Re: Ford Fiesta ST 2018
Lähetetty: 19 Tammi 2021 11:57
Vielä kerran palaan tuohon Yariksen koeajoon, josko tämä selkiyttäisi paremmin mitä ajoin takaa mielipiteilläni...tai sitten ei.
Myös muut näyttäisi olevan samoilla linjoilla kuin minä (alla linkki artikkeliin), Yaris ei tarjoa rahoille vastinetta jos etsii autoa, jossa on kilpa-auton jännittävyyttä ja dynamiikkaa. Yaris tekee kaiken täysin eleettömästi, sitä todellista ongelmaa autossa on hieman vaikea kuvailla muille jotka ei ole ajaneet sillä, mutta mielestäni Yariksessa on menty liian pitkälle, siitä on täysin kadonnut se pikku Yaris paitsi ohjaamosta. Normaalisti on siis hauska ajaa pikkuautolla, jossa on normaalia enemmän potkua, mutta auton pitäisi silti tuntua edelleen siltä pikkuautolta, Yaris GR4 ei tunnu pikkuautolta, se vain näyttää Yarikselta mutta on jotain ihan muuta.
Vrt. pappa tunturiin laitettu 125 cc moottori on jännää, Piikissä 125 cc moottori ei ole jännä juttu, jos MotoGP pyörään laitetaan pappa tunturin moottori, niin itse pyörä on aivan liian överi moottoriin nähden, Yaris GR on samoin liian överi moottoriin nähden, tuplasti isompi kone ja tuplatehot niin olispa jännä laite!!! Nyt tuo Yariksen motti olis jännä ihan tavallisessa Yariksessa sporttijousilla. Jäädään siis odottelemaan alle 4 sekunnin Yarista!
Yaris ei vakuuta kaikkia
https://www.carscoops.com/2020/11/the-t ... -expected/
Ps. Yaris GR on samanlainen pettymys kuin oli Volkkarin uusin Kupla, se näytti Kuplalta, mutta ei siinä ollut mitään vanhan kuplan viehätystä, se oli kuin Golf kun sillä ajoi. Mikä idea on tehdä "sama" auto eri kuoriin???? Niistä auton kuoristako se fiilis syntyy??? Se volkkari olisi pitänyt tuoda heppoisempana ja kapeilla renkailla ym, paljon lähemmäs sitä vanhaa Kuplaa niin olishan ollu kiva, samoin Yaris GR olisi jännempi jos siinä olisi enemmän Yarista tai vaihtoehtoisesti reilusti enemmän paukkua, alustan ominaisuudet ei meinaan heti lopu!!!
Mulla on koeajolla yleensä fiilis se tärkein juttu, ei se mitä on paperille painettu, mikäli koeajettava auto tuntuu heti selvästi paremmalta ja tarjoaa enemmän kuin oma, olen yleensä myyty. Samoin jos koeajon jälkeen oma auto tuntuu halvalta ja suorastaan surkealta, niin olen vakuuttunut koeajetusta autosta, näin ei käynyt Yariksen kanssa. Odotin todella paljon enemmän, odotin suorastaan tajunnan räjäyttävää kokemusta, niin paljon tuota on kehuttu. Tajunta ei räjähtänyt. En halunnut jatkaa ajoa yhtään enempää kuin mitä ajoin, ajoin jonnekin ja tosi äkkiä takaisin, auto oli nähty jo ensimetreillä. Ei ole tarvetta käydä uudestaan ajamassa Yariksella esim. kesällä kuivalla tiellä. Toki tavallisella 12-13 sek. sataseen kulkevalla Yariksella normaalisti ajava tai muulla vastaavalla kinnerillä ajava kuski saattaisi saada melkoiset kiksit GR4:sta.
Ne jotka ylistää Yariksen maasta taivaaseen, eivät ole ajaneet Fiesta ST Mk8:lla. Vaikka 0-100 km/h on vakiona sekunti Yariksen hyväksi, ei tuollaista eroa ainakaan mun koeajossa voinut noteerata. Keli oli mikä oli, mutta Fiesta on edelleen kivempi ajaa, Fiestassa olen kotonani. Fiesta ST Mk8 on mielestäni paras pieni sporttiauto mitä on ikinä tehty. Rahalla saa valtavasti parempia autoja jne. mutta se on eri asia.
Omalta osaltani tämä Yaris oli tässä
Myös muut näyttäisi olevan samoilla linjoilla kuin minä (alla linkki artikkeliin), Yaris ei tarjoa rahoille vastinetta jos etsii autoa, jossa on kilpa-auton jännittävyyttä ja dynamiikkaa. Yaris tekee kaiken täysin eleettömästi, sitä todellista ongelmaa autossa on hieman vaikea kuvailla muille jotka ei ole ajaneet sillä, mutta mielestäni Yariksessa on menty liian pitkälle, siitä on täysin kadonnut se pikku Yaris paitsi ohjaamosta. Normaalisti on siis hauska ajaa pikkuautolla, jossa on normaalia enemmän potkua, mutta auton pitäisi silti tuntua edelleen siltä pikkuautolta, Yaris GR4 ei tunnu pikkuautolta, se vain näyttää Yarikselta mutta on jotain ihan muuta.
Vrt. pappa tunturiin laitettu 125 cc moottori on jännää, Piikissä 125 cc moottori ei ole jännä juttu, jos MotoGP pyörään laitetaan pappa tunturin moottori, niin itse pyörä on aivan liian överi moottoriin nähden, Yaris GR on samoin liian överi moottoriin nähden, tuplasti isompi kone ja tuplatehot niin olispa jännä laite!!! Nyt tuo Yariksen motti olis jännä ihan tavallisessa Yariksessa sporttijousilla. Jäädään siis odottelemaan alle 4 sekunnin Yarista!
Yaris ei vakuuta kaikkia
https://www.carscoops.com/2020/11/the-t ... -expected/
Ps. Yaris GR on samanlainen pettymys kuin oli Volkkarin uusin Kupla, se näytti Kuplalta, mutta ei siinä ollut mitään vanhan kuplan viehätystä, se oli kuin Golf kun sillä ajoi. Mikä idea on tehdä "sama" auto eri kuoriin???? Niistä auton kuoristako se fiilis syntyy??? Se volkkari olisi pitänyt tuoda heppoisempana ja kapeilla renkailla ym, paljon lähemmäs sitä vanhaa Kuplaa niin olishan ollu kiva, samoin Yaris GR olisi jännempi jos siinä olisi enemmän Yarista tai vaihtoehtoisesti reilusti enemmän paukkua, alustan ominaisuudet ei meinaan heti lopu!!!
Mulla on koeajolla yleensä fiilis se tärkein juttu, ei se mitä on paperille painettu, mikäli koeajettava auto tuntuu heti selvästi paremmalta ja tarjoaa enemmän kuin oma, olen yleensä myyty. Samoin jos koeajon jälkeen oma auto tuntuu halvalta ja suorastaan surkealta, niin olen vakuuttunut koeajetusta autosta, näin ei käynyt Yariksen kanssa. Odotin todella paljon enemmän, odotin suorastaan tajunnan räjäyttävää kokemusta, niin paljon tuota on kehuttu. Tajunta ei räjähtänyt. En halunnut jatkaa ajoa yhtään enempää kuin mitä ajoin, ajoin jonnekin ja tosi äkkiä takaisin, auto oli nähty jo ensimetreillä. Ei ole tarvetta käydä uudestaan ajamassa Yariksella esim. kesällä kuivalla tiellä. Toki tavallisella 12-13 sek. sataseen kulkevalla Yariksella normaalisti ajava tai muulla vastaavalla kinnerillä ajava kuski saattaisi saada melkoiset kiksit GR4:sta.
Ne jotka ylistää Yariksen maasta taivaaseen, eivät ole ajaneet Fiesta ST Mk8:lla. Vaikka 0-100 km/h on vakiona sekunti Yariksen hyväksi, ei tuollaista eroa ainakaan mun koeajossa voinut noteerata. Keli oli mikä oli, mutta Fiesta on edelleen kivempi ajaa, Fiestassa olen kotonani. Fiesta ST Mk8 on mielestäni paras pieni sporttiauto mitä on ikinä tehty. Rahalla saa valtavasti parempia autoja jne. mutta se on eri asia.
Omalta osaltani tämä Yaris oli tässä
