.
onnea !
onnea !
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Uusi Focus 2011
Kiitokset! Tällä hetkellä olen hyvin tyytyväinen; toivottavasti mitään ongelmia ei ilmaannu.6007 kirjoitti:toivottavasti tulet olemaan hankintaasi tyytyväinen.
onnea !

Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Trend M5 4-ovinen
- ulkoväri: frozen white
- sisustus: medium light stone
- lisävarusteet: [list]
- Comfort Pack (automaatti-ilmastointi, sadetunnistin, himmentyvä taustapeili)
- Trend Seat Pack (ristiseläntuet etuistuimiin ja säädöt matkustajalle)
- lämmitettävä tuulilasi (ja pesusuuttimet)
- ovien reunasuojukset (esiin pomppaavat)
- täysikokoinen vararengas
- sisäpistoke lohkolämmittimelle (lämmitin vakiona)
- roiskeläpät (kaupan päälle) ja kumimatot
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Re: Uusi Focus 2011
Onnea Focuksesta mutta täytyy kysyä miksi trend varusteilla eikä titaniumia jossa noi kaikki vakiona?
Itsellä menee liisari vaihtoon ja ylläoleva askarruttaa pikkasen kun tulee aika valita seuraava C-MAX/Focus alle.
Itsellä menee liisari vaihtoon ja ylläoleva askarruttaa pikkasen kun tulee aika valita seuraava C-MAX/Focus alle.
Re: Uusi Focus 2011
Kiitos! Trend tuli näillä varusteilla selkeästi edullisemmaksi kuin vastaava Titanium vakiovarusteilla, minkä lisäksi vältyin joiltain varusteilta, joita en halunnut/tarvinnut, kuten nahkaratti/-vaihdekeppi ja alumiinivanteet. Lisäksi vain Trend-varustelun saa vaalealla sisäverhoilulla, jollaisen otin mielelläni aina vain tummanharmaita omistettuani.Simprider kirjoitti:Onnea Focuksesta mutta täytyy kysyä miksi trend varusteilla eikä titaniumia jossa noi kaikki vakiona?
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Re: Uusi Focus 2011
Kertokaahan nyt kaikki Flexifuelilla ajavat, että onko laiskemman oloinen etanolilla ajettaessa verrattuna bensiinillä kulkemiseen. Ja esiintyykö etanolilla kulkiessa nykimisiä ja/tai tyhjäkäynnin seilaamista tai muita käyntihäiriöitä. Menen maanataina huoltopäällikön juttusille ja olisi mukava tietää onko näitä ongelmia yleisestikin vai onko meikäläiselle vaan sattunut maanantai kappale.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
Re: Uusi Focus 2011
En ole ajanut 'puhtaalla' bensalla vielä lainkaan, tankkasin heti RE : tä tankkiin kun sain auton (C-MAX). Ainakin tämä tuntuisi pelaavan aivan mainiosti etanolilla, ei seilaa tyhjäkänti ja vetää ihan normaalin tuntuisesti 1.6 litraiseksi koneeksi. Ihan kylmällä koneella ehkä muutama vaimea nykäisy ensimmäisissä kiihdytyksissä, mutta ei mielestäni mitään poikkeavaa vapari koneeksi. Myös hetkelliset kulutuslukemat vaikuttaa järkeviltä ajotietokoneessa.
Tankkasin ST1 : n etanolia, jos sillä mitään merkitystä on.
Varmaan tuossa syssymmällä ilmojen kylmetessä tulee kokeiltua 95 : sta tankissa, mutta nyt en näe mitään syytä ajaa bensalla. Nimittäin tässä nurkkapyörityksessä bensaa pitäisi kulua alle 7 litraa satasella, että se alkaisi kannattamaan! Olettaen että etanolilla pääsen 10-11 litran keskikulutukseen, mitä tuo ajotietokone nyt näyttää!?
Tankkasin ST1 : n etanolia, jos sillä mitään merkitystä on.
