Toivottavasti vihdoin kunnon penkit...Jhy80 kirjoitti:Piristystä päiväänne. Uudesta ST:stä juttu. https://tekniikanmaailma.fi/ford-focus- ... -kykyjaan/
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla 3000km mittarissa ja ainut vika ollut tuo hiukkasloukun herja, jota ei nyt ole näkynyt kun kelit lämmmenneet.
Eli olen kyllä tyytyväinen omaan autooni kaikinpuolin.
Harva uuden auton ostaja selviää ilman minkäänlaisia vikoja, ei Focuskaan poikkeus ole.
Eli olen kyllä tyytyväinen omaan autooni kaikinpuolin.
Harva uuden auton ostaja selviää ilman minkäänlaisia vikoja, ei Focuskaan poikkeus ole.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama havainto kulutuksesta itselläkin nyt kun pakkaset helpotti ja Webasto ei huuda koko matkaa. Mukava kulutus maantiellä neljän litran luokkaa.HMS77 kirjoitti: Juu ei ole valittamista itelläkään. Vedinpä tuossa kulutuspohjat viime viikonloppuna, 500km matka taipui lukemaan 4.1l/100km ajotietokoneen mukaan.![]()
Todellinen kulutus lienee pari desiä enemmän, mutta nyt on vähän huojentuneempi olo kun tietää että tällä pikkudieselillä pääsee kyllä mukaviin lukemiin vaikka alkuun on näyttäny siltä että tämä on yhtä kaukana Ecosta kuin tuo pikkubensakin..
Auto kävi huollossa, moottoriohjaus ja sivuikkunan toimintaa sotkenut softa päivitettiin. Takaovet tarkastettiin eikä korjattavaa ollut. Eiköhän tää tästä. Välillä voi lukea vaikka vag-foorumia niin ei tää niin paha enää olekaan

Huoltoväli tuntuu vähän lyhyeltä. Merkkihuollosta kyselin niin tällä kokoonpanolla on oikea välihuolto tiedossa 15tkm kohdalla eikä pelkällä öljynvaihdolla selviäkään.
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla 1.0 M6 Titanium Wagonilla tonni takana ja ei mitään vikaa. Olen tyytyväinen kiesiin. MK3.5 oli hyvä, mutta tämä MK4 vielä parempi.
Hienostuneempi hiljaisuudellaan, olemuksellaan ja ominaisuuksiltaan.
Hintansa väärti, voin suositella.

Hienostuneempi hiljaisuudellaan, olemuksellaan ja ominaisuuksiltaan.
Hintansa väärti, voin suositella.



Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä myös vuoden autoon tyytyväinen asiakas.
Edelliseen työsuhde Mondeoon(2018) verrattuna yllätyin hiljaisuudesta ja tiloista, vaikka Mondeo on paljon isompi auto niin hyvin Focukseenkin mahtuu. Eikä ajaessa tunnu samalla lailla valtamerilaivalta, kuitenkin menee motarilla suoraan kuin kiskoilla. Selvästi näkyy kyllä lämpimämmät kelit kulutuksessa kun Webaston ei tarvitse puhista ajossa niin paljon.
Etenkin adaptiivisiin ledeihin olen tyytyväinen ja suosittelen kyllä ottamaan jos niitä harkitsee. Toimivat kuin ajatus eikä vielä ole kukaan vilkutellut pitkiä, että häikäisisivät. Kantamaahan voisi aina olla enemmän, mutta aivan riittävästi silti. Ainakin yhden peuran ja Focuksen keulan jo pelastaneet, ei olisi lyhyillä ajaessa peuraa näkynyt penkassa HKI - Tampere motarilla.
