Sivu 8/8
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 06 Huhti 2025 18:07
Kirjoittaja yritäedes
yritäedes kirjoitti: ↑04 Huhti 2025 10:58
Mielestäni tuo P02E1 liittyy kaasuläppään. Usein luullaan, että se on dieselissä vain sammutusläppä, mutta nykyään se ohjaa myös ilman virtausta esim. EGR:n suhteen. Ja kaasuläppää liikuttaa alipaine samoin kuin turbon aktuaattoria. Solenoidi eli paineenmuunnin on samanlainen molemmissa.
Ainakin tekniikaltaan vastaavassa Mondeossa.
Itse tarkoitin tässä tällaista paineventtiiliä:
https://iparts.fi/parts/info/pierburg/701771010
Tällaisilla ohjataan turbon, EGR:n ja kaasuläpän asentoa. Jos EGR on sähköinen, niin sitten nuo kaksi muuta, ainakin 2009 Mondeossa. Venttiilille tulee alipaine pumpulta ja sähköt Ecu:lta. Ja saamansa ohjauksen mukaan venttili joko päästää alipaineen ohjattavalle laitteelle tai päästää sinne ilmaa.
Nämä kaksi venttiiliä sijaitsevat jossain moottorin vauhtipyörän puolella näkyvillä.
Venttiilien ajoituksen ohjaus on taas toinen juttu, mutta sitä tuskin tuolta löytyy.
Tuon saman "ruskean kikkareen" Hubokin sieltä videolla esiin kaivaa. Näkyy kohdassa 14:06.
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 06 Huhti 2025 19:48
Kirjoittaja Zac4all
Mielenkiintoista...
Nimittäin tässä oli nyt se sama oire että vaikkei ollut enää limb modessa niin 1-2 tuhannen kierroksilla aivan eloton.
Sitten kun saa reippaasti kierroksille niin menee joten kuten
Focuksessa on kampe paljon kivemmassa paikkaa, tässä se pakosarja ja turbo ovat taas tuolla ahtaassa kolossa :-/
Koitan yhä tutkia näiden alipaineletkujen 12226B ja 12226C kuntoa:
https://7zap.com/fi/catalog/cars/Ford/K ... /#12226Cli
--> onko tuo turbon alipaineen ohjaus-solenoidi sitten itse asiassa tuo 9K378 jossa ne yhtyvät?
PS. maajohto jäi vaihtamatta, irrotin putsarin kotelon, akun ja akkukotelon (turhaan).
Sen toinen pää onkin moottorin kiinnikkeen alla siten että vaihto olisi työläs. Tuo ei välttämättä maata edes konetta vaan jotain muuta

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 06 Huhti 2025 21:01
Kirjoittaja janti
Zac4all kirjoitti: ↑06 Huhti 2025 19:48
--> onko tuo turbon alipaineen ohjaus-solenoidi sitten itse asiassa tuo 9K378 jossa ne yhtyvät?
Kyllä. Aika hankalassa paikkaa kuvien mukaan. Ala kautta voisi olla paras pääsy siihen
https://ovoko.fi/osat/imp3022842-6g9q9e ... iventtiili
https://ovoko.fi/haku?cpc=276&man_id=5& ... iventtiili
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 06 Huhti 2025 21:32
Kirjoittaja Zac4all
Nyt kun tiesi mitä etsiä niin joo, toinen on edestä katsoen vasemmalla, heti laturin alla.
Toinen on edestä päin katsoen moottorin oikeassa päässä, varsin helposti pääsee tuohon käsiksi.
En saanut letkujen perusteella varmuutta kumpi on kampi..? (EGR mielestäni on itsessään sähköinen venttiili).
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 07 Huhti 2025 09:28
Kirjoittaja Zac4all
...mutta äkkiä katsoen ne näyttivät ihan samalta osalta(?)
Joten en kyllä paljon häviä vaikka tilaisin yhden tuollaisen (uuden tai käytetyn) ja kokeilisin sen vaikutusta toimintaan...
(Jos korjaamo tekee vastaavaalla "
vaihdellaan osia kunnes joku auttaa" -metodilla, niin näen siitä punaista.. mutta itsehän tätä voi tehdä