Varmaan tuossa syssymmällä ilmojen kylmetessä tulee kokeiltua 95 : sta tankissa, mutta nyt en näe mitään syytä ajaa bensalla. Nimittäin tässä nurkkapyörityksessä bensaa pitäisi kulua alle 7 litraa satasella, että se alkaisi kannattamaan! Olettaen että etanolilla pääsen 10-11 litran keskikulutukseen, mitä tuo ajotietokone nyt näyttää!?
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Re: Uusi Focus 2011
apophis kirjoitti:En ole ajanut 'puhtaalla' bensalla vielä lainkaan, tankkasin heti RE : tä tankkiin kun sain auton (C-MAX). Ainakin tämä tuntuisi pelaavan aivan mainiosti etanolilla, ei seilaa tyhjäkänti ja vetää ihan normaalin tuntuisesti 1.6 litraiseksi koneeksi. Ihan kylmällä koneella ehkä muutama vaimea nykäisy ensimmäisissä kiihdytyksissä, mutta ei mielestäni mitään poikkeavaa vapari koneeksi. Myös hetkelliset kulutuslukemat vaikuttaa järkeviltä ajotietokoneessa.
Tankkasin ST1 : n etanolia, jos sillä mitään merkitystä on.
Varmaan tuossa syssymmällä ilmojen kylmetessä tulee kokeiltua 95 : sta tankissa, mutta nyt en näe mitään syytä ajaa bensalla. Nimittäin tässä nurkkapyörityksessä bensaa pitäisi kulua alle 7 litraa satasella, että se alkaisi kannattamaan! Olettaen että etanolilla pääsen 10-11 litran keskikulutukseen, mitä tuo ajotietokone nyt näyttää!?
Hyvä jos toimii normaalisti etanolilla. Itsellä kun on ollut ongelmia moottorin tehojen ja käynnin suhteen etanolilla ajettaessa. Keskikulutus on ollut 11-11,5 litraa sadalla pääsääntöisesti kaupunkiajoa sisältäen.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
Re: Uusi Focus 2011
Toimiiko autosi 95E10 ja 98E5 : llä normaalisti ilman nykimisiä ja käyntihäiriöitä? Mikä on bensalla kulutus samanlaisessa ajossa?
Jos siinä on etanolianturissa vikaa ja ei tunnista että paljonko sitä viinaa on prosentteina tankissa? Ja ei kuitenkaan anna vikakoodia kun jotain arvoja tulee? Vai oliko Fordin etanolitunnistus tehty lambdalla eikä siinä olekaan itse polttonesteessä anturia?
Jos siinä on etanolianturissa vikaa ja ei tunnista että paljonko sitä viinaa on prosentteina tankissa? Ja ei kuitenkaan anna vikakoodia kun jotain arvoja tulee? Vai oliko Fordin etanolitunnistus tehty lambdalla eikä siinä olekaan itse polttonesteessä anturia?
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Re: Uusi Focus 2011
95E:tä en ole käyttänyt, mutta 98E:llä toimii hyvin. Nelisen kertaa ovat sitä huollossa tutkineet, mutta kun testeri ei anna vikakoodeja niin eivät ole mitään asialle saaneet tehtyä. Uuden softan ovat ajaneet ja lisäainetta laittaneet tankkiin ilman tulosta. Voihan se olla, että tuo tehottomuus etanolilla on normaalia, mutta myyjä ainakin jutteli, että ei pitäisi muuta eroa olla bensaan kuin kulutus.apophis kirjoitti:Toimiiko autosi 95E10 ja 98E5 : llä normaalisti ilman nykimisiä ja käyntihäiriöitä? Mikä on bensalla kulutus samanlaisessa ajossa?
Jos siinä on etanolianturissa vikaa ja ei tunnista että paljonko sitä viinaa on prosentteina tankissa? Ja ei kuitenkaan anna vikakoodia kun jotain arvoja tulee? Vai oliko Fordin etanolitunnistus tehty lambdalla eikä siinä olekaan itse polttonesteessä anturia?
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
Re: Uusi Focus 2011
Ruostesuojaus, oletteko teettäneet autoihinne, ja jos ette, niin miksi ei? Tietääkö joku, mitä Fordin takuuehdot sanovat asiasta (mahdollinen reikien poraaminen tms.)?
