Taisi tulla täällä ilmi, että tuo öljyn käyttöikä prosenteissa näkyy vain bensakoneissa tuolla FordPassissa - mikä liekään syynä.HMS77 kirjoitti:Joo ei tosiaan ole FordPassissa moisia tietoja. Uusin versio asennettu.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Öljyn käyttöikän saa näkyviin auton ajotietokoneestakin. Samassa valikossa myös mahdollisuus nollata tuo. Näin ainakin litrasessa bensassa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nollaus on dieselissäkin, mutta käyttöikää ei näy.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkohan tuo polttoaineenkulutuskin vain bensakoneelle, ei tullut ominaisuutta päivityksen myötä Android puhelimeen, vaikka fordpass niin lupasi.Freeze kirjoitti:Nollaus on dieselissäkin, mutta käyttöikää ei näy.
Edit: vaati sovelluksen poiston ja uudelleen asennuksen niin alkoi toimimaan. Pelkkä päivitys ei riittänyt.
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla ei auttanut uudelleenasennuskaan. Ei näy tuota polttoaineseurantaa.
Edit: ei ku olihan se tuolla, ei vaan osunut silmään.
Edit: ei ku olihan se tuolla, ei vaan osunut silmään.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vingalessa tuo polttoainelämmitin on vakiona.mopomies kirjoitti:Automaagiset pyyhkimet ovat vähän turhan herkät. Olen asettanut herkkyyden minimiin, silti pyyhkii vähän turhan innokkaasti. Toki räntäsade on sadetunnistimelle hankala keli, mutta Avensiksessa ei juuri viikseen tarvinnut koskea vaan automaattiasento toimi kelillä kuin kelillä. Pitää kysyä, saako huollossa ohjelmoitua vähän herkkyyttä alaspäin.
Tosin nyt, kun vedettiin Korrekin Cure keraaminen pinnoite maalipinnoille ja vanteisiin, tuli laseihin lasipinnoite, joka myös saattaa vähän hämätä tuota tunnistinta. Saapa nähdä, miten pinnoite maalipinnassa kestää, ainakin on miltä suojata, kun kelit on ihan riittävän haastavat täällä pk-seudulla. Oli ammattimiehen mukaan yllättävän hyvässä kunnossa maahantuojan ja myyjäliikkeen jäljiltä, varsinkin kun luntakin varmaan saanut niskaan kuljetuksissa jne. One step kiillotuksen teki kuitenkin, mutta ei pahoja naarmuja tai holoja ollut. Ja kaksi kerrosta tuota KORREK Pro Ceramic TFC™ Cure ainetta pintaan. Kyseessä siis täysin eri aine kuin Mätänetissa ym. myytävä Pro TFC kestopinnoite. Auto 5-ovinen Vignale, Diffused Silver.
Aika pieni murhe tuo pyyhinasia tosin on, kun tätä palstaa lukee![]()
Eli mitään herjaa ei ole tullut, ei vissiin ole tuo häkäpönttötaimikälie 1,5 bensakoneessa vaivannutkaan. Ja 1300 km sekalaista ajoa takana, öljyn käyttöikä 97% jäljellä.
Onkohan tuo IOS-versio vakaampi kuin Android? Mulla ei ainakaan tuossa Passissa ole ollut mitään häikkää ja tuo bensarapsa-ominaisuuskin ilmestyi, kun päivitin apin luurissa. Tosin ei vielä tarpeeksi tietoja, joten varsinaista raporttia ei vielä ole.
Jaa niin, tuohon ihmettelyyn, että autoon on tullut peruutuskamera, vaikka ei ole tilattukaan. Mullahan tuli polttoainelämmitin pyytämättä ja yllätyksenä, eikä luonnollisesti maksanut mitään. Ihmettelin vaan toisessa avaimessa olevaa ekstra-kaukosäädintä - en tiedä mitä ne gyntherit on säätäny
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ja Titaniumissa
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole bensakoneessa.Freeze kirjoitti:Ja Titaniumissa
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jep ei ole bensakoneesta tosiaan, sen paremmin Titaniumissa kuin Vignalessa. Vingalea en ole kuullutkaan 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Mopomies taitaa olla myös oikein huumorimiesmopomies kirjoitti:Jep ei ole bensakoneesta tosiaan, sen paremmin Titaniumissa kuin Vignalessa. Vingalea en ole kuullutkaan

-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko palstalla kasilitraisen dieselin omistajia? Kokemuksia?
