Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
No juu, voi ongelmat maton allekin lakaista. Mutta tommoinen taitaa olla aika väliaikainen ratkaisu..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mites uuden Focuksen omistajat tuleeko herkästi kiveniskeämiä konepeltiin? Mulla tosiaan 3500km mittarissa ja noita jo 5 tullut ja tuli Kuopio-Helsinki-Kuopio keikalla. Värinä desert blue. Ei ole ennen uutta autoa ollut niin nyt pesun jälkeen pistivät silmään ja en tiedä tuleeko herkemmin kuin esim. muissa merkeissä
Jotkut puhuu että konepellin voisi teipata? Pysyykö väri tällaisessa tapauksessa samana ja onko siinä oikeasti mitään järkeä. Oletteko paikanneet noita iskeämiä?




Ford Focus 1.5 A8 Titanium wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiveniskuteippi olis ollut hyvä. Nyky maalit pehmeitä, herkästi lähtee.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiveniskemiä tulee valitettavan paljon nykyään, eikä vähiten siksi että tiet ovat huonossa kunnossa. En tiedä tarkoitettiinko tuossa kysymyksessä konepellin koko teippausta (siis niinkuin nykyään teipataan autoja), mutta ketä varten sitä hienoa auton väriä sitten säästettäisiin? Ennen vanhaan laitettiin hienojen autojen penkkeihin päälliset ettei penkit vaan kuluneet. Sai seuraava auton omistaja ihailla niitä hienoja penkkejä sittenFoortipi kirjoitti:Mites uuden Focuksen omistajat tuleeko herkästi kiveniskeämiä konepeltiin? Mulla tosiaan 3500km mittarissa ja noita jo 5 tullut ja tuli Kuopio-Helsinki-Kuopio keikalla. Värinä desert blue. Ei ole ennen uutta autoa ollut niin nyt pesun jälkeen pistivät silmään ja en tiedä tuleeko herkemmin kuin esim. muissa merkeissä![]()
![]()
![]()
Jotkut puhuu että konepellin voisi teipata? Pysyykö väri tällaisessa tapauksessa samana ja onko siinä oikeasti mitään järkeä. Oletteko paikanneet noita iskeämiä?

Viimeksi muokannut Trukki1, 23 Helmi 2019 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tervehdys! 5-ovisen litraisen Focuksen kojelaudasta jostain pelkääjän puolelta on kuulunut natinaa alusta pitäen. Kuuluu varsinkin kun auto on kylmä. En ole onnistunut löytämään paikkaa, ilmeisesti kojelaudan sisältä. Onko tietoa mistä ääni tulee? Vien korjaukseen ja samalla softa-päivitykseen (lohkolämmittin aiheuttaa herjan).
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos tarkoitat resonoinnin tapaista rämisevää ääntä kojelaudasta startin yhteydessä ja kun auto on kylmä, niin joo se on tunnettu "tyyppivika" ja siihen on korjaus olemassa ja se fiksataan kyllä huollossa kun muistat sanoa siitä.Laurilaol kirjoitti:Tervehdys! 5-ovisen litraisen Focuksen kojelaudasta jostain pelkääjän puolelta on kuulunut natinaa alusta pitäen. Kuuluu varsinkin kun auto on kylmä. En ole onnistunut löytämään paikkaa, ilmeisesti kojelaudan sisältä. Onko tietoa mistä ääni tulee? Vien korjaukseen ja samalla softa-päivitykseen (lohkolämmittin aiheuttaa herjan).
