Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
apophis
Viestit: 41
Liittynyt: 01 Touko 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja apophis »

Hhmmm... lupaavalta kuulostaa :) Mitenkäs 95E10 tai 98E5 ajettaessa, onko yhtä nuhainen kiihtyvyys? Herääkö se missään vaiheessa kun kierrokset nousee? Meillä on toinen auto Mazda3 1.6 litraisella koneella ja siinä on selvä 'tehopiikki' jossain 3000rpm kohdilla.

Focuksessa mikä minulla oli aikoinaan oli pyöreät 100hv ja kyllä siihenkin tottui... Ainakin paperilla tässä uudessa on 120hv flexi ja 125 normaaliversiossa ja vääntöäkin enemmän.
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Muutama kommentti edellisiin:
1,0 EcoBoost on varmaan hyvä toteutus. Aika ja ajomäärät näyttävät kestävyyden; huom. vaikka verrattuna Volkswagenin downzitsattuihin pikkukoneisiin ( 1,2 ja 1,4 ), jotka ovat todellisia pommeja - satoja moottorivaurioita katkenneiden jakoketjujen takia.

Talvi tuo totuuden 1,0-Focuksesta: minkälainen on liikkeellelähtökyky keveällä etuakselikuormalla ja kuinka turbokoneesta riittää lämpöä lämmityslaitteelle.

FlexiFuel-moottori ei voi kuluttaa yhtä vähän kuin pelkästään bensiinikäyttöinen ja Flexin käyntitasaisuus ja veto eivät ole yhtä hienostuneita kuin bensiiniversioilla. FlexiFuelissa pitäisi olla ahdin, joka säätyisi ( muuttaisi puristuspaineita ) kulloisenkin seospitoisuuden mukaan ja kun ei ole näin, niin tehokkuus ja taloudellisuus vaihtelevat voimakkaasti. Monella etanolimoottorilla kulutus on jopa tuplasti se mitä bensiinimoottorilla.

Kerron oman 1,6 TDCi-Focuksen käyttökokemuksista ( voittopuolisesti myönteisiä kokemuksia ) myöhemmin. :D
Torque Vectoring Control
RE85
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:34
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja RE85 »

JHTV kirjoitti:Meikäläisellä Focus farmari 1.6 litran FlexiFuel-koneella ja mittarissa 3600km ja viimeinen tuhat kilometriä ajettu pelkällä etanolilla. Kone meinasi välillä sammahtaa pienillä kierroksilla ja nyki silloin tällöin vauhdissakin, joten huollossa päivittivät softan jonka sanottiin korjaavan ongelmat. Nykiminen hävisi, mutta kone on edelleen todella aneeminen pienillä kierroksilla eikä meinaa esim. kolmosella ottaa kierroksia sitten millään. Myös tuota vaihtelua on, eli välillä kiihtyy hyvin mutta seuraavassa kiihdytyksessä saattaa taas olla tehot hukassa.
Kuulostaapa harmilliselta. :( Itselle on vastaava sedan tulossa kesäkuussa ja mitään vastaavaa en toivoisi kokevani. Pelkällä RE85:lla on tarkoitus huristella. No, aika näyttää.. :?
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
apophis
Viestit: 41
Liittynyt: 01 Touko 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja apophis »

Mulla oli tarkoitus ajella vain kesä RE85 : llä, jos sen hinta edelleen täällä pysyy halpana ja se pysyy edelleen bensaa halvempana kulutus huomioiden. Jossakin (ooppelifoorumi?) oli juttua että kaupunkipyörityksessä etanolista olisi jopa hyötyä, kun vääntöä pitäisi tulla alakierroksille lisää, tiedä sitten?

Syksyllä on kelien kylmetessä heti tarkoitus laittaa E10 tai peräti 98E5 tankkiin, pitää nyt katsoa kummalla ajaa. Nykyiseen (1.8T Audi) olen pääasiassa tankannut vain 98:a.