Oman yksilön ainoat viat 5000 km aikana muutamaan kertaan syttynyt moottorin vikavalo (Webastolla lämmityksen jälkeen) ja takaoven takaisinkutsukampanja. Marmorilta kommentoivat ettei tuosta vikavalosta tarvitse välittää, epäilivät että tästäkin saattaisi jopa takaisinkutsu softapäivitykselle tulla. Syynä siis se, että kaksi erillistä lämpötila-anturia ja Webastolla lämmitettäessä vain toinen anturi lämpiää ja autoa käynnistäessä luulee jommankumman anturin olevan viallinen kun näyttävät eri arvoja.
Edelliseen työsuhde Mondeoon(2018) verrattuna yllätyin hiljaisuudesta ja tiloista, vaikka Mondeo on paljon isompi auto niin hyvin Focukseenkin mahtuu. Eikä ajaessa tunnu samalla lailla valtamerilaivalta, kuitenkin menee motarilla suoraan kuin kiskoilla. Selvästi näkyy kyllä lämpimämmät kelit kulutuksessa kun Webaston ei tarvitse puhista ajossa niin paljon.
Etenkin adaptiivisiin ledeihin olen tyytyväinen ja suosittelen kyllä ottamaan jos niitä harkitsee. Toimivat kuin ajatus eikä vielä ole kukaan vilkutellut pitkiä, että häikäisisivät. Kantamaahan voisi aina olla enemmän, mutta aivan riittävästi silti. Ainakin yhden peuran ja Focuksen keulan jo pelastaneet, ei olisi lyhyillä ajaessa peuraa näkynyt penkassa HKI - Tampere motarilla.
Oman yksilön ainoat viat 5000 km aikana muutamaan kertaan syttynyt moottorin vikavalo (Webastolla lämmityksen jälkeen) ja takaoven takaisinkutsukampanja. Marmorilta kommentoivat ettei tuosta vikavalosta tarvitse välittää, epäilivät että tästäkin saattaisi jopa takaisinkutsu softapäivitykselle tulla. Syynä siis se, että kaksi erillistä lämpötila-anturia ja Webastolla lämmitettäessä vain toinen anturi lämpiää ja autoa käynnistäessä luulee jommankumman anturin olevan viallinen kun näyttävät eri arvoja.
2019 Ford Focus 1,5 Ecoblue 120 A8 Titanium Wagon
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vuoden auton lisäksi tuli TM 2019 talviauto testissä jaetulle 2.sijalle Kian kanssa(8,7p)
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Niinpä. En pystyisi ajamaan tuolla nykyisellä, penkit todella ahtaat. Varsinkin yläselkä ei mahdu kunnolla penkkiin...EeroH kirjoitti: Toivottavasti vihdoin kunnon penkit...
Paljonkohan uuden mallin hinta tulee olemaan...

kattokaiteet hopea, tummennukset ja avaimeton järjestelmä, Parking pack 2,
peruutuskamera, navigaattori, ratinlämmitin, roiskeläpät edessä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hyvin on menty 1700 km on kyllä ehdottomasti hyvä hankinta,yllätyin sen hiljaisuudesta ja ajo ominaisuudet on kohdallaan.Ainoa vika oli toi Vebaston muistutus ylikuumenne esta jäähdytinnesteestä ja siihenkin oli tullu päivitys eipä enää ilmoittele siintä.Tyytyväinen olen ollut1.0 automaatti Focukseen
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo "Webaston" softapäivitys on ollut jo aika pitkään saatavilla ainakin 1.5 bensaan. Minulle se tehtiin pari kolme viikkoa sitten.Vaakku kirjoitti:Täällä myös vuoden autoon tyytyväinen asiakas.
