Molemmissa dieseleissä sama 47l vaikka 1.5 ei ole urea säiliötä..Rusakko_ kirjoitti: Hmm... eli 1.5 dieselissä, missä ei ureajärjestelmää, olisi sitten kuitenkin 52 litraa? Myyjät ei ainakaan tunnu tietävän.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Auto kävi korjaamolla ja olivat tehneet jonkin master resetin testerin/tietokoneen kautta, jonka jälkeen parkkiautomaatti alkoi toimimaan taas. Eli meni vähän kivuttomammin kuin edellisellä kerralla uhkailtiin. Tänään paukahti ilmoitus hiukkassuodattimesta kun mittarissa on n.1600km.Meetio kirjoitti: Tänään vein auton huoltoon (2h oli varattu, vei 3), mutta eivät saaneet selvyyttä vikaan. Parin viikon päästä uusi ja pidempi yritys, joutuvat kuulemma purkamaan kojelaudan pois edestä että pääsevät ihmettelemään johdotuksiakerroin samalla älykkään vakkarin ja Fordpassin käyttöä vaikeuttavasta deep sleep ongelmasta, mutta ei ole kuulemma uusia päivityksiä tämmöisiin ongelmiin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Adaptiivisesta vakkarista, liikennemerkkien tunnistuksesta ja navin datasta vielä:
Aiemmin 12.1.2018 kysyin näin:
4.1 Olikos se nyt sitten niin, että "tyhjällä tiellä" adaptiivinen vakkari poimii nopeustietonsa liikennemerkeistä ja navin karttatiedoista samaan aikaan ja jotenkin aivan sekaisin?? Jos näin, niin saako liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän pois päältä ainakin niin ettei sekoita vakkaria, vaikka nopeuksista kojetaulussa muutoin ilmoittelisi?
Ja siihen vastattiin muun muassa näin: (käyttäjä Freeze)
4.1 Ei varmaa tietoa, voi olla että kun merkkiä ei ole tai sitä ei tunnisteta, niin se poimitaan navidatasta joka on millä tasolla sattuu siellä olemaan. Ja kyllä, vakkarin kautta. Voit valita joko perusvakkarin, adaptiivisen vakkarin (hidastaa edellämenijän havaitessaan) tai täysadaptiivisen joka hidastaa edelläkulkijan nähdessään JA noudattaa liikennerajoitusmerkkejä/navidataa. Auto ei kuitenkaan ryntää, vaikka navidata väärää olisikin ja nostaisi yhtäkkiä 50 -> 80, jos edellä menee toinen auto.
Ja edelleen (käyttäjä Peksi)
Adaptiivinen vakkari toimii hienosti, kun laittaa nopeuden säädön liikennemerkkien mukaan pois.
Ford myyjä tiesi kertoa, että liikennemerkkien tunnistuksen saa pois päältä, mutta lisäksi kuulemma huollossa voivat myös ottaa pois navigointitunnistuksen, niin että nopeuden tunnistus tapahtuu vain kameralla. Tuohan olisi hyvä, mikäli navissa alkaa ilmetä enemmänkin väärää tietoa tai jostain syystä liikennemerkkitunnistus miellyttää enemmän. Vaikka Peksi kirjoittaakin, että vakkari toimii hienosti juuri ilman liikennemerkkitunnistusta. Mutta, myyjän mukaan navinkin saa pois sekaantumasta nopeusasioihin.
Variaatioita tuntuu olevan, mutta kyllähän on pää sekaisin. No joo... perhanan tekniikka
Aiemmin 12.1.2018 kysyin näin:
4.1 Olikos se nyt sitten niin, että "tyhjällä tiellä" adaptiivinen vakkari poimii nopeustietonsa liikennemerkeistä ja navin karttatiedoista samaan aikaan ja jotenkin aivan sekaisin?? Jos näin, niin saako liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän pois päältä ainakin niin ettei sekoita vakkaria, vaikka nopeuksista kojetaulussa muutoin ilmoittelisi?
Ja siihen vastattiin muun muassa näin: (käyttäjä Freeze)
4.1 Ei varmaa tietoa, voi olla että kun merkkiä ei ole tai sitä ei tunnisteta, niin se poimitaan navidatasta joka on millä tasolla sattuu siellä olemaan. Ja kyllä, vakkarin kautta. Voit valita joko perusvakkarin, adaptiivisen vakkarin (hidastaa edellämenijän havaitessaan) tai täysadaptiivisen joka hidastaa edelläkulkijan nähdessään JA noudattaa liikennerajoitusmerkkejä/navidataa. Auto ei kuitenkaan ryntää, vaikka navidata väärää olisikin ja nostaisi yhtäkkiä 50 -> 80, jos edellä menee toinen auto.
Ja edelleen (käyttäjä Peksi)
Adaptiivinen vakkari toimii hienosti, kun laittaa nopeuden säädön liikennemerkkien mukaan pois.
Ford myyjä tiesi kertoa, että liikennemerkkien tunnistuksen saa pois päältä, mutta lisäksi kuulemma huollossa voivat myös ottaa pois navigointitunnistuksen, niin että nopeuden tunnistus tapahtuu vain kameralla. Tuohan olisi hyvä, mikäli navissa alkaa ilmetä enemmänkin väärää tietoa tai jostain syystä liikennemerkkitunnistus miellyttää enemmän. Vaikka Peksi kirjoittaakin, että vakkari toimii hienosti juuri ilman liikennemerkkitunnistusta. Mutta, myyjän mukaan navinkin saa pois sekaantumasta nopeusasioihin.
Variaatioita tuntuu olevan, mutta kyllähän on pää sekaisin. No joo... perhanan tekniikka

Re: Uusi Focus mk4 2018
Eiköhän Peksi tarkoittanut tavallista adaptiivista vakionopeudensäädintä, johon määrität nopeuden itse. Eli valikoista se älykäs vakionopeudensäätö pois, jolloin auto ei seuraa liikennemerkkejä tai käytä navidataa.Rusakko_ kirjoitti:Adaptiivisesta vakkarista, liikennemerkkien tunnistuksesta ja navin datasta vielä:
Aiemmin 12.1.2018 kysyin näin:
4.1 Olikos se nyt sitten niin, että "tyhjällä tiellä" adaptiivinen vakkari poimii nopeustietonsa liikennemerkeistä ja navin karttatiedoista samaan aikaan ja jotenkin aivan sekaisin?? Jos näin, niin saako liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän pois päältä ainakin niin ettei sekoita vakkaria, vaikka nopeuksista kojetaulussa muutoin ilmoittelisi?
Ja siihen vastattiin muun muassa näin: (käyttäjä Freeze)
4.1 Ei varmaa tietoa, voi olla että kun merkkiä ei ole tai sitä ei tunnisteta, niin se poimitaan navidatasta joka on millä tasolla sattuu siellä olemaan. Ja kyllä, vakkarin kautta. Voit valita joko perusvakkarin, adaptiivisen vakkarin (hidastaa edellämenijän havaitessaan) tai täysadaptiivisen joka hidastaa edelläkulkijan nähdessään JA noudattaa liikennerajoitusmerkkejä/navidataa. Auto ei kuitenkaan ryntää, vaikka navidata väärää olisikin ja nostaisi yhtäkkiä 50 -> 80, jos edellä menee toinen auto.
Ja edelleen (käyttäjä Peksi)
Adaptiivinen vakkari toimii hienosti, kun laittaa nopeuden säädön liikennemerkkien mukaan pois.
Ford myyjä tiesi kertoa, että liikennemerkkien tunnistuksen saa pois päältä, mutta lisäksi kuulemma huollossa voivat myös ottaa pois navigointitunnistuksen, niin että nopeuden tunnistus tapahtuu vain kameralla. Tuohan olisi hyvä, mikäli navissa alkaa ilmetä enemmänkin väärää tietoa tai jostain syystä liikennemerkkitunnistus miellyttää enemmän. Vaikka Peksi kirjoittaakin, että vakkari toimii hienosti juuri ilman liikennemerkkitunnistusta. Mutta, myyjän mukaan navinkin saa pois sekaantumasta nopeusasioihin.
Variaatioita tuntuu olevan, mutta kyllähän on pää sekaisin. No joo... perhanan tekniikka
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 25 Marras 2018 20:22
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itselläni 1,5 diesel automaatti wagon, mittarissa nyt noin 2500 km. Liikennemerkkien tunnistus / adaptiivinen vakionopeussäädin on toiminut lähes täydellisesti muutamaa väärää lukemaa lukuunottamatta. Siihen olen ollut oikein tyytyväinen. Eikä mitään aiheettomia virheilmoituksia ole tullut mistään muustakaan.
Deep sleep tuli koettua, viesti tuli puhelimeen minuutilleen 2 viikkoa auton sammutuksesta. Jenkkifoorumien jenkki-Fordien deep sleep -kokemusten perusteella pelkäsin pahinta, mutta eipä mitään ongelmia, ihan normaalisti lähti käyntiin.
Sellainen häiritsee, kun on sopivat taajuudet musiikissa, niin etuovien ikkunan alaosan listat rämisee ja särisee niin että pahaa tekee. Tätä tapahtuu jopa jo volumella 9. Jollain vol 15:lla saa rämisemään melkein biisillä kuin biisillä. Vakio poppivehkeet kyseessä. Jos listaa painaa ikkunaa vasten niin ääni vaimenee siedettäväksi. Onko muilla tuommoista ollut?
Pesunesteen menekistä, hommahan hoituisi sillä jos nappaisi lampunpesimien sulakkeen irti mutta mahtaako siitä aiheutua jotain virheilmoitusten ja ongelmien kierrettä. Kenelläkään kokemusta moisesta?
Sitten kun vielä keksisi mihin kohtaan ja miten pitää potkia että hf-takaluukun saisi ekalla yrittämällä auki ja kiinni. Nyt se tuntuu vaan sellaiselta soheltamiselta ja onnistuu ehkä kolmannella kerralla yleensä.
Deep sleep tuli koettua, viesti tuli puhelimeen minuutilleen 2 viikkoa auton sammutuksesta. Jenkkifoorumien jenkki-Fordien deep sleep -kokemusten perusteella pelkäsin pahinta, mutta eipä mitään ongelmia, ihan normaalisti lähti käyntiin.
Sellainen häiritsee, kun on sopivat taajuudet musiikissa, niin etuovien ikkunan alaosan listat rämisee ja särisee niin että pahaa tekee. Tätä tapahtuu jopa jo volumella 9. Jollain vol 15:lla saa rämisemään melkein biisillä kuin biisillä. Vakio poppivehkeet kyseessä. Jos listaa painaa ikkunaa vasten niin ääni vaimenee siedettäväksi. Onko muilla tuommoista ollut?
Pesunesteen menekistä, hommahan hoituisi sillä jos nappaisi lampunpesimien sulakkeen irti mutta mahtaako siitä aiheutua jotain virheilmoitusten ja ongelmien kierrettä. Kenelläkään kokemusta moisesta?
Sitten kun vielä keksisi mihin kohtaan ja miten pitää potkia että hf-takaluukun saisi ekalla yrittämällä auki ja kiinni. Nyt se tuntuu vaan sellaiselta soheltamiselta ja onnistuu ehkä kolmannella kerralla yleensä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitä täytyy Focuksen omistajan tietää ja mihin osata varautua siinä käytettävän TPMS-järjestelmän suhteen?
Onnistuuko kausittainen renkaiden vaihto omalla pihalla normaalisti?
Oletettavasti ongelmia tai ainakin rahan menoa uusien antureiden osalta tietää kun paristot loppuvat? Eikö ne paristoilla toimi?
Aktiivinen vai passiivinen järjestelmä?
Voinko ostaa perinteiset tarvikevanteet ja kumit ilman rengaspaineantureita?
Saako ohjelmoitua pois?
Onnistuuko kausittainen renkaiden vaihto omalla pihalla normaalisti?
Oletettavasti ongelmia tai ainakin rahan menoa uusien antureiden osalta tietää kun paristot loppuvat? Eikö ne paristoilla toimi?
Aktiivinen vai passiivinen järjestelmä?
Voinko ostaa perinteiset tarvikevanteet ja kumit ilman rengaspaineantureita?
Saako ohjelmoitua pois?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voi vaihtaa renkaat itse, resetoi vaan ajotietokoneesta tunnistimet. Voi ajaa ilmankin tunnistimia, mutta joutuu resetoimaan vähän väliä. Maksavat n. 40 Euroa/kpl Fordilla.Rusakko_ kirjoitti:Mitä täytyy Focuksen omistajan tietää ja mihin osata varautua siinä käytettävän TPMS-järjestelmän suhteen?
Onnistuuko kausittainen renkaiden vaihto omalla pihalla normaalisti?
Oletettavasti ongelmia tai ainakin rahan menoa uusien antureiden osalta tietää kun paristot loppuvat? Eikö ne paristoilla toimi?
Aktiivinen vai passiivinen järjestelmä?
Voinko ostaa perinteiset tarvikevanteet ja kumit ilman rengaspaineantureita?
Saako ohjelmoitua pois?
Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hain juuri kesävanteisiin uudet anturit, kunnei mk3,5 anturit eivät näihin mk4:iin käy. Maksoi 30e/kpl fordin tiskiltä (KoneKauppi / Rauma)Hot hatch kirjoitti: Voi vaihtaa renkaat itse, resetoi vaan ajotietokoneesta tunnistimet. Voi ajaa ilmankin tunnistimia, mutta joutuu resetoimaan vähän väliä. Maksavat n. 40 Euroa/kpl Fordilla.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saksan eBaysta alkuperäiset anturit saa melkein puoleen hintaan.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Fordin huollot ei ainakaan ota TPMS:ää pois päältä, vetoavat turvallisuuteen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on pari kertaa tpms hälyyttänyt ihan aiheesta. Ekalla kerralla oli venttiili rikki ja vuosi ilmaa, toisella kertaa oli metallipalanen renkaassa. Lähtökohtaisesti pidän tuota aktiivista systeemiä huonona, (lähinnä akkukäyttöisyyden takia) mutta omalla kohdallani saattoi säästyä vanne tuon systeemin ansiosta. Ja itse asiassa aika vähän on kuulunut valitusta tuosta systeemistä, ilmeisesti ne akut kestää ainakin renkaiden verran.Freeze kirjoitti:Fordin huollot ei ainakaan ota TPMS:ää pois päältä, vetoavat turvallisuuteen.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei niistä paineantureista kannata mielestäni murehtia. Edellisessä autossa paristot kesti ainakin kolme vuotta. En tiedä montako vuotta olisi ollut edessä. Aika mitätön kustannus uusia anturit autoilun kokonaiskustannuksissa. Suoraan sanoen ihmetyttää, että voidaan ostaa jopa yli 30 tuhannen euron auto, mutta paineanturit ja niiden uusiminen joidenkin vuosien päästä on joillekin liian iso kustannus.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla uudessa Focuksessa Nokian R3 todella hyväntuntuiset renkaat ja hiljaisetkin,sopii hyvin FOORTTIIN
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mikä rengaskoko?kurjo kirjoitti:Mulla uudessa Focuksessa Nokian R3 todella hyväntuntuiset renkaat ja hiljaisetkin,sopii hyvin FOORTTIIN
Mulla oli ST-linen 17" vanteella Nokian R3 ja aivan julmettu vonkuna. Sittemmin Contin kitkat ja auto menee kuin sukkasillaan? Ei ymmärrä....
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mahtaako olla R3:ien ominaisuus. Kuullut vastaavaa kommenttia muualtakin. Täälläkin Conti ja aivan sukkasillaan meneeKime kirjoitti: Mikä rengaskoko?
Mulla oli ST-linen 17" vanteella Nokian R3 ja aivan julmettu vonkuna. Sittemmin Contin kitkat ja auto menee kuin sukkasillaan? Ei ymmärrä....
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
R3, Titanium ja 16 tuumaa. Ei vongu eikä vingu, hiljaa menee kuin rusakko metsässä. Maitopurkissa Contit ja hiljaa nekin ovat.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla myös sama auto,hyvät hiljaiset renkaatxflex kirjoitti:R3, Titanium ja 16 tuumaa. Ei vongu eikä vingu, hiljaa menee kuin rusakko metsässä. Maitopurkissa Contit ja hiljaa nekin ovat.
Mulla samat renkaat hiljaiset ovat
Viimeksi muokannut kurjo, 17 Tammi 2019 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla 17” Nokia R3 ja ihan normaalit kitkarenkaat, eli hiljaisemmat mitä kesärenkaat.xflex kirjoitti:R3, Titanium ja 16 tuumaa. Ei vongu eikä vingu, hiljaa menee kuin rusakko metsässä. Maitopurkissa Contit ja hiljaa nekin ovat.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt on varattu aika, Finikor Tuplaturva-ruostesuojaukseen + Finikor Brilliant+ keraamiseen pinnoitukseen. 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Paljonko Tuplaturva kustantaa? Minun Focus olisi kuulema luovutuskunnossa ensi keskiviikkona. Vieressä on Finkor liike, näinköhän tervuutan minäkin Foordin, ettei mätäne käsiin.HMS77 kirjoitti:Nyt on varattu aika, Finikor Tuplaturva-ruostesuojaukseen + Finikor Brilliant+ keraamiseen pinnoitukseen.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voisiko tästä päätellä, että Venäläisissä renkaissa on laatuvaihtelua?Viikkus kirjoitti: Mulla 17” Nokia R3 ja ihan normaalit kitkarenkaat, eli hiljaisemmat mitä kesärenkaat.
Mun auton alla ollut R3 satsi olisi kyllä saanut hieman korkeamman rengasmelu toleranssin omaavan henkilönkin hämmästelemään. Sen tasoinen ääni oli.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aikaisemmin kirjoittelin minun koettelemuksista tämän vuoden auton kanssa. (Ks. Sivu 52)
Nyt asiat on edenneet niin, että pyysin autoliikkeeltä kaupan purkua jota liike ei hyväksynyt vaikka tarjouduin maksamaan käyttöhyödyn jo ajetuista kilometreistä.
Liike ilmoitti haluavansa +3vko lisää aikaa auton korjaamisyritykseen.
No sillä mennään vaikka pettymyshän toi oli. Tilanne sitten 3vko päästä katsottava uudelleen ellei tässä tule uusia muuttujia matkalla.
Takaripustuksen äänet vaikuttaa ilmeisesti tulevan korista. Jokin hitsi tai liimasauma elää tms.
Tähän ei tosin vahvistusta koska vikaa ei ole paikallistettu.
Tilanne on itselleni todella hankala. Nyt jo yli 2kk auton luovutuksesta kerrotaan että tulee lähes yksi kuukausi lisää odottelua. Tosin autoliike näkee asian omalla tavallaan.
Mietityttää, että jos ääni todella tulee korista... mitkähän mahdollisuudet liikkeellä on oikeasti paikantaa ja korjata se? JA tuleeko autosta nyt ikäänkuin kolarikorjattu, koko perä kertaalleen purettu, hitsattu, liimailtu tms. jne.
Tai vikaa ei saada paikannettua ollenkaan?
Alkaa olemaan neuvoton olo ja suututtaa aivan julmetusti.
Kellään vinkkejä miten toimia ?