Päästöthän tuossa ovat vähän korkeammat ja sitäkautta verot, kuin 1,5 dieselissä.
Mutta mitkä ovat todelliset kulutuslukemat?
Päästöthän tuossa ovat vähän korkeammat ja sitäkautta verot, kuin 1,5 dieselissä.
Mutta mitkä ovat todelliset kulutuslukemat?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kannattaa silmäillä muutama sivu taaksepäin, esim. sivulla 70 hiukan parran pärinää juuri samasta aiheesta. Kulutus on aika sama, ehkä hivenen korkeampi riippuen siitä ajetaanko motarilla, kaupungissa jne. Isompien verojen, aavistuksen korkeamman kulutuksen ja adblue-lisäilyn vastineeksi saa mukavasti voimaa ja pidemmät öljynvaihtovälit.PiuhaPoikki kirjoitti:Onko palstalla kasilitraisen dieselin omistajia? Kokemuksia?
Päästöthän tuossa ovat vähän korkeammat ja sitäkautta verot, kuin 1,5 dieselissä.
Mutta mitkä ovat todelliset kulutuslukemat?
Kuga PHEV ja Fiesta Active
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo, ne pärinät on luettu.xflex kirjoitti: Kannattaa silmäillä muutama sivu taaksepäin, esim. sivulla 70 hiukan parran pärinää juuri samasta aiheesta. Kulutus on aika sama, ehkä hivenen korkeampi riippuen siitä ajetaanko motarilla, kaupungissa jne. Isompien verojen, aavistuksen korkeamman kulutuksen ja adblue-lisäilyn vastineeksi saa mukavasti voimaa ja pidemmät öljynvaihtovälit.

Kaipaisin laajempaa otantaa kulutuslukemista.
Vaihtotarjousta laskettaessa en halunnut edes optiona kaksilitraisen hintaa mutta nyt se vaihtoehto sattuneesta syystä alkoikin kiinnostaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
[quote="PiuhaPoikki"][quote="xflex"][quote="PiuhaPoikki"]Onko palstalla kasilitraisen dieselin omistajia? Kokemuksia?
Kaipaisin laajempaa otantaa kulutuslukemista.
Vaihtotarjousta laskettaessa en halunnut edes optiona kaksilitraisen hintaa mutta nyt se vaihtoehto sattuneesta syystä alkoikin kiinnostaa.[/quote]
Kyseessä tosin 2017 focus (ST 2.0 diesel), mutta eilen 120km meni siten että auton mittari näytti 4.5/100. Ei kattokuormaa ja maskiin laitettu suoja (vaikka sulkeutuva verho takana). Jotenkin tuntuu siltä että mitä vääntävämpi diesel kone sen vähemmällä saattaa mennä (tässä 400 Nm), korostuu kuormitettuna.
Kaipaisin laajempaa otantaa kulutuslukemista.
Vaihtotarjousta laskettaessa en halunnut edes optiona kaksilitraisen hintaa mutta nyt se vaihtoehto sattuneesta syystä alkoikin kiinnostaa.[/quote]
Kyseessä tosin 2017 focus (ST 2.0 diesel), mutta eilen 120km meni siten että auton mittari näytti 4.5/100. Ei kattokuormaa ja maskiin laitettu suoja (vaikka sulkeutuva verho takana). Jotenkin tuntuu siltä että mitä vääntävämpi diesel kone sen vähemmällä saattaa mennä (tässä 400 Nm), korostuu kuormitettuna.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meitsiltä ei valitettavasti irtoa tuosta teemasta korkeampaa tiedettä. Lokakuulta eiliseen kulutus on ollut 5.7 auton mittarin mukaan. Tässä iässä ei jaksa niin justiinsa tuosta kulutuksesta kiinnostua, kaikki menee minkä tankkiin laittaa. Muuten voin kyllä tuota isompaa konetta suositella. Kone on sivistynyt, hiljainen ja voimaa ainakin itselle riittävästi. Ei se tuokaan mikään raketti ole - kyllä se BMW 530D:n kiihtyvyys tuntui pippelissä vieläkin paremmalta. Toisaalta myös maitopurkilla on aina ehtinyt. Valintojen maailma sano.PiuhaPoikki kirjoitti:
Joo, ne pärinät on luettu.![]()
Kaipaisin laajempaa otantaa kulutuslukemista.