Tuosta 1.6 kiisselistä sen verran, että koeajo c-maxissa oli se moottori ja mielestäni kulutuslukemat ainakin ajotitetokoneesta vaikutti melko korkeilta?! Hetkellistä kulutustakaan ei meinannut saada alle kuuden edes alamäessä pintakaasulla? Eikö sen pitänyt olla taloudellinen kone, vai onko se c-max vaan niin möhkö?

Sori offtopic, mutta onhan se c-max ainakin vähän sukua fokkerille :wink:
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

apophis kirjoitti:Hhmmm... lupaavalta kuulostaa :) Mitenkäs 95E10 tai 98E5 ajettaessa, onko yhtä nuhainen kiihtyvyys? Herääkö se missään vaiheessa kun kierrokset nousee? Meillä on toinen auto Mazda3 1.6 litraisella koneella ja siinä on selvä 'tehopiikki' jossain 3000rpm kohdilla.

Focuksessa mikä minulla oli aikoinaan oli pyöreät 100hv ja kyllä siihenkin tottui... Ainakin paperilla tässä uudessa on 120hv flexi ja 125 normaaliversiossa ja vääntöäkin enemmän.
98E:tä tankkasin kylmemmillä ja hiukan oli pirteämpi. Kierrosten noustessa löytyy paremmin potkua, mutta ongelma on siinä, että kolmosella nostaa kierroksia huonosti tuolta 2200-2500 rpm hujakoilta, joten aika usein saa pudottaa kakkoselle asti jotta saa kierrokset ylös. Ja tuo ärsyttävä sammahtaminen tai tehonpuute lähdöissä ei ainakaan parantunut tuosta softan päivityksestä.

Voi olla, että en vaan käytä kierroksia tarpeeksi lähdöissä, mutta kyllä mun mielestä pitäisi vetoa löytyä ilman, että tarvitsee lähdöissä nostaa kierrokset kolmeen tonniin. Niin ja se tuli vielä mieleen, että talvella ohjaustehostin oli välillä tajuttoman jäykkä aamulla töihin lähtiessä. Ja se ei tuossa vartin työmatkalla kokonaan notkistunut. Sitä ei ehditty huollossa ihmetellä, mutta sanoivat, että jäykkyys on normaalia mutta pitäisi notkistua muutaman minuutin sisään liikkeellelähdöstä. Ja nuo tehtaan antamat kulutuslukemat heittää kyllä parilla-kolmella litralla. Kaupungissa ei alle kahdentoista litran pääse millään.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
havillinen
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Elo 2011 18:19

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja havillinen »

Terve! Kertokaapa fordistit hyviä vinkkejä uuden auton vahaamiseen. Itselläni ei ole painepesuria vaan ämpärien ja sienen kanssa on tullut pestyä. Mikä olisi helppo ja hyvä vaha 10kk ikäiseen autoon ja väri musta metalliväri. Ei ole luovutuksen jälkeen vahattu. Autoglymit varmaan suosituimpia mutta onko kukaan käyttänyt car-s vahaa jota saa prismoista jne. Olen eri sivustoilta lukenut ohjeita ja kokemuksia mutta olis kiva tietää teidänkin kokemuksista.
Focus 1.6 Titanium Wagon 105hp "niskantaittaja" panther black
apophis
Viestit: 41
Liittynyt: 01 Touko 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja apophis »

Kannattaa suosiolla unohtaa markettivahat. Autoglym pun + kulta on välttävä vaihtoehto, muta katseleppa esim. Collinite 476S, 915 tai 875 vahoja, ne on oikeasti hyviä ja kestävät pitkään.

Omat autot olen tehnyt Autoglym punainen + Collinite 476S yhdistelmällä. Tietenkin ensin esipesu, varsinainen pesu, mahdollisesti savestus (uutta autoa ei ehkä tarvitse...), vielä pesu ja sitten ag kerran ja Collinite 2 kertaa.