Millaisiin käsittelyihin olette päätyneet ja mitä ne ovat maksaneet? Kovin on mietinnässä kattavan ruostesuojauksen (ja kovavahauksen) teettäminen Kuopion Ruoste-estossa.
Millaisiin käsittelyihin olette päätyneet ja mitä ne ovat maksaneet? Kovin on mietinnässä kattavan ruostesuojauksen (ja kovavahauksen) teettäminen Kuopion Ruoste-estossa.
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Re: Uusi Focus 2011
En ole koskaan ruostesuojauksia uusiin autoihin teettänyt. Periaatteessa siitä syystä, että autoa pidän sen ajan jolloin ruoste ei muodostu ongelmaksi (max 3 v) ja autoa viedessä vaihtoon siitä ei saa pennin jeniä enempää vaihtohyvitystä kuin ilman. Asia olisi toinen jos päätyisi pitämään autoa "isältä pojalle", mutta silloin auton pitäisi olla vaikkapa tuo nykymallin Mustang tai vastaava.RE85 kirjoitti:Ruostesuojaus, oletteko teettäneet autoihinne, ja jos ette, niin miksi ei? Tietääkö joku, mitä Fordin takuuehdot sanovat asiasta (mahdollinen reikien poraaminen tms.)?

Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus 2011
ruostesuojaukesesta en tiedä, mutta kovavahauksen teetin
panther black:iin Focukseeni viime syksynä ja mielestäni lika
irtosi talvella helpommin ja auto oli kiiltävämpi talven jälkeen.
saman käsittelyn aion teettää myös tänä syksynä.
panther black:iin Focukseeni viime syksynä ja mielestäni lika
irtosi talvella helpommin ja auto oli kiiltävämpi talven jälkeen.
saman käsittelyn aion teettää myös tänä syksynä.
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Uusi Focus 2011
Kiitos vastauksista kysymyksiini! Hyviä pointteja, pitää pohdiskella asioita vielä.
On totta, että nyt vaihtoon menneen 7-vuotiaan autoni kohdalla (jonka omistin 3,5 vuotta) ei autoliike tosiaan sanallakaan tiedustellut ruostesuojauksesta tms., joten voipi olla hukkaan heitetty rahaa... Todennäköisesti tosiaan tulee 3-5 vuotta autoa pidettyä.
Uusi Focus on vieläpä ruosteasioissa ilmeisesti/oletettavasti huomattavasti ensimmäistä malliversiota parempi. Tästä ei tietenkään vielä voi mitään kokemuksia olla, mutta olen ymmärtänyt, ettei uusissa Fordeissa ole (enää) varsinaisia ongelmia ruosteen kanssa(?)
On totta, että nyt vaihtoon menneen 7-vuotiaan autoni kohdalla (jonka omistin 3,5 vuotta) ei autoliike tosiaan sanallakaan tiedustellut ruostesuojauksesta tms., joten voipi olla hukkaan heitetty rahaa... Todennäköisesti tosiaan tulee 3-5 vuotta autoa pidettyä.
Uusi Focus on vieläpä ruosteasioissa ilmeisesti/oletettavasti huomattavasti ensimmäistä malliversiota parempi. Tästä ei tietenkään vielä voi mitään kokemuksia olla, mutta olen ymmärtänyt, ettei uusissa Fordeissa ole (enää) varsinaisia ongelmia ruosteen kanssa(?)
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Re: Uusi Focus 2011
Vuodesta 2004 uusia ja välillä myös muutaman vuoden käytettynä ostamiani (pari Focusta, C-Max, Fiesta) omistaneena voin allekirjoittaa sen että ruoste ei tunnu olevan ongelma ainakaan tämän ikäisissä. Sen sijaan vuoden 2008 "harharetkelläni" ostamani Ceedin takaluukku ruostekorjattiin joka kevät kunnes alla oli taas Focus..RE85 kirjoitti:Uusi Focus on vieläpä ruosteasioissa ilmeisesti/oletettavasti huomattavasti ensimmäistä malliversiota parempi. Tästä ei tietenkään vielä voi mitään kokemuksia olla, mutta olen ymmärtänyt, ettei uusissa Fordeissa ole (enää) varsinaisia ongelmia ruosteen kanssa(?)
