Lähetetty: 29 Joulu 2007 16:02
En jaksa rupee kaivelee varaosa numeroita...ei siinä ketään taida mitään voittaad-spec kirjoitti:juu tuota essexiä en ole ennen kuullutkaan... annatko fordin omat varaosanumerot siintä jotka on valettu sinne imupuolelle...
cvh:ssa yleensä alkaa 86sm jne... numeroita ja kirjaimia...
on muuten sit tuota viime näkemän noi kannen palotilat ollu pyöreitä... meinaan nuo paremmin virtaavat kannet, kun oli tuohon lappuun merkattu että kiilamainen palotila... cvh:ssa...
ja tuo efin imusarja mittaus onkin aika mielenkiintoinen, milläs paketilla kasaisit kannen noille 180hp:n tehoihin kun kerran toi imusarja piisaa sinne ast...![]()
ja tässähähän on aina puhuttu 1600 alakerrasta ja fordin cvh kannesta joka löytyy suomimallesta esim xr3i ta mk5 escort.
ite olen pitänyt oheista sivustoa aika fiksuna
http://www.pumaracing.co.uk/CVH.htm
mutta taitaakin tuo brittien tieto olla heikolla kantimilla...?

Toi mun kansi mikä on tossa lapussa on 1.6 kaasari cvh kansi ja ns. perseen muotosella palotilalla.
Ammattitaitoisen kaivajan avulla noi virtaukset on saatu aikaseks.
180hp kone tehon kokonpano:
Kansi olisi tuo edellä mainittu kaivettu kaasari 1.6 kansi 316 asteisella nokalla jossa nostoa 12.88,mekaanisilla seuraajilla,titaani jousi lautasilla,pösön jousilla
Efi imusarjalla,isommat suuttimet,suorasytkä,megasquirt ohjaus.
N.5kg vauhtipyörä,kevennetty (ns.knife ending) kampiakseli.....
Nämä kaikki on jo tallilla odottamassa jo sais vielä ispiraation laittaa kasaan niin sitten saatais se lappu sulle

Niin olen itsekkin puhunut 1.6 foordin cvh kannesta.
Tosta Essex kannesta en tiedä mitä virtaa mutta kanavat on ainakin paremmat kun normi cvh kannessa.
Mitä tarkoitit kommentilla
mutta taitaakin tuo brittien tieto olla heikolla kantimilla

Kokoon pano on suht halpa kun esim.kampiakselin,teräsvauhtipyörän,titanium lautaset sorvailin kaverin kanssa sen työpaikalla.d-spec kirjoitti:no tuo ei olekkaan enään ihan halpa kokoonpano...![]()
ja vaikuttaa paljon enemmin race moottorilta kuin käyttikseltä, vielä kyllä aika epäilevästi suhtaudun tuohon tehotavoitteeseen/toimivuuteen koko kierrosalueella mutta mielenkiinnolla odotan jos saat keulille...![]()
juu ja ite puhuin virtauksista n.11 mm nostolla esim cvh22 jne toimii kadulla hyvin. näytti tosiaan virtaavan sillä liki13mm nostolla tuon 192hp. ja 11mm nostolla hieman vähemmin...
mutta millä meinasit ohjata tuota? meinaan mapin kanssa saattaa tulla hieman ongelmia alakierroksilla tuon nokan kanssa.
Siis vielä noista virtauksista katoppa nyt sitä lappua tarkemmin 11.5 nostolla 196hp siihen reilu milli lisää nostoa niin avot

Niinku tossa ylempänä kirjotin niin megasquirt.
Vielä teho tavoitteesta että jos tuli huonosti toimivana = (venttiilit sekosi löysistä venttiili jousista johtuen)
Kent camssin jouset mitkä oli kiinni oli huonommat kun vakiot

cvh22 nokalla ja 40:sillä tuplilla 153.5 hp 189nm
Siihen kun lisätään kampiakselin sorvaus,nokka,mekaaniset.nostajat,titaani jousilautaset,ruisku,megasquirt,parempi pakosarja niin kyllä pitäisi päästä noille lukemille....