Re: Ford Fiesta ST 2018
Lähetetty: 22 Loka 2020 14:38
Sais edes sen sportin päälle siitä napista suoraan, mutta ei, pitää ensin kuitata kaikki turhuudet ok napilla ennen kuin voi kytkeä sportin.
Hmm...ainakin mulla jos pakki päällä(kamera)et kyllä vaihtele mitään moodeja,jos taulussa turvavyö näyttö joudut kuittaamaan sen ennen kuin voit vaihtaa ajo moodeja
Täytyypi kokeilla,toki jo reilu 2v. räpeltänyt noiden nappien kanssa
ärräpärrä kirjoitti: ↑22 Loka 2020 15:46 Nyt kun vihdoin löytyi uusi asunto ( 14.6. - vieläkin asutaan mökillä.) ja uusi 22 neliön autotalli sähköovella niin jakka saa muuton tehtyä niin vois alkaa harkitseen tuon ST:n uusimista. Mutta miten uskaltaa vaihtaa 2016 mallin 40 200 km ajetun uuteen koriin kun vanhassa ei ole ollut mitään vikaa. Te kirjoittelette koko ajan vioista ja kaiken maailman nappuloiden kuittailuista. Ei ole hiukkasloukkua ja aina käy neljällä. Ei tartte kun vääntää avaimesta ja lähteä. Kertokaas nyt uskaltaako tuon vanhan varman sotaratsun vaihtaa uuteen koriin, vai tuleeko vain ongelmia.
Eihän tuon auton vaihtamisella muuta syytä ole kuin vaihtelunhalu uuden auton merkeissä. Onhan tuolla tullut jo ajettua yli neljä vuotta. Paitsi nyt maannut vuokratallissa 15.5 alkaen kun omassa tallissa on huonekalut ja muu asunnosta tyhjennetty omaisuus.
Riittää,ainakin SPP kerjää mutkaa...ennemmin kantti loppuu kuskilta kuin ko. renkaalta...SSP:tä ei kyllä enää valmisteta,taitaa olla SP4 nykyjään...Revo kyllä sutii jos ei ole varuillaan
Samaa mieltä että vanha koppa on nätimpi ja varsinkin tuolla oranssihelmiäisvärillä ja kirkkaan punaisilla penkeillä. Eipä tuolla minun autollani juuri enää mitään saa. Näkyi olevan Seinäjoen Joupilla 10 000 enemmän ajettu 16 900€ pyynnillä. Vielä viime vuonna olisi saanut uuden alle kympin välillä.hapelo kirjoitti: ↑22 Loka 2020 16:42ärräpärrä kirjoitti: ↑22 Loka 2020 15:46 Nyt kun vihdoin löytyi uusi asunto ( 14.6. - vieläkin asutaan mökillä.) ja uusi 22 neliön autotalli sähköovella niin jakka saa muuton tehtyä niin vois alkaa harkitseen tuon ST:n uusimista. Mutta miten uskaltaa vaihtaa 2016 mallin 40 200 km ajetun uuteen koriin kun vanhassa ei ole ollut mitään vikaa. Te kirjoittelette koko ajan vioista ja kaiken maailman nappuloiden kuittailuista. Ei ole hiukkasloukkua ja aina käy neljällä. Ei tartte kun vääntää avaimesta ja lähteä. Kertokaas nyt uskaltaako tuon vanhan varman sotaratsun vaihtaa uuteen koriin, vai tuleeko vain ongelmia.
Eihän tuon auton vaihtamisella muuta syytä ole kuin vaihtelunhalu uuden auton merkeissä. Onhan tuolla tullut jo ajettua yli neljä vuotta. Paitsi nyt maannut vuokratallissa 15.5 alkaen kun omassa tallissa on huonekalut ja muu asunnosta tyhjennetty omaisuus.
Jos ihan tosissaan,todella vähän on ollut ongelmia..
Ja kokeillut/ajanut kumpaakin ST:tä...tämän uuden alusta on kyllä toista maata ton MK7 kanssa...toisaalta tuo "vanhempi koppa" on nätimpi...suoraan sanoen noilla kilometreillä pitäisin ja puunaisin tuota helmeä
Itselleni auto on kulkine ja vaihtuu säännöllisin väliajoin....
Harri
Molten Orange,polttava oranssi...hieno väri...aikoinaan -74 Escort Sport oli Miami Blue,Taunus -77 Arizona Gold...oi noita aikojaärräpärrä kirjoitti: ↑22 Loka 2020 22:21Samaa mieltä että vanha koppa on nätimpi ja varsinkin tuolla oranssihelmiäisvärillä ja kirkkaan punaisilla penkeillä. Eipä tuolla minun autollani juuri enää mitään saa. Näkyi olevan Seinäjoen Joupilla 10 000 enemmän ajettu 16 900€ pyynnillä. Vielä viime vuonna olisi saanut uuden alle kympin välillä.hapelo kirjoitti: ↑22 Loka 2020 16:42
Jos ihan tosissaan,todella vähän on ollut ongelmia..