)
EDIT: Tilasin tuon missä luultavasti saa liittyvät letkut mukana.. voi katsoa niistä parhaat käyttöön.
Vähän huono "hyötysuhde" kun 18 eur osa ja sitten Express toimitus (2-3 pv) toisen 18 eur...
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 08 Huhti 2025 10:49
Kirjoittaja Zac4all
Aika Express -toimitus FedExillä: eilen tilattu Liettuasta - tänään pitäisi olla kourassa ennen klo 18...
Ainakin kuvien perusteella turboa ohjaava magneettiventtiili (solenoidi) olisi tuo mikä on laturin alapuolella, jakopään puolella?
(Ei siis tietenkään se helpompi moottorin toisessa päässä...

)
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 09 Huhti 2025 16:34
Kirjoittaja Zac4all
No, ei tullut eilen vaan tänään päivällä... aika nopeasti kumminkin
Kuka osaa nyt sanoa suht
varmuudella kumpi noista identtisistä magneettiventtiileistä ohjaa turbon alipainetta / aktuaattoria?
Jollei kukaan, niin homma alkaa sitten sillä että teleskooppipeilin, lampun, ym. kanssa seuraillaan mihin ne letkut menee
Hain tuota tietoa niin osui aika hyvä brittivideo silmiin:
https://www.youtube.com/watch?v=IPFKBNSDffg
Tässä itse asiassa samat(!) vikakoodit eli
- OBDII DTC P2263... ja
- EPS DTC U1900 // En olisi tajunnut mitenkään yhdistää tähän ongelmaan? Mutta kyllä se videolla
traction control sanoo?
--> Tuossa oli ongelmana turbon pään aktuaattori, eli vakuumikäyttöinen toimilaite.
Homma lähti kuntoon kun vaihtoi tuon (videolla £60 luokassa eBaystä)

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 09 Huhti 2025 17:42
Kirjoittaja yritäedes
Netistä luettuani ( kohtuullisella varmuudella

) laturin alla sijaitseva ohjaa kaasuläppää. Siellä voi jossain versiossa olla niitä venttiileitä kaksi vierekkäin, mutta sen toisen funktio ei oikein auennut...
Ja se hyvin näkyvillä oleva venttiili siinä öljykorkin vieressä ohjaisi turbon aktuaattoria siellä koneen takana. Jos nappaat tuolta venttiililtä sähköliittimen irti, saat todennäköisesti vikakoodin muodossa vastauksen kysymykseen.
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 09 Huhti 2025 22:12
Kirjoittaja keravankolli
Zac4all kirjoitti: ↑21 Elo 2024 12:33
Saitkos @keravankolli pesut jo aloitettua?
Sorry vastaan vasta nyt, mutta kävi niin kivasti että kun vein huoltoon, niin vaihtoivat anturin ja saivat siellä polton ajettua läpi. Sen jälkeen ongelmat katosivat. Motuli jäi käyttämättä, jos joku haluaa putelin, voin sen luovuttaa (jos vaan löydän vielä). Privaviestiä vaan.
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 10 Huhti 2025 13:52
Kirjoittaja hapelo
Moro
Näiden lukuisten ongelmien(sähkö,egr,akku,ym)takia lähipiiristä lähti Kuga...Volvoon,yritin selittää että vaihda Explorer:iin,ei auttanut.Pari vuotta ja Kuga koko ajan pajalla ja kristallipallosta yritettiin vikoja paikallistaa.
Tuskin ne kaikki Kugat ovat susia mutta...
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 10 Huhti 2025 14:10
Kirjoittaja yritäedes
Kannattaa kuitenkin muistaa, että tässä korjataan 16v vanhaa, yli 300 tkm ajettua Focus-alustaista autoa. Ei kai tuota voi sudeksi kutsua.
Ja usein syynä loppumattoman tuntuiseen kierteeseen on puutteellinen vianhaku ja osien vaihtelu.
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 10 Huhti 2025 14:48
Kirjoittaja Zac4all
yritäedes kirjoitti: ↑09 Huhti 2025 17:42
Ja se hyvin näkyvillä oleva venttiili siinä öljykorkin vieressä ohjaisi turbon aktuaattoria siellä koneen takana. Jos nappaat tuolta venttiililtä sähköliittimen irti, saat todennäköisesti vikakoodin muodossa vastauksen kysymykseen.
Kiitos! Aloin myös kallistua enempi tuon suuntaan kun katselin tuosta sinen turbon suunalle meneviä letkuja ym...
En vielä aloittanut vaihtohommaa, toki voisihan tuon pistokkeen alkuun nypätä ja katsoa mitä tapahtuu
Sitäkin mietin että pitäisikö auto oikein tunkata ylös, niin voisi ottaa videon pätkän ensin käydessä/kaasutellessa siitä aktuaattorista.
Ja sitten vertaisi liikkuuko saman lailla kun osa vaihdettu...? (Jollei liiku kummallakaan "loogisesti" niin sitten lienee tässäkin aktuaattorissa vika).
@hapelo kaikillahan se raja tulee jossain kohti vastaan.. tai sitten yksinkertaisesti kilometrit