Siellä ilmeisesti hakkaa kaksi vesiputkea (tjsp) toisiinsa ja väliin laitetaan jokin pehmuste/kiinnike.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Auton saa teipattua vaikka kirkkaalla teipillä niin säilyy oma väri. Uudenaikaiset vesivärit on tosi pehmeitä verrattuna entisajan oikeisiin automaaleihin.Trukki1 kirjoitti: Kiveniskemiä tulee valitettavan paljon nykyään, eikä vähiten siksi että tiet ovat huonossa kunnossa. En tiedä tarkoitettiinko tuossa kysymyksessä konepellin koko teippausta (siis niinkuin nykyään teipataan autoja), mutta ketä varten sitä hienoa auton väriä sitten säästettäisiin? Ennen vanhaan laitettiin hienojen autojen penkkeihin päälliset ettei penkit vaan kuluneet. Sai seuraava auton omistaja ihailla niitä hienoja penkkejä sitten. Itsellänikin oli ruskea auto ennen ja kyllä niitä kiveniskemiä oli. Ja nyt niitä iskemiä saa katsoa seuraava omistaja jos ei maalauta konepeltiä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu tietysti saa teipattua mutta teippi on teippiä ja maali maalia 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin, kuinkas hyvin nuo kalvot/(teipit?) ehkäisevät kiveniskemiä käytännössä? Ainakin jatkuva paikkakynällä töpsöttely on tympeää ja jälki karmeaa, eikä tahdo kestää edes kovin kauaa. Ruostuvissa pinnoissa paikkaus on tehtävä kyllä pian, mutta onhan tässä kosmeettinenkin puoli mielessä.Focus_2.0 kirjoitti: Auton saa teipattua vaikka kirkkaalla teipillä niin säilyy oma väri. Uudenaikaiset vesivärit on tosi pehmeitä verrattuna entisajan oikeisiin automaaleihin.
Olen itsekin miettinyt kalvojen asentamista ainakin seuraaviin paikkoihin:
-etupuskin yläosaan missä ford logokin, konepellin etureunaan esim. 30 cm matkalta (vai pitäiskö vetää koko konepelti?). Puskuri muutoin on niin monimuotoinen, että ei taida jaksaa. Puskuri varmaan muovia, mutta mahtaako konepelti olla alumiinia?
-katon etureuna tuulilasin rajasta esim. n. 20 cm matkalta. Jostain syystä tässä ei enää nykyautoissa ole peitelistaa, vaan kattopelti taittuu jyrkästi jääden lasipinnan yläpuolelle. Ja tähän ne kivet sitten moksahtaa kohtisuoraan.
-Hiekkapesun takia voi joutua jotain suojaamaan myös kyljistä, mutta näitä paikkoja suojataan tehtaallakin joltain osin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taitaa noita alumiinisia korinosia olla lähinnä noissa premium luokan autoissa kuten Range Rover tai Audi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
No joo, ehkä innostuin liikaaTrukki1 kirjoitti:Taitaa noita alumiinisia korinosia olla lähinnä noissa premium luokan autoissa kuten Range Rover tai Audi.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko kukaan ostanut muualta kuin Fordilta lisävarusteena taakkatelineitä?
-tuolta löytyy ainakin ja on n. 150 € halvemmat......
https://www.rameder.fi/kattoteline-f-ll ... 774-1.html
-tuolta löytyy ainakin ja on n. 150 € halvemmat......
https://www.rameder.fi/kattoteline-f-ll ... 774-1.html
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vielä en ole ostanut, mutta meinasin ostaa jälkimarkkinoilta Thule Wingbarit (Evot?), 753-jalat ja autokohtaiset adapterit. Toinen voisi olla Thulen Wingbar Edget autokohtaisin adapterein, mutta Edget ovat muutaman kympin kalliimmat ja hyötyleveys on pienempi. Toki ovat sirommat näköiset. Hinnat näkyy olevan jotain 270-300 €. Mietin vielä asennettavuutta ja käytettävyyttä ja vähän ulkonäköäkin.Kaizer kirjoitti:Onko kukaan ostanut muualta kuin Fordilta lisävarusteena taakkatelineitä?
-tuolta löytyy ainakin ja on n. 150 € halvemmat......
https://www.rameder.fi/kattoteline-f-ll ... 774-1.html
Focusta tilatessa liikkeet tarjosivat farkkuun tämmöstä: (5-ovisiin erilaiset, kun ei ole kattokiskoja lainkaan) https://www.fordvarusteet.fi/kuljetusjä ... &year=2018
Hintaa näkyy olevan 272 € ja olisivatko nuokin Thulet ilman Thulen leimaa??
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse siirsin edellisen 2016 korimallin Thulen telineet tähän uuteen . Vaati toki uuden jalkasarjan ja sovitesarjan kun edellisessä ei ollut kaiteita, mutta putket toimii tässä. En noita Fordin omia halunnut syystä, että itse tykkään tuosta Thulen wingbar putkimallista joka on profiililtaan leveämpi ja on suksiboksin kanssa varsin tukeva putkimalli. Eikä minkäännäköisiä tuulen suhinoita tule niiden kanssa.Kaizer kirjoitti:Onko kukaan ostanut muualta kuin Fordilta lisävarusteena taakkatelineitä?