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus 2011
Automaan huoltopäällikkö myönsi nyt sitten, että hänellä on tiedossa ainakin kolme muuta valitusta Flexifuel Focuksen tehottomuudesta. Sanoi sen johtuvan liian laihasta seoksesta ja sanoi ilmoittavansa heti kun saavat paremman softan. On se näköjään vaikeaa myöntää, että tuotteessa on vikaa koska automyyjän ja parinkin huoltoneuvojan mukaan tehottomuudesta ei ole kukaan muu valittanut.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 23 Elo 2011 18:19
Re: Uusi Focus 2011
Terve. Jaa että edelleen softa ongelmia fordilla? Ei yllätä minua. Itse odotin 7kk softapäivitystä omaan kotterooni! 1,6 vapari 105hp kone. Tuo mentaliteetti huollon ja myyjien kannalta "en ole kuullutkaan tai yksi tiedetty tapaus" näistä päivitysjutuista on tuttua minullekin. Harmi muuten hyvän auton takia kuunnella ja odotella päivänselvien asioiden kuntoonsaattamista! Fordilla varmaan kiire saada autoja keskeneräisinä kaupaksi. Liekö muilla merkeillä samoja ongelmia? Ainakin ford myyjät ja huolto on koulutettu väistelemään tunnettuja tosiasioita näissä softajutuissa. Vuodatukseni löytyy tekniikkaosiolta ja "uusikoppa focus käyntihäiriö". Viime viikolla eka huolto 180euroa, onneksi löytyi se 40e etuseteli! Säätivät takaoven kohdilleen(irvisti) ja valo umpioita kun toinen oli selvästi eritasolla lokasuojasta tunnustellen. Tehdäänkö nämä nyky fokkerit ladan tehtailla? No ei haukuta itänaapuria... Mites onkohan nuo eturoiskeläpät kiinnikkeineen sellaisia että ne saa takaisin ehjinä jos irrottelee?Kerää aika hyvin hiekka ym. sinne väliin! 

Focus 1.6 Titanium Wagon 105hp "niskantaittaja" panther black
Re: Uusi Focus 2011
Muutama kommentti uudesta Focuksesta. 5-ovinen Titanium tehokkaammalla 1,6 dieselillä. Valkoinen.
Haettu kaupasta tammikuussa 2012. Ajettu nyt yli 11000 km.
Kesäpyöriin on vaihdettu OZ:n 17":n Ultraleggerat. Hyvä alustatuntuma!
Dieselillä ei ole ollut mitään moottoriongelmia, vetoa on piisannut ja kohtuullisella polttoaineen kulutuksella ollaan päästy: talvella keskimäärin 5,2 ja kesällä alle viidellä - reippaastikin ajettaessa. Olen laskenut kulutuksen tankkausmääristä ja ajokilometreistä, en ole kertomassa mitään hetkellisiä ajotietokoneen näyttöjä.
Hiukkassuotimen puhdistautuminen tuntuu kevyenä nykimisenä hieman alle 100 km/h nopeudessa. Tämä putsaantuminen tapahtuu yleensä kaupunkiajojakson jälkeen maantieajossa. Jos ajellaan pelkästään pitempiä maantieajoja, niin mitään em. nykimisiäkään ei ole esiintynyt. Moottori vetää todella hyvin.
Alustaan en ole teetättänyt mitään erillisiä suojauksia; ks. takuuehdot/koritakuu.
Auton pesun yhteydessä huuhtelen aina alustasta ja sisälokasuojista irtokurat ( ja talvella maantiesuolat! ).
Mm. eturoiskeläppien "pohjat", kuten muutkin korisaumat saa pestyä tehokkaasti painepesurilla.
Maalipinnan olen suojannut JetSeal 109- suojapinnoitteella ( vahaamista muistuttava menetelmä ) ja tämän päälle olen levittänyt pitkäkestoisen vahan.
