Sivu 73/162

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 23 Tammi 2016 21:07
Kirjoittaja akk1965
^ jep tuottaahan se lämpöä niin kauan, kun taas pätkäsee itsensä pois :) Eiköhän webastologiikka kuitenkin ole sama kaikissa versioissa.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 23 Tammi 2016 21:15
Kirjoittaja 69dude
1.5.tdci ja ainakin toistaiseksi on webasto toiminut joka kerta,vaikka ajan tosi lyhyitä pätkiä. Lämpöä autossa minulla riittää -15asti. Sen jälkeen mitä ylemmäs pakkanen nousee niin myös lämpö hyytyy. Yli -20 autoa ei enää lämpimäksi saa,pitää olla toppa vaatteet päällä,sen verran haaleaa lämpö on. Ja mitään akun latureita/lämmittimiä ei ole ollut käytössä.

Ei tästä talviautoa saa tekemälläkään :(

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 23 Tammi 2016 22:32
Kirjoittaja Klammis
Tämä lämmön riittävyys on varmaankin kovin näkemysasia, mikä nyt kenellekin riittää.. En itse kyllä ole kokenut autoa kylmäksi sen lämmettyä kovimmillakaan pakkasilla, etenkin nyt kun esilämmitys on toiminut. Silloin kun esilämmitys ei toiminut, oli sisätilojen lämpeneminen kyllä tuskaisen verkkaista. Samoin verrattuna perheen toiseen autoon bensakoneella, en omassa ajossa ole suurta eroa huomannut, ehkä lämpeneminen aluksi on nopeampaa, mutta ero lämmön tasaannuttua on kohtuullisen pieni.

Olin tuossa kovempien pakkasten aikaan parin työkaverin kyydissä (uudehkot Audi A3 diesel ja MB B bensa) ja eipä niissäkään kuuma tullut, ajomatka suunnilleen sama kuin oma työmatka. Aika moni on työpaikalla valitellut, että kabiini ei lämpene. Varmaan on oikeasti lämpimiäkin uusia autoja, mutta ei tämä mitenkään erityisesti Fordin ongelma tunnu olevan. Taitaa monelle se -20 olla raja, jonka jälkeen puhti loppuu. Niin ja omassa ilmastointi antureineen on viimeisintä versiota.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 08:11
Kirjoittaja EeroH
Klammis kirjoitti: Olin tuossa kovempien pakkasten aikaan parin työkaverin kyydissä (uudehkot Audi A3 diesel ja MB B bensa) ja eipä niissäkään kuuma tullut, ajomatka suunnilleen sama kuin oma työmatka. Aika moni on työpaikalla valitellut, että kabiini ei lämpene. Varmaan on oikeasti lämpimiäkin uusia autoja, mutta ei tämä mitenkään erityisesti Fordin ongelma tunnu olevan. Taitaa monelle se -20 olla raja, jonka jälkeen puhti loppuu. Niin ja omassa ilmastointi antureineen on viimeisintä versiota.
999kuutioinen Focus lämpeni -26C pakkasessa 40km työmatkalla niin että kuuma tuli. 2.0TDI VW ei lämmennyt edes 100km ajolla -18C pakkasessa vaikka webasto oli päällä. Taitaa olla vain dieselien ongelmia? Vai onko jollain ongelmia lämmön kanssa bensa Mondeossa? Toisaalta 1.9TDI Audissa tarkeni -36C pakkasessakin.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 10:00
Kirjoittaja janti
akk1965 kirjoitti:^ jep tuottaahan se lämpöä niin kauan, kun taas pätkäsee itsensä pois :) Eiköhän webastologiikka kuitenkin ole sama kaikissa versioissa.
Kyllä se on aina uudestaan pärähtänyt käyntiin jos moottorilämpötila on laskenut alemmaksi (taajama-ajossa tai ruuhkassa). ;)

Tuo Thermo Top Evo V löytyy pellin alta. Tässä manuaaleja sille
http://mmc-manuals.ru/all_webasto/heate ... EN_WEB.pdf
http://www.ersatzteilbox.com/media/prod ... 383186.pdf

Näyttää taas lämpenevän sen verran että voisi napata Webaston sulakkeen irti. 8-)