Musta on värinä aika haastava, joten esim. Meguairs NXT Texh Wax 2.0 voisi olla pintaan Collinitea parempi...
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

havillinen kirjoitti:Terve! Kertokaapa fordistit hyviä vinkkejä uuden auton vahaamiseen. Itselläni ei ole painepesuria vaan ämpärien ja sienen kanssa on tullut pestyä. Mikä olisi helppo ja hyvä vaha 10kk ikäiseen autoon ja väri musta metalliväri. Ei ole luovutuksen jälkeen vahattu. Autoglymit varmaan suosituimpia mutta onko kukaan käyttänyt car-s vahaa jota saa prismoista jne. Olen eri sivustoilta lukenut ohjeita ja kokemuksia mutta olis kiva tietää teidänkin kokemuksista.
Auton pesu puhtaaksi ja pesun aikana paljaalla kädellä pintatarkastus, nyppyjä ei saa tuntua maalipinnassa.
Parhaan pesun saa syntymään esim. näin: esiohennettu Pesu-Jumbo suihkutetaan suoraan likaiselle pinnalle. Pesu (valitettavasti ) painepesurilla alhaalta ylöspäin! Käsinpesu puhtaalla sienellä tai mikrokuitukintaalla. Kuivaus ( mikrokuituliina parempi kuin säämiskä ).

Savihierontaa ( Claybar/Knete ) en suosittele uudelle autolle - siitä jää aivan uuteen naarmuja! -> kiilloitus edessä.

Puhtaaseen kuivaan pintaan hyvä sealant-suojaus. Sealantin jälkeen vaha päälle. Suosittelen Colliniten vahoja kestävinä ja helppotyöstöisinä. Sealantin ja Colliniten kiilloitus ehdottomasti mikrokuituliinalla.

Minulla on uudessa Fouksessa sealanttina Chemical Guysin Jetseal 109 ja Colliniten hieron pintaan kanssa ihan näinä päivinä.
Pesut teen Turtlen Kiiltopesuaineella. Focus loistaa - vaikka onkin valkoinen. 8)
Torque Vectoring Control
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Krisse »

JohnFinn kirjoitti:Talvi tuo totuuden 1,0-Focuksesta: minkälainen on liikkeellelähtökyky keveällä etuakselikuormalla ja kuinka turbokoneesta riittää lämpöä lämmityslaitteelle.
Tota painoasiaa on kyllä speksailtu kerran jos toisen tälläkin foorumilla, mutta liekö tuossa mitään erityistä speksattavaa.

Kautta aikain on tehty autoja eri painoisilla moottoreilla, esimerkkitapauksena mietittäköön vaikka Mondeota. Liekö V6 _moottorin painon ja sen vaikutusten puolesta_ olennaisti parempi monessakin asiassa kuin kevyemmällä 1.6:lla varustettu? Ja jos onkin, niin näyttää noi yks.kutosetkin tietä pitkin menevän - myös huonoilla keleillä.

Ja toisekseen, paljonhan tuo ultra-light Ecoboosti nyt sitten painaa? Seeveehoiden ja Zetecien kanssa olen pelannut, ei hotsita dokumenttejä nyt ruveta etsimään mutta painothan noissa taisivat olla mallista riippuen 125-135 välillä. Ei ainakaan merkittävästi enempää - saati vähempää. Nykynelarit painivat varmasti samoissa luokissa, vakioturbotkaan eivät merkittävästi painoa lisää. Sitten Ecoboost. Okei, se on yhtä mukia lyhyempi mutta eikös se ole valurautaa koko pannu? Varmasti painaa kolmenumeroisia lukemia sekin (ja jos ei niin ei se ainakaan paljoa alle voi päästä) jolloin moottorien painoeroissa puhutaan muutamasta 10 kilosta. Ton eron saa varmasti jousituksia funtsimalla kuoletettua niin että pikkukoneen ja perusnelarin välille ei mainittavaa ajokäytöseroa tuu?

Vaikka mitä mä mistään tiedän..
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
yritäedes
Viestit: 2175
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

97 kg olen jostain lukenut 1.0 Ecoboostin painoksi.
Jep, paha on arvailla vaikutusta ajotuntumaan liukkaalla, toisaalta kevyempi keula vähentää aliohjautuvuutta ( mikä tosin ei ole Focuksen ongelma ollutkaan...)
Mitä taas lämmöntuottoon tulee, voi valurautapata siirtää vähäisenkin lämmön nesteeseen
tehokkaasti...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Savuselkä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Touko 2012 22:00
Paikkakunta: Hollola

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Savuselkä »

Ensimmäinen pitempi reissu 1.0 Ecoboostilla takana, Lahti - Kirkkonummi - Lahti yht. 300km. Tästä n. 180 km motaria, kehä3 ruuhkassa matelemista ja pari kaupunkikohdetta matkalla. Neljän hengen kuormalla ajotietokoneen keskikulutus oli 5.9 l/100km. Eihän se ihan luvattu ole, mutta kohtuullinen kuitenkin.

Fiilis moottorista entistä parempi, mitään puutetta en ole siitä löytänyt näillä ajoilla. Moottorin ominaisuudet huomattavasti paremmat kuin VAG konsernin 1.2TSI / 122hv 1.4TSI moottoreissa. Focus kulkee jotenkin kevyen oloisesti 1.0 125hv moottorilla. Tähän fiilikseen vaikuttaa hyvin heikko moottorijarrutus, hyvin alhaalta alkava vääntöalue ja herkästi kierroksia keräävä kone.
Avatar
hartza75
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2012 10:03
Paikkakunta: vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja hartza75 »

Morris kirjoitti:Tervettä ja kevättä!

1.6 (bensa) Wagon Focus on nyt kerännyt mittariin 4.000 km, varsin huoletonta ajoa on ollut, yleensä..

Tästä on ollut foorumilla keskustelua aiemminkin, mutta olen huomannut ajoittaista tehottomuutta (pappatunturi-efekti) etenkin alemmilla vaihteilla. Ja tämä vaihtelee päivittäin, joskus lähtee kuin hauki rannasta ja joskus on todella tuskaista 1-3 vaihteilla kiihdyttäminen. Auto on yöt lämpimässä tallissa.

Toinen vika on keskikulutusmittarin levoton toiminta, kulutuslukemat ovat ajoittain aivan järjettömät. Etenkin pitkissä moottorijarrutuksissa kulutusmittari näyttää nollaa vasta aivan moottorijarrutuksen loppuvaiheessa. Ja näissä tilanteissa moottori oikeasti jarruttaa eikä vedä pienillä kierroksilla, jolloin polttoainetta pitääkin kulua. Softan päivitys lienee tarpeen? Korjaako päivitys myös tuon tehottomuuden, kokemuksia?
Mites Morris, onko sinulla vielä ollut tuota tehottomuutta?...meikän foccea vastaavanlaiset oireet vaivaavat edelleen ja huollossa eivät "löydä" mitään vikaa, laittavat tietsikkaan kiinni ja kaikki näyttää ilmeisesti "OK", eivät siellä varmaan aukaise edes konepeltiä...softat vain päivitetty useamman kerran ja edelleen satunnaisesti moottori tuntuu laiskalta, melkein kuin fiestalla ajelisi ja sitten taas seuraavalla kerralla ajaessa tehot ovat palanneet.
Olisko kellään ehdotusta mikä tätä meikän focceria voisi vaivata?
Trend Wagon Foccer 1.6 TI-VCT 125hp / MK3
Morris
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Joulu 2011 11:56

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Morris »

Mites Morris, onko sinulla vielä ollut tuota tehottomuutta?...meikän foccea vastaavanlaiset oireet vaivaavat edelleen ja huollossa eivät "löydä" mitään vikaa, laittavat tietsikkaan kiinni ja kaikki näyttää ilmeisesti "OK", eivät siellä varmaan aukaise edes konepeltiä...softat vain päivitetty useamman kerran ja edelleen satunnaisesti moottori tuntuu laiskalta, melkein kuin fiestalla ajelisi ja sitten taas seuraavalla kerralla ajaessa tehot ovat palanneet.
Olisko kellään ehdotusta mikä tätä meikän focceria voisi vaivata?
Ei ole uutta kerrottavaa, auto on menossa ensi viikolla katsottavaksi. Paikallisen merkkihuollon mukaan tuota ongelmaa on ollut, mutta heidän mukaan "pääkonttorista" ei ole tullut muuta uutta tietoa kuin, että softan päivitys auttaa softaongelmiin. Niinpä.. Nyt kun joku vielä keksisi, että mistä tuo tehottomuus johtuu, onko se ohjelmallinen vai mekaaninen vika.. Toivottavasti se ei ole ominaisuus..
Avatar
hartza75
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2012 10:03
Paikkakunta: vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja hartza75 »

Tuossa netistä kuuklasin niin vaihtoehtoja näyttäisi olevan:
-ECU
-Lambda-sensori
-MAF
-kaasupolkimen anturi
-Puola
-Nokka-akselin anturit
-alipaineletku tmv. vuoto

...ihan vain muutaman mainitakseni, osa näistä ei anna edes mitään vikakoodia joten aika hankalaa on huollattaa ja kun eivät siellä rupea noita vaihtamaan, pitäisi hajota "kunnolla" jotta se vika koodeineen löytyisi...tälllainen satunnainen piilovika on aika kettumainen tapaus.
Noh, tsemppiä jospa se vika löytyisi...kummaltakin.
Trend Wagon Foccer 1.6 TI-VCT 125hp / MK3
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

Tämä 1.6 litraisen tehottomuus näyttäisi olevan aika yleinen vika. Meikäläisellekin sanoivat, että softan päivitys auttaa mutta eipä ole auttanut. Pitää varmaan taas soittaa ja varata huolto niin voivat todeta koneella, että mitään vikaa ei autossa ole. :?
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
habbe
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Tammi 2012 20:15

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja habbe »

Frnz kirjoitti:Jos jotain negatiivista pitäis sanoa niin ilmeisesti ovipahvit pitää vähän turhan paljon resonointia lämpötilan vaihteluissa. Eli radio kannattaa pitää päällä tai muuten tulee vähän turhan paljon 80 luvun autojen tunnelma räminöineen ja pärinöineen...
Itse törmäsin tähän samaan räminään ja resonointiin kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Erilaisia resonointiääniä tulee nyt sekä vasemmalta, edestä että oikealta. Oikealla kuulostaa ihan siltä, kuin tulisi hanskalokerosta / ovesta. Hanskalokero on tyhjennetty testiä varten, joten pakko tulla ilmeisesti oven sisältä.

Edestä tulevan äänen olen paikallistanut ratin paikkeille. Kun laittoi käden siihen ratin takana olevalle "suojalle", joka on sitä isompi mitä ulompana ratti on, niin resonointi loppui.

Vasemmalta tuleva ääni tuntuu tulevan niinikään ovesta.

En tiedä, vaikuttiko äänien kuulumiseen se, että auto on nyt hiljaisempi kuin nastarenkailla vai joku muu. Melkoisen ärsyttävää tämän hintaluokan autossa :evil:

Naapuri käytti Volvoaan useita kertoja huollossa ennenkuin saivat resonoinnit loppumaan. Pitänee aloittaa sama rumba jossain välissä tän Focuksen kanssa...
--

ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Edestä tulevan äänen olen paikallistanut ratin paikkeille. Kun laittoi käden siihen ratin takana olevalle "suojalle", joka on sitä isompi mitä ulompana ratti on, niin resonointi loppui.
Itse paikallistin myös resonoinnin 2012 mallisessa Focuksessa tuohon ratin taakse. Eli jos vähänkään pitää ohjauspylväästä kiinni (riippumatta pitääkö yltä vai alta) niin resonointi loppuu. Lisäksi tuntuu että jostain ovesta korvan korkeudella kuuluu välillä myös pientä resonointia mutta en osaa paikallistaa mistä. Resonointi koveni selvästi kun vaihtoi kesärenkaat alle ja kuuluu erityisesti yli 80 vauhdissa.

Laita viestiä jos tiedät millä tuon saisi hiljenemään.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Morris
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Joulu 2011 11:56

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Morris »

hartza75 kirjoitti:
Auto on menossa huoltoon katsottavaksi ensi viikolla, ennen huoltoa huoltoneuvoja ohjeisti kokeilemaan auton käynnistämistä aamuisin ulkona ja lämpimästä tallista. Minulla ainakin tätä tehottomuutta esiintyy huolimatta siitä onko auto ollut yön ulkona vai tallissa, sitä esiintyy aamulla ja iltapäivällä. Ilmeisesti halusivat rajata vikaa ilmanoton sensoreihin tai vastaavaa..?

Vika ei häviä vaikka moottori lämpenee ajossa, eli ikäänkuin moottorin käynnistyksessä moottorinohjausohjelmistossa menee bitit ristiin ja moottorinohjaus on sitten pielessä koko ajon ajan. Ilmeisesti Suomen Ford on kokoamassa tietoja näistä ongelmista ja reklamoi sitten "valmistusosastolle", joka fiksaa uuden ohjelmiston. Polttoainekulutusmittarin sekoilu on kuitenkin ohjelmallinen vika ja se korjaantuu päivityksellä.

Jos ohjelmistosta löytyy joku bugi, niin takaisinkutsuja ei varmaan käytetä vaan ohjelmistot uusitaan normihuoltojen yhteydessä. Tämä oli omaa spekulaatiota..
Avatar
hartza75
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2012 10:03
Paikkakunta: vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja hartza75 »

Maaliskuussa päivittivät tähän PCM-ohjemiston version: bv61-12a650 bh
...tämä siis Ti-VCT foccerissa, en tiedä tuota Morriksen foccerin versiota, jos sama kone kuin meikällä niin tsekkaa huoltoraportista onko eri softaversio.
Trend Wagon Foccer 1.6 TI-VCT 125hp / MK3
Morris
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Joulu 2011 11:56

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Morris »

hartza75 kirjoitti:Maaliskuussa päivittivät tähän PCM-ohjemiston version: bv61-12a650 bh
...tämä siis Ti-VCT foccerissa, en tiedä tuota Morriksen foccerin versiota, jos sama kone kuin meikällä niin tsekkaa huoltoraportista onko eri softaversio.
Moottori on sama, auto on luovutettu meille helmikuun 2012 aikana, että siinä on todennäköisesti tuo sama ohjelmistoversio (riippuen siitä missä tuo ohjelmisto on asennettu, jos tehtaalla niin voi olla vanhempi). Katsotaan sitten ensi viikolla, että mikä Tetris sinne on asennettu. :)
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

Taas käynyt auto huollossa ja eihän sieltä mitään testerillä löytynyt. Vikaa kuitenkin on, koska esim. eilen töistä lähtiessä ensin tyhjäkäynti vaelteli oikein kunnolla ja liikkeelle lähtiessä oli käyntihäiriöitä ja meininki oli kuin olisi "kengurubensaa" tankissa. Jotain lisäainetta laittoivat tankkiin. Siitä miten sen pitäisi auttaa ei mainittu.

Onkos muuten kukaan muu huomannut kytkimessä sellaista säksättävää ääntä ja polkimessa tuntuvaa tärinää tai paremminkin naputusta?
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja calculus »

JHTV kirjoitti:Onkos muuten kukaan muu huomannut kytkimessä sellaista säksättävää ääntä ja polkimessa tuntuvaa tärinää tai paremminkin naputusta?
Itse asiassa ihmettelin juuri eilen omassa Mondeossani (1.6 ecoboost, ajettu 5 tkm) kytkimestä kuuluvaa säksättävää ääntä. Ainakin se kuului silloin, jos esim. hidastetöyssyn jälkeen lähti kiihdyttämään kakkosella, ja aluksi joutui hieman luistattamaan kytkintä, kun auto kulki vasta kävelyvauhtia. Minkäänlaista värinää ei kyllä tuntunut polkimessa tai muutenkaan. Onneksi on takuuta vielä reilut 2,5 vuotta... :?

Lankomiehen volvo v50:ssä meni kytkimen painelaakeri reilussa kahdessa vuodessa, mutta maahantuoja tuli korjauskustannuksissa reilusti vastaan.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Morris
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Joulu 2011 11:56

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Morris »

Foccer palasi eilen huollosta, ohjelmisto oli mennyt päivitykseen. Korjaamopäällikkö kertoi käyntiongelmien johtuvan todennäköisesti virheellisestä polttoaineen syötöstä ja lämpötilasensorin häiriöistä. Moottori ikäänkuin tulvii ja sensori ei osaa aina sopeutua lämpötilaeroon lämpimän tallin ja viileän ulkoilman välillä.