Ja kokeillut/ajanut kumpaakin ST:tä...tämän uuden alusta on kyllä toista maata ton MK7 kanssa...toisaalta tuo "vanhempi koppa" on nätimpi...suoraan sanoen noilla kilometreillä pitäisin ja puunaisin tuota helmeä
Itselleni auto on kulkine ja vaihtuu säännöllisin väliajoin....
Harri
Vaikka Fiesta ST onkin paperilla ja jopa rataolosuhteissa nopeampi kuin moni takavuosien sportti, niin on silti outoa lähteä vertamaan sitä keskimoottoriseen takavetoautoon tai muutenkaan sellaisiin vehkeisiin joita oikeasti joutuu ajamaan. Varmasti ST Fiesta kiihtyy ja kulkee mutkatkin lujaa, mutta sanoisin ettei kyllä pysty naama pokerina väittämään että yhtä paljon saisi tehdä töitä kuin takavetoisten puikoissa
duckworth kirjoitti: ↑23 Loka 2020 22:11Vaikka Fiesta ST onkin paperilla ja jopa rataolosuhteissa nopeampi kuin moni takavuosien sportti, niin on silti outoa lähteä vertamaan sitä keskimoottoriseen takavetoautoon tai muutenkaan sellaisiin vehkeisiin joita oikeasti joutuu ajamaan. Varmasti ST Fiesta kiihtyy ja kulkee mutkatkin lujaa, mutta sanoisin ettei kyllä pysty naama pokerina väittämään että yhtä paljon saisi tehdä töitä kuin takavetoisten puikoissa
EDIT: Ja Fiesta ST eittämättä pirun kova laite hot hatch skenessä, enkä tullut autoa mollaamaan, mutta sen kohdeyleisö on erilainen kun taas autoilla joiden hallinnan menettää helpommin pidonrajoilla![]()
...niin ottaisit tietenkin Escortin, myisit sen huutokaupalla ja niillä rahoilla ostaisit Focus RS:n ja Mustangin vielä kaveriksi!
Voi olla,mutta kyllä pitäisin sen Escort RS:än...taisit katsoa mitä noi Escort RS2000 MKI:set maksaa tänäpäivänä
Hapelo ymmärsi pointin. Onhan nuo mainitsemani vanhat autot ihan hirveitä varmaankin ajaa ja tosi aataminaikuisia sisältä verrattuna nykypeleihin. Lähinnä oli kyse tunteesta kun osti sen uuden auton ja lähti sillä ekaa kertaa kartsalle pyörimään. Nykyautot eivät juurikaan mitään tunteita herätä. Ainoa hauska tunne tulee kun lähettää ST:llä tekoäänet päristen ja ajaa mutkaan niin lujaa kun sielu sietää ja lähettää mutkasta ulos. Sitä tunnetta en enää ole kokenut muussa autossa kuin ST:ssä. Onneksi ei ole ollut intoa eikä aikaa lähteä hakemaan koeajoon uutta mallia. Voi mennä mutkiin ja päristä vielä hienommin kuin vanha. Siinähän sitten se olisi tämänkin neidin pakko ostaa itselle huhtikuussa 60-vuotislahjaksihapelo kirjoitti: ↑24 Loka 2020 13:15duckworth kirjoitti: ↑23 Loka 2020 22:11
Vaikka Fiesta ST onkin paperilla ja jopa rataolosuhteissa nopeampi kuin moni takavuosien sportti, niin on silti outoa lähteä vertamaan sitä keskimoottoriseen takavetoautoon tai muutenkaan sellaisiin vehkeisiin joita oikeasti joutuu ajamaan. Varmasti ST Fiesta kiihtyy ja kulkee mutkatkin lujaa, mutta sanoisin ettei kyllä pysty naama pokerina väittämään että yhtä paljon saisi tehdä töitä kuin takavetoisten puikoissa
EDIT: Ja Fiesta ST eittämättä pirun kova laite hot hatch skenessä, enkä tullut autoa mollaamaan, mutta sen kohdeyleisö on erilainen kun taas autoilla joiden hallinnan menettää helpommin pidonrajoilla![]()
Lähinnä tossa fiilisteltiin,se on fakta että ennenvanhaa auton pystyi tunnistamaan jo kilometrin päästä...ja varsinkin muotoilu etenkin coupeissa oli huikeetaJa ne ajo-ominaisuudet,
kenties aika kultaa muistot
Joo,en lähtisi vertailemaan nykyautoja klassikoihin...jos kysyttäisi että kumman valitset,1974 Escort 2000RS vai 2018 Ford Focus RS pakasta vedettynä niin...
Harri
ärräpärrä kirjoitti: ↑24 Loka 2020 16:17Hapelo ymmärsi pointin. Onhan nuo mainitsemani vanhat autot ihan hirveitä varmaankin ajaa ja tosi aataminaikuisia sisältä verrattuna nykypeleihin. Lähinnä oli kyse tunteesta kun osti sen uuden auton ja lähti sillä ekaa kertaa kartsalle pyörimään. Nykyautot eivät juurikaan mitään tunteita herätä. Ainoa hauska tunne tulee kun lähettää ST:llä tekoäänet päristen ja ajaa mutkaan niin lujaa kun sielu sietää ja lähettää mutkasta ulos. Sitä tunnetta en enää ole kokenut muussa autossa kuin ST:ssä. Onneksi ei ole ollut intoa eikä aikaa lähteä hakemaan koeajoon uutta mallia. Voi mennä mutkiin ja päristä vielä hienommin kuin vanha. Siinähän sitten se olisi tämänkin neidin pakko ostaa itselle huhtikuussa 60-vuotislahjaksihapelo kirjoitti: ↑24 Loka 2020 13:15
Lähinnä tossa fiilisteltiin,se on fakta että ennenvanhaa auton pystyi tunnistamaan jo kilometrin päästä...ja varsinkin muotoilu etenkin coupeissa oli huikeetaJa ne ajo-ominaisuudet,
kenties aika kultaa muistot
Joo,en lähtisi vertailemaan nykyautoja klassikoihin...jos kysyttäisi että kumman valitset,1974 Escort 2000RS vai 2018 Ford Focus RS pakasta vedettynä niin...
HarriNykyisen ostin ja rekisteröin 55-vuotispäivänä. Mieli ei onneksi kysy ikää.
Muuten Honda CIvic CRX 1986 oli etuvetoinen.
Juuri tätä tarkoitinärräpärrä kirjoitti: ↑24 Loka 2020 16:17Hapelo ymmärsi pointin. Onhan nuo mainitsemani vanhat autot ihan hirveitä varmaankin ajaa ja tosi aataminaikuisia sisältä verrattuna nykypeleihin. Lähinnä oli kyse tunteesta kun osti sen uuden auton ja lähti sillä ekaa kertaa kartsalle pyörimään. Nykyautot eivät juurikaan mitään tunteita herätä. Ainoa hauska tunne tulee kun lähettää ST:llä tekoäänet päristen ja ajaa mutkaan niin lujaa kun sielu sietää ja lähettää mutkasta ulos. Sitä tunnetta en enää ole kokenut muussa autossa kuin ST:ssä. Onneksi ei ole ollut intoa eikä aikaa lähteä hakemaan koeajoon uutta mallia. Voi mennä mutkiin ja päristä vielä hienommin kuin vanha. Siinähän sitten se olisi tämänkin neidin pakko ostaa itselle huhtikuussa 60-vuotislahjaksihapelo kirjoitti: ↑24 Loka 2020 13:15
Lähinnä tossa fiilisteltiin,se on fakta että ennenvanhaa auton pystyi tunnistamaan jo kilometrin päästä...ja varsinkin muotoilu etenkin coupeissa oli huikeetaJa ne ajo-ominaisuudet,
kenties aika kultaa muistot
Joo,en lähtisi vertailemaan nykyautoja klassikoihin...jos kysyttäisi että kumman valitset,1974 Escort 2000RS vai 2018 Ford Focus RS pakasta vedettynä niin...
HarriNykyisen ostin ja rekisteröin 55-vuotispäivänä. Mieli ei onneksi kysy ikää.
![]()
Itsekin ihailin naapurin pojan turkoosinsinista -72 Celicaa. Ensimmäinen celicani oli 2,0 GTI 156 hv vm 1990. 29 vuotta oli ikää kun tuon ostin. Sen jälkeen oli vielä turbo neliveto ja tuo viimeinen malli uudesta 2004-2010. Joku sai siitä hienon auton. Ajettu oli 37 700 kun sen myin. Oli muuten alkuperäiset pissapojan nesteet vielä myydessä.
En nyt ymmärrä tätä avautumista,täällä ja "lastuosastolla" pitääkö vetää johtopäätökset,tosin en ole sähkömies...toki katselen ja kuuntelen...joo Sierra oli kova aikoinaan,mutta oli niitä nopeita kinnereitä....duckworth kirjoitti: ↑23 Loka 2020 22:11Vaikka Fiesta ST onkin paperilla ja jopa rataolosuhteissa nopeampi kuin moni takavuosien sportti, niin on silti outoa lähteä vertamaan sitä keskimoottoriseen takavetoautoon tai muutenkaan sellaisiin vehkeisiin joita oikeasti joutuu ajamaan. Varmasti ST Fiesta kiihtyy ja kulkee mutkatkin lujaa, mutta sanoisin ettei kyllä pysty naama pokerina väittämään että yhtä paljon saisi tehdä töitä kuin takavetoisten puikoissa
EDIT: Ja Fiesta ST eittämättä pirun kova laite hot hatch skenessä, enkä tullut autoa mollaamaan, mutta sen kohdeyleisö on erilainen kun taas autoilla joiden hallinnan menettää helpommin pidonrajoilla![]()