Sivu 62/96

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 10 Joulu 2020 21:23
Kirjoittaja Murakka
Nipa kirjoitti: 10 Joulu 2020 16:43 Toi pakoputken läppä pelaa taas todella ihmeellisesti. Nyt varsinkin kun pakkaset alkanut niin tapana esim aamulla että laitan auton käytiin ja poltan tupakan ja annan hieman lämmetä. Ennen liikkeelle lähtöä ihan normaalisti kytken ss pois päältä ja laitan sport moden päälle.

Nyt jo pidemmän aikaa taas huomannut auton sisällä että ääni ei muutu yhtään kun kytken sportin päälle ennen liikkeelle lähtöä. Tuossa taas töistä lähtiessä toistin samat asiat eli auto kävi hetken niin pysähdyin matkalla hakemaan pitsaa ja siinä luukulla maksaessa kuulin että läppä on kiinni vaikka sport mode päällä. Eli siis läppä ai auennut vaikka sport mode oli päällä. Ennen kotipihaa käytin trackin kautta ja ainakin auton sammuttaessa läppä oli auki. Joten se track mode vasta aukaisi sen läpän.


Ihan normaalia tuo läpän toiminta, kun viileät ilmat. Ja läppä aukeaa aina, kun auton sammuttaa.
Sportmodella ei ole ss päällä, ei tarvii erikseen pois ottaa.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 10 Joulu 2020 23:12
Kirjoittaja Nipa
Murakka kirjoitti: 10 Joulu 2020 21:23
Nipa kirjoitti: 10 Joulu 2020 16:43 Toi pakoputken läppä pelaa taas todella ihmeellisesti. Nyt varsinkin kun pakkaset alkanut niin tapana esim aamulla että laitan auton käytiin ja poltan tupakan ja annan hieman lämmetä. Ennen liikkeelle lähtöä ihan normaalisti kytken ss pois päältä ja laitan sport moden päälle.

Nyt jo pidemmän aikaa taas huomannut auton sisällä että ääni ei muutu yhtään kun kytken sportin päälle ennen liikkeelle lähtöä. Tuossa taas töistä lähtiessä toistin samat asiat eli auto kävi hetken niin pysähdyin matkalla hakemaan pitsaa ja siinä luukulla maksaessa kuulin että läppä on kiinni vaikka sport mode päällä. Eli siis läppä ai auennut vaikka sport mode oli päällä. Ennen kotipihaa käytin trackin kautta ja ainakin auton sammuttaessa läppä oli auki. Joten se track mode vasta aukaisi sen läpän.


Ihan normaalia tuo läpän toiminta, kun viileät ilmat. Ja läppä aukeaa aina, kun auton sammuttaa.
Sportmodella ei ole ss päällä, ei tarvii erikseen pois ottaa.
No mutta eihän se ole normaalia toimistaa että sportmodella läppä pysyy ajossa kiinni.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 11 Joulu 2020 07:55
Kirjoittaja STee
Nipa kirjoitti: 10 Joulu 2020 23:12
Murakka kirjoitti: 10 Joulu 2020 21:23

Ihan normaalia tuo läpän toiminta, kun viileät ilmat. Ja läppä aukeaa aina, kun auton sammuttaa.
Sportmodella ei ole ss päällä, ei tarvii erikseen pois ottaa.
No mutta eihän se ole normaalia toimistaa että sportmodella läppä pysyy ajossa kiinni.
Läppä tekee samaa ilmasta riippumatta. Joskus ajoin kaverin ST:n jäljessä, niin läppä menee kiinni liikennevaloissa ja ajaessa on välillä auki tai kiinni. Joku ohjainboksi säätää koko ajan.. :?

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 11 Joulu 2020 11:18
Kirjoittaja Nipa
STee kirjoitti: 11 Joulu 2020 07:55
Nipa kirjoitti: 10 Joulu 2020 23:12

No mutta eihän se ole normaalia toimistaa että sportmodella läppä pysyy ajossa kiinni.
Läppä tekee samaa ilmasta riippumatta. Joskus ajoin kaverin ST:n jäljessä, niin läppä menee kiinni liikennevaloissa ja ajaessa on välillä auki tai kiinni. Joku ohjainboksi säätää koko ajan.. :?
Joo kyl toi todella mystisesti toimii. Kävin äsken työmaalla ja ajelin takas kotiin sport mode päällä. Kyllä se putki pöpötti matkalla ja ajoin pihaan ja kurkkasin putkeen niin läppä kiinni. Vaihdoit trackmodeen menin katsomaan niin läppä kiinni. Polkasin hieman kaasua kuului narahdus että läppä aukesi ja samantien ku kierrokset laskin narahti läppä takas kiinni.