Em. asioista olen kirjoittanut aiemmin tällä samalla foorumilla; sieltä pesu- ja vahausohjeet, mm. se, että mikrokuituliina on ylivoimainen kiilloitusliinana.
Ns. kovavahaukset eivät voita näitä muutoin kuin hinnaltaan. Tämä on mielipiteeni.
Faktaa: Autojen ovet asennetaan hieman takareunoistaan uloskohoaviksi ( "auki"), koska siten saadaan kura- ja hiekkasuihkut ohjattua oviaukkojen takareunoista -> ei tule pintaan "hiekkapuhallusta". Tämä ei ole Ladan tehtailla keksittyä.
Joka on halunnut Fordin ovet tasan takareunojen kanssa saa sitten hiekkapuhallukset samaan kauppaan.
Haettu kaupasta tammikuussa 2012. Ajettu nyt yli 11000 km.
Kesäpyöriin on vaihdettu OZ:n 17":n Ultraleggerat. Hyvä alustatuntuma!
Dieselillä ei ole ollut mitään moottoriongelmia, vetoa on piisannut ja kohtuullisella polttoaineen kulutuksella ollaan päästy: talvella keskimäärin 5,2 ja kesällä alle viidellä - reippaastikin ajettaessa. Olen laskenut kulutuksen tankkausmääristä ja ajokilometreistä, en ole kertomassa mitään hetkellisiä ajotietokoneen näyttöjä.
Hiukkassuotimen puhdistautuminen tuntuu kevyenä nykimisenä hieman alle 100 km/h nopeudessa. Tämä putsaantuminen tapahtuu yleensä kaupunkiajojakson jälkeen maantieajossa. Jos ajellaan pelkästään pitempiä maantieajoja, niin mitään em. nykimisiäkään ei ole esiintynyt. Moottori vetää todella hyvin.
Alustaan en ole teetättänyt mitään erillisiä suojauksia; ks. takuuehdot/koritakuu.
Auton pesun yhteydessä huuhtelen aina alustasta ja sisälokasuojista irtokurat ( ja talvella maantiesuolat! ).
Mm. eturoiskeläppien "pohjat", kuten muutkin korisaumat saa pestyä tehokkaasti painepesurilla.
Maalipinnan olen suojannut JetSeal 109- suojapinnoitteella ( vahaamista muistuttava menetelmä ) ja tämän päälle olen levittänyt pitkäkestoisen vahan.
Em. asioista olen kirjoittanut aiemmin tällä samalla foorumilla; sieltä pesu- ja vahausohjeet, mm. se, että mikrokuituliina on ylivoimainen kiilloitusliinana.
Ns. kovavahaukset eivät voita näitä muutoin kuin hinnaltaan. Tämä on mielipiteeni.
Faktaa: Autojen ovet asennetaan hieman takareunoistaan uloskohoaviksi ( "auki"), koska siten saadaan kura- ja hiekkasuihkut ohjattua oviaukkojen takareunoista -> ei tule pintaan "hiekkapuhallusta". Tämä ei ole Ladan tehtailla keksittyä.

Joka on halunnut Fordin ovet tasan takareunojen kanssa saa sitten hiekkapuhallukset samaan kauppaan.

Torque Vectoring Control
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 23 Elo 2011 18:19
Re: Uusi Focus 2011
Hellurei! Juu tiedän kyllä tämän ovihomman mutta ei kai melkein senttiä saa olla alareuna lärpällään ja toinen puoli kuitenkin ok!
Laaduntarkkailu ei taida olla "japanilaisten" tasolla. Onkohan 2013 focuksiin tulossa mitään uutta kori tai sisäpuolelle? Kertokaapa samalla kokemuksia missäpäin suomea saa parhaan kaupan aikaiseksi. Itse asun pohjoisessa ja autokaupat on viimeksi tehty vammalassa. Fokkeri on ensimmäinen uusi autoni ja fordini yleensäkin joten en tiedä edellisten autojen uusina olevista vioista tai viattomuuksista.

Focus 1.6 Titanium Wagon 105hp "niskantaittaja" panther black