-tuolta löytyy ainakin ja on n. 150 € halvemmat......
https://www.rameder.fi/kattoteline-f-ll ... 774-1.html
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla on 1.5 bensa farmari. Ajomoodina on normaali. Keskikulutukseksi auto näyttää 9.5l. Mittarissa on n. 1500km. On kaupunkia ja maantietä melkein saman verran. Autoa ei ole nstusti kengitetty. On jotenkin ihmeen iso tuo 9.5l lukema. Onkos muilla minkälaisia keskikulutus lukemia?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kylmillä keleillä "nurkka-ajossa" kuluttaa kyllä aika paljon ja webasto lisää vielä kulutusta jos sellainen on. Itse ajan kuitenkin pääasiassa poissa kaupungista niin keskikulutus on nyt noin 6 l/100 km (yli 4 000 km). Mutta kuten sanoin niin kylmä ja taajama-ajo janottaa...
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Järkyttävä kulutusKulku567 kirjoitti:Minulla on 1.5 bensa farmari. Ajomoodina on normaali. Keskikulutukseksi auto näyttää 9.5l. Mittarissa on n. 1500km. On kaupunkia ja maantietä melkein saman verran. Autoa ei ole nstusti kengitetty. On jotenkin ihmeen iso tuo 9.5l lukema. Onkos muilla minkälaisia keskikulutus lukemia?

Re: Uusi Focus mk4 2018
Olikohan vaihteisto automaatti?EeroH kirjoitti: Järkyttävä kulutus
Tässä kohtaa tuli mieleen tuore lehtiartikkeli:
TM:n talvitestissä Focus 1.5 A8 ecoboost loppasi kyllä reilusti polttoainetta testipätkällä: talvipakkasilla kylmänä 12,9 l/100 km, lämpimänä 7,9. Olisko lähin verrokki Kia Ceed, joka 1.4 litraisella A7 kaksoiskytkinlaatikolla pääsi seuraaviin litramääriin: 9.1 / 6.8. Kokonaishyötysuhde Kialla testin paras, Fordilla huonoin. Olisko yksi suurin vaikuttava tekijä perinteinen momentinmuunnin- vs kaksoiskytkinvaihteisto.
Nooh, mutta Ford lämpeää testin nopeimmin ainakin sisältä, joten vastinetta saa kulutukselle. Volvo dieselillä mehumaija-automaatilla pa-lämppäreineen veti vielä railakkaampia litroja kylmänä, eikä lämpösenäkään juuri Fordille pärjännyt. Kia taisi kylläkin lämmetä ihan hyvin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Litranen automaatti farmari. 4000km keskikulutus 8,1l/100km. Ajoista 80% 4km suuntaansa työmatkaa. Oliko se nyt TM vai Tuulilasi, kun kirjoitti, että 1.5 150hv pannulla on käytännössä sama suorituskyky, kuin litrasessa, mutta isompi kulutus. En nyt ihan heti olisi itse tuota allekirjoittanut, mutta jos joku repii miltein kympin lukemia niin ehkä mä sitten uskon.
Meillä on toisena autona ’12 V50 D3 A6 150hv/350nm ja sillä on nyt tän talven keskikulutus 5,1l/100km. Ajettu se 230tkm eikä oo muuten DPF kiukutellut vielä kertaakaan (alkuperäinen paikallaan).
Meillä on toisena autona ’12 V50 D3 A6 150hv/350nm ja sillä on nyt tän talven keskikulutus 5,1l/100km. Ajettu se 230tkm eikä oo muuten DPF kiukutellut vielä kertaakaan (alkuperäinen paikallaan).
