Sivu 7/16

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 06 Syys 2016 11:06
Kirjoittaja BigMike
RS jopomies kirjoitti:Hinnastopäivitys tulossa 3000€ nousulla....
Eipä ole vielä hinnasto päivittynyt..?
EDIT: No nyt: +2200€

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 12 Syys 2016 18:17
Kirjoittaja Jap3
Nettiautossakin yksi myynnissä

http://www.nettiauto.com/ford/focus/8299315

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 12 Syys 2016 19:32
Kirjoittaja EeroH
Hintaa enemmän kuin uudella :D

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 12 Syys 2016 19:51
Kirjoittaja focst
EeroH kirjoitti:Hintaa enemmän kuin uudella :D
Mutta tätä ei tarvi odottaa.. :thumbup:

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 12 Syys 2016 21:08
Kirjoittaja EeroH
15km ajettu veroineen aika samoissa kuin tuo 3000km ajettu.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=2

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 15 Syys 2016 21:41
Kirjoittaja Zuhnu99
Yli 11 vuoden yhteistaival Seat Leon 20VT FR:llä kääntymässä loppua kohti. Uusi RS laitettu tilaukseen. Saa toi Seatti ainakin toistaiseksi pysyä Fordin rinnalla. Ei kasva eroahdistus liikaa.

Driver Assistance Pack RS
Easy Driver Pack
Audio 15: Sony
Ikkunat: Tummennetut takaikkunat B-pilarista taaksepäin
Jarrut: Etu- ja taka -jarrusatulat "Brembo", yksilöllisesti maalatut
Ohjauspyörä: Lämmitettävä, kolmepuolainen, nahkapäällysteinen
Tuulilasi: Lämmitettävä
Vanteet: 19" RS, 5x2 -puolaiset, mustat, koneistetut
Erikoismetalliväri: Nitrous Blue

Talvipyörät harkinnassa. Onko Jossain kuva siitä mitä vanteita jälleenmyyjät tarjoaa 18'' koossa? Myyjällä ei ollut kuvaa.

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 17 Syys 2016 16:02
Kirjoittaja nemola
Zuhnu99 kirjoitti:Talvipyörät harkinnassa. Onko Jossain kuva siitä mitä vanteita jälleenmyyjät tarjoaa 18'' koossa? Myyjällä ei ollut kuvaa.
Kevytmetallivanteet 18" 20-puolainen malli, kiiltävä hopea
Vain RS
2 019 070
319,99 €
7.5 x 18", ET 50, renkaille 225/40 R18.

http://www.fordvarusteet.fi/Image/GetImage/9330

http://www.fordvarusteet.fi/focus/2014

Oma RS:n odottelu päättyi vihdoinkin. Näillä varusteilla:

Istuimet: Recaro RS -urheiluistuimet, kokonahkaverhoilu. CTM
Vanteet: 19" RS, 5x2 -puolaiset, mustat, koneistetut F0X
Peruutuskamera FFE

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 24 Syys 2016 17:17
Kirjoittaja duckworth
duckworth kirjoitti: Jotenkin kun puhutaan ajajan autosta, niin samaan lauseeseen ei kuulu mun mielestä tälläinen älykäs-neliveto joka maksimoi pidon ja paikkailee kuskin virheitä :roll: Toki onhan tuossa vielä normaalit manuaalivaihteet joten ihan kaikkea ei ole sentään helpotettu :)
Lainaan vanhaa postausta todetakseni, valitettavasti, olevani oikeassa :(

http://www.nettiauto.com/artikkeli/ford ... video_show

Tuon koeajon pointti tuntuu olevan kuinka helppo auto on ajaa, ja mun mielesta just se on tällaisissa autoissa ongelma. Tietysti parempia johtopäätöksiä voitaisiin vetää kun esim. Chris Harris ottaisi tyypit RS Focuksesta tai vaikkapa kotimaasta Risto Virtanen, koska Tuomas Rajala ei ole kyllä kovin kummoinen kuski... :roll:

Jos autoltaan hakee pelkkää vauhtia nopealla oppimiskäyrällä, niin varmaan ihan hyvä konspeti, mutta mä joudun sanomaan että, en tykkää.

