Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 23 Helmi 2019 14:15
No juu, voi ongelmat maton allekin lakaista. Mutta tommoinen taitaa olla aika väliaikainen ratkaisu..
Kiveniskemiä tulee valitettavan paljon nykyään, eikä vähiten siksi että tiet ovat huonossa kunnossa. En tiedä tarkoitettiinko tuossa kysymyksessä konepellin koko teippausta (siis niinkuin nykyään teipataan autoja), mutta ketä varten sitä hienoa auton väriä sitten säästettäisiin? Ennen vanhaan laitettiin hienojen autojen penkkeihin päälliset ettei penkit vaan kuluneet. Sai seuraava auton omistaja ihailla niitä hienoja penkkejä sittenFoortipi kirjoitti:Mites uuden Focuksen omistajat tuleeko herkästi kiveniskeämiä konepeltiin? Mulla tosiaan 3500km mittarissa ja noita jo 5 tullut ja tuli Kuopio-Helsinki-Kuopio keikalla. Värinä desert blue. Ei ole ennen uutta autoa ollut niin nyt pesun jälkeen pistivät silmään ja en tiedä tuleeko herkemmin kuin esim. muissa merkeissä![]()
![]()
![]()
Jotkut puhuu että konepellin voisi teipata? Pysyykö väri tällaisessa tapauksessa samana ja onko siinä oikeasti mitään järkeä. Oletteko paikanneet noita iskeämiä?
Jos tarkoitat resonoinnin tapaista rämisevää ääntä kojelaudasta startin yhteydessä ja kun auto on kylmä, niin joo se on tunnettu "tyyppivika" ja siihen on korjaus olemassa ja se fiksataan kyllä huollossa kun muistat sanoa siitä.Laurilaol kirjoitti:Tervehdys! 5-ovisen litraisen Focuksen kojelaudasta jostain pelkääjän puolelta on kuulunut natinaa alusta pitäen. Kuuluu varsinkin kun auto on kylmä. En ole onnistunut löytämään paikkaa, ilmeisesti kojelaudan sisältä. Onko tietoa mistä ääni tulee? Vien korjaukseen ja samalla softa-päivitykseen (lohkolämmittin aiheuttaa herjan).
Auton saa teipattua vaikka kirkkaalla teipillä niin säilyy oma väri. Uudenaikaiset vesivärit on tosi pehmeitä verrattuna entisajan oikeisiin automaaleihin.Trukki1 kirjoitti: Kiveniskemiä tulee valitettavan paljon nykyään, eikä vähiten siksi että tiet ovat huonossa kunnossa. En tiedä tarkoitettiinko tuossa kysymyksessä konepellin koko teippausta (siis niinkuin nykyään teipataan autoja), mutta ketä varten sitä hienoa auton väriä sitten säästettäisiin? Ennen vanhaan laitettiin hienojen autojen penkkeihin päälliset ettei penkit vaan kuluneet. Sai seuraava auton omistaja ihailla niitä hienoja penkkejä sitten. Itsellänikin oli ruskea auto ennen ja kyllä niitä kiveniskemiä oli. Ja nyt niitä iskemiä saa katsoa seuraava omistaja jos ei maalauta konepeltiä.
Niin, kuinkas hyvin nuo kalvot/(teipit?) ehkäisevät kiveniskemiä käytännössä? Ainakin jatkuva paikkakynällä töpsöttely on tympeää ja jälki karmeaa, eikä tahdo kestää edes kovin kauaa. Ruostuvissa pinnoissa paikkaus on tehtävä kyllä pian, mutta onhan tässä kosmeettinenkin puoli mielessä.Focus_2.0 kirjoitti: Auton saa teipattua vaikka kirkkaalla teipillä niin säilyy oma väri. Uudenaikaiset vesivärit on tosi pehmeitä verrattuna entisajan oikeisiin automaaleihin.
No joo, ehkä innostuin liikaaTrukki1 kirjoitti:Taitaa noita alumiinisia korinosia olla lähinnä noissa premium luokan autoissa kuten Range Rover tai Audi.
Vielä en ole ostanut, mutta meinasin ostaa jälkimarkkinoilta Thule Wingbarit (Evot?), 753-jalat ja autokohtaiset adapterit. Toinen voisi olla Thulen Wingbar Edget autokohtaisin adapterein, mutta Edget ovat muutaman kympin kalliimmat ja hyötyleveys on pienempi. Toki ovat sirommat näköiset. Hinnat näkyy olevan jotain 270-300 €. Mietin vielä asennettavuutta ja käytettävyyttä ja vähän ulkonäköäkin.Kaizer kirjoitti:Onko kukaan ostanut muualta kuin Fordilta lisävarusteena taakkatelineitä?
