Sivu 7/9

Lähetetty: 16 Maalis 2006 21:57
Kirjoittaja avoesco
varmaan riittää ihan 1.6:sen oma (tdlm) kaasari,esim kent camss cvh 22 nokka,pelti sarja,putkisto ja puristuksien nosto.
kannen virtaus riittää hyvin noille tehoille.

Lähetetty: 16 Maalis 2006 22:12
Kirjoittaja Sultzi
Jos kannesta ottaa 1mm pois, luulisi olevan riittävä? Saa nähdä laitanko peltisarjaa, on kuitenkin tulossa vain sellainen rässimisauto, ekaksi autoksi ja tulee olemaan ahdasta.

Lähetetty: 17 Maalis 2006 10:12
Kirjoittaja JesseT
Sultzi kirjoitti:Jos kannesta ottaa 1mm pois, luulisi olevan riittävä?
Ei näitä kannata hatusta vetää, vaan miettiä ensin muut kriittisesti vaikuttavat parametrit, kuten käytettävä nokka-akseli, sitten arvioida haluttu puristussuhde ja lopuksi laskea tarvittava kannen madallus.

Lähetetty: 17 Maalis 2006 11:40
Kirjoittaja Sultzi
No mitkä on vakiopuristukset tuollaisessa 1.6l 90hv versiossa? Nokaksi varmaan tuo paljon mainostettu cvh 22.

Lähetetty: 17 Maalis 2006 14:39
Kirjoittaja late
kai ne on 9,5:1.

Lähetetty: 18 Maalis 2006 08:01
Kirjoittaja Volmari
mitenkä jäykät ovat CVH koneen nämä venttiilin jouset?

omani olivat aivan pirun jäykät että mä sain painaa melkein koko painollani että saatiin ne lukot irti niistä.

Lähetetty: 19 Maalis 2006 15:31
Kirjoittaja late
Kyl ne aika jäykät taitaa olla kun nostimet painoo sen verta.Kato pumaracingin sivuilta lisää,siel on juttua aiheesta.

Lähetetty: 30 Touko 2006 14:40
Kirjoittaja sami_hifi
kysynpä nyt täältä että eikö ois mahdollista saada MK4 esco katsastettua turbolle sillee että katsastuttaa semmosilla tehoilla että siihen riittää xr3i:n jarrut eli noin 126hv?.. ku tohon mun autoon ei tarviis vaihtaa ku taakse noi xr3 jarrut ni ois sama alusta...

Lähetetty: 30 Touko 2006 17:52
Kirjoittaja AnttiR
On mahdollista katsastaa. Ajattelin itsekin katsastaa oman escon xr3i:ksi jos en löydä taakse kallistuksenvakaajaa kun katsastuksen aika koittaa. Tosiaan ei tarvitse kuin jarrut päivittää ja tietysti alusta. Ottaa vain riittävän pienen teholapun katsastukseen.

Lähetetty: 31 Touko 2006 10:43
Kirjoittaja sami_hifi
Juu :) ... nuita vakaajiahan löytyy 1.6 ruisku orioneista helpoiten jos et vakio RS vakaajaa löydä.. :wink:

Lähetetty: 31 Touko 2006 20:46
Kirjoittaja JesseT
sami_hifi kirjoitti:Juu :) ... nuita vakaajiahan löytyy 1.6 ruisku orioneista helpoiten jos et vakio RS vakaajaa löydä.. :wink:
Juu, pienempi vain. Halkaisija mk4 RST:ssä 16mm ja 12mm Orionissa.

Lähetetty: 31 Touko 2006 21:39
Kirjoittaja sami_hifi
kattooko ne sen niin tarkkaan?

Lähetetty: 01 Kesä 2006 12:56
Kirjoittaja AnttiR
Kyllä sen saa katsastettua tuolla ohuemmallakin vakaajalla.

Lähetetty: 06 Kesä 2006 17:49
Kirjoittaja tapola
Virranjakajista olisin kysynyt..

eli kun minulla on tuo tuoreempi CVH (ns. laihaseoskone) ja sen virranjakaja, niin onko vanhempi Mk3 Escortin koneen virranjakaja täysin samanlainen, jopa parempi? Tartteisin enemmän ennakkoa antavan jakajan, ja luulen että vanhassa vara parempi??

