Kuga 2.0 TDCi 180 automaatti 2015, moottorin jurnutus liikkeellelähdössä ja muuta uuden hankinnan ihmettelyä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viesti:

Re: Kuga 2.0 TDCi 180 automaatti 2015, moottorin jurnutus liikkeellelähdössä ja muuta uuden hankinnan ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Itse tein seuraavanlaisen testin viikko sitten autolleni, ajoin maantiellä 5km 80km/h nopeudella ja hidastin bussipysäkille koskematta lainkaan jarruun, vasta kun auto oli täysin pysähtynyt vetäsin käsijarrun ylös ja kokeilin sormella jarrulevyt, kaikki yhtä kylmiä kuin ilma tuollon.

Tolla testillä saa aika hyvin kiinni laahaako jokin jarruista. Omalla kohdalla testin syy oli kun kaveri oli kuullut mun auton jarruista jotain ääntä, mutta osoittautui turhaksi epäilyksi siis.

EDIT: Luonnollisesti jos jarrua painat ja kokeilet sen jälkeen saattaa olla levy hyvinkin kuuma, vaikka kaikki olisi tip top, eli olennaista on saada jarrut suljettua pois yhtälöstä testin ajaksi :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Larppanen

Re: Kuga 2.0 TDCi 180 automaatti 2015, moottorin jurnutus liikkeellelähdössä ja muuta uuden hankinnan ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Larppanen »

duckworth kirjoitti: 08 Loka 2025 15:01 Itse tein seuraavanlaisen testin viikko sitten autolleni, ajoin maantiellä 5km 80km/h nopeudella ja hidastin bussipysäkille koskematta lainkaan jarruun, vasta kun auto oli täysin pysähtynyt vetäsin käsijarrun ylös ja kokeilin sormella jarrulevyt, kaikki yhtä kylmiä kuin ilma tuollon.

Tolla testillä saa aika hyvin kiinni laahaako jokin jarruista. Omalla kohdalla testin syy oli kun kaveri oli kuullut mun auton jarruista jotain ääntä, mutta osoittautui turhaksi epäilyksi siis.

EDIT: Luonnollisesti jos jarrua painat ja kokeilet sen jälkeen saattaa olla levy hyvinkin kuuma, vaikka kaikki olisi tip top, eli olennaista on saada jarrut suljettua pois yhtälöstä testin ajaksi :)
Pitääpä tuokin koittaa. Just tuossa mietin, että aika pitkän pätkän pystyn ajamaan käyttämättä jarrua ollenkaan kun töistä tulen kotiin. Kaupunkialueelta päästyä on suoraa tietä 20 km, yksi risteys jonka pystyy ajamaan jarruttamatta kun sopivasti ennakoi nostamalla kaasun ja toinen risteys kotitielle jonka myös pystyy jarruttamatta ajamaan samalla taktiikalla. Vasta pihaan pysähtyessä kosken jarruun. Silti satula ja vanne on lämmin etuoikealla, kun kaikki muut jääkylmiä, samaten levy etuoikealla kuuma kun yleensä takana kylmä ja vasen etu haalea.

Eli kyllä se vaan taitaa laahata, syy vaan on vähän epäselvä kun kaikki "perinteiset" syyt on kyllä jo poissuljettu..
Ford Kuga mk2 2015
2.0 TDCi 180 AWD automaatti
Vastaa Viestiin