-tuolta löytyy ainakin ja on n. 150 € halvemmat......
https://www.rameder.fi/kattoteline-f-ll ... 774-1.html
Itse siirsin edellisen 2016 korimallin Thulen telineet tähän uuteen . Vaati toki uuden jalkasarjan ja sovitesarjan kun edellisessä ei ollut kaiteita, mutta putket toimii tässä. En noita Fordin omia halunnut syystä, että itse tykkään tuosta Thulen wingbar putkimallista joka on profiililtaan leveämpi ja on suksiboksin kanssa varsin tukeva putkimalli. Eikä minkäännäköisiä tuulen suhinoita tule niiden kanssa.Kaizer kirjoitti:Onko kukaan ostanut muualta kuin Fordilta lisävarusteena taakkatelineitä?
-tuolta löytyy ainakin ja on n. 150 € halvemmat......
https://www.rameder.fi/kattoteline-f-ll ... 774-1.html
Järkyttävä kulutusKulku567 kirjoitti:Minulla on 1.5 bensa farmari. Ajomoodina on normaali. Keskikulutukseksi auto näyttää 9.5l. Mittarissa on n. 1500km. On kaupunkia ja maantietä melkein saman verran. Autoa ei ole nstusti kengitetty. On jotenkin ihmeen iso tuo 9.5l lukema. Onkos muilla minkälaisia keskikulutus lukemia?
Olikohan vaihteisto automaatti?EeroH kirjoitti: Järkyttävä kulutus
Itse myös etsin ensin meistä itsestään syytä tuohon turvavyö juttuun, mutta kyllä se on ihan fordin huonoutta. Ei vaikuta mitään milloin irroittaa tai muut asiat. Kulutukseen täytyy todeta, että olis melkein pitänyt ostaa diesel kun kilometrejäkin tulee 30t/v. Pidän muuten enemmän bensasta turbotettuna, niin tuli valittua se. Toki ei kyllä ollut ostohetkellä tiedossa, että kuluttaa melkein ku vee kasixflex kirjoitti:Tulipa tuossa viime viikolla surautettua Pyhän keikka perheen kanssa. Neljä henkeä kyydissä, auto viimeistä koloa myöten täynnä ja tietysti leveä boksi katolla.Koko reissun kulutus oli kotipihasta kotipihaan 5,1 l/100km sisältäen kaiken pörräämisen perillä. Ihan Ok vaikka ei nyt mikään ihan säästöpossulukema olekaan. Voimaa riitti myös tarvittaessa ripeisiin ohituksiin. Muita murheita ei ollut kuin se, että jostain syystä takapenkin turvavyö muistutin jäi kerran pimputtamaan pudottaessa nuorisoa rinteille. Onkohan tuossa joku softajuttu, mun mielestä tuossa kävi jotenkin niin, että avasi ajatuksissaan ensin oven ja vasta sitten vyön.
Itsellä oli ennen 4-veto 184 hv diesel dsg- automaatti, korotetulla maavaralla oleva Octavia farmari. Yli 100 000 km todellinen keskikulutus oli 5,8 l/100 km. Mutta en kuitenkaan lähtisi vertaamaan noita lukemia jonkun toisen bensa-auton kovalla lumitalvella oleviin lyhyisiin kaupunkiajo kulutuksiin. Mutta voihan tietysti niinkin tehdä. Tosiaan nykyisen auton kulutus tuo 6 l/100km, kuten edellä olen kertonut.AAR85 kirjoitti:Litranen automaatti farmari. 4000km keskikulutus 8,1l/100km. Ajoista 80% 4km suuntaansa työmatkaa. Oliko se nyt TM vai Tuulilasi, kun kirjoitti, että 1.5 150hv pannulla on käytännössä sama suorituskyky, kuin litrasessa, mutta isompi kulutus. En nyt ihan heti olisi itse tuota allekirjoittanut, mutta jos joku repii miltein kympin lukemia niin ehkä mä sitten uskon.
Meillä on toisena autona ’12 V50 D3 A6 150hv/350nm ja sillä on nyt tän talven keskikulutus 5,1l/100km. Ajettu se 230tkm eikä oo muuten DPF kiukutellut vielä kertaakaan (alkuperäinen paikallaan).
Olen käyttänyt lähinna aktiivista vakkaria ja ohjelmoin siihen 7 km/h sallitun ylityksen johon se reagoi pelkästään vilkuttamalla sitä nopeusrajoituksen merkkiä. Toimii juuri niin kuin halusinkin. Asetus pysyy kyllä siinä vaikka auton sammuttaa eli ei vaadi uudelleen ohjelmointia.Torspo kirjoitti: Mutta sitä ei vissiin saa tallennetua siihen ja pitäis aina laittaa uudestaan kun käynnistät auton