Oman yksilön ainoat viat 5000 km aikana muutamaan kertaan syttynyt moottorin vikavalo (Webastolla lämmityksen jälkeen) ja takaoven takaisinkutsukampanja. Marmorilta kommentoivat ettei tuosta vikavalosta tarvitse välittää, epäilivät että tästäkin saattaisi jopa takaisinkutsu softapäivitykselle tulla. Syynä siis se, että kaksi erillistä lämpötila-anturia ja Webastolla lämmitettäessä vain toinen anturi lämpiää ja autoa käynnistäessä luulee jommankumman anturin olevan viallinen kun näyttävät eri arvoja.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä ja vasta luin jostain lehdestä jonkun katkeran Qashqain omistajan tilityksen, että autolla ei voi talvella ajaa. Joku jäätyy, eikä käynnisty enää ja merkkihuolto vain levittelee käsiä.Peksi. kirjoitti:
Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hot hatch kirjoitti: Kyllä ja vasta luin jostain lehdestä jonkun katkeran Qashqain omistajan tilityksen, että autolla ei voi talvella ajaa. Joku jäätyy, eikä käynnisty enää ja merkkihuolto vain levittelee käsiä.
https://www.is.fi/autot/art-2000005397460.html
https://www.facebook.com/NissanSuomi/po ... 109197258/
Re: Uusi Focus mk4 2018
Terve
Omassa Focuksessa nyt 3200km ja autohan on 1.5 farkku bensa A8. Keskikulutus tällä hetkellä 7,6 josta suurin osa kaupunkiajoa ja webastoa käytetty 2 krt päivässä. Viime vkl Kuopio-Helsinki-Kuopio, kulutus 5,6l. Ennen motaria kulutus oli 5,3l n 250 km matkalla. Tänään käytin huollossa kun vakkari ei pudonnut pois päältä vasta kun kunnolla jarrua polki. Vaihtoivat nähtävästi jarruvalokytkimen ja nyt toimii. Ens viikolla menee tuohon huoltokutsu tarkastukseen takaovista. Keskinäyttö herjaa päivittämistä wifin kautta mutta mitään päivityksiä siihen ei ole löytynyt. Onko jollain tietoa tästä asiasta? Entäs päivittääkö ne aina huollossa auton ohjelmiston?
Hyvä on kyllä ollut auto ajaa ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaan. Ensimmäinen automaatti mulla. Ainoa mikä vähän outo niin tuo pakki menee aika hitaasti päälle ja pitää olla tarkkana ettei liian aikaisin kaasua paina
Liekköhän tuohon tulossa päivitystä tai pystyykö edes päivittämään.
Omassa Focuksessa nyt 3200km ja autohan on 1.5 farkku bensa A8. Keskikulutus tällä hetkellä 7,6 josta suurin osa kaupunkiajoa ja webastoa käytetty 2 krt päivässä. Viime vkl Kuopio-Helsinki-Kuopio, kulutus 5,6l. Ennen motaria kulutus oli 5,3l n 250 km matkalla. Tänään käytin huollossa kun vakkari ei pudonnut pois päältä vasta kun kunnolla jarrua polki. Vaihtoivat nähtävästi jarruvalokytkimen ja nyt toimii. Ens viikolla menee tuohon huoltokutsu tarkastukseen takaovista. Keskinäyttö herjaa päivittämistä wifin kautta mutta mitään päivityksiä siihen ei ole löytynyt. Onko jollain tietoa tästä asiasta? Entäs päivittääkö ne aina huollossa auton ohjelmiston?
Hyvä on kyllä ollut auto ajaa ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaan. Ensimmäinen automaatti mulla. Ainoa mikä vähän outo niin tuo pakki menee aika hitaasti päälle ja pitää olla tarkkana ettei liian aikaisin kaasua paina



Ford Focus 1.5 A8 Titanium wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Välillä ihmettelen näitä valmistajien haluttomuutta ohjeistaa kuluttajaa (=kirjoittaa käyttöoppaaseen ja kouluttaa myös maahantuonti ja myyntiverkosto) käyttämään talvella viimasuojaa ja mieluusti varustaa autot myös sellaisella ainakin tietyillä markkina-alueilla. Ihan kuin se olisi joku häpeä kun joutuu lisäsuojausta käyttämään eli että "valmistajan tuote ei sovellu pakkasolosuhteisiin sellaisenaan, vaan vaatii lisämaskin käyttöä". Sen ymmärrän, että huoltojen on saatava valmistajalta korjausohjeet ennen toimenpidettä, mutta pitääkö tätä maski-asiaa vieläkin valmistajien harjoitella. Fordilla nyt on pieni yritys, kun on aktiivinen säleikkö ajamassa tätä.