Ilman sarvia ja ilman hampaita :)

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 24 Syys 2016 22:07
Kirjoittaja zehow2025
Tuo ajamisen helppous koetaan monella tavalla. Omasta mielestä tämä on melko vaikea ajaa, kun vertailee vaikka kakkosautooni n. 300hv audi tt:hen sekä uudempaan 3.2L audi tt mk2. Nuo testaajat saavat tuosta autosta vain pienen maistiaisen ja tässä valossa ja näkökulmasta autosta tulee helposti sellanen "helppo ja mukava mielikuva", josta sitten syntyy mielipide.

Monet pelkäävät noita aktiivisia älykkäitä nelivetosysteemejä ja itkevät vanhojen traditionaalien kiinteiden traktori nelivedon perään. Mutta heistä ei ole kukaan luultavasti testannut tämmöstä ärrässän tyyppistä älykästä ratkaisua, kunnon ajossa. Veikkaan ettei "duckworth " ole testannut kyseistä autoa tarpeeksi pitkään ja kunnolla.

Että näin...

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 25 Syys 2016 10:36
Kirjoittaja duckworth
zehow2025 kirjoitti:T
Monet pelkäävät noita aktiivisia älykkäitä nelivetosysteemejä ja itkevät vanhojen traditionaalien kiinteiden traktori nelivedon perään. Mutta heistä ei ole kukaan luultavasti testannut tämmöstä ärrässän tyyppistä älykästä ratkaisua, kunnon ajossa. Veikkaan ettei "duckworth " ole testannut kyseistä autoa tarpeeksi pitkään ja kunnolla.

Että näin...
No mitä iloa on sitten esim. tuosta Drift-asetuksesta, jos siinäkin kuskia avittaa älykäs neliveto, eli käytönnössä luistonesto on pois päältä, mutta edelleen kone ajaa sun puolesta. Ja miten RS Focus sitten erottuu edukseen, kun sen TorqueVectoringControl (menikö oikein ?) on periaatteessa vaan eräänlainen klooni BMW:n xDrivesta ja kaikenlaisista Torsen- tyylisistä nelivedeoista?

Ja kyllä mä itken traditionaalien ratkaisujen perään, mun mielestä kaikki launch controllit ja flat shiftit, pitäisi korvata ihan itse annetulla välikaasulla ja luistoneston pitäisi olla kuskin käsissä ja ehkä kaasujalassakin :D Tietenkin näissä asioissa on takuulla kahta kuppikuntaa, toisille riittää vauhti ja toiset haluavat mennä vaikeimman kautta, vaikka se ei niin nopeaa aina olisikaan :)

E:Typoja korjattu :lol:

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 25 Syys 2016 10:52
Kirjoittaja EeroH
Xdrive ei ole torsen.

RS:ssä ei ole takana vetopyörästöä vaan kulmavaihde, molemmille vetareille monilevykytkimet joilla ohjataan niiden vetoa.

http://drivingspirit.com/ford-focus-rs- ... explained/

Miten voima jaetaan taakse? Kiinteä veto? Monilevykytkin? Torsen?, Visco?

EDIT: "The clutch packs are responsible for managing torque split from the front-to-rear, and side-to-side between the rear axle to influence handling and solidity around corners." Eli edestä menee vakio veto taakse? Takapäässä säädellään paljonko vetoa ohjataan pyörille, tietyissä tilanteissa molemmat kytkiemt auki eli kardaani pyörii mutta takapyörät ei?

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 25 Syys 2016 11:00
Kirjoittaja duckworth
EeroH kirjoitti:Xdrive ei ole torsen.
En niin sanonutkaan missään kohtaa.

Pyrkimys kuintenkin samanlainen, eli viedään vetoa pitävälle akselille ja pitävälle pyörälle. Kuskin urakka helpottuu.