Ehkä se nyt on jo auennut tässä kohtaa, että tämä
pakokaasujen puhdistus on prosessi joka erittäin altis pienimmillekin vioille.
Ja kaikkea pientä kun tulee vääjäämättä eteen, niin eihän se nyt aina kivaa ole. Tosin jos se Volvo on diesel niin aika "samansukuisia" ratkaisuja taitaa olla silläkin puolella käytössä... Bensa-auto (saati sähköinen voimalinja) tuo sitten erinäköisiä juttuja

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 10 Huhti 2025 15:02
Kirjoittaja hapelo
Zac4all kirjoitti: ↑10 Huhti 2025 14:48
yritäedes kirjoitti: ↑09 Huhti 2025 17:42
@hapelo kaikillahan se raja tulee jossain kohti vastaan.. tai sitten yksinkertaisesti kilometrit

Ehkä se nyt on jo auennut tässä kohtaa, että tämä
pakokaasujen puhdistus on prosessi joka erittäin altis pienimmillekin vioille
Näinpä,itse köröttelin pienellä vaihteella kun vääntöä Fiestassa 390nm...ja paikat tukkoon.Nykyjään kierrokset aina yli 2000rmp niin säästyy niiltä ilmoituksilta
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 21 Huhti 2025 20:33
Kirjoittaja Zac4all
Jäänyt "päivittämättä" miten tuo vaikutti... No se on lyhyesti kerrottu: ei nähtävästi mitenkään
Itse vaihtohan oli helppo, kaksi mutteria, kaksi letkua (joissa ei edes kiristintä), ja yksi helppo pieni sähköliitin. 5-10min homma.
Kyllä se siis toimii nyt ilman "Engine malfunctionia" mutta EPS:n valon sytyttää ajossa ja alakierrosten veto on normaalia heikompi.
Tuollaisia sinne jäi päivän ajoista (150km):
===PCM DTC P2263-E1===
Koodi: P2263 - Turboahtimen/ahtimen ahtopainejärjestelmän toiminta
===PCM DTC P2002-A1===
Koodi: P2002 - Hiukkassuodattimen tehokkuus kynnyksen alapuolella
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo palaa tämän vikakoodi(DTC) takia
===PCM DTC P2454-E2===
Koodi: P2454 - Hiukkassuodattimen paine-eroanturin virtapiiri matala
tila (-E0):
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo palaa tämän vikakoodi(DTC) takia
===PCM DTC P02E1-71===
Koodi: P02E1 - Dieselin imuilmavirtauksen ohjauksen toiminta
Muita vika oireita (:01):
- Signaali on suurempi kuin enimmäisraja
tila (-70):
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
===OBDII DTC P2263-P===
Koodi: P2263 - Turboahtimen/ahtimen ahtopainejärjestelmän toiminta
tila (-50):
- Odottaa - toimintahäiriö odotetaan vahvistusta
Ja sitten:
===ABS DTC U0401-A0===
Koodi: U0401 - Virheelliset tai puuttuvat CAN-tiedot PCM:stä
tila (-A0):
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo palaa tämän vikakoodi(DTC) takia
===EPS DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 22 Huhti 2025 18:47
Kirjoittaja Zac4all
Ajattelin tehdä
DPF:lle pienet kevätpesut...
Mutta ennen kuin lähden könyämään auton alle - pientä googlailua kun tietohan tunnetusti lisää .. tietoa ..
P-2002:
https://www.kugaownersclub.co.uk/thread ... ncy.21062/
--> paineanturiahan näissä epäillään, mutta en jaksa nyt sitä vielä syyttää kun sen just olen vaihtanut. Tosin, ehkei halpis "kestä paineita"...
P-2263-E1:
https://www.kugaownersclub.co.uk/thread ... ost-202698
