Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 02 Helmi 2019 09:35
Taisi sanoa RS-Huollosta että 0w-20. Korjatkaa jos olen väärässä.PiuhaPoikki kirjoitti: Onko tietoa mikä ölppä uutuudelle kelpaa?
Taisi sanoa RS-Huollosta että 0w-20. Korjatkaa jos olen väärässä.PiuhaPoikki kirjoitti: Onko tietoa mikä ölppä uutuudelle kelpaa?
1.5 ecoboostiin laitettiin Castrol Magnatec Professional-E 5W-20. Määrä 4.1 litraa suodattimen kanssa. Ohjekirja sanoo kuitenkin määräksi 4,75 litraa. En tiedä miksi ovat tuollaiseen määrään päätyneet. Mittatikun mukaankaan pinta ei ollut ylärajassa...Hintaa tuli vähän yli kahdeksankymppiä. Eli työstä ei veloitettu (2000 km vapaaehtoinen öljynvaihto). Samalla tehtiin ohjelmapäivitystä. Tuo öljy maksaa kotimaisessa perheyrityksessä 49,90€ viiden litran kannussa.xflex kirjoitti:Jos tuohon ohjekirjaan voi luottaa niin 2.0 ecoblue 0w-30. Kaikki muut padat 5w-20. Tämä ei ole sitten faktaa, vilkaisin vaan tuosta sovelluksen ohjekirjasta. Edit: jaa eipäs tuo 1.5 ecoblueta olekaan tuossa sanottu, katsoin väärästä kohdasta. Tuo 5w-20 onkin bensakoneet.
Antoiko tuo tuttusi mitään viitteitä, että milloin olisi jotain tulossa? Tämä pönttösuodattimen vinkuminen kyllä sapettaa...Vortsoni kirjoitti:Meillä antaa myös kylmänä ääntä kojelaudan uumenista. Ei tarvi olla edes pakkasta. Heti kun lämpenee niin loppuu. Ei ole mitään 3 pyttyisen murinaa vaan resonointia. Pakokaasu suodatin takkuaa myös kiitettävästi. Maahantuojalta sama vastaus kuin osalle porukkaa. Pitää ajella vaihtelevasti ja muuta skeidaa. Kehoitin maahantuojaa sanomaan jälleenmyyjille että ostohetkellä kertovat viasta ettei tarvi heti hermojaan menettääei kuulunu enää mitään. Pakkohan tuohon on joku päivitys tai joku ratkaisu tulla ettei tarvi 2 krt viikos ajaa kaasupojassa vartti. Vie enemmän polttoainetta kuin 1.5 160hv bensa mondeo.. Tuttu automyyjä sanoi että jotain on tulossa. Huollossa eivät tiedä mitään... paskan myivät
Ei siihen hiukkasloukkuun ole mitään softapäivitystä. Joskus ehkä tulee päivitys joka vaan poistaa sen ”hiukkassuodatin ylärajalla..” -ilmoituksen.Freeze kirjoitti:Andree, oletko ollut yhteydessä myyjäliikkeeseen ja pyytänyt softapäivitystä?
Olen ollut ja kuulemma jotain työstetään ja ilmoitetaan jos on ilmoitettavaa tai päivitettävää.AAR85 kirjoitti: Ei siihen hiukkasloukkuun ole mitään softapäivitystä. Joskus ehkä tulee päivitys joka vaan poistaa sen ”hiukkassuodatin ylärajalla..” -ilmoituksen.
Ei hae nopeusrajoitusta sieltä täysadaptiiviselle vakkarille, vaan käyttää pelkkää kameraa silloin kun täysadaptiivinen on päällä.kurjo kirjoitti:Mitä tarkoittaa että ei käytä kartta daattaa
Missä on kyseinen valinta mahdollisuus? Jos tällä tarkoitetaan sitä TA-liikennetietoja, niin ei vaikuta liikennemerkkilukuun positiivisesti oli päällä tai ei. Onko litraiseen tullut jo päivitys siihen jäähdytysnesteen ylikuumenemiseen? Pikku dieseliin tämän palstan perusteella on tullutFreeze kirjoitti: Ei hae nopeusrajoitusta sieltä täysadaptiiviselle vakkarille, vaan käyttää pelkkää kameraa silloin kun täysadaptiivinen on päällä.
Itsellä 1,6 ecoboost. Ohjekirjan mukaan 4,1 litraa suodattimen kanssa. Huollossa laittoivat 4,2. Totesin jo ensimmäistä huoltoa tilatessani, että ei kannata ostaa motonetista 5 litraa 49,90€.nestori2 kirjoitti:1.5 ecoboostiin laitettiin Castrol Magnatec Professional-E 5W-20. Määrä 4.1 litraa suodattimen kanssa. Ohjekirja sanoo kuitenkin määräksi 4,75 litraa.
Minua taas ihmetyttää 1.0 ecoboost-moottorin kohdalla, että huollossa(kaksi eri paikkaa) pistävät vaihdossa 4,6 litraa, kun ohjekirjasta saa käsityksen, että määrä onkin 4,1 litraa. Ja kyllä sen huomaa, öljytaso on selvästi yli Max-merkin. Ja Fordin huollssa öljy on varsin kallista, sama öljy maksaa Motonetissä 5 litran pytty 49,90 eur.
Voi voi, laita se nyt johonkin kaapin nurkkaan odottamaan sitä päivää, että sitä pitäis lisätä..ärräpärrä kirjoitti:Lisäksi, mitä tekee tuolla ylimääräisellä 0,8 litralla, kun 12 000 km välillä tikku ylärajassa.
Öljynä siis 5W-20 Castrol Magnatec Professional ja merkkiliike huolsi.
Itse ajoin viikko sitten lauantaina pääosin maantiellä n. 300 km,joka hävitti suodatinherjan kokonaista kolmeksi päiväksi ja 100 km ajaksi. Keskiviikkona se pirullinen pimputtelu alkoi sitten taasAndree kirjoitti:Okei, alkaa pikkuhiljaa ottamaan vähän aivoon tuo hiukkassuodatinherja. Useamman kerran viikossa se on alkanut nyt piipittämään. Olen jättänyt ns. ylimääräisen ajelun nyt pois koska ilmeisesti sitä ei tarvitse suorittaa kuten Fordilta oli jollekin täällä ilmoitettu. Myyjä sanoi myös että ei vaikuta ajoon. Tänään oli kuitenkin pakko käydä vähän kenkimässä motarilla kun sain ensin kaupunkiajossa ilmoituksen pois ja hetken päästä se tuli takaisin ja meni hermot. Hyvä yrittää olla jollain lailla taloudellinen tai eko-ystävällinen kun koko ajan saa olla kiihdyttelemässä ja moottorijarruttamassa. Samaan aikaan auto työntää vielä jotain ylimääristä polttoa päälle että pönttö saadaan puhtaaksi. Varsinainen ECOboost. Kulutus huitelee jossain 7,5l/100km pääosin kaupunkiajossa.
Hinta riippuu kaiketi siis huoltoliikkeestä, jota ainakin täällä "maalla" on vaikea edes valita. Eli itse maksoin 4.1 litrasta 65€. Ja minun ohjekirjassa lukee että 1.5 ecoboostiin tulee suodattimen kanssa 4,75 litraa öljyä. 1.6 Ecoboostin määrä voi olla tietenkin tuo 4.1 litraa.ärräpärrä kirjoitti: Itsellä 1,6 ecoboost. Ohjekirjan mukaan 4,1 litraa suodattimen kanssa. Huollossa laittoivat 4,2. Totesin jo ensimmäistä huoltoa tilatessani, että ei kannata ostaa motonetista 5 litraa 49,90€.
Huollon veloitus 4,2 litraa oli 39,69€, siis 9,45€/litra. Motonetissä 9,98€/litra. Lisäksi, mitä tekee tuolla ylimääräisellä 0,8 litralla, kun 12 000 km välillä tikku ylärajassa.
Öljynä siis 5W-20 Castrol Magnatec Professional ja merkkiliike huolsi.
tursas kirjoitti: Voi voi, laita se nyt johonkin kaapin nurkkaan odottamaan sitä päivää, että sitä pitäis lisätä..
Hyvä, kuinka monta kertaa olet vaihtanut itse öljyt..ärräpärrä kirjoitti:
Autoilua takana kohta 40 v. Kilometrejä toista miljoonaa ja käyttöautoja 21. Kun oikein mietin tuota öljynlisäystä, niin kahteen autoon olen joutunut lisäämään öljyä omistusaikana.
Eka 1975 1,2 "pikkucorolla". Autolla oli ajettu 200 000 ja veli toi työpaikalta aina minulle dieseliin laitettavaa öljyä. Se ei oikein 170 urkuauki ajaessa pysynyt koneessa.![]()
Toinen oli 1985 uusi BMW 316. Omistusaikana 7 000 km jouduin heittämään 0,5l koneseen öljyä ja sekös sitten ihmetytti.
Ennen kun ostin aina 4 litran pöntön, niin annoin ne loput veljelle, joka laittoi ne dieseli mersunsa bensatankkiin.![]()
Anteeksi OT.
Ei se auto sen enempää tai vähempää vie öljyä vaihtaako ne sinä tai minä tai merkkiliike.tursas kirjoitti: Hyvä, kuinka monta kertaa olet vaihtanut itse öljyt..
Itseäkin ottanut päähän tämä ekoteko, kulutus huutelee 8,4l/km ajotietokoneen mukaan tällä tankillisella, suurin osa ajosta 60-80km/h alueella. Viimeksi tankkauksesta mitattuna kulutus oli 8,4l/100km kun auto näytti 7,8l/100km. Edellinen saab 9-5 aero vm. 04 vei 9,5l/100km suurin piirtein samoilla ajoilla niin focuksen kulutus ei paljoa hymyillytä. Kävin eilen myös valittamassa puskureiden vaaleammasta väristä (värinä desert island blue) ja vastaus oli aikalailla että semmosta se on ja vesivärit sitä ja tätä, mutta pistetään tästä nyt maahantuojalle pari kuvaa.Nuuskamuikkunen72 kirjoitti: Itse ajoin viikko sitten lauantaina pääosin maantiellä n. 300 km,joka hävitti suodatinherjan kokonaista kolmeksi päiväksi ja 100 km ajaksi. Keskiviikkona se pirullinen pimputtelu alkoi sitten taas. Kulutus tuntuu itsellläni jotenkin kummallisen suurelta, 8,6 l/100 km sekalaisessa ajossa tämän viikon aikana, maantielläkin menee 7,5