Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nipa kirjoitti: ↑27 Joulu 2020 10:54
Olen tässä kovasti tehnyt tutkimusta läpän toiminnasta. En ole insinööri mutta alkanut vaikuttaa siltä että kylmillä keleillä auto "luo" enemmän vastapainetta pakoputken kautta moottorille pitäen läppää kiinni mahdollisesti että auttaisi hieman siihen että lämmöt nousisi nopeammin. Lämpömittari kun menee ensimmäisen viivan yli alkaa putkesta kuulumaan vasta päpätys.
Ja tähän Jarkon kommenttiin sen verran että töissä käyn viimeisellä tauolla laittamassa auton piuhaan ja avaan oven passin kautta kun avaimet on pukukaapissa enkä jaksa koskaan hakea. Jo pelkän passin auki lataamisen aikana auto alkaa ääntelemään ennenkun painelee edes mitään nappeja. Eiköhän tuo passi ota yhteyden autoon tasaisin väliajoin vaikka se seisookin niin voisikohan tämä sinun kuvailema "oire" johtua siitä?
Luulen muutenkin että toi läpän toiminta muuttuu heti siinä +4 asteessa kun lämpönäyttö muuttuu oranssiksi ja näkyy se lumihiutalekuvake.
Sitähän minä sanoin jo aikasemmin, että ilman lämpötila vaikuttaa läpän toimintaan. Korva jo kertoo eron, kun käynistät kylmän auton kesällä/ talvella sport modella
Moro!
Sitä tässä pähkäillyt että kun tuo maskisuoja nostaa hieman näytössä olevaa lämpötilaa niin vaikuttaako se kenties moottorinohjaukseen,ilmastointiin,etc,etc...
Vai onko se pelkkä ulkolämpötilan mittari....
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Itsellä on ollut aina käsitys että varsinkin ilmastointi ja lämpömittari pelaisi yhteen. Varmahan asiasta en ole. Voihan sen ilmastoinnin aina ottaa pois päältä ku maskisuojaa käyttää ni ei ainakaan koita käynnistellä sitä liian kylmällä kelillä.
Nipa kirjoitti: ↑29 Joulu 2020 08:00
Itsellä on ollut aina käsitys että varsinkin ilmastointi ja lämpömittari pelaisi yhteen. Varmahan asiasta en ole. Voihan sen ilmastoinnin aina ottaa pois päältä ku maskisuojaa käyttää ni ei ainakaan koita käynnistellä sitä liian kylmällä kelillä.
Näinpä olen nyt tehnyt eli AC pois päältä....
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Itse en ole maskisuojaa vielä laittanut kun ei täällä etelässä juurikaan pakkasia ole ollut vaikka ehkä pitäisi kun lämmöt nousee näilläkin keleillä tosi huonosti.
Edittinä Just laitoin maskisuojan ylempään aukkoon. Aivan järkyttävän näköinen Istuvuuskin on mitä on vaikka koitin miten sen laittaa. Varmaan sekin auttaisi asiaa jos valmistaja osaisi tehdä maskin kokoisen pakkauksen eikä taitella sitä sinne moninkerroin. Oli maski vaikka kuin kauan suoristuksessa painojen alla kun sain sen eikä suoristanut juuri yhtään sitä.
Nipa kirjoitti: ↑29 Joulu 2020 09:16
Itse en ole maskisuojaa vielä laittanut kun ei täällä etelässä juurikaan pakkasia ole ollut vaikka ehkä pitäisi kun lämmöt nousee näilläkin keleillä tosi huonosti.
Edittinä Just laitoin maskisuojan ylempään aukkoon. Aivan järkyttävän näköinen Istuvuuskin on mitä on vaikka koitin miten sen laittaa. Varmaan sekin auttaisi asiaa jos valmistaja osaisi tehdä maskin kokoisen pakkauksen eikä taitella sitä sinne moninkerroin. Oli maski vaikka kuin kauan suoristuksessa painojen alla kun sain sen eikä suoristanut juuri yhtään sitä.
Mulla se on kyllä suorassa,pitää sopivasti kiristää kiinnikkeillä...toki se on ollut suorana kellarissa vuoden.
Jos ne reunat/kulmat tuntuu tulemaan ulospäin käännä se maski,joo ja eihän noi läheskään aina ole kovin hyvännäköisiä mutta edut sitäkin paremmat.
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
hapelo kirjoitti: ↑28 Joulu 2020 23:13
...Vai onko se pelkkä ulkolämpötilan mittari....
Onko kukaan vieläkään saanut selvyyttä, että missä se ulkolämpömittarin sensori on? Itse meinasin kokeilla, että jos pitää vain ylemmän maskin suojaa, niin miten se lämpömittari sitten näyttää. Jos sensori olisi siellä alemman maskin luona, niin sitten voisi mahdollisesti kokeilla ajella pidempäänkin ilman alemman maskin suojaa.
Nipa kirjoitti: ↑29 Joulu 2020 13:18
Laitoin oman vain ylempään. Kävin ennen asennusta aamulla kaupassa. Löin just auton käyntiin ja ulkolämpötila näyttää +10
Näinpä,mutta myös konekin jäähtyy hitaammin
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Nipa kirjoitti: ↑29 Joulu 2020 13:18
Laitoin oman vain ylempään. Kävin ennen asennusta aamulla kaupassa. Löin just auton käyntiin ja ulkolämpötila näyttää +10
Mulla on molemmat suojat laitettu, mittari näyttää nyt jatkuvasti plussaa vaan eipä tuo haittaa, yks päivä vaan ihmettelin kun mittari näytti +11
Ilmeisesti vaikuttaa liukkaudesta ilmoittaviin varoituksiin, ei taida varoitella mitään jos lähtiessä on +11 lämmintä
Kävin kääntämässä maskin ja venyttelin sitä vaikka miten. Lopputulos on että istuu ihan yhtä huonosti ku toisinpäinkin. Kiinnikkeiden väliin jää silti pulloitus ja reunat repsottaa. Vaatis kyllä enemmän kiinnikkeitä ku kolme tuo ylempi. Vois kokeilla jossain kohtaa jostain 2-3mm kumista tehdä ton suojan ainakin neljällä kiinnikkeellä. Onneks nyt on hämärät kelit ni ei tarvi hävetä
Nipa kirjoitti: ↑30 Joulu 2020 10:40
Kävin kääntämässä maskin ja venyttelin sitä vaikka miten. Lopputulos on että istuu ihan yhtä huonosti ku toisinpäinkin. Kiinnikkeiden väliin jää silti pulloitus ja reunat repsottaa. Vaatis kyllä enemmän kiinnikkeitä ku kolme tuo ylempi. Vois kokeilla jossain kohtaa jostain 2-3mm kumista tehdä ton suojan ainakin neljällä kiinnikkeellä. Onneks nyt on hämärät kelit ni ei tarvi hävetä
Jos olis tienny millanen kuprusuoja tuolta tulee, niin olis voinu tehdä ite, kiinnikkeitä kun voi ostaa erikseen. Hyvä tuote tuo maskisuoja, mutta surkeesti pakattu, oletin että olisi tullut littana paketti, tehtaalle pitäs laittaa tosta palautetta ei ne muuten tajua. Tosin nyt on sitten muotoon leikattu malli jos tarve tehdä parempi. Joku ohut joustava muovilevy vois olla siistein, tietty jos käyttää suojaa vain kovilla pakkasilla niin pahvistakin helppo leikellä tilapäinen suoja ja näillä kiinnitys: https://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/auto ... iinnikkeet
bagis kirjoitti: ↑30 Joulu 2020 23:58
Omakin 2021 Fiesta kotiutettu viikko sitten. Vanhaan 200hp OPC Corsaan verrattuna tuntuu että potkua olisi enemmän
On hieno Ja kuvakin hyvästä kulmasta Välittömästi kävi mieleen, että pitäisikös sittenkin hankkia tälläinen ja palata mondeo-maailmasta takaisin ST-kuskiksi.
Älä huoli. Autossasi ei ole mitään vikaa. Tuntuu olevan ominaisuus. Juu ei näy kameraa tuossakaan. Ei taida fiestaan tulla koskaan mukautuvaa vakkaria kun se turbon cooleri vie kaiken tilan puskurin takaa.
Omassa autossa huomannut että oikea takaoven raami on takanta paljon syvemmällä kun vasemmalla ja ikkunan alatiivisteet aaltoilee ilmeisesti kiinnikkeiden kohdalla. Tätä ei oikein muuten näe ellei valo loista suoraan ylhäältä jolloin sen näkee listan jättämästä varjosta. Hieno auto ja mahtava ajaa mutta laatu näissä ei kohtaa kyllä yhtään siihen mitä nämä on.
bagis kirjoitti: ↑30 Joulu 2020 23:58
Omakin 2021 Fiesta kotiutettu viikko sitten. Vanhaan 200hp OPC Corsaan verrattuna tuntuu että potkua olisi enemmän
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Nipa kirjoitti: ↑31 Joulu 2020 12:03
Älä huoli. Autossasi ei ole mitään vikaa. Tuntuu olevan ominaisuus. Juu ei näy kameraa tuossakaan. Ei taida fiestaan tulla koskaan mukautuvaa vakkaria kun se turbon cooleri vie kaiken tilan puskurin takaa.
Omassa autossa huomannut että oikea takaoven raami on takanta paljon syvemmällä kun vasemmalla ja ikkunan alatiivisteet aaltoilee ilmeisesti kiinnikkeiden kohdalla. Tätä ei oikein muuten näe ellei valo loista suoraan ylhäältä jolloin sen näkee listan jättämästä varjosta. Hieno auto ja mahtava ajaa mutta laatu näissä ei kohtaa kyllä yhtään siihen mitä nämä on.
Takaluukun saa säädettyä korkeussuunnassa yleensä kohdilleen vähän lukon vastakappaleen paikkaa säätämällä. Sivusuunnassa oleva heitto on sitten yleensä melkein mahdoton korjata.