Osittain tästä on johtunut myös korkeahkot kulutuslukemat (tosin niihin vaikuttaa monta muutakin asiaa). Fordilta on tullut uusi ohjelmistoversio, joka korjaa polttoaineensyöttöön ja lämpötilasensoreihin liittyviä ongelmia, tai ainakin osan niistä.. Jos tämä päivitys ei auta kaikkiin ongelmiin niin seuraava tulee sitten joskus.. Uuden ohjelman versiotietoa ei minulla ole, en sitä tajunnut eilen pyytää.. Mutta jos joku haluaa versionumeron niin voin käydä kyllä sen tiedon pyytämässä. Vielä en osaa sanoa, että korjasiko ohjelmisto meidän auton ongelmat, ainakaan aamulla auto ei nykinyt. Tosin autokin oli ulkomajoituksessa, koska autotalli on varattuna museoauton vahausta varten.. :)

Antoivat vielä polttoaineen lisäainetta pullollisen mukaan, joka poistaa liian polttoaineen aiheuttamat mahdolliset karstat.
Avatar
hartza75
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2012 10:03
Paikkakunta: vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja hartza75 »

Morris kirjoitti:Foccer palasi eilen huollosta, ohjelmisto oli mennyt päivitykseen. Korjaamopäällikkö kertoi käyntiongelmien johtuvan todennäköisesti virheellisestä polttoaineen syötöstä ja lämpötilasensorin häiriöistä. Moottori ikäänkuin tulvii ja sensori ei osaa aina sopeutua lämpötilaeroon lämpimän tallin ja viileän ulkoilman välillä.

Osittain tästä on johtunut myös korkeahkot kulutuslukemat (tosin niihin vaikuttaa monta muutakin asiaa). Fordilta on tullut uusi ohjelmistoversio, joka korjaa polttoaineensyöttöön ja lämpötilasensoreihin liittyviä ongelmia, tai ainakin osan niistä.. Jos tämä päivitys ei auta kaikkiin ongelmiin niin seuraava tulee sitten joskus.. Uuden ohjelman versiotietoa ei minulla ole, en sitä tajunnut eilen pyytää.. Mutta jos joku haluaa versionumeron niin voin käydä kyllä sen tiedon pyytämässä. Vielä en osaa sanoa, että korjasiko ohjelmisto meidän auton ongelmat, ainakaan aamulla auto ei nykinyt. Tosin autokin oli ulkomajoituksessa, koska autotalli on varattuna museoauton vahausta varten.. :)

Antoivat vielä polttoaineen lisäainetta pullollisen mukaan, joka poistaa liian polttoaineen aiheuttamat mahdolliset karstat.
Kuulostaa samalta toimenpiteeltä jonka tekivät huollossa meikän autolle, eli uusi pcm-softa ja lisäainetta tankkiin (ilmeisesti jokin suuttimien puhdistusaine). Meikällä luki se ohjelmistoversio huollon korjausraportissa.
Trend Wagon Foccer 1.6 TI-VCT 125hp / MK3
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

Meikäläisen Focukseen päivittivät uusimman ohjelman jo tossa huhtikuun puolella ja mun mielestä sen jälkeen noi nykimiset ja käyntihäiriöt on vaan pahentuneet. On suhteellisen kettumaista ajella kun joka kerta risteyksestä lähtiessä saa pelätä, että lähteekö auto normaalisti vai kuukahtaako keskelle risteystä. Muutenkin on aika berberistä toi huollon palvelu kun asiakas ilmoittaa, että autossa on selvästi vikaa mutta kun ei testerit mitään näytä niin vian syytä ei edes yritetä selvittää. Nytkin sanoivat, että asentaja kävi koeajolla, mutta aika lyhyt oli lenkki kun ei ollut yhtään lisäkilometriä ilmestynyt mittariin.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
Vastaa Viestiin