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 25 Syys 2016 11:05
Kirjoittaja duckworth
Eikä mun tarkoitus ole haukkua uutta RS:ssää autona. Itse vaan arvostan autossa muita asioita enemmän kuin älykästä teknologiaa :)

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 25 Syys 2016 11:16
Kirjoittaja zehow2025
"Pyrkimys kuintenkin samanlainen, eli viedään vetoa pitävälle akselille ja pitävälle pyörälle. Kuskin urakka helpottuu." Eli auto kulkee kovempaa koska pitoa mutkassa ja sen jälkeen on vaan tarjolla paljon enemmin kuin kuskia helpottamattomissa systeemeissä!

"Eikä mun tarkoitus ole haukkua uutta RS:ssää autona. Itse vaan arvostan autossa muita asioita enemmän kuin älykästä teknologiaa" Samaantapaan vois autosta heittää pois ohjaustehostimen, ABS jarrut sekä jarrutehostimen ja paljon muutakin ylimääräistä joka helpottaa kuskia. :-)

Ite ajanut paljon noilla antiikkisilla torseneilla ja tullut siihen tulokseen että ne sopivat paremmin työkoneisiin. Omasta mielestäni älykästä nelivetoa pitäisi verrata ennemminkin vaikka ABS jarruihin. Tuo driftaus ominaisuus on vain hauska lisäominaisuus jolla tätä kyseistä älykäsä nelivetoa voi äärimmillään käyttää. Hommahan perustuu siihen että tuon driftauksen aikana ajonvakautus ja luiston esto on pois pelistä ja molemmat tasauspyörästön kytkimet ovat kiinni ja pysyvät kiinni "kempinlukko".

Mietihän duckworth että millainen auto olisi, jos se olisi diffilukkojen suhteen säädetty kiinteästi vain tiettyyn tehtävään?

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 25 Syys 2016 11:17
Kirjoittaja EeroH
duckworth kirjoitti:
Pyrkimys kuintenkin samanlainen, eli viedään vetoa pitävälle akselille ja pitävälle pyörälle. Kuskin urakka helpottuu.
Kannattaa huomoioida, että mainoksissa puhuttu torque/vääntö ei ole vetoa/pyörimisnopeutta vaan kitkan tuomaa vääntöä.

Xdrive on jatkuva neliveto, jossa pyörä jolla on eniten pitoa välittää eniten vääntöä. Jos kaikki vääntö katoaa takapyörien kautta esim.jäällä sutiessa, lukittuu keskitasauspyörästön monilevy kytkimet ja ottaa mukaan etupyörät. Kummat välittää enemmän vääntöä? Etupyörät jotka ovat esim. lumella.

Xdrive ei pysty jakamaan vetoa edestä taakse kuten mainosvideoissa esitetään, vaan se "jakaa" pidon mukanaan tuomaa vääntöä. Samoin kiinteä traktori neliveto, takapyörät ojassa ja etupyörät tiellä, etupää välittää enemmän vääntöä.

Eli helpompi ajatella että neliveto systeemit vain lukittaa keskitasauspyörästöä tarpeen vaatiessa, eikä jaa mitään minnekkään.

Mitä sinä siis haluaisit RS olevan? Kiinteällä kytkettävällä nelivedolla oleva maasturi? Ei nyt heti tule mieleen edes takavuosilta kiinteällä nelivedolla olevaa ralliautoa?

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 25 Syys 2016 11:28
Kirjoittaja duckworth
zehow2025 kirjoitti:Samaantapaan vois autosta heittää pois ohjaustehostimen, ABS jarrut sekä jarrutehostimen ja paljon muutakin ylimääräistä joka helpottaa kuskia. :-)
Juuri näin.
zehow2025 kirjoitti: Mietihän duckworth että millainen auto olisi, jos se olisi diffilukkojen suhteen säädetty kiinteästi vain tiettyyn tehtävään?
Kuski mukautuu auton mukaan, eikä auto kuskin mukaan :)


Mutta.. kuten olen jo tässä aiemmin antunut ymmärtää, en edelleenkään hauku autoa, makunsa kullakin ja kukin hakee autoltaan eri asioita. Nautinnollisia kilometrejä uusille RS:n omistajille!

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 25 Syys 2016 15:11
Kirjoittaja nemola
duckworth kirjoitti: En niin sanonutkaan missään kohtaa.

Pyrkimys kuintenkin samanlainen, eli viedään vetoa pitävälle akselille ja pitävälle pyörälle. Kuskin urakka helpottuu.
Osittain noin ja xDrivestä en tiedä tarkemmin, mutta RS:n takapyörille vaihtelevasti välitettävä voiman määrä ei vaadi Torsenin tapaan toisen pyörän heikentynyttä pitoa, vaan ulkokaarteen pyörälle voidaan välittää enemmän voimaa, vaikka sisäkaarteen pyörä ei lipsuisikaan. Muistuttaa siis siltä osin enemmänkin Mitsu Evon AYC:tä (kokemusta itsellä), Honda Legendin SH-AWD:tä ja Audin Sport Differentialia. Niillä pyritään ainakin vähentämään aliohjautumista ja onhan nuo siihen huomattavasti fiksumpi ratkaisu kuin automaattisesti jarruilla sisäkaarteen pyörän jarruttaminen. Mutta joo, minunkaan mielestä esim. luistonesto ei ole tarpeen nelivedon kanssa.

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 25 Syys 2016 16:23
Kirjoittaja EeroH
RS on aina etuveto ja takavetareita kytketään tai irroitetaan tarpeen vaatiessa. Kardaani pyörii kovempaa kuin etuvetarit jolloin saadaan takavetarien kytkimet kiinni asennossa takapää työntämään kovempaa kuin mitä etupää vetää.

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 30 Syys 2016 17:09
Kirjoittaja FoRSe
Nyt kun tuo taistelu RS:n huonoudesta verrattuna 80-luvun sierroihin saatiin päätökseen, niin onko kellään auton oikeasti tilanneista mitään uutta raportoitavaa? ;)

Oma tilaus piti lokakuussa mennä tuotantoon, mutta nyt syyskuussa yllättäen tilausjärjestelmästä häipyi kokonaan tuotantokuukausitieto ja näyttää tyhjää tällä hetkellä, ilmeisesti tehtaan kesätauon jäljiltä jotain skedulointiongelmia. Lisäksi siellä on ilmeisesti parin viime viikon aikana ollut tuotanto seis joitakin päiviä helleaallon vuoksi... Toivottavasti ensi viikolla ilmestyisi jokin tuotantoarvio.

Sync3 sentään on varmistunut ja näkyy tilauksella. :geek:

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 30 Syys 2016 17:25
Kirjoittaja BigMike
Syyskuun puolivälistä päivitys: Auton pitäisi valmistua tänä vuonna.
Sync3 kyselin, en saanut vahvistusta, mutta eiköhän se tuossa ed. viestissä ollut ;)

Tilattu toukokuussa.

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 06 Loka 2016 11:11
Kirjoittaja jeezus
Toukokuun alussa tilattu, Sync3 varmistui, pitäisi mennä linjaan marraskuussa, mutta ei vahvistettu.

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 06 Loka 2016 16:57
Kirjoittaja FoRSe
Marraskuuta näyttää nyt taas omakin arvio, toivottavasti pitää paikkansa tällä kertaa.

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 06 Loka 2016 23:26
Kirjoittaja zehow2025
Meinaako kukaan madaltaa autoaan?

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 07 Loka 2016 09:17
Kirjoittaja make
Moro mun tilattu huhtikuussa tällähetkellä toimitus luvattu tammi helmikuun vaihteeseen
pitkää on aika odotella

Re: Focus RS mk3

Lähetetty: 14 Loka 2016 14:18
Kirjoittaja FoRSe
zehow2025 kirjoitti:Meinaako kukaan madaltaa autoaan?
Ai näinkö: https://www.youtube.com/watch?v=STVTmyMEhKE ? :D

Sen etulipan alimmat osat taitaa vakionakin olla jo aika matalalla, mitenhän menee hidasteiden yli jos vielä madaltaa?