Sivu 64/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 01:25
Kirjoittaja Magebono
1.0 St-Linella rullattu nyt lokakuulta lukien 6500km ilman ongelmia.

Keskikulutus (80% motaria, 20%kaupunkia) 5,5L laskettu, ajotietokone ilmoittaa 5,2L

Kulutus moottoritiellä talvirajoituksilla alimmillaan 4,6L, korkeimmillaan 5,3L (ajotietokoneen mukaan)

-Erinomainen ajettavuus
-tuuli vinkuu vasemmassa peilissä ajoittain, kuuluu koska matkustamo muuten hyvin hiljainen
-musiikkia kovaa kuunnellessa vasen etuovi resonoi häiritsevästi

Hyvin tyytyväinen tällä hetkellä autoon, pienet kauneusvirheet kuittaantuvat muuten erittäin tasapainoisen paketin ansiosta :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 06:30
Kirjoittaja Kime
Mun ST-line 1.5eb A8 joi kanssa noin 7,7-8litraa, sekalaisessa ajossa. Keskikulutus ei alle 6,8 tippunut edes 200km 90km/h keskinopeuksisessa maantieajossa. Kulutus hieman yllätti kun mk4 1.0eb manuaalille ei yli 6.3 kelvannut edes pelkässä kaupunkiajossa.
1,5eb ei herjannut hiukkaspöntöstä kertaakaan, mutta kaikki muut täällä foorumillakin mainitut herjat tulikin tasaisen tappavasti.

Nyt uudella 2.0 TDCi Mondeolla ajelleena ei voi kun sanoa, että vankka iso auto ja kaikki pelaa kuten pitääkin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 08:52
Kirjoittaja nestori2
Mun ST-line 1.5eb A8 joi kanssa noin 7,7-8litraa, sekalaisessa ajossa. Keskikulutus ei alle 6,8 tippunut edes 200km 90km/h keskinopeuksisessa maantieajossa. Kulutus hieman yllätti kun mk4 1.0eb manuaalille ei yli 6.3 kelvannut edes pelkässä kaupunkiajossa
Automaattivaihteiston mukavuudella on hintansa. "Mehukytkimen" hyötysuhde on tunnetusti surkea. Itse en varmaankaan tule automaattivaihteista autoa ostamaan ennenkuin dementia alkaa päänupia vaivaamaan, taitaa silloin jo lääkärikin ottaa(toivottavasti) ajokorttini parempaan talteen :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 09:33
Kirjoittaja EeroH
nestori2 kirjoitti:Mun ST-line 1.5eb A8 joi kanssa noin 7,7-8litraa, sekalaisessa ajossa. Keskikulutus ei alle 6,8 tippunut edes 200km 90km/h keskinopeuksisessa maantieajossa. Kulutus hieman yllätti kun mk4 1.0eb manuaalille ei yli 6.3 kelvannut edes pelkässä kaupunkiajossa
Automaattivaihteiston mukavuudella on hintansa. "Mehukytkimen" hyötysuhde on tunnetusti surkea. Itse en varmaankaan tule automaattivaihteista autoa ostamaan ennenkuin dementia alkaa päänupia vaivaamaan, taitaa silloin jo lääkärikin ottaa(toivottavasti) ajokorttini parempaan talteen :D
Vika ei ole automaatin vaan Ford on epäonnistunut moottorin ja vaihteiston yhteensovittamisessa, sekä tuo a8 on paska. Esim. Painavampi, isommalla koneella ja selkeästi tehokkaampi Bmw menee samalla tai jopa pienemmällä kulutuksella, kiitos ZF:n 8v laatikon ja hyvän suunnittelun.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 09:51
Kirjoittaja xflex
Kyllä en ampuisi tätä uutta A8:ia paskatykillä. Veivannut Bmw:n 8 vaihteisella ZF:llä sellaiset 200tkm, sekä 2.0 että 3.0 dieselillä. Kyllä on hyvä. Myös tämän Focuksen uusi A8 on hyvä ainakin tämän ecobluesterin kanssa. Ei jää ZF:lle, kestävyys jää nähtäväksi. Hyödyntää hienosti väkevää alavääntöä eikä vaihtele turhaan. Ei ole mikään ameriikan temppu päästä matka-ajossa alle viiden lukemiin talvellakaan. Kirkonkylällä asioidessa soppa maistuu paremmin mutta kyllä pysyy alle seitsemässä litrassa silloinkin. Edellinen maitopurkki A6:lla oli hirveä - karmea kurmuutus korkeilla kierroksilla ja jokainen varpaan värähdys sai pömpeliin pienempää pesään. Kulutus oli helposti 8 - 9 litran välillä nurkka-ajossa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 10:09
Kirjoittaja Hessu81
En oikein ymmärrä miksi kuluttaa niin paljon. Matka-ajossa Suomen nopeuksissa kierrokset pysyy kokoajan alle 2500 ja kiertää kuitenkin varmaan sen +6000, eikä tosiaankaan vaihda turhaan vaihteita. Toiminnaltaan erittäin mukava ajaa. Onko kuitenkin niin, ettei hiukkaspöntön toimintaa ole soviteltu oikein tuossa yhdistelmässä. Eikä voi edes valittaa huonosta alaväännöstä, kun noi kaikki ecoboostit vääntää kyllä erittäin hyvin ja hyvinkin alhaalta. Jos se oikeasti polttaa liian usein sitä pönttöä tai jotain. Edellinen a6 ei ollut noin hyvä ajoltaan

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 10:35
Kirjoittaja Freeze
Minulla vei joulun aikaan 1.5 TDCi A8 pitkässä matka-ajossa 3 ihmistä autossa 4.5 l/100 km (laskettuna) Webaston hyrrätessä apuna, eli kyllä tällä alhaisiakin kulutuksia saa. Ei ole automaatissa valittamista, vaikka uuden auton bugeja löytyykin. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 10:51
Kirjoittaja Arski54
hapelo kirjoitti:
P.S. niin yksi suvusta nyt haluaa uuden Focuksen,mun pitäisi kertoa onko se hyvä auto...noita vehkeitä(uusia/käytettyjä) on ollut NIIN paljon etten uskalla sanoa juuta jaata koska siitä kuule sitten seuraavat 10v.
Meillä oli sama homma, minulta kysyttiin ostaako uuden Focuksen. Kun luki tätä foorumia ja kuuli lisäksi että 5 v takuu onkin todellisuudessa 2 v takuu jäi Focus kauppaan.
Toinen tuttu vääntää kaupanpurkua.
Takuukorjauksilla on kohtuullinen korjausaika. Mahdollisuus korjaukseen pitää antaa mutta korjaus ei saa kestää kohtuuttoman kauan. Kohtuullinen aika on viikkoja ei kuukausia. Fordilla on mennyt kuukausia eikä ole edes tietoa milloin korjaus tulisi.
Nyt Ford pelaa vaan aikaa, aivan kuten on tehnyt ennenkin. Vioista tulee ominaisuuksia, aivan kuin on käynyt ennenkin.
Toki jokainen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa ja ostaa millaisen vikakasan tahansa. Perusteluna se, että muillakin merkeillä on vikoja on typeryydessään huippua.
On automerkkejä missä ei ole auto täynnä jopa vaarallisia lastentauteja ja on automerkkejä missä maahantuoja hoitaa asiat kuntoon eikä vaan selittele.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 11:30
Kirjoittaja hapelo
Arski54 kirjoitti: Meillä oli sama homma, minulta kysyttiin ostaako uuden Focuksen. Kun luki tätä foorumia ja kuuli lisäksi että 5 v takuu onkin todellisuudessa 2 v takuu jäi Focus kauppaan.
Toinen tuttu vääntää kaupanpurkua.
Takuukorjauksilla on kohtuullinen korjausaika. Mahdollisuus korjaukseen pitää antaa mutta korjaus ei saa kestää kohtuuttoman kauan. Kohtuullinen aika on viikkoja ei kuukausia. Fordilla on mennyt kuukausia eikä ole edes tietoa milloin korjaus tulisi.
Nyt Ford pelaa vaan aikaa, aivan kuten on tehnyt ennenkin. Vioista tulee ominaisuuksia, aivan kuin on käynyt ennenkin.
Toki jokainen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa ja ostaa millaisen vikakasan tahansa. Perusteluna se, että muillakin merkeillä on vikoja on typeryydessään huippua.
On automerkkejä missä ei ole auto täynnä jopa vaarallisia lastentauteja ja on automerkkejä missä maahantuoja hoitaa asiat kuntoon eikä vaan selittele.

Jep!

Näin ajattelinkin,mulla oli pari uutta Touhoa(Yaris,Corolla)eikä ikinä mitään...bensaa tankkiin ja menoksi!Tylsimpiä autoja nykyjään mutta esim. jälkimarkkinointi ihan muuta kuin hopalla...
Joku vanha Carina kestää ihan mitä vaan kunhan pitää edes hieman huolta...

No niin se niistä riisikupeista...Hmm...Ford,ensimmäinen autoni oli Escort 1300 Sport -74,voitte kuvitella vuonna -78 uusi kortti taskussa mikä fiilis...

Nyt ST-Fiesta 2018 alla eikä riemulla rajaa,toiminut kuin kello...nykyjään liikaa kaikkia hilavitkuttimia jotka herjaa vähän väliä...Fiestoissa nähtävästi todella vähän ongelmia?

Loppukaneettina se että uusi Focus on kaunis mutta voinko oikeasti autoa suositella?Itseasiassa täytyypi käydä koeajolla...

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 11:35
Kirjoittaja Ecobuusteri
Arski54 kirjoitti: Meillä oli sama homma, minulta kysyttiin ostaako uuden Focuksen. Kun luki tätä foorumia ja kuuli lisäksi että 5 v takuu onkin todellisuudessa 2 v takuu jäi Focus kauppaan.
Toinen tuttu vääntää kaupanpurkua.
Takuukorjauksilla on kohtuullinen korjausaika. Mahdollisuus korjaukseen pitää antaa mutta korjaus ei saa kestää kohtuuttoman kauan. Kohtuullinen aika on viikkoja ei kuukausia. Fordilla on mennyt kuukausia eikä ole edes tietoa milloin korjaus tulisi.
Nyt Ford pelaa vaan aikaa, aivan kuten on tehnyt ennenkin. Vioista tulee ominaisuuksia, aivan kuin on käynyt ennenkin.
Toki jokainen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa ja ostaa millaisen vikakasan tahansa. Perusteluna se, että muillakin merkeillä on vikoja on typeryydessään huippua.
On automerkkejä missä ei ole auto täynnä jopa vaarallisia lastentauteja ja on automerkkejä missä maahantuoja hoitaa asiat kuntoon eikä vaan selittele.
Älä nyt joka viestissä toitota tuota Ford ”vihaasi”, jos oma tapauksesi ei ole mennyt käsikirjoituksen mukaan. Samanlailla ne pidennetyt takuut muillakin merkillä menee! Useasti tänne foorumillekin Huihain ja Kian ehtoja pistänyt. Osa kuluttajista on siinä uskossa että jopa jarrupalat kuuluu takuuseen. Toki jos ne alle 10tkm kuluu loppuun niin voi takuusta keskustella.
Ei sisällä normaaleja kuluvia osia, kuten jarrupalat, polttimot, renkaat, pyyhkijän sulat, jne.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:00
Kirjoittaja 69dude
Just näin tyytykää,älkää valittako.Sillä ne asiat korjaantuvat.Leuka rintaan ja kohti vastatuulta.Tää on just tätä perin suomalaista mentaliteettia,miksi suomalaisia aina koijataan.En ymmärrä :roll:
Miettikäähän taannosia VAGin kohuja, miten erilailla asiat hoidettiin suomessa vs muu maailma...Oisko just tän takia...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:01
Kirjoittaja Arski54
Ecobuusteri kirjoitti: Älä nyt joka viestissä toitota tuota Ford ”vihaasi”, jos oma tapauksesi ei ole mennyt käsikirjoituksen mukaan. Samanlailla ne pidennetyt takuut muillakin merkillä menee! Useasti tänne foorumillekin Huihain ja Kian ehtoja pistänyt. Osa kuluttajista on siinä uskossa että jopa jarrupalat kuuluu takuuseen. Toki jos ne alle 10tkm kuluu loppuun niin voi takuusta keskustella.
Ei sisällä normaaleja kuluvia osia, kuten jarrupalat, polttimot, renkaat, pyyhkijän sulat, jne.
Ei ole kysymys pelkästään minun autosta. Tosin sen viat alkaa tuntua aika pieniltä kun vertaa tämän uuden version vikalistaan.
Hiukkasloukkuasiaan piti tulla korjaava päivitys tammikuussa. Tammikuussa tuli vastaus että se ei ole vika vaan ominaisuus.
Sama kuin vikalistassa, on aika hölmöä vedota takuuasiassa siihen, että muillakin on. Jos yksi paskoo housuunsa niin ei se tarkoita että kaikki saa paskoa.
Itsekin jos vilkaiset niin nettisivut väittää perustakuun olevan 5 v. FordPass kertoo autosi perustakuun olevan 2 v. Se on siis mielestäsi oikeaa ja rehellistä toimintaa?
Muut merkit sentään rehellisesti kertoo, mitä rajoituksia pitkään takuuseen sisältyy.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:06
Kirjoittaja Arski54
69dude kirjoitti:Just näin tyytykää,älkää valittako.Sillä ne asiat korjaantuvat.Leuka rintaan ja kohti vastatuulta.Tää on just tätä perin suomalaista mentaliteettia,miksi suomalaisia aina koijataan.En ymmärrä :roll:
Miettikäähän taannosia VAGin kohuja, miten erilailla asiat hoidettiin suomessa vs muu maailma...Oisko just tän takia...
No mutta jos on liikaa rahaa eikä halua ehjää autoa vaikka sellaisen on ostanut. En minäkään ymmärrä, mutta toisaalta ei koske minun kukkaroon.
Ja mitä tulee tuohon VAG- kohuun niin Suomessakin maahantuoja maksoi kun asiakas vaan vaati eikä vain tyytynyt kohtaloonsa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:09
Kirjoittaja yritäedes
Tuskin täällä keskustelupalstalla huutaminen kuitenkaan mitään muuttaa. Ja jos paineita pitää purkaa, niin tuolla "Sana on vapaa" -osiossa on Avautumisthread sitä varten. Myös hiihtämässä tai pilkillä käymistä voi suositella. Vaikeissa tapauksissa voi jopa siirtyä citypyörän käyttäjäksi. Ihan noin vain yleisesti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:17
Kirjoittaja Hessu81
Kyllä Arski54 varmasti paistaa myös oma pettymys, mutta ei tuo höpöjä silti kirjoita. En ymmärrä kaikessa jenkkejä, mutta siellä kyllä autonvalmistajat joutuu tiukemmalle näiden vikojen kanssa. Samoin vaikka Kiinassa (dsg takuu). Juu on vähän eri luokkaa rahallisesti menetettävää niillä markkinoilla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:24
Kirjoittaja Focus_2.0
Täällä huutaminen ei auta mutta kauppoja jää tekemättä. Ilmeisesti myy muutenkin liian hyvin.. Palaute pitää myös suunnata suoraan Fordille, että asiat korjataan ja myös vaatia sitä. Sain syksyllä hyvän tarjouksen uuteen Focukseen mutta kauppaan jäi muiden kokemusten perusteella. Minulla ei ole aikaa juosta jatkuvasti huollossa luetuttamassa vikakoodeja ja odottaa päivityksiä. Muut saa suorittaa kenttätestit.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:25
Kirjoittaja Arski54
Hessu81 kirjoitti:Kyllä Arski54 varmasti paistaa myös oma pettymys, mutta ei tuo höpöjä silti kirjoita.
En minä sitä kielläkään, maahantuojan toimintaan olen todella pettynyt.
Mutta jos tuote ei vastaa sitä mitä on myyty, takuukorjauksia ei hoideta kunnolla tai markkinoinnissa käytetään "harmaita" keinoja on yksi mahdollisuus yrittää korjata tilannetta se, että tämä tieto leviää. Näin useampi osaa vaatia, joku jättää tuotteen ostamatta ja jossakin vaiheessa myös maahantuojan katse saattaa kääntyä peiliin.
Kuten jo jossain sanoin, Ford ei ole huono auto.
Maahantuojan toiminnassa on kuitenkin suurta parantamisen varaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:28
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Ketjun agenda on Focus mk4 eikä fordin hyvyydet tai huonoudet noin yleisesti.

Mutta:
En ole merkkiuskollinen saati mikään ford-mies jo kolmannessa polvessa.
Lähdin hieromaan focus-kauppoja koska, nykyinen uutena ostettu mk2 diesel on ollut niin hyvä auto.
Se todella tykkää siitä, että sillä ajetaan. Ei osoita mieltään suomen pakkasista eikä híukkaspöntön olemassaoloa yleensä edes huomaa.
Uskoa vahvisti työjuhtana oleva 1,8 tdci connect vuodelta 2004. (Perustuu pitkälti focuksen tekniikkaan) Se on ollut tekniikaltaan vielä luotettavampi.
Näillä yhteensä puolisen miljoonaa kilometriä ilman ainuttakaan kallista remonttia. Focuksen egr-venttiili on kallein osa mitä on tarvittu.
No eberit on renkanneet nyt vanhemmiten molemmissa mutta se ei itse auton tai fordin vika.

Ajattelin, että kai tämä uusi focus on yhtä hyvä tai pikkusen parempi.
Aika näyttää ovatko nämä vain lastentauteja jotka hoituvat ajan kanssa pois.

Moottorithan eivät ole uusia. Litrasesta on jo paljon kokemusta ja 1,5 dieseliä on ollut ainakin connecteissa ja mondeossa.
Mitään isompia murheita niistä ei ole huudeltu täälläkään. Jotain focus mk4 spesifistä näihin ongelmiin liittyy.
Liian tiukat saasteenpoistokonstit?


btw. Mitä väliä sillä on kuuluuko jarrupalat takuuseen?
Mun fokkerissa on 210 000 mittarissa ja alkuperäiset jarrupalat joka nurkalla.
Kuski sitä jarrua pääsääntöisesti polkee.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:32
Kirjoittaja hapelo
Ecobuusteri kirjoitti: Älä nyt joka viestissä toitota tuota Ford ”vihaasi”, jos oma tapauksesi ei ole mennyt käsikirjoituksen mukaan. Samanlailla ne pidennetyt takuut muillakin merkillä menee! Useasti tänne foorumillekin Huihain ja Kian ehtoja pistänyt. Osa kuluttajista on siinä uskossa että jopa jarrupalat kuuluu takuuseen. Toki jos ne alle 10tkm kuluu loppuun niin voi takuusta keskustella.
Ei sisällä normaaleja kuluvia osia, kuten jarrupalat, polttimot, renkaat, pyyhkijän sulat, jne.
Eikai tää mulle ollut?

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:36
Kirjoittaja Arski54
hapelo kirjoitti: Eikai tää mulle ollut?
Harri
Ei ollu sulle vaan mulle.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:44
Kirjoittaja Ecobuusteri
hapelo kirjoitti: Eikai tää mulle ollut?

Harri
Sinähän rakasta Fordia yli kaiken :D
Eli ei ollut. Arski54:lle pettymyksiin vastasin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:48
Kirjoittaja Torspo
Kyllä itsekin olen autoon ollut tyytyväinen, mutta toi hiukkassuodattimen toiminta vaan vituttaa ja pelkästään sen takia taitaa auto lähteä vaihtoon

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 12:57
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti:Ketjun agenda on Focus mk4 eikä fordin hyvyydet tai huonoudet noin yleisesti.

Mutta:
En ole merkkiuskollinen saati mikään ford-mies jo kolmannessa polvessa.
Lähdin hieromaan focus-kauppoja koska, nykyinen uutena ostettu mk2 diesel on ollut niin hyvä auto.
Se todella tykkää siitä, että sillä ajetaan. Ei osoita mieltään suomen pakkasista eikä híukkaspöntön olemassaoloa yleensä edes huomaa.
Uskoa vahvisti työjuhtana oleva 1,8 tdci connect vuodelta 2004. (Perustuu pitkälti focuksen tekniikkaan) Se on ollut tekniikaltaan vielä luotettavampi.
Näillä yhteensä puolisen miljoonaa kilometriä ilman ainuttakaan kallista remonttia. Focuksen egr-venttiili on kallein osa mitä on tarvittu.
No eberit on renkanneet nyt vanhemmiten molemmissa mutta se ei itse auton tai fordin vika.

Ajattelin, että kai tämä uusi focus on yhtä hyvä tai pikkusen parempi.
Aika näyttää ovatko nämä vain lastentauteja jotka hoituvat ajan kanssa pois.

Moottorithan eivät ole uusia. Litrasesta on jo paljon kokemusta ja 1,5 dieseliä on ollut ainakin connecteissa ja mondeossa.
Mitään isompia murheita niistä ei ole huudeltu täälläkään. Jotain focus mk4 spesifistä näihin ongelmiin liittyy.
Liian tiukat saasteenpoistokonstit?


btw. Mitä väliä sillä on kuuluuko jarrupalat takuuseen?
Mun fokkerissa on 210 000 mittarissa ja alkuperäiset jarrupalat joka nurkalla.
Kuski sitä jarrua pääsääntöisesti polkee.
Moottorit on kokenut päivityksen esim.1.0 taitaa vaan alakerta olla vanhaa. Turbo, kansi ja kaikki siihen liityvä uutta ja antureita repullinen lisää..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 13:47
Kirjoittaja PiuhaPoikki
focst kirjoitti: Moottorit on kokenut päivityksen esim.1.0 taitaa vaan alakerta olla vanhaa. Turbo, kansi ja kaikki siihen liityvä uutta ja antureita repullinen lisää..
No voi räkä.
Downgreidataan vanhaan versioon :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Tammi 2019 13:52
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: No voi räkä.
Downgreidataan vanhaan versioon :lol:
Loukku pois ja vanha tilalle.. :thumbup: