Kysytääs omasta monsuunista välillä

Vienkö suoraan johkin webaliikkeeseen? Huomenna aamulla voisin kokeilla vielä kyllä uudestaan.
Pitää se akun valvonta anturi nollata vaihdon jälkeen ei se muuten tiedä että akku on vaihtunut. Testeriä tarvitsee vain jos akun koko muuttuu ja tieto pitää päivittää.
Katso ensin huoltokirja. Eikös tässä autossa pitänyt merkitä akku vaihdetuksi testerillä tms. Ei ehkä toimi kunnolla muuten.Kermis kirjoitti: ↑17 Loka 2020 20:02 Taas meni tyhjäksi ja hain tämän akun https://m.motonet.fi/fi/tuote/909536/
Mistä tuon radion koodin saa?
kyllähän se toimiikin mutta ei se auto osaa ladata sitä oikein. se vaatii sen ohjelmoinnin että sille autolle kerrotaan minkä kokoinen akku sielä on.Kermis kirjoitti: ↑20 Loka 2020 07:12 Nyt on tuo 65ah exide 80ah vartan tilalla joka siellä oli ennestään. Sitä en tiedä, kun ei missään näkynyt lukevan, mistä tuo exide on tehty. Varta oli silver calcium, joka näissä fordeissa pitääkin olla ilmeisesti. Hyvin lähti päälle ja näyttäö kaikki toimivan ilman mitään koodailuja tai testeriä.
Anteeksi ohkanen off-topic, mutta joskus 80-luvulla jommassa kummassa autoilijan raamatussa muuan koeajossa moitittiin vaihteiston pitkiä välityksiä tyyliin; 5-vaihdetta ei voi käyttää kaupunkinopeuksissafoop kirjoitti: ↑18 Huhti 2020 08:46 Juu kyllä sitten kuulostaisi että oma mondeoni on ECOnetic, ETIS sivuilla onkin "Mondeo 2007-2014, 1.8L Duratorq-TDCi ECO (125PS)" kun katsoin rekisterinumerolla. Ilmankos auto onkin niin ihmeen matala kun tässä vielä "Sport"-alusta vaikka on enemmän perhe- kuin sporttiauto - mutta mitä vain ECOilun eteen
Ja mm. vitosvaihde pitkällä välityksellä että vasta n.95 km/h nopeudessa sillä 1800 rpm, minkä yli yritän pitää kierrokset DMF:n kestoa lisätäkseni, vaikka vihreä vaihtamisopastin hohtaakin mittaristossa että "vedätä 1500 rpm vitosella"![]()
Alustan osat; takapuslat, etuiskarit ja yläpään laakerit. Jakohihnan vaihtoväli on 200t ainakin 2.0tdci:ssä. Tuulilasin kunto, on kallis vaihdettava. Automaatin toiminta jos sellaista aikoo: vaihtaako nätisti, pysyykö kierrokset vakaana vakkari päällä.Joku kirjoitti: ↑10 Marras 2020 17:48 Työpaikan vaihtuessa ajomäärä nousee sinne 40 thkm vuodessa joten autonviahto olisi edessä ja varmaan kiisseli tässä tapauksessa. Olisiko jotain mitä pitää ottaa huomioon jos ostaa tuollaisen 200 thkm rullatun mondeon ja kuinka luotettavia nämä pelit ovat yleensä?
Vanhoissa yksilöllisyys vaikuttaa jo aikalailla, mutta tuo maaginen 200 tkm kun on täyttynyt, niin tulee toki varautua myös korjaamaan autoa. Kaksoismassa (kytkin) on yksi heikko paikka joten alhaisilla kierroksilla vedättämistä kannattaa näillä välttää, jolloin se kestää ehkä pidempään. Mondeota pidän hyvänä maantieautona ja siinä on perus luotettavaa tekniikkaa. Talvellakin on toiminut hyvin kunhan akku on iskussa ja webaston kaveriksi ehdottomasti ylläpitolaturi jos sitä käytät.Joku kirjoitti: ↑10 Marras 2020 17:48 Työpaikan vaihtuessa ajomäärä nousee sinne 40 thkm vuodessa joten autonviahto olisi edessä ja varmaan kiisseli tässä tapauksessa. Olisiko jotain mitä pitää ottaa huomioon jos ostaa tuollaisen 200 thkm rullatun mondeon ja kuinka luotettavia nämä pelit ovat yleensä?
Edellä tulikin jo aika kattavasti mondeon heikot kohdat.foop kirjoitti: ↑12 Marras 2020 09:55Vanhoissa yksilöllisyys vaikuttaa jo aikalailla, mutta tuo maaginen 200 tkm kun on täyttynyt, niin tulee toki varautua myös korjaamaan autoa. Kaksoismassa (kytkin) on yksi heikko paikka joten alhaisilla kierroksilla vedättämistä kannattaa näillä välttää, jolloin se kestää ehkä pidempään. Mondeota pidän hyvänä maantieautona ja siinä on perus luotettavaa tekniikkaa. Talvellakin on toiminut hyvin kunhan akku on iskussa ja webaston kaveriksi ehdottomasti ylläpitolaturi jos sitä käytät.Joku kirjoitti: ↑10 Marras 2020 17:48 Työpaikan vaihtuessa ajomäärä nousee sinne 40 thkm vuodessa joten autonviahto olisi edessä ja varmaan kiisseli tässä tapauksessa. Olisiko jotain mitä pitää ottaa huomioon jos ostaa tuollaisen 200 thkm rullatun mondeon ja kuinka luotettavia nämä pelit ovat yleensä?
Sama mitä yllä viestissä jo mainittiin. Ja esim minulla 1.8 TDCi kalliimpia remontteja listaten: jakopää 170 tkm, kytkin 190tkm, lämmityslaitteen puhallinmoottori 210 tkm, etujousitus 250 tkm, turbo ja oikea vetoakseli 260 tkm. Nyt 268 tkm mittarissa. Kyllähän näitä menee oli auto kuin auto, sillä monet osat suunnitellaan nykyisin hajoamaan 200 tkm jälkeen kun kestävempää ei tarvitse tehdä - mutta toisaalta em. kerran korjattu niin todennäköisesti kestää yli 400 tkm saakka![]()
2.0 tdci 2009 85 kW. Ei webastoa, ei lohkolämmitintä. PTC-vastukset ilmakanavassa on. Keula ummessa, moottorin alla muovit paikallaan.
Fordin vanhemmassa koneessa 2.0 tdci (2001-2007) oli tosiaan öljynjäähdyttimelle oma erillinen termari. Mutta tästä PSA-koneesta en ole vielä sellaista löytänyt. Onko joku löytänyt/vaihtanut? Vai onko se integroitu samaan termostaattikoteloon?
Olisiko tämä sopiva setti: https://www.motonet.fi/fi/tuote/401337/ ... Mondeo-10-