Vaihtotarjousta laskettaessa en halunnut edes optiona kaksilitraisen hintaa mutta nyt se vaihtoehto sattuneesta syystä alkoikin kiinnostaa.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuulilasi-lehden viimeisessä numerossa on suppea koeajo Focus 1,5 120 HP dieselillä. Jostain syystä tuolla moottorilla jopa Focuksen ajettavuus ei kehuja saa ja lisäksi moottoria moititaan hieman tehottomaksi. Sama lehti on aikasemmin koeajanut Focuksen litraisella Ecoboost-bensakoneella ja auto on kuin eri maailmasta, loistava ajettuvuudeltaan. Että jos ajettavuutta arvostaa, niin tuon pikkudieselin voi unohtaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Molempia ajaneena, sama mielipide. Tuo diesel on masentava, litranen pirteä ja kiva ajaa. Toki tehoa sekin kaipaisi lisää mutta fiilis mukavampi.nestori2 kirjoitti:Tuulilasi-lehden viimeisessä numerossa on suppea koeajo Focus 1,5 120 HP dieselillä. Jostain syystä tuolla moottorilla jopa Focuksen ajettavuus ei kehuja saa ja lisäksi moottoria moititaan hieman tehottomaksi. Sama lehti on aikasemmin koeajanut Focuksen litraisella Ecoboost-bensakoneella ja auto on kuin eri maailmasta, loistava ajettuvuudeltaan. Että jos ajettavuutta arvostaa, niin tuon pikkudieselin voi unohtaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
No en nyt yhden arvostelun perusteella suuria johtopäätöksiä vetäisi. Enemmän olen kehuvia arvioita nähnyt 1.5 dieselistä. Esimerkiksi moottori.fi, nettiauton Liinpää ja monet ulkomaiset mediat kyllä mieltävät moottorin hyväksi, moittien lähinnä tehon puutetta. Luonnollista tietenkin on, että 120 hp ei kamalan pitkälle riitä.nestori2 kirjoitti:Tuulilasi-lehden viimeisessä numerossa on suppea koeajo Focus 1,5 120 HP dieselillä. Jostain syystä tuolla moottorilla jopa Focuksen ajettavuus ei kehuja saa ja lisäksi moottoria moititaan hieman tehottomaksi. Sama lehti on aikasemmin koeajanut Focuksen litraisella Ecoboost-bensakoneella ja auto on kuin eri maailmasta, loistava ajettuvuudeltaan. Että jos ajettavuutta arvostaa, niin tuon pikkudieselin voi unohtaa.
Itse koeajoin ennen 1.5 ecobluen ostoa 1.0 ecoboostin ja mielestäni 1.5 ecoblue on paljon miellyttävämpi ajaa, lähinnä varmaan lisääntyneen väännön takia. Mitä aiempaan kulutuskeskusteluun tulee, niin oma farmari 1.5 ecoblue taitaa tällä hetkellä ajotietokoneen mukaan viedä 5.8 l / 100 km. Tämä lukema on kolmen kuukauden ajalta, jossa 80% ajosta on moottoritiellä. En itsekään kulutusta juurikaan seuraile ajotietokonetta tarkemmin.
Joka tapauksessa, kannattaa koittaa käydä koeajamassa ne mallit mitkä kiinnostaa, eikä jättää asiaa muiden subjektiivisten arvioiden varaan.