Ois pitäny ottaa toi uus putkisto ilman tota läppää. Ihan turha systeemi omasta mielestä. Yks hajoava osa lisää. Sytyttääköhän se jonkun vikavalon jos jättäis vaan kytkemättä piuhan ja jättäis läpän auki?

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 11 Joulu 2020 11:41
Kirjoittaja STee
Nähtävästi sytyttää jonkun vikavalon. Ei omakohtaista kokemusta. Eikös Milltekillä tai jollain ole joku ohjainboxi myynnissä tuohon läppä systeemiin muistelisin. Hintava kylläkin...

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 11 Joulu 2020 12:53
Kirjoittaja Nipa
Joo oli. Tais olla joku reilu 200 se boxi.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 11 Joulu 2020 15:03
Kirjoittaja Murakka
STee kirjoitti: 11 Joulu 2020 11:41 Nähtävästi sytyttää jonkun vikavalon. Ei omakohtaista kokemusta. Eikös Milltekillä tai jollain ole joku ohjainboxi myynnissä tuohon läppä systeemiin muistelisin. Hintava kylläkin...
Itellä just läpän takia eka ylimääräinen pajalla käynti. Syttyi moottorin häiriövalo mittariin. Oli läpän sähkömoottorin johto murtunut

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 11 Joulu 2020 16:10
Kirjoittaja FiST'20
Yksi vaihtoehto on pitää läppämoottori kiinni johdossa, mutta esim. korottaa moottoria kiinnityksessään niin ettei se ota läpän akseliin kiinni. Ja samalla lukita mekaanisesti läppä auki.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2020 09:16
Kirjoittaja Dandalon
Uk, sivuilla kertoivat, että olivat jotain suihkutelleet tuohon läpän mekanismiin.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2020 12:37
Kirjoittaja Nipa
Dandalon kirjoitti: 12 Joulu 2020 09:16 Uk, sivuilla kertoivat, että olivat jotain suihkutelleet tuohon läpän mekanismiin.
Veikkaan että nyt ei röppöjen suihkuttelut auta.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2020 14:24
Kirjoittaja Dandalon
Nipa kirjoitti: 12 Joulu 2020 12:37
Dandalon kirjoitti: 12 Joulu 2020 09:16 Uk, sivuilla kertoivat, että olivat jotain suihkutelleet tuohon läpän mekanismiin.
Veikkaan että nyt ei röppöjen suihkuttelut auta.
Juu voi olla ettei ole mitään hyötyä, kuhan mainitsin, kun siellä joku valitteli sen läpän toimimattomuutta.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2020 22:34
Kirjoittaja bagis
Uk foorumilla oli että MY2021 autoissa ohkasemmat putken päät ja uusi moottori läpälle. Oma pitäisi olla loppukuusta Suomessa.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 13 Joulu 2020 22:43
Kirjoittaja Nipa
Olen kyllä vakavasti alkanut harkita kuraläppien asennusta eteen talveksi. Kesäksi ne pitää ottaa aina kyllä pois lippasarjan tieltä.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 15 Joulu 2020 23:29
Kirjoittaja fasteST
Onko muilla tullu vastaan tällästä infoa muiden softien kanssa

Superships Bluefin ilmoittaa sivuillaan tälläisestä, itellä on just tohon kuvaukseen sopiva VIN, joten taidan jättää softan tältä erää tähän, pitänee odotella että saavat jossain 2020 malliin dynossa softan ennen oman päivittämistä, eipä ollu muilla valmistajilla mitään vastaavaa tietoa, ilmeisesti ei näin uusia ole muut tehneet lainkaan vaan menevät vanhalla softalla. Luulisi, että näin merkittävä tieto olisi mainittu erikseen.

Attention : Bluefin is currently not compatible with model year 2020 vehicles (build date), cars with « L » as 11th VIN character or « KP » as 11th and 12th characters (eg. WF0JXXGAHJ »L »R12345 or WF0JXXGAHJ »KP »12345). If you have one of these cars and are in the UK, we would like to hear from you. We require a car briefly for further diagnostic development for a few days, a courtesy car is provided and a significant discount.

https://www.mybluefin.fr/produit/ford-f ... n-stage-1/

Missään tapauksessa briteistä en nyt enää lähde tilaamaan ennenkuin tilanne rauhoittuu, alkaa tullit olemaan tukossa kun molempiin suuntiin hamstrataan.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 16 Joulu 2020 08:17
Kirjoittaja Nipa
Voisi kyllä sen Mountunen mokkulan käyttää autossa ja ladata softan valmiiksi puhelimeen ni saa ainakin asennettua autoon keväällä vaikka firma menis nurin. :D

Toi 2020 tuntuu muutenkin olevan murheenkryyni. Muutoksia 2019 malliin. Saa nähdä paljon ongelmia tulee keväällä ku alka tota osapinoa asentelemaan. Tilasin Pumaspeediltä ton takadiffuusorin ylemmän osan että saan sen teurastettua sopivaksi että saan sen Maxtonin V2 diffuusorin asennettua kun ei se vanha puskuri ole enää samanlainen ku 2019 sen diffuusorin alta ni ei suoraan käynyt. Maxtonillakaan ei ollut tietoa tästä muutoksesta.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 18 Joulu 2020 07:21
Kirjoittaja Dandalon
Nipa, sä vissiin kerroit että et saanut peruutuskameraa, oliko kyseessä myyjän moka vai mikä siinä oli?