Vuoden auto
Nyt asiat on edenneet niin, että pyysin autoliikkeeltä kaupan purkua jota liike ei hyväksynyt vaikka tarjouduin maksamaan käyttöhyödyn jo ajetuista kilometreistä.
Liike ilmoitti haluavansa +3vko lisää aikaa auton korjaamisyritykseen.
No sillä mennään vaikka pettymyshän toi oli. Tilanne sitten 3vko päästä katsottava uudelleen ellei tässä tule uusia muuttujia matkalla.
Takaripustuksen äänet vaikuttaa ilmeisesti tulevan korista. Jokin hitsi tai liimasauma elää tms.
Tähän ei tosin vahvistusta koska vikaa ei ole paikallistettu.
Tilanne on itselleni todella hankala. Nyt jo yli 2kk auton luovutuksesta kerrotaan että tulee lähes yksi kuukausi lisää odottelua. Tosin autoliike näkee asian omalla tavallaan.
Mietityttää, että jos ääni todella tulee korista... mitkähän mahdollisuudet liikkeellä on oikeasti paikantaa ja korjata se? JA tuleeko autosta nyt ikäänkuin kolarikorjattu, koko perä kertaalleen purettu, hitsattu, liimailtu tms. jne.
Tai vikaa ei saada paikannettua ollenkaan?
Alkaa olemaan neuvoton olo ja suututtaa aivan julmetusti.
Kellään vinkkejä miten toimia ?
Vuoden auto

Re: Uusi Focus mk4 2018
Miten on automaattivaihteisto toiminut? Tänään tuli ensimmäistä kertaa ihmeteltävää, kun laitoin pakin päälle mutta auto ei liikkunutkaan. Useampi sekunti meni ennen kuin kytki vaihteen. Kierrokset nousi ja mietin jo että jäikö sittenkin vapaalle,mutta ei, R valittu ja peruutuskamerakin päällä.
Edit: Saksalaisella foorumilla olikin juuri ko. asiasta keskustelua. Hidastelua esiintyy sielläkin..

Edit: Saksalaisella foorumilla olikin juuri ko. asiasta keskustelua. Hidastelua esiintyy sielläkin..
Viimeksi muokannut Peksi., 17 Tammi 2019 09:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kime: Selvisikö sulle koskaan mikä sitä ensimmäistä mk4 Focusta vaivasi? Kerroit moottorin kuulostaneen karkealta ja auto meni vaihtoon, mutta löysikö liike siihen mitään varsinaista vikaa? Vai onko se vaan myyty eteenpäin seuraavalle asiakkaalle. Tuskin ne sitä autoa on ihan vaan pyynnöstä uuteen vaihtaneet?
Mk4 Focuksen 1.0 moottori on selkeästi erilaisen kuuloinen mitä mk3.5 joita mulla on myös ollut pari kappaletta. Litrainen ecoboosti on myös mk3.5 korimallissa kuulostanut kylmänä karkealta, mutta tämä uusi ehkä vielä enemmän. Lämpimänä koneen ääni vaimenee. Huomasin itse jo loppukesästä koeajolla, (suoritin niitä 3kpl) tämän koneen erilaisen äänen. Tästä on myös ollut jotain keskustelua muiden maiden foorumeilla ja ilmeisesti kyse on enemmän ominaisuudesta.
Mk4 Focuksen 1.0 moottori on selkeästi erilaisen kuuloinen mitä mk3.5 joita mulla on myös ollut pari kappaletta. Litrainen ecoboosti on myös mk3.5 korimallissa kuulostanut kylmänä karkealta, mutta tämä uusi ehkä vielä enemmän. Lämpimänä koneen ääni vaimenee. Huomasin itse jo loppukesästä koeajolla, (suoritin niitä 3kpl) tämän koneen erilaisen äänen. Tästä on myös ollut jotain keskustelua muiden maiden foorumeilla ja ilmeisesti kyse on enemmän ominaisuudesta.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä