Navan ympäriltä koetin sormella rapsutella irtomuruja pois ja vähän laitoin tuota öljyä siihen (tuskin auttaa hirveästi), kun en muutakaan keksinyt. Sekö siis jää jumiin nimenomaan siitä navasta, eikä niinkään tuosta vanteen sivupinnalta? Voi toki olla, kun navan ympärillehän minä sitä WD:tä suihkuttelin.
Ja kokeilin itse asiassa laskea renkaan maahan mutterit irti ja ajoinkin varovasti muutaman metrin pihalla löysin mutterein, mutta ei auttanut. Ehkä jarrutella olisi voinut.
Onko vinkkejä miten noita ruostejälkiä saa pois vanteesta, esim. Bilteman tai Motonetin aineita? Käyttämäni punaiseksi värjäävä vanteiden puhdistusaine jolla jarrupöly ym. lähtee ei tuohon näköjään auttanut. Vähän mietin jaksaisiko vielä kesärenkaat irrottaa ja laittaa jotain sinnekin, mutta jäänee syksyn renkaanvaihtoon..
Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
2023 Kuga ST-Line X 2.5l FHEV 190hp
ex. 2022 Focus Titanium Wagon 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
ex. 2022 Focus Titanium Wagon 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ruosteet ole itse poistanut.https://www.autodude.fi/fi/tuote/raudan ... ons_breathmmhh kirjoitti: 17 Huhti 2026 19:48 Navan ympäriltä koetin sormella rapsutella irtomuruja pois ja vähän laitoin tuota öljyä siihen (tuskin auttaa hirveästi), kun en muutakaan keksinyt. Sekö siis jää jumiin nimenomaan siitä navasta, eikä niinkään tuosta vanteen sivupinnalta? Voi toki olla, kun navan ympärillehän minä sitä WD:tä suihkuttelin.
Ja kokeilin itse asiassa laskea renkaan maahan mutterit irti ja ajoinkin varovasti muutaman metrin pihalla löysin mutterein, mutta ei auttanut. Ehkä jarrutella olisi voinut.
Onko vinkkejä miten noita ruostejälkiä saa pois vanteesta, esim. Bilteman tai Motonetin aineita? Käyttämäni punaiseksi värjäävä vanteiden puhdistusaine jolla jarrupöly ym. lähtee ei tuohon näköjään auttanut. Vähän mietin jaksaisiko vielä kesärenkaat irrottaa ja laittaa jotain sinnekin, mutta jäänee syksyn renkaanvaihtoon..
Siitä navasta se jää kiinni teräs harjalla napa puhtaaksi ja vanteen keskiön vaikka pyyhkäsee hiekkapaperilla. Toki töissä on tähän paineilma vehkeet. Mutta kotona ei ole kiire niin noillakin pärjää. Uusii puhdistuksen aina kun rupeaa tarttumaan kiinni. Kunnolla kun putsaa ei tarvitse tehdä joka vuosi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021