Nettisivuilla vielä tarjoaa Driver Assistance pack 2:sta johon tuo kuuluu.

Työkaveri on miettiny ST:tä ja tuo tuli vaan puheeks joskus ,että eikö sitä muka enää saa uuteen malliin?

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 18 Joulu 2020 08:21
Kirjoittaja JuhaN
Parkkikamera puuttui meidänkin Fiestasta. Tilatessa joulukuussa -19 ei ollut tiedossa tuollaista Driver Assistance pack 2:sta joka olisi pitänyt älytä ruksia.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 18 Joulu 2020 08:38
Kirjoittaja Nipa
Joo ei se ollut myyjän moka. Noihin nettisivuihin ei kyllä kannata luottaa yhtään varusteiden suhteen. Silloin kun itse tilasin autoa siellä oli valittavana vaikka mitä mutta todellisuus oli että sait valita vaan performance packin, ledivalot, lasikaton ja oisiko ollu se tupakoitijan paketti.

Eihän tuohon saannut sitä kuolleen kulman varoitustakaan vaikka sellainen oli verkkosivuilla kun kotona rakentelin. Subbarikaan ei enää 2020 mallissa ole vararengaskotelossa vaan tavaratilan oikealla verhoilun takana. Mitä ainakin itse katsonut esim nettiautosta uusia 2020 malleja ni kaikista puuttuu kuvissa kamera.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 18 Joulu 2020 15:14
Kirjoittaja Dandalon
On kyllä outoa, nyt kun koitin rakentaa uuden, niin kamera näkyy myös lopullisessa auton kuvassakin.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 23 Joulu 2020 19:48
Kirjoittaja kaikuu
fasteST kirjoitti: 07 Joulu 2020 19:37
kaikuu kirjoitti: 05 Joulu 2020 21:32 Moro,

Onko kenelläkäkään asennettuna Fordin omaa poikkitukea etutolppiin? Jos niin oliko asennus ns bolt on?
Pitääkö ottaa jotain huomioon tms?
Vai onko järkevintä laitattaa Fordilla kiinni?
Mulla on toi ite asennettuna, Rinta-Jouppi toimitti viikossa, on siis tilaustuote. Helposti saa ite asennettua purkamatta mitään jos vähänkin asentajan vikaa, iskarin yläpään mutterit auki ja kiinni. Suosittelen räikkämallisia lenkkiavaimia, tais olla 10 mm ja 16 mm, helpottaa julmetusti, räikkä hylsyt ei oikein mahdu jos sitä muovia ei irrota.

Taakse laitoin tälläisen Mishimoton tangon (kuva alla olevasta linkistä), antaa balanssia etu- ja takapään välille. Menee siististi penkin valmiisiin pultteihin takaluukun peitteen alle, ihan pikkusen leikkasin lisää tilaa piilossa olevaan huopa paneeliin, että oli helpompi ruuvata. Kätevä systeemi kun kontti on edelleen ihan yhtä tilava kuin ilman poikkitukea.

Huom, tossa sanotaan että on tehty Mk7 malliin, ennen tilaamista kävin mittaamassa Mk7 takakontin pulttikiinnitykset ja ihan sama mitta oli kuin Mk8, menee siis heittämällä kiinni.

https://www.mishimoto.eu/ford-fiesta-st ... -2014.html
Tänks, tässä tuli paljon hyvää infoo.
Tuo takatuki kiinnostaa myöskin, k-brace ei oikein houkuttele.
Lisäksi jos hommais torque mountin niin alustan päivitys ois hoidettu.
Jouset/iskarit meinasin viel pitää vakiona.
Onko torque mountista kellään suosituksia? Revo/mountune/mikä? Vai onko sama mikä jos puslien kovuus on katukäyttöön?

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 23 Joulu 2020 20:51
Kirjoittaja fasteST
kaikuu kirjoitti: 23 Joulu 2020 19:48 Tänks, tässä tuli paljon hyvää infoo.
Tuo takatuki kiinnostaa myöskin, k-brace ei oikein houkuttele.
Lisäksi jos hommais torque mountin niin alustan päivitys ois hoidettu.
Jouset/iskarit meinasin viel pitää vakiona.
Onko torque mountista kellään suosituksia? Revo/mountune/mikä? Vai onko sama mikä jos puslien kovuus on katukäyttöön?
Mulla itellä on Revo, se on siinä ja siinä että sopii kadulle, tyhjäkäynnillä täristi aika rajusti kun kesällä laitoin, nyt siihen on jo täysin tottunut eikä sitä oikeastaan edes huomaa kuin käynnistäessä.