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 11:04
Kirjoittaja akk1965
^ Rienaatko :D
Kyllähän tuota lämpöä yleensä on mielestäni riittänyt, niin että talvivaatteet päällä on tarennut ajella. Poikkeuksena nuo 30 asteen pakkaset.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 15:46
Kirjoittaja janti
janti kirjoitti: Näyttää taas lämpenevän sen verran että voisi napata Webaston sulakkeen irti. 8-)
Otin sitten sulakkeen irti. Laitetaan takaisin paikoilleen jos tulee -20C pakkasia.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 16:12
Kirjoittaja Hapero79
janti kirjoitti: Otin sitten sulakkeen irti. Laitetaan takaisin paikoilleen jos tulee -20C pakkasia.
Mikäs idea tässä on? :shock:

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 17:05
Kirjoittaja Klammis
Piti ihan kaivaa TM:n digipalvelusta Talvitesti 2015 esiin, kun muistelin diesel Mondeon (2.0 150hv) pärjänneen lämpiämistestissä ihan hyvin. Ja muistin aivan oikein; maantieajossa (ulkolämpötila -7) Mondeo oli 17 auton joukossa sijalla 10, mutta taajama-ajossa (ulkolämpötila -9) se oli jaetusti peräti sijalla 2. Testissä mukana 17 autoa, joista vain kolme dieseliä (muut dieselit Passat ja MB C). Toki lämpötila ei ollut se haastavin mahdollinen, mutta antanee suuntaa kuitenkin. Ei kyllä tue käsitystä kylmästä autosta?

Samassa testissä Mondeon hurja kylmäkulutus oli aivan omissa lukemissaan, kun taas lämpimänä kulutus oli dieseleistä pienin.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 19:27
Kirjoittaja 69dude
Klammis kirjoitti:Piti ihan kaivaa TM:n digipalvelusta Talvitesti 2015 esiin, kun muistelin diesel Mondeon (2.0 150hv) pärjänneen lämpiämistestissä ihan hyvin. Ja muistin aivan oikein; maantieajossa (ulkolämpötila -7) Mondeo oli 17 auton joukossa sijalla 10, mutta taajama-ajossa (ulkolämpötila -9) se oli jaetusti peräti sijalla 2. Testissä mukana 17 autoa, joista vain kolme dieseliä (muut dieselit Passat ja MB C). Toki lämpötila ei ollut se haastavin mahdollinen, mutta antanee suuntaa kuitenkin. Ei kyllä tue käsitystä kylmästä autosta?

Samassa testissä Mondeon hurja kylmäkulutus oli aivan omissa lukemissaan, kun taas lämpimänä kulutus oli dieseleistä pienin.
Itse olenkin todennut että ongelmat alkavat -15 jälkeen.
Olen omistanut lukuisia autoja,jotka kaikki olivat lämpimämpiä jopa ilman webastoa.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 19:37
Kirjoittaja akk1965
Xxxxx kirjoitti:Nimi laitettu paperiin!
2.0 tdci 180hv 5 ovinen automaatti.
5 vuoden takuu, kun tilaa ennakkoon. On kuulemma premium luokkaa, kilpailee audin ja bemarin kanssa...
Hybrid olisi kiinnostanut, mutta akku pieni ja uutuutta olisi tullut minulle liikaa kerralla(ei uskaltanut).
Ecoboost kiinnosti myös, mutta diisseli vie varmemmin vähemmän taajama-ajossa. Kilsoja tulee n.23-25tkm vuodessa.
Varusteita titanium business mallissa kivasti, led valot vähän arveluttaa, kun nykyiset xenonit ovat "loistavat".
Kulutus lupaus 4,8l/100km! Litran yli jos jäisi niin noilla tehoilla/painoilla olisi ok. Tietty lupaukseen olisi päästävä?
Tammikuussa luovutus ja marraskuussa kokeiltavissa liikkeessä.
Hyvinkään Vaunulassa oli jo aika monta myyty, pari vielä niin luovutus menee helmikuulle.
Luulisi lastentaudit olevan poissa, kun jenkeissä parivuotta ovat myyneet taurusta
.
Tunnelmia kun Mondeo julkaistu täällä Suomessa ja myynti alkanut. Hyvinhän nuo arvaukset ovat osuneet, ihankuin mtv:n meteorologeilla :D

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 19:42
Kirjoittaja akk1965
69dude kirjoitti: Itse olenkin todennut että ongelmat alkavat -15 jälkeen.
Olen omistanut lukuisia autoja,jotka kaikki olivat lämpimämpiä jopa ilman webastoa.
Jos tuon perusteella (pakkasta alle 10) verrataan / kehutaan auton talviominaisuuksia, niin onhan kumma :shock: On varmaan toimittajat saaneet maahantuojalta muutakin kuin brosyyrejä :)

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 20:29
Kirjoittaja janti
Hapero79 kirjoitti: Mikäs idea tässä on? :shock:
Turhaan kuluttaa dieseliä. Auto pysyy ihan lämpimänä ilman Webastoakin kunhan ulkolämpötila ei laske alle -20. Taitaa olla tuossa mun ajoneuvossa sähkövastuksetkin avustamassa sisätilojen lämmitystä. viewtopic.php?f=2&t=45812&p=250417&hili ... et#p250417

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 24 Tammi 2016 21:20
Kirjoittaja Klammis
Totean vielä uudestaan, että hyvä tulos TM:n taajama-ajotestissä lienee kuitenkin suuntaa-antava, verrattuna muihin testin autoihin. Voihan se olla, että -20 asteessa Mondeo olisi ollut listan viimeinen, jos lämmön tuotto siinä vaiheessa loppuu kokonaan. Testin aikana oli ollut oikeasti kylmääkin (alle -30), miksei silloin oltu testattu lämpöjä, jää arvailujen varaan? Huippukylmässä Mondeo oli muuten ainoa "iso" auto, joka ei ilman esilämmitystä suostunut käynnistymään ilman apuvirtaa.

Helppohan se lämpeneminen eri yksilöissä on niin halutessaan testata; edes jollakin lailla kalibroitu lämpömittari samalle paikalle autoon ja sama ajomatka samalla maantienopeudella.

Mitä tulee nykydieseliin ilman lisälämmitintä, niin oli edellisessä diesel-volkkarissa webasto pois pelistä viikon verran ja pakkasta se 20. Ajon aikana sai jatkuvasti skrapata tuulilasia tien nähdäkseen. Riitti parin päivän kokeilu liikenteen ja itsensä vaarantamisesta; auto pajalle huoltoa odottamaan ja sijaisella matkaan.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 25 Tammi 2016 10:14
Kirjoittaja akk1965
Lyhyestä virsi kaunis. Ei lähtenyt webasto kaukaa käyntiin, pakkasta 4. Akku oli ladattu täyteen, silti herjasi alhaisesta jännitteestä. Huoltoaikaa odotellessa kunhan anturi saapuu. Sain muuten tietää että ilmeisesti nämä pika-/ylläpitolaturit (4A latausvirta) eivät sovellu lataukseen, koska lataaminen herättää can-väylän, ja kaikki latausteho menee periaatteessa väylän laitteiden virransaantiin. Kuulemma 10 A laturilla ei tätä ongelmaa pitäisi enää olla. Meni sitten uuden laturin hankinnaksi :D

Huippulämmöt olivat sitten tänään jo yli 90 astetta, kun vielä 15 asteen pakkasilla lämmöt nousivat maksimissaan reiluun 70 asteeseen. Edistystä tämäkin...

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 25 Tammi 2016 10:37
Kirjoittaja ynjevi
Tuossa can-väylän heräämisessä saattaa olla jotain perää. Ctekin 5 ampeerisella ladatessa kuuluu hetken päästä latauksen aloittamisesta jonkin releen naksahdus. Pitääkin kokeilla virtamittauksella katsoa, meneekö sitä virtaa akkuun vai ei. Tämä siis mk4 tdci:llä.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 25 Tammi 2016 12:56
Kirjoittaja Diftongi
EeroH kirjoitti: 999kuutioinen Focus lämpeni -26C pakkasessa 40km työmatkalla niin että kuuma tuli. 2.0TDI VW ei lämmennyt edes 100km ajolla -18C pakkasessa vaikka webasto oli päällä. Taitaa olla vain dieselien ongelmia? Vai onko jollain ongelmia lämmön kanssa bensa Mondeossa? Toisaalta 1.9TDI Audissa tarkeni -36C pakkasessakin.

Ei todellakaan oo ongelmia Mondeon kanssa nyt talvella, joka pakkasella lähtee käyntiin mukisematta ja viiden minuutin päästä talvitakin voi heittää takapenkille. Aivan älyttömän hyvä talviauto, paras millä olen koskaan ajanut.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 25 Tammi 2016 18:01
Kirjoittaja Hapero79
Onko kenelläkään kokemusta mondeon vignale mallista? Onko siinä jotain ihmeellistä vai onko sama kuin ladaan asentaisi Puuratin?

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 25 Tammi 2016 19:25
Kirjoittaja focst
Hapero79 kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta mondeon vignale mallista? Onko siinä jotain ihmeellistä vai onko sama kuin ladaan asentaisi Puuratin?
Varusteita joita saa vaan vignale malleihin esim..vakiona se vasta ääni järjestelmä ja muuten laadukkaampia materiaaleja käytetty.. Vähän turhan paljon nousee hinta parannuksiin nähden..

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 25 Tammi 2016 20:46
Kirjoittaja EeroH
Hapero79 kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta mondeon vignale mallista? Onko siinä jotain ihmeellistä vai onko sama kuin ladaan asentaisi Puuratin?
"Vignalen hankkimis- ja omistuskokemuksesta halutaan ainutlaatuinen. Omistajan apuna on henkilökohtainen palveluneuvoja, auto noudetaan ja palautetaan huoltojen yhteydessä ja jopa ilmainen autonpesu kuuluu Vignale-malliin koko sen omistusiän ajan. Omistajille järjestetään myös erilaisia kutsuvierastilaisuuksia ja jatkossa on mahdollista esimerkiksi yhteistyö lentoyhtiöiden tai hotellien kanssa."

"Ford Store Vignale -loungessa voit nauttia nykyaikaisesta ja stressittömästä ostokokemuksesta, sillä ympäristö on nimenomaisesti suunniteltu rentouttavaksi. Voit kaikessa rauhassa tutustua ominaisuuksiin kosketusnäytöiltä ja samalla nauttia tuoreen kupillisen Nespressoa®. Halutessasi erikoistunut Vignale-asiakassuhdepäällikkö auttaa valitsemaan tarpeisiisi sopivat eksklusiiviset materiaalit, värit ja tekniikat."

"Ford Vignale -suunnittelijat ovat luoneet Vignalen yhteyteen asustekokoelman, johon haettiin inspiraatiota muodista ja muotoilusta. Kokoelmassa näkyvät samat tunnusomaiset designyksityiskohdat ja laadukas viimeistely kuin Ford Vignale -autoissa. Nämä tyylikkäät asusteet esiteltiin ensimmäistä kertaa Milanon Salone de Mobile -designmessuilla, jotka tarjosivat sopivan näyttämön ylellisesti viimeistellylle kokoelmalle."

Eli paljon lisää rahaa ja Mondeon omistaja luulee olevansa Bentleyn omistaja kun saa ekslusiivista palvelua :D

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 25 Tammi 2016 20:59
Kirjoittaja Klammis
akk1965 kirjoitti:Sain muuten tietää että ilmeisesti nämä pika-/ylläpitolaturit (4A latausvirta) eivät sovellu lataukseen, koska lataaminen herättää can-väylän, ja kaikki latausteho menee periaatteessa väylän laitteiden virransaantiin. Kuulemma 10 A laturilla ei tätä ongelmaa pitäisi enää olla. Meni sitten uuden laturin hankinnaksi :D
Tuliko tämä tieto huoltoliikkeestäsi? Onko vielä tarkempaa tietoa, mitä valmistaja/myyjäliike aikoo asialle tehdä? Itsellä ylläpitolaturi asennettiin myyjäliikkeessä ennen luovutusta, eli mahdolliset vaihdot jne. jäävät heidän kontolleen.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 26 Tammi 2016 06:07
Kirjoittaja akk1965
Klammis kirjoitti: Tuliko tämä tieto huoltoliikkeestäsi? Onko vielä tarkempaa tietoa, mitä valmistaja/myyjäliike aikoo asialle tehdä? Itsellä ylläpitolaturi asennettiin myyjäliikkeessä ennen luovutusta, eli mahdolliset vaihdot jne. jäävät heidän kontolleen.
Kyllä tieto on Veholta, ovat testanneet asian. En tiedä miten aikovat "virallisesti" toimia tuon tiedon kanssa.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 26 Tammi 2016 07:47
Kirjoittaja wiljis
Kyllä nyt tällä -3'C kelillä ja vesitihkusateessa Ledit jääty niin umpeen ettei paljo eteensä nähny :shock:

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 26 Tammi 2016 08:26
Kirjoittaja Salesman1966
EeroH kirjoitti: "Vignalen hankkimis- ja omistuskokemuksesta halutaan ainutlaatuinen. Omistajan apuna on henkilökohtainen palveluneuvoja, auto noudetaan ja palautetaan huoltojen yhteydessä ja jopa ilmainen autonpesu kuuluu Vignale-malliin koko sen omistusiän ajan. Omistajille järjestetään myös erilaisia kutsuvierastilaisuuksia ja jatkossa on mahdollista esimerkiksi yhteistyö lentoyhtiöiden tai hotellien kanssa."

"Ford Store Vignale -loungessa voit nauttia nykyaikaisesta ja stressittömästä ostokokemuksesta, sillä ympäristö on nimenomaisesti suunniteltu rentouttavaksi. Voit kaikessa rauhassa tutustua ominaisuuksiin kosketusnäytöiltä ja samalla nauttia tuoreen kupillisen Nespressoa®. Halutessasi erikoistunut Vignale-asiakassuhdepäällikkö auttaa valitsemaan tarpeisiisi sopivat eksklusiiviset materiaalit, värit ja tekniikat."

"Ford Vignale -suunnittelijat ovat luoneet Vignalen yhteyteen asustekokoelman, johon haettiin inspiraatiota muodista ja muotoilusta. Kokoelmassa näkyvät samat tunnusomaiset designyksityiskohdat ja laadukas viimeistely kuin Ford Vignale -autoissa. Nämä tyylikkäät asusteet esiteltiin ensimmäistä kertaa Milanon Salone de Mobile -designmessuilla, jotka tarjosivat sopivan näyttämön ylellisesti viimeistellylle kokoelmalle."

Eli paljon lisää rahaa ja Mondeon omistaja luulee olevansa Bentleyn omistaja kun saa ekslusiivista palvelua :D
Pääsin ajamaa 210 hv diesel mallin. Juu, on materiaalit laadukkaampia, mutta ajossa aivan eri maata kun nykyinen auto..Aivan mykistävän hiljainen ja voimaa oli. Penkit on paremmat, mutta muuten ei ole hintansa väärtti. Noille extrapalveluille en paljon perusta..Kyllä samalla rahalla ostaa sitten oikein autonkin.. :D

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 26 Tammi 2016 18:04
Kirjoittaja Juffe
No niin, nyt on omakin Mondeo saatu ja ensimmäinen vajaa tankillinen ajettu. Keli on pysytellyt Pirkanmaalla ja pääkaupunkiseudulla 15 pakkasasteen ja muutaman plusasteen välillä näinä muutamana päivänä. Ajattelin kirjoitella tähän vähän omia ensikokemuksia ja -mielipiteitä näin 800km taivalluksen jälkeen.

Auto on erittäin hiljainen ja todella miellyttävä ajaa. Toistaiseksi mistään ei ole kuulunut mitään ylimääräisiä hälyääniä tai muuta poikkeuksellista. Varusteet osuivat aika nappiin. Autossa on Titanium Business + Avaimeton systeemi + sähköinen takaluukku + sähköinen kuskinjakkara + webaston kauko + lämmitetty ratti. Ainoat varusteet jotka olisivat tähän vielä tuoneet itselleni erityistä lisäarvoa olisivat olleet automaattivaihteisto ja adaptiivinen vakionopeudensäädin. Firman autoetusääntöjen takia nämä kuitenkin tippui pois, enkä kyllä vaihtaisi oikein mitään varustetta kumpaankaan edellämainittuun.

LEDivalojen automatiikka toimii hienosti ja valokuvio on yleisestä keskustelusta poiketen aivan riittävän pitkä ainakin nyt, kun pientareilla on vähän valkoista jäljellä. Pelkäsin tätä asiaa Volvon mahtavien tupla-xenonien + vakio halogen-lisäpitkien jälkeen. Ainoa tilanne missä LED-valot eivät mielestäni toimi oikein on, kun ajat toisen auton perässä 200-500 (?) metrin päässä. Tällöin mielestäni voisi käyttää jo pitkiä valoja. Lisäksi itselläni on sellainen fiilis, että valokuvio pitenee entisestään kun ajaa yli noin 100kmh. Mielestäni maksimikuviota voisi käyttää jo alhaisemmissa nopeuksissa.

Erittäin miellyttävänä ja yllättävänä ominaisuutena autoon kuuluu myös vakiona sähköiset lapsilukot taakse sekä automaattisesti himmenevä kuskin puolen sivupeili. Kuvittelin, että nämä olisi olleet omia lisävarusterivejään, tai liittyneet johonkin paketteihin.

Weboston toimintaan ja lämmityslaitteeseen olen ollut suht tyytyväinen. Webasto on käynnistynyt aina ja myös lisälämmittänyt ajon aikana aina tarvittaessa. Toki kaikista kovimmat pakkaset on toistaiseksi kokematta. Voin samaistua monen muunkin fiilikseen siitä, että jalat lämpiävät automaatilla hieman liikaa ja tuulilasille puhalletaan kovemmalla pakkasella turhan kylmää ilmaa. Tämä johtaa joissain tilanteissa etulasin huurtumiseen, jota ei aikaisemmissa autoissani automaatilla ole tapahtunut ikinä.

Ehkä tottumiskysymyksiä, mutta itseäni ärsyttää Volvon jälkeen erittäin paljon se, että vakionopeudensäätimestä täytyy painaa Resumea vaihteen vaihdon jälkeen. Volvossa näin ei tarvinnut tehdä. Lisäksi resume-nappi on vaikea löytää käsikopelolla ja usein tulee vahingossa painettua nopeusrajoittimen painiketta tämän sijasta. Tähän varmasti tottuu ajan kanssa. Toinen hämmästystä aiheuttava seikka on tuulilasin ja takalasin lämmittimien painikkeiden sijainti Sonyn mankan yhteydessä. Muutkin painikkeet ovat kuin haulikolla ammuttu ympäri soitinta. Tästä ei olisi varmaan muuten harmia, mutta hieman hassusti toimivan automaatti-ilmastoinnin kanssa tuota etulasin lämmitystä tarvitsee silloin tällöin kesken ajon... Mukavaa olisi myös, jos ikkunoiden lämmittimet voisi valita valikosta automaattisesti käynnistyväksi kun pakkasta on jonkin verran, tälläinen ominaisuus löytyi mm. yli kymmenen vuotta vanhasta Saabista.

Kulutus on nyt ollut ajotietokoneen mukaan 5,5l/100km ja tankilta mitattuna sain kulutukseksi 5,6l/100km. Autolla on ajettu moottoritietä välillä Hki-Tre sekä Helsingin keskustaa ja muuta, eikä kaasujalka ole varmasti ollut ihan optimaalisessa asennossa. Kulutukseen olen auton koko ja teho suhteutettuna hyvinkin tyytyväinen. (Työsuhdeautolijan tällä ei ole kovinkaan suurta merkitystä, mutta on mukavaa, ettei tankilla tarviste käydä montaa kertaa viikossa) Monisssa koeajoissa valitettiin 150hv version ponnettomuutta tyhjäkäynnin läheisyydessä, mutta itse en pysty tähän kommenttiin samaistumaan vaikka manuaalivaihteilla ajankin. Toki oma verrokkini on V40 1,6l turbodieselillä ja ainakin tähän verrattuna Mondeo vetää erityisen nätisti alakierroksilta saakka.

Sonyn audiojärjestelmäänkin olen ollut todella tyytyväinen. Itselläni on jonkinlaista musiikkialan taustaa takana ja joskus nuorempana on tullut erilaisia rokkivehkeitä autoihin rakenneltua. Eihän tämä mitään super-hifiä ole, mutta auton vakioäänentoistolaitteiksi mielestäni hyvinkin tasokas laitteisto on kyseessä. Tästä sivuhuomautuksena sellainen asia, että ennen ostopäätöstä koeajoin auton ja siinä poppivehkeet kuulostivat kyllä todella paljon tätä huonommalta. Onko audiojärjestelmää jotenkin päivitetty ajan saatossa, vai oliko joku koeajaja luukuttanut koeajoauton järjestelmän rikki. Vaikea sanoa.

Kirjoittelen lisää aiheesta jos jotain uutta tulee mieleen.

BTW. Onko kukaan koittanut hankkia Webastolle toista kauko-ohjainta? Onko se mahdollista? Mitä maksaa? Todella typerää että kaukoja on vain yksi vaikka avaimia tulee kahdet...