--> Hyvinkin samat oireet kuin omassa, paitsi tuo "
meteli takarenkaista"(?) Hah - vain vastaukset uupuu!
--> @yritäedes aiemmat ohjeet "
Yleisiä syitä aukijuuttunut EGR-venttiili, takerteleva turbon aktuaattori, vika aktuaattorin ohjauksessa (eli alipaineletkuissa tai ruskeassa säätöventtiilissä). Ahtoletku voi olla halki. Tai sitten turbon siivet/pesä on kovin likaiset." ketjussa
viewtopic.php?t=61768 ... josko nyt auton alta näkisi sen turbon seudun letkut ym. paremmin.
P-2454-E2
https://www.kugaownersclub.co.uk/threads/p2454.15663/
--> Kaipa tuokin on mahdollista, että laittaisi nuo anturin letkut vääriä päin... täytyypä tarkistaa, vaikka mielestäni hyvin epätodennäköistä(?)
P02E1-71
--> ketjussa
viewtopic.php?t=62025 @taunusautomaatti neuvoo:
"olisko ekana ilmamassa anturin putsaus putsausspraylla
onhan ahtopaine letkut ehjiä, turbolta imusarjaan menevät ettei oo halki. Sormin painelua ja katselua.."
Aloitetaanpa näistä...
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 23 Huhti 2025 07:34
Kirjoittaja Taunusautomaatti
Turbon painepuolen letkut kannattaa tsekata noissa TDCI aina jos veto heikkenee tai savuttaa.
Viikonloppuna repesi taas yksi letku iteltä.
Se oli jo neljäs TDCI koneissa mulla. Tämä uusin kesti vaan luokkaa 80tkm. Muut hajonneet 200-300tkm.
Oireet olleet erilaisia riippuen repeämän koosta. Mutta karkaava ahtopaine sekoittaa polttoaine tasapainon ja saa aikaan ihmeellisiä asioita.
Nytkin kun kuuli äänen, havaitsin savupöllähdykset ja teho poissa....diagnoosi oli selvillä heti....emäntä ihmetteli auton pientä nykimistä ja omatoimi kaasuttelua.... kerroin kesken ajon että turbon egr tuleva letku siellä vaan repesi.... kattoi pitkään epäilevästi.... kotiin päästyä klemmariruuvari käteen ja putki pois ja emännälle esittelyyn....tuossa vika...totesi että tunnetpa sä autosi hyvin...

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 23 Huhti 2025 13:39
Kirjoittaja Zac4all
Katopa... on tosiaan hyvä tuntemus sulla ton "
oireen" perusteella...
Tässä on veto heikkoa, mutta ei savuttele, voisi silti olla tuosta samasta.
Yksi mitä en ehkä ole maininnut eli sammutus: kun sammuttaa niin ensinnäkin "ravahtaa" sillain vähän epätavallisesti sammuksiin, ja toisekseen sieltä voi kuulla ihan kuin turbo jäisi hetkeksi pyörimään ja kierrokset vähitellen laskevat siitä sitten.... liekö merki jostain?
Eilen tein konehuoneessa tutkintaa kaikille letkuille ja liitoksille mihinkän suinkaan näki ja pääsi kiinni -> ei oikein mitään epäilyttävää.
Sitten tunkkasin auton ilmaan ja tein tarkastusta pohjan puolelle. Sanoisin että ne paineanturiletkut on aika vaikea sekoittaa kummassakaan päässä(?) Nähdäkseni ne kovat putket ovat eri paksuiset joten tuskin edes onnistuu ilman väkivaltaa
Tänään ajattelin nostaa auton uudestaan, ja alkaa vähän purkaa, nähtävästi ainakin moottorin alusmuovit ja apurungon saa purkaa veks ennen kuin pääsee turboa likikään? Kyllä se meinaan (tässä Kuga Mk I:ssä) on aika v-mäisessä paikassa. Päältähän sitä et edes voi nähdä

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 23 Huhti 2025 21:57
Kirjoittaja Taunusautomaatti
Ravahtaa sammuksiin? Mitä meinaa ravahtaa...rämähtää/kolkuttaa?
Vaikuttaako se onko kytkin pohjassa vai ylhäällä?
Monesti vuotava turbon letku ilmaisee itsensä pienenä öljystö kosteana kohtana letkun pinnassa.
Mutta ei aina ellei turbo vähän voitele letkuja sisältä.
Jossain Kugissakin on ollut kaiketi tuota takaisinkutsu kampanjaa eli sytyttää jakoavaimen kuvan mittaristoon ja tehot tippuu...
kytkimen suoja ohjelmiston bugi...
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 23 Huhti 2025 22:56
Kirjoittaja Zac4all
Voihan se olla ihan vaan kuoleentuneet moottorin kumityynytkin, mutta "
ravahtaa" tarkoitti sitä että se sammuu ei niin kovin pehmeästi vaan ennemmin sellaisella fiiliksellä kuin joskus kun yrittää lähteä 3. tai 4. vaihteella liikkeelle... ei selvää kolahdusta mutta täräys kuitenkin
Otin äsken pohjamuovin pois ja voi
tsiisus tuota ahtautta... Se paksu ilmaletku mikä tulee auton ali on itse asiassa reilusti öljyinen, mutta en siitä mitään vuotokohtaa löytänyt. Luultavasti öljyä tihkaisee siitä vierestä öljypohjan tiivisteestä, korjaamolla pyysin aiemmin etsimään vuotoa mutta eivät löytäneet, käskivät viedä ensin moottoripesuun...

Eli siksi vaikea päätellä "öljyisyydestä" yhtikäs mitään. Kuvasin videoita moottorin käydessä ja ilman mutta eihän sinne (
Saakeli) saa mahtumaan edes kameraa mihinkään väliin, että näkisi sen aktuaattorin liikeen. Ei sitä apurunkoa noin vain irroitetakaan ja varmasti se "etuperä" vetareineen on myös oman jumppansa väärti... Auts.
Lukaisin tän jumpan perään vielä koodit, ja kyllä se taas näihin alipaine- ja vuotojuttuihin viittaa:
===PCM DTC P2263-E1===
Koodi: P2263 - Turboahtimen/ahtimen ahtopainejärjestelmän toiminta
Muita vika oireita (:01):
- Signaali on suurempi kuin enimmäisraja
tila (-E0):
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo palaa tämän vikakoodi(DTC) takia
Moduuli: Voimansiirron ohjausmoduli
Turboahtimen/ahtimen ahtopainejärjestelmän toiminta
Tämän koodin voi aiheuttaa :
Alipaineletkut tukossa. Johdinsarjan oikosulku akkuun tai maahan
Mahdolliset syyt:
Tarkista mahdolliset alipainevuodot.
Tarkista alipaineletkun reititys; jos epäilet siinä olevan korjaamista, katso kyseistä korjaamokirjallisuutta.
Tarkista, onko liittimiin päässyt vettä, ovatko ne vaurioituneet tai ruostuneet jne.
Viallinen tai vaurioitunut PCM.
===END PCM DTC P2263-E1===
===OBDII DTC P2263-C===
Koodi: P2263 - Turboahtimen/ahtimen ahtopainejärjestelmän toiminta
tila (-43):
- Vahvistettu - toimintahäiriö on vahvistettu
Moduuli: Sisäänrakennettu Diagnostiikka II
Turboahtimen/ahtimen ahtopainejärjestelmän toiminta
Tämän koodin voi aiheuttaa :
Alipaineletkut tukossa. Johdinsarjan oikosulku akkuun tai maahan
Mahdolliset syyt:
Tarkista mahdolliset alipainevuodot.
Tarkista alipaineletkun reititys; jos epäilet siinä olevan korjaamista, katso kyseistä korjaamokirjallisuutta.
Tarkista, onko liittimiin päässyt vettä, ovatko ne vaurioituneet tai ruostuneet jne.
Viallinen tai vaurioitunut PCM.
===END OBDII DTC P2263-C===
PS. Jakoavainta ei ole näkynyt, EPS toisinaan ja eilen pitkästä aikaa myös moottorin vikavalo (yhä "Engine malfunction" poissa).
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 24 Huhti 2025 12:47
Kirjoittaja yritäedes
On siellä koneen takana TOSI ahdasta. Paineenmuuntimen (se ruskea venttiili) vaihdosta oli siis ilmeisesti jonkin verran apua? Mutta turbon aktuaattoria ja sille menevää alipainelinjaa ei pääse näkemään, ei edes tunnustelemaan? Sinnehän tuo koodit tosiaan viittaavat, samoin kuin tehon puute alakierroksilla.
Jos alipainepumppu olisi syyllinen, niin sehän tuntuisi jo jarrupolkimessakin. En ole varma, mutta alipainelinjassa on ilmeisesti sellainen pieni muovinen säiliö, josta letkut lähtee noille paineenmuuntimille. Ei taida sekään olla näkyvillä?
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 25 Huhti 2025 09:34
Kirjoittaja Taunusautomaatti
Ylipaineletku halkeama on joskus varsin näkymätön kun paine ei ole päällä. Pelkkä hiuksenpaksuinen viiva.
Kun polkasee ja letku pullistuu niin aukeaa ja menee taas kiinni.
Tosin öljy letkuun on voinut tulla muualtakin.
Kun sammuttaessa ravahtaa niin kokeile sammuttaa vapaalla kytkin pohjassa ja kytkin ylhäällä. "Ravahtaako" samalla lailla....
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 26 Huhti 2025 10:56
Kirjoittaja Zac4all
@yritäedes Kyllä sinne turbon aktuaattorille juuri saa käden tai ainakin sormet ujutettua, mutta ei sinne oikein mitään näe.
Mietin jo lainata endoskooppia ja ujuttaa sen sinne hollille, koska puhelinta sinne ei saanut mahtumaan.
Ylipäätään se on vähän kuumottavaa laittaa auto parin tunkin (noh, vaikka olisi muutakin pönkkää) varaan käymään, ja mennä tuonne makoileen kun joku kaasuttelee autoa... hihakin varmaan 10cm pääässä pyörivästä moniurahihnasta...
Jarrutuntuma on mielestäni normaali, täytyypä tarkkailla tuotakin.
Pitää koittaa seurata letkuja ja katsoa tulisiko sieltä tuollainen säiliö vastaan.
@taunusautomaatti Sitähän se voi olla, tuskin siellä mitään isoa reikää tarvii olla että paineet katoaa...
Öljyisyyteen hain nyt paikan moottoripesulle, sen voisi tuolle ehkä teettää niin näkisi vähän paremmin ja leimakin tulossa.
Laitan se "sammutuksen ravauksen" nyt toistaiseksi normaalin kulumisen piikkiin, eli juurikin moottorin tukityynyt ja muut kun vähän kuoleentuu, on jo vähän "klappia" siellä sun täällä niin se on ehkä jopa odotettavaa näillä about 390 tkm lukemilla...
Kyselin aikaa jo korjaamollekin, saisi kunnolla auton nosturille ylös, ja ehkä sellaiseen testeriin millä näkee turbon toimintaa livenä käydessä.
Mun ForScan peruslisenssi ei tuohon taivu. Täyttä oli, aikaisintaan vapunaattona voisi olla aika "diagnoosille".
Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?
Lähetetty: 27 Huhti 2025 21:32
Kirjoittaja Taunusautomaatti