Ajaessa ero tehtaan osaan on huomattava, keula ei pompota vaikka lähtis rajumminkin ja kaasunvaste parani kun kone ei heilu yhtään, auto niinku lähtee eikä vaan meinaa lähteä.

Alla linkatussa videossa esitelty PowerFlex jota suosittelen itsekin, siihen saa eri kovuuksia ja videolla esitelty combo lienee paras. Sitä kokomustaa kisapalaa ei missään nimessä katuautoon, sen kanssa tulee hulluksi, sama kuin jos hitsais moottorin kiinni koriin. Toi oman Revokin oli aluksi että ei helvetti kestääkö paikat tollasta tärinää, mutta kun sillä lähti ajamaan niin auto oli ihan eri maailmasta, niin tasaisesti meneee, se vakio-osa on kyllä tehty mummoille.

https://www.youtube.com/watch?v=Ze-rTi42Adc

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 26 Joulu 2020 11:28
Kirjoittaja Rambonakki
Moron!

Onko tuo pakoputken läpän toiminta vielä selvinnyt kellekään? Tuntuu että näin nollan tienoilla ei se aukea esim. tyhjäkäynnillä (sport/track -moodi päällä). Reagoi kaasuun ja silloin avaa, mutta esim. kesällä läppä pysyi auki koko ajan painoi kaasua tai ei.

:?:

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 26 Joulu 2020 21:45
Kirjoittaja jarkkoo
Ajossa ei ole tullut seurattua, mutta auton ollessa parkissa on kiinnittänyt huomiota läpän pärähtely itsestään. Siis auton ollessa lukittuna, ja pidempäänkin (päiviä) parkissa. Useampaan otteeseen huomannut tuon.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 27 Joulu 2020 10:54
Kirjoittaja Nipa
Olen tässä kovasti tehnyt tutkimusta läpän toiminnasta. En ole insinööri mutta alkanut vaikuttaa siltä että kylmillä keleillä auto "luo" enemmän vastapainetta pakoputken kautta moottorille pitäen läppää kiinni mahdollisesti että auttaisi hieman siihen että lämmöt nousisi nopeammin. Lämpömittari kun menee ensimmäisen viivan yli alkaa putkesta kuulumaan vasta päpätys.

Ja tähän Jarkon kommenttiin sen verran että töissä käyn viimeisellä tauolla laittamassa auton piuhaan ja avaan oven passin kautta kun avaimet on pukukaapissa enkä jaksa koskaan hakea. Jo pelkän passin auki lataamisen aikana auto alkaa ääntelemään ennenkun painelee edes mitään nappeja. Eiköhän tuo passi ota yhteyden autoon tasaisin väliajoin vaikka se seisookin niin voisikohan tämä sinun kuvailema "oire" johtua siitä?

Luulen muutenkin että toi läpän toiminta muuttuu heti siinä +4 asteessa kun lämpönäyttö muuttuu oranssiksi ja näkyy se lumihiutalekuvake.

Re: Ford Fiesta ST 2018

Lähetetty: 27 Joulu 2020 12:03
Kirjoittaja Murakka
Nipa kirjoitti: 27 Joulu 2020 10:54 Olen tässä kovasti tehnyt tutkimusta läpän toiminnasta. En ole insinööri mutta alkanut vaikuttaa siltä että kylmillä keleillä auto "luo" enemmän vastapainetta pakoputken kautta moottorille pitäen läppää kiinni mahdollisesti että auttaisi hieman siihen että lämmöt nousisi nopeammin. Lämpömittari kun menee ensimmäisen viivan yli alkaa putkesta kuulumaan vasta päpätys.

Ja tähän Jarkon kommenttiin sen verran että töissä käyn viimeisellä tauolla laittamassa auton piuhaan ja avaan oven passin kautta kun avaimet on pukukaapissa enkä jaksa koskaan hakea. Jo pelkän passin auki lataamisen aikana auto alkaa ääntelemään ennenkun painelee edes mitään nappeja. Eiköhän tuo passi ota yhteyden autoon tasaisin väliajoin vaikka se seisookin niin voisikohan tämä sinun kuvailema "oire" johtua siitä?

Luulen muutenkin että toi läpän toiminta muuttuu heti siinä +4 asteessa kun lämpönäyttö muuttuu oranssiksi ja näkyy se lumihiutalekuvake.


Sitähän minä sanoin jo aikasemmin, että ilman lämpötila vaikuttaa läpän toimintaan. Korva jo kertoo eron, kun käynistät kylmän auton kesällä/ talvella sport modella