-T

Lähetetty: 06 Kesä 2006 18:16
Kirjoittaja avoesco
tapola kirjoitti:Virranjakajista olisin kysynyt..

eli kun minulla on tuo tuoreempi CVH (ns. laihaseoskone) ja sen virranjakaja, niin onko vanhempi Mk3 Escortin koneen virranjakaja täysin samanlainen, jopa parempi? Tartteisin enemmän ennakkoa antavan jakajan, ja luulen että vanhassa vara parempi??

-T
Mä itse teetin jakajan yhdellä tutulla jolla on jakaja penkki.
Kannattaa kysellä se vanhan jakajan muuttaminen ei oo montaa kymppiä...

Lähetetty: 08 Kesä 2006 19:31
Kirjoittaja avoesco
avoesco kirjoitti: Sori kirjotus virhe siis pösön ja citikan 1.6 XU moottoreissa (205,405 jne...) on hyvät jouset escorttiin pituus ja halkasia täsmää ja sopivan jäykät.

Edit:Muistaakseni seeti paine 48kg kun vakio jousella alle 30kg
Auki paineessa oli myös reilu ero
Testattu 11.2 nostolla
No nyt laitoin noi pösön jouset kiinni oli just sopivat mun motille ei enää puskenut takaisin kaasareihin.
kivalta tuntu ajossakin ku sai kaikki tehot irti :wink:
Nyt purin koneen uudestaan atomeihin ja kiillotan,hiotutan kaulat,uudet laakerit ja tasapainotutan kampiakseli/vauhtipyörä,asetelma paketin.
Onko kellään vinkkejä akselin kiillotukseen???

Lähetetty: 15 Heinä 2006 20:55
Kirjoittaja AnttiR
Onko ne siis pösön vakio jouset vai viriviri jouset?

Lähetetty: 19 Joulu 2006 19:36
Kirjoittaja Jeba
Kysäsen tähän samaan vanhaan topiciin, että käykö 1.6l ruisku koneen osat kannesta ylös päin 1.3l HCS koneeseen? Eli käykö ruisku koneen kansi kaasari 1.3l kannen tilalle?

jos pitäs ton 1.3l alakerran ja laittas loput osat 1.6l ruiskusta?
Saisko sillä mitenkä tehoa irti?

Lähetetty: 19 Joulu 2006 19:39
Kirjoittaja Krisse
Aika wizard olet jos täysin eri rakenteisen (OHV/OHC) koneen kannen ja lohkon saat risteytettyä.

Suomeksi: Unoha koko juttu.

Lähetetty: 19 Joulu 2006 19:57
Kirjoittaja Jeba
joo niin vähän ajattelinkin, mutta ei sitä koskaan Fordista tiedä :D


Edit:
Paljon on tehoa 1.6l ruiskukoneessa?

Lähetetty: 19 Joulu 2006 20:15
Kirjoittaja Jeba
Toi selviskin eli 105hv, mutta mikä on nimeltään toi kone jossa on kyseiset 105hv? kun on myös 90hv ruiskukone.


-Jeba

Lähetetty: 19 Joulu 2006 21:01
Kirjoittaja AnttiR
Cvh

Lähetetty: 19 Joulu 2006 21:52
Kirjoittaja Vitone
Lisää tehoa tekee mieli xr2i:stä, mut laitetaan nyt ekaks alusta ja muut kuntoon :wink:

Lähetetty: 19 Joulu 2006 22:02
Kirjoittaja koskar
Jeba kirjoitti:Toi selviskin eli 105hv, mutta mikä on nimeltään toi kone jossa on kyseiset 105hv? kun on myös 90hv ruiskukone.


-Jeba
Löytyy myös 115hp 1.6i CVH kone, RS1600i:stä tietenkin.

Lähetetty: 31 Joulu 2006 15:02
Kirjoittaja Qtka
En tarkasti lukenu koko topiccia, mutta onko kukaan hoksannut että 1,3 cvh:n männissä on pienempi palotila kuin 1,6:sen männissä (hemi kansi), toki männät ovat hieman painavemmat, mutta ei ole itsellä aiheuttanut ongelmia kuin vasta rankoilla ylikierroksilla vaihdelaatikon pettämisen takia (ei rajoitinta), mäntä katkesi tapin keskeltä. Ja jos ei puristukset vielä riitä niin LOHKOSTA voi ottaa vielä 1,5mm ilman kansi kosketuksia (kannattaa kuitenkin mitata). Venttiilin koloja voi joutua suurentamaan riippuen tietysti nostosta... että näin meillä...