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tulipa tuossa viime viikolla surautettua Pyhän keikka perheen kanssa. Neljä henkeä kyydissä, auto viimeistä koloa myöten täynnä ja tietysti leveä boksi katolla.Koko reissun kulutus oli kotipihasta kotipihaan 5,1 l/100km sisältäen kaiken pörräämisen perillä. Ihan Ok vaikka ei nyt mikään ihan säästöpossulukema olekaan. Voimaa riitti myös tarvittaessa ripeisiin ohituksiin. Muita murheita ei ollut kuin se, että jostain syystä takapenkin turvavyö muistutin jäi kerran pimputtamaan pudottaessa nuorisoa rinteille. Onkohan tuossa joku softajuttu, mun mielestä tuossa kävi jotenkin niin, että avasi ajatuksissaan ensin oven ja vasta sitten vyön.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse myös etsin ensin meistä itsestään syytä tuohon turvavyö juttuun, mutta kyllä se on ihan fordin huonoutta. Ei vaikuta mitään milloin irroittaa tai muut asiat. Kulutukseen täytyy todeta, että olis melkein pitänyt ostaa diesel kun kilometrejäkin tulee 30t/v. Pidän muuten enemmän bensasta turbotettuna, niin tuli valittua se. Toki ei kyllä ollut ostohetkellä tiedossa, että kuluttaa melkein ku vee kasixflex kirjoitti:Tulipa tuossa viime viikolla surautettua Pyhän keikka perheen kanssa. Neljä henkeä kyydissä, auto viimeistä koloa myöten täynnä ja tietysti leveä boksi katolla.Koko reissun kulutus oli kotipihasta kotipihaan 5,1 l/100km sisältäen kaiken pörräämisen perillä. Ihan Ok vaikka ei nyt mikään ihan säästöpossulukema olekaan. Voimaa riitti myös tarvittaessa ripeisiin ohituksiin. Muita murheita ei ollut kuin se, että jostain syystä takapenkin turvavyö muistutin jäi kerran pimputtamaan pudottaessa nuorisoa rinteille. Onkohan tuossa joku softajuttu, mun mielestä tuossa kävi jotenkin niin, että avasi ajatuksissaan ensin oven ja vasta sitten vyön.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellä oli ennen 4-veto 184 hv diesel dsg- automaatti, korotetulla maavaralla oleva Octavia farmari. Yli 100 000 km todellinen keskikulutus oli 5,8 l/100 km. Mutta en kuitenkaan lähtisi vertaamaan noita lukemia jonkun toisen bensa-auton kovalla lumitalvella oleviin lyhyisiin kaupunkiajo kulutuksiin. Mutta voihan tietysti niinkin tehdä. Tosiaan nykyisen auton kulutus tuo 6 l/100km, kuten edellä olen kertonut.AAR85 kirjoitti:Litranen automaatti farmari. 4000km keskikulutus 8,1l/100km. Ajoista 80% 4km suuntaansa työmatkaa. Oliko se nyt TM vai Tuulilasi, kun kirjoitti, että 1.5 150hv pannulla on käytännössä sama suorituskyky, kuin litrasessa, mutta isompi kulutus. En nyt ihan heti olisi itse tuota allekirjoittanut, mutta jos joku repii miltein kympin lukemia niin ehkä mä sitten uskon.
Meillä on toisena autona ’12 V50 D3 A6 150hv/350nm ja sillä on nyt tän talven keskikulutus 5,1l/100km. Ajettu se 230tkm eikä oo muuten DPF kiukutellut vielä kertaakaan (alkuperäinen paikallaan).
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 08 Loka 2018 00:13
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen käyttänyt lähinna aktiivista vakkaria ja ohjelmoin siihen 7 km/h sallitun ylityksen johon se reagoi pelkästään vilkuttamalla sitä nopeusrajoituksen merkkiä. Toimii juuri niin kuin halusinkin. Asetus pysyy kyllä siinä vaikka auton sammuttaa eli ei vaadi uudelleen ohjelmointia.Torspo kirjoitti: Mutta sitä ei vissiin saa tallennetua siihen ja pitäis aina laittaa uudestaan kun käynnistät auton
Olisi kiva tietää paljonko tuossa Focuksessa on mittariheittoa. Talvirenkaat on 16 tuumaa ja kesärenkaat 17 tuumaa.
Viimeksi muokannut Karvanoppa, 26 Helmi 2019 22:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi A6 Titanium Business -15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellä 16"- nastarenkaat ja kun olen GPS:ään verrannut niin näyttää liikaa noin 4-5 km/h satasen nopeudessa. No absoluuttisen faktaahan tämä ei ole mutta varmaankin hyvin lähellä totuutta.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
17" talvikiekoilla heittoa 3 km/h