Meille tuli talouteen 1.5 ecoblue lähinnä huomattavasti halvemman hankintahinnan takia ja koska suurin osa ajosta tapahtuu kevyellä kuormalla. Aiempi Focus oli myös 1.5 dieselillä ja tuolloin riitti tehovarat omaan käyttöön riittävästi. Uuden focuksen kokonaishinta olisi mennyt yli 40 t€ 2 litraisella ecobluella ja meille tärkeillä varusteilla. Mielestäni tämä alkoi olla hieman liikaa perus perheautosta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Artikkelissä epäiltiin dieselmoottorin painon aiheuttavan sen ajo-ominaisuuksien muuttumisen huonompaan suuntaan, bensakone on kevyempi. Itselläni ei kokemusta näistä uusista Focuksista, oma kulkupeli Fiesta Vignale 100 hp manuaalivaihteistolla ja olen mootoriin ihan tyytyväinen, Fiesta liikahtaa sillä ihan riittävästi ja autolla ajaa kyllä hymyssä suin, on todellakin ajajan auto. Autolla nyt ajanut noin 7000 km ja vikoja ja ongelmia tasan 0. Kun lukee näitä Focuksen vikakertomuksia, niin alkaa jo epäillä, onko edes kyseessä sama automerkki. Pari Focusta minullakin oli, mutta kun siellä takapenkillä ei koskaan ole matkustajia, niin siirryin numeroa pienempään autoon. Ajettavuudessa en menettänyt mitään, pikimmiten päinvastoin ja bensakulutus väheni 1,5-2 litraa/100 km.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nämä koeajoraportit on aina niin kovin riippuvaisia ihmisestä joka sillä ajaa. Maailman sivun on osattu ottaa huomioon diesel-motin isompi paino alustaan komponentteja valitessa. Uskon Fordinkin siihen pystyvän vaikka laadussa onkin ollut sanomista. En kyllä itse ole koealoilla huomannut eroa ajettavuudessa näiden eri moottoreiden välillä. Ainoa koeajo tuosta isommasta dieselistä on tullut vastaan Hesarissa - ovatko he sen paremmin tai huonommin perillä kuin muut? En tiedä - autoliikkeeseen siis koeajolle jos ostoa miettii. Sinä sillä ajatkin, ei toimittaja tai joku muu meistä palstan ”asiantuntijoista”.
https://www.hs.fi/autot/art-2000005986244.html
https://www.hs.fi/autot/art-2000005986244.html
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse useampia uusia Focuksia koeajaneena voin todeta, että kaikki ovat olleet korimallista tai moottorivaihteistokombosta riippumatta hyviä ellei jopa erittäin hyviä ajaa. Voihan viisiovinen "manuaalilitranen" ja farkkukorinen "isolohkodieseliautomaatti" tuntua erilaiselta ajettavuuden (ja varsinkin suorituskyvynkin) osalta, mutta silti oikein hyviä kaikki sillä saralla.
Litrasen bensan kaveriksi en ottaisi automaattia ainakaan farkkukorin kanssa, mikäli tulee ajettua "täydellä" kuormalla. Vajaalla kuormallakin pikkukone tuntui vähän alamittaiselta nykytapaan matalahkoja kierroksia hyödyntävän automaatin pariksi. Aika herkästi hakee pienempää. Siinä voi olla syy miksi 1.0 A8:n kulutuslukematkin tuntuvat olevan korkeahkoja.
1.5 bensa meni isomman väännön turvin mukavammin ja siksi kelpuutin itsellekin moottorin automaatin kaveriksi.
1.5 dieselin kanssa automaatti on hyvä. Matalilla kierroksilla vääntävä diesel toimii automaatin parina hyvin, vaikka reserviä ei kovin paljoa olekaan. Kulki kyllä mielestäni juuri kuten voi noilla tehoilla ja väännöillä kulkeakin. Arvelisin, että kulutuskin vähän pienempi kuin 2 litraisessa.
Litrasen bensan kaveriksi en ottaisi automaattia ainakaan farkkukorin kanssa, mikäli tulee ajettua "täydellä" kuormalla. Vajaalla kuormallakin pikkukone tuntui vähän alamittaiselta nykytapaan matalahkoja kierroksia hyödyntävän automaatin pariksi. Aika herkästi hakee pienempää. Siinä voi olla syy miksi 1.0 A8:n kulutuslukematkin tuntuvat olevan korkeahkoja.
1.5 bensa meni isomman väännön turvin mukavammin ja siksi kelpuutin itsellekin moottorin automaatin kaveriksi.
1.5 dieselin kanssa automaatti on hyvä. Matalilla kierroksilla vääntävä diesel toimii automaatin parina hyvin, vaikka reserviä ei kovin paljoa olekaan. Kulki kyllä mielestäni juuri kuten voi noilla tehoilla ja väännöillä kulkeakin. Arvelisin, että kulutuskin vähän pienempi kuin 2 litraisessa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tjoo. 5008 SUV 4kk pajalla, vaivana huonosti/ei ollenkaan toimiva takakontti. Vuoden aikana viitisen kuukautta laitossa yhteensä.. autoilu on ihanaa!Rusakko_ kirjoitti: Ole ihan rauhassa, sillä se on aivan sama minkä merkin foorumia lukee, niin lopputulema osimmoilleen sama. Uusi malli on uusi malli, joskus vähän valmiimpi kuin toinen. Ja "vuoden autohan" se on/oli Peugeotisikin näköjään
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Focus mk4 2018
Valkkasin litrasen automaatilla, tosin en käynyt edes muita yhdistelmiä kokeilemassa. 5008 suvin kanssa totesin 3 sylinterisen 1.2 litraisen ohjautuvan isoa dieseliä huomattavasti ketterämmän oloisesti, eli kyllähän noissa voi ajettavuudessa eron huomata. Eri asia sitten se, onko pienillä eroilla suurta merkitystä.Rusakko_ kirjoitti:Itse useampia uusia Focuksia koeajaneena voin todeta, että kaikki ovat olleet korimallista tai moottorivaihteistokombosta riippumatta hyviä ellei jopa erittäin hyviä ajaa. Voihan viisiovinen "manuaalilitranen" ja farkkukorinen "isolohkodieseliautomaatti" tuntua erilaiselta ajettavuuden (ja varsinkin suorituskyvynkin) osalta, mutta silti oikein hyviä kaikki sillä saralla.
Litrasen bensan kaveriksi en ottaisi automaattia ainakaan farkkukorin kanssa, mikäli tulee ajettua "täydellä" kuormalla. Vajaalla kuormallakin pikkukone tuntui vähän alamittaiselta nykytapaan matalahkoja kierroksia hyödyntävän automaatin pariksi. Aika herkästi hakee pienempää. Siinä voi olla syy miksi 1.0 A8:n kulutuslukematkin tuntuvat olevan korkeahkoja.
1.5 bensa meni isomman väännön turvin mukavammin ja siksi kelpuutin itsellekin moottorin automaatin kaveriksi.
1.5 dieselin kanssa automaatti on hyvä. Matalilla kierroksilla vääntävä diesel toimii automaatin parina hyvin, vaikka reserviä ei kovin paljoa olekaan. Kulki kyllä mielestäni juuri kuten voi noilla tehoilla ja väännöillä kulkeakin. Arvelisin, että kulutuskin vähän pienempi kuin 2 litraisessa.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Focus mk4 2018
larsibald kirjoitti: Valkkasin litrasen automaatilla, tosin en käynyt edes muita yhdistelmiä kokeilemassa. 5008 suvin kanssa totesin 3 sylinterisen 1.2 litraisen ohjautuvan isoa dieseliä huomattavasti ketterämmän oloisesti, eli kyllähän noissa voi ajettavuudessa eron huomata. Eri asia sitten se, onko pienillä eroilla suurta merkitystä.
Jep, juuri tuota tarkoitinkin, että kevyempi versio samasta autosta voi poiketa havaittavasti painavammasta versiosta. Huomaa ketteryydessä. Toisaalta, maantiellä paino vakauttaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuulilasin koeajossa haisee taas joku helvetin diesel-propaganda, olin todella tyrmistynyt kun luin tuon Olli Koivusalon koeajoraportin.
Pelkkää paskaa enkä todellakaan allekirjoita.
Pelkkää paskaa enkä todellakaan allekirjoita.