Toisaalta ihmettelen myös käyttäjien haluttomuutta oma-aloitteisesti suojata keula viimalta (tarvikeosalla tai diy-ratkaisulla), vaan mielummin vaikka pohotetaan webasto päällä. Sitten ihmetellään polttoainekuluja. Kaikki autot olen aina suojannut talvimaskilla nollakelien alettua osin ja reilummin yli 10 asteen pakkasilla. Polttoainekulut pienemmät, , lämpiää nopeammin, ei huohottimen jäätymisiä tai muutakaan pakkasvaivaa, ei moitteita edes huollossa diy-maskien osalta (pari kertaa jopa kehuttu) jne jne...
Re: Uusi Focus mk4 2018
^ Itse kyllä hankin ensi talveksi kunnon maskin, ei tuo aktiivisäleikkö kyllä itellä ainakaan toimi niin hyvin kuin voisi olettaa.
Nopeamminkin voisi pikkudiesel lämmitä..
Nopeamminkin voisi pikkudiesel lämmitä..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Keskinäytön yhdistä wifiin jne juttuun merkkihuollon ohjeena ota automaattiset päivitykset pois käytöstä. Näppärästi hoituu korjaaminen siis. Toivottavasti ei ole lopullinen korjaus tai yleisesti käytetty asenne vikoja kohtaan. Sama asenne huollossa liikennemerkin tunnistuksen vääriin navi hakuihin=voi voi älä käytä sitäFoortipi kirjoitti:Terve
Omassa Focuksessa nyt 3200km ja autohan on 1.5 farkku bensa A8. Keskikulutus tällä hetkellä 7,6 josta suurin osa kaupunkiajoa ja webastoa käytetty 2 krt päivässä. Viime vkl Kuopio-Helsinki-Kuopio, kulutus 5,6l. Ennen motaria kulutus oli 5,3l n 250 km matkalla. Tänään käytin huollossa kun vakkari ei pudonnut pois päältä vasta kun kunnolla jarrua polki. Vaihtoivat nähtävästi jarruvalokytkimen ja nyt toimii. Ens viikolla menee tuohon huoltokutsu tarkastukseen takaovista. Keskinäyttö herjaa päivittämistä wifin kautta mutta mitään päivityksiä siihen ei ole löytynyt. Onko jollain tietoa tästä asiasta? Entäs päivittääkö ne aina huollossa auton ohjelmiston?
Hyvä on kyllä ollut auto ajaa ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaan. Ensimmäinen automaatti mulla. Ainoa mikä vähän outo niin tuo pakki menee aika hitaasti päälle ja pitää olla tarkkana ettei liian aikaisin kaasua paina![]()
![]()
Liekköhän tuohon tulossa päivitystä tai pystyykö edes päivittämään.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ota asetuksista pois automaattinen päivitys niin lopettaa turhaan yrittämästä päivittää. Itse olen yrittänyt päivittää myös ulkopuolisen Wifi-verkonkin kanssa mutta ei löydy mitään päivitettävää vaan etsii vaan..Foortipi kirjoitti:Terve
Omassa Focuksessa nyt 3200km ja autohan on 1.5 farkku bensa A8. Keskikulutus tällä hetkellä 7,6 josta suurin osa kaupunkiajoa ja webastoa käytetty 2 krt päivässä. Viime vkl Kuopio-Helsinki-Kuopio, kulutus 5,6l. Ennen motaria kulutus oli 5,3l n 250 km matkalla. Tänään käytin huollossa kun vakkari ei pudonnut pois päältä vasta kun kunnolla jarrua polki. Vaihtoivat nähtävästi jarruvalokytkimen ja nyt toimii. Ens viikolla menee tuohon huoltokutsu tarkastukseen takaovista. Keskinäyttö herjaa päivittämistä wifin kautta mutta mitään päivityksiä siihen ei ole löytynyt. Onko jollain tietoa tästä asiasta? Entäs päivittääkö ne aina huollossa auton ohjelmiston?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ollut oma focus viellä lähtenyt tuotantoon, vaikka piti alunperin tammi-helmikuun vaihteilla mennä. Piti auto olla huhtikuun alussa toimitettuna. No toukokuussa onkin jo lämpöisempää, niin on mukava saada auto kesänkorvilla.
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018



Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
[quote="Jhy80"][quote="EeroH"][quote="Jhy80"]Piristystä päiväänne. Uudesta ST:stä juttu. https://tekniikanmaailma.fi/ford-focus- ... -kykyjaan/[/quote]
Toivottavasti vihdoin kunnon penkit...[/quote]
Niinpä. En pystyisi ajamaan tuolla nykyisellä, penkit todella ahtaat. Varsinkin yläselkä ei mahdu kunnolla penkkiin...
Paljonkohan uuden mallin hinta tulee olemaan...[/quote]
Omasta mielestä penkit ovat juuri 2017 ST:ssä yksi parhaista asioista. Ei aivan selvinnyt miten uusi tulee olemaan selvästi etevämpi kun en myöskään lisävarusteista paljoa perusta. Mutta makuja on monenlaisia.
Toivottavasti vihdoin kunnon penkit...[/quote]
Niinpä. En pystyisi ajamaan tuolla nykyisellä, penkit todella ahtaat. Varsinkin yläselkä ei mahdu kunnolla penkkiin...
Paljonkohan uuden mallin hinta tulee olemaan...[/quote]
Omasta mielestä penkit ovat juuri 2017 ST:ssä yksi parhaista asioista. Ei aivan selvinnyt miten uusi tulee olemaan selvästi etevämpi kun en myöskään lisävarusteista paljoa perusta. Mutta makuja on monenlaisia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma tilattu 30.01. tuotantoon piti mennä 15.02. ja arvioitu saapumispäivä suomeen 23.03. Saas nähä, vähän kyllä epäilyttää..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla tilaus sisään 25.1., eilen vahvistettiin tuotanto 22.2., Suomessa pitäisi olla kuukausi siitä eteenpäin ja siitä sit Keski-Suomeen ja varusteluun. Alunperin piti olla valmiina toukokuun alussa, ja nyt vaikuttaisi olevan reilusti etuajassa!

Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro kaikille,
Kolmen viikon päästä pitäisi auton olla Suomessa.
Se oli vaan niin hyvä ajaa, ja hyvän näköinen. Ja koko perhe tykkäsi. Manuaalia ja tuota tehokkaampaa moottoria ei päästy kokeilemaan. Automaatti oli vähän hidas ja kulutus nosti hintaa aika rutkasti.
Eli:
1.5 Ecoboost 182hv M6 ST-line
Sisämattosarja
Lämpöpaketti perinteisenä säteilyversiona, koska ajo on lyhyttä matkaa.
17 Contin nasrapallot
Audio 48
Se kirkkaan sininen väri
Comfort pack
Tummennetut ikkunat
Winter pack
Technology pack 1
Ajovalot LED
Family pack
Ja Hands free takaluukku
Tulispa pian...
P
Kolmen viikon päästä pitäisi auton olla Suomessa.
Se oli vaan niin hyvä ajaa, ja hyvän näköinen. Ja koko perhe tykkäsi. Manuaalia ja tuota tehokkaampaa moottoria ei päästy kokeilemaan. Automaatti oli vähän hidas ja kulutus nosti hintaa aika rutkasti.
Eli:
1.5 Ecoboost 182hv M6 ST-line
Sisämattosarja
Lämpöpaketti perinteisenä säteilyversiona, koska ajo on lyhyttä matkaa.
17 Contin nasrapallot
Audio 48
Se kirkkaan sininen väri
Comfort pack
Tummennetut ikkunat
Winter pack
Technology pack 1
Ajovalot LED
Family pack
Ja Hands free takaluukku
Tulispa pian...
P
Re: Uusi Focus mk4 2018
Audio 48,B&O...jos niillä kymmenellä loikoittimilla niin hyvät ovat,oliko koodi joku BHP???pajatso kirjoitti:Moro kaikille,
Kolmen viikon päästä pitäisi auton olla Suomessa.
Se oli vaan niin hyvä ajaa, ja hyvän näköinen. Ja koko perhe tykkäsi. Manuaalia ja tuota tehokkaampaa moottoria ei päästy kokeilemaan. Automaatti oli vähän hidas ja kulutus nosti hintaa aika rutkasti.
Eli:
1.5 Ecoboost 182hv M6 ST-line
Sisämattosarja
Lämpöpaketti perinteisenä säteilyversiona, koska ajo on lyhyttä matkaa.
17 Contin nasrapallot
Audio 48
Se kirkkaan sininen väri
Comfort pack
Tummennetut ikkunat
Winter pack
Technology pack 1
Ajovalot LED
Family pack
Ja Hands free takaluukku
Tulispa pian...
P
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Jahas, pakkaset palasi niin palasi hiukkasloukkuherjakin. Eilen illalla puskin motarilla 100km, varmasti pönttö poltettu puhtaaksi. Tänään vein lapsen päiväkotiin 5km kaupunkiajoa niin jo alkoi taas iloinen piipitys. Auton mittari näytti -9 astetta.
Oliko nyt siis niin että tämä on ominaisuus jota ei tulla korjaamaan kuin mahdollisesti ottamalla tuo herja pois? Ja auto sitten polttaa ylimääristä niin että kulutus nousee parilla litralla aina kun on muutama aste pakkasta? Kertakaikkiaan mahtavaa.
Oliko nyt siis niin että tämä on ominaisuus jota ei tulla korjaamaan kuin mahdollisesti ottamalla tuo herja pois? Ja auto sitten polttaa ylimääristä niin että kulutus nousee parilla litralla aina kun on muutama aste pakkasta? Kertakaikkiaan mahtavaa.
Ford Escort -95
Ford Focus -00
Ford C-max -11
Ford Focus -19
Ford Focus -00
Ford C-max -11
Ford Focus -19
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kaksilitraiseiden dieselin omitajat: Saako kyseiseen koneeseen oikean lohkolämmittimen?
Defan luettelossa ei ainakaan ole tarjolla.
Defan luettelossa ei ainakaan ole tarjolla.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä huono lämpiäminen on nykyaikasten dieseleiden ongelma ja se poistuu vain lisälämmittimellä, joka lienee kai mahdollista saada lisävarusteena. Sen se tietenkin aiheuttaa, että osa dieselin taloudellisuusedusta poistuu, kun lisälämmitin käyttää samaa polttoainetta.HMS77 kirjoitti:^ Itse kyllä hankin ensi talveksi kunnon maskin, ei tuo aktiivisäleikkö kyllä itellä ainakaan toimi niin hyvin kuin voisi olettaa.
Nopeamminkin voisi pikkudiesel lämmitä..
Focus benskoneella on lämpimän auton maineessa, tämänvuotisessa talviautotestissä(Tekniikan Maailma) 1,5 150 HP koneella varustettu Focus sai parhaat pisteet lämmityslaitteestaan, lämpisi nopeimmin niin taajama- kuin maantieajossakin.
Myös nuo hiukkasuodattimien sun muiden herjaamiset taitavat johtua myös siitä, että koneen esilämmitys aiheuttaa ongelmia, kun eri puolella moottoria olevat anturit antavat ristiriitaista tietoa, jossain päin kone on kuuma ja toisaalla kylmä, jolloin koneäly on ymmällä, mikä on pieleesä. Ja tämä koskee kaikkia automerkkejä. Silloin ongelmia ei juurikaan ole, kun konetta ei esilämmitetä.