Sivu 6/9

Lähetetty: 07 Tammi 2006 21:55
Kirjoittaja AnttiR
JesseT kirjoitti:Hemi, on lyhennys "hemisphere" sanasta joka tarkoittaa pallon puolikasta...
Jaajaa. On se hyvä että joku tietää, nyt on itsekin vähän viisaampi.

Lähetetty: 07 Tammi 2006 21:55
Kirjoittaja JesseT
Ai niin, mikä pösö XP?

Lähetetty: 09 Tammi 2006 13:01
Kirjoittaja avoesco
JesseT kirjoitti:Ai niin, mikä pösö XP?
Sori kirjotus virhe siis pösön ja citikan 1.6 XU moottoreissa (205,405 jne...) on hyvät jouset escorttiin pituus ja halkasia täsmää ja sopivan jäykät.

Edit:Muistaakseni seeti paine 40kg kun vakio jousella alle 30kg
Auki paineessa oli myös reilu ero
Testattu 11.2 nostolla

Lähetetty: 09 Tammi 2006 14:04
Kirjoittaja late
Kattelin et burtonpowerilla olis mekaaniset (ja säädettävät?) nostimet cvh koneeseen ni 15£ kipale.Eli tällänen kuvaus:CAM FOLLOWER, SOLID TYPE, CVH/RS1600i (EACH) ,eli rs1600i nostimet onko noi ihan käyttökelpoista tavaraa normi cvh koneessa?luulis olevan.Osanumero CV202K.

Lähetetty: 09 Tammi 2006 15:23
Kirjoittaja JesseT
Toki on, mutta nokka pitäisi olla sitten myös tehty koville nostajille. En tosin tiedä mitkä on seuraukset jos pistää ristiin.

Lähetetty: 09 Tammi 2006 18:23
Kirjoittaja late
Niin kuinka paljon kierroksia ne hydraulinostimet kestää?Eli onko kadulla mekaaniset vai hydrauliset järkevämmät?

Lähetetty: 09 Tammi 2006 18:50
Kirjoittaja avoesco
late kirjoitti:Niin kuinka paljon kierroksia ne hydraulinostimet kestää?Eli onko kadulla mekaaniset vai hydrauliset järkevämmät?
Tottakai mekaaniset olis paremmat mutta pääsee hydraulisilla antipumpeilla yli 7000rpm
Niinkuin tuossa jo aikasemmin kirjotin
voi olla et vakiollakin pääsee ei oo kokemusta muutaku noista antipumpeista...

Edit:niin en tiedä mikä on järkevää kadulle ja mikä ei jollekki riittää 150heppaa ja toisille ei riitä edes 300
ittellä on ainaki riittäny noi hydr. anti pumpit toistaseks :roll:

Lähetetty: 09 Tammi 2006 20:39
Kirjoittaja late
Joo eli mieluummin mekaaniset kuin antipumpit hinnan puolesta,ei meikää ainakaan se venttiilien säätö haittaa.

Lähetetty: 09 Tammi 2006 21:51
Kirjoittaja avoesco
Niin noi antipumpit oli muistaakseni 87e setti us partsista :roll:

Edit:juu kannattaa miettii mistä ostaa :wink:

Lähetetty: 10 Tammi 2006 15:11
Kirjoittaja late
Jaa jaa,kattelin moposportin luetteloo niin oli muistaakseni joku 300€??Taidettu laittaa vähän omaa lisää.

Lähetetty: 11 Tammi 2006 14:34
Kirjoittaja Fullspeed
avoesco kirjoitti: On toinen auto missä on ahdin ni täytyy olla toinen vapari et pääsee vinguttelemaan :lol:
Joo pikkasen eri juttu toi ahdettu itellä tuli huipputeho (154hp) 6000rpm kohdilla jonka jälkeen jouset ei riittäny :cry:
No mut nyt menee vakioilla ylemmäs :wink:
ja hakusessa on pösö xu:moottorin jouset ne riittää tarpeeks pitkälle ja muutama uus jekku et saa lisää tehoa!!!
Tää on tätä ku mikään ei riitä :roll:

Edit:latelle ilmota mikä kone vuosmalli jne ni on helpompi pohtia kaasareita tai pistä 45mm dcoe:t ni riittää :wink:

Kun nyt tiedätte jousten asennuspituudet, niin miksi ette voi tilata vaikka rallyracelta oikean jousipaineen antavia venttiilijousia. Ja mieluummin tupla jouset, niin ei tule resonointi ongelmia. Ei ole erikseen olemassa "viri" jousia, vaan ne pitää valita mm. nokka-akselin mukaan, siten että seeti- ja aukiolopaineet ovat oikeat, esim. 40/100kg. Tuossa linkki listaan, josta voi asennuspituuden tietäessään valita joko yksin- tai kaksinkertaiset venttiilijouset.
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... jouset.pdf

Lähetetty: 11 Tammi 2006 15:20
Kirjoittaja avoesco
Ei mun tapauksessa ainakaan kannata tupla jousia hommata koska ne on kalliit ja yhdelläkin pärjää
ei se jousi liian jäykkäkään saa olla kuluttaa nokan ja nostajat nopeammin.
Enkä lähde tilaamaan enää mistään kalliita jousia kun sopivat löytyy muutamalla eurolla kun näkee vähän vaivaa.

Lähetetty: 11 Tammi 2006 19:43
Kirjoittaja Fullspeed
avoesco kirjoitti:Ei mun tapauksessa ainakaan kannata tupla jousia hommata koska ne on kalliit ja yhdelläkin pärjää
ei se jousi liian jäykkäkään saa olla kuluttaa nokan ja nostajat nopeammin.
Enkä lähde tilaamaan enää mistään kalliita jousia kun sopivat löytyy muutamalla eurolla kun näkee vähän vaivaa.
Sillä että onko jousi yksinkertainen vai kaksinkertainen, ei oo mitään tekemistä jousen jäykkyyden kanssa. Tuplajousia käytetään lähinnä jousien resonoinnin vähentämiseksi, eikä jäykkyyden takia. Eikä ne niin hirvittävän kalliitakaan ole. Jousen ei todellakaan pidä olla liian jäykkä vaan seeti- ja aukiolopaineiden pitäisi olla sopivat. Tällaiset akradakabra "viri" emmätiiä mitkä jouset, ei välttämättä ole. Jos sulla on sopivat niin hyvä. Tuli vaan mieleen ku tuolla aiemmin arvottiin, että ostaako "viri" jouset, vai käyttääkö vakioita. :D :D

Lähetetty: 11 Tammi 2006 21:05
Kirjoittaja late
Mietiskelin et millasenkohan tosta vakionokasta sais hiottuu?Ja sit jotkut mekaaniset nostimet siihen?

Lähetetty: 11 Tammi 2006 23:37
Kirjoittaja Monteonisti
Eikös nuo hydraulisetkin ole mekaanisia, siis ainakin yleensä? :shock:
Vain välys säätyy nesteellä? 8)

Lähetetty: 12 Tammi 2006 10:40
Kirjoittaja avoesco
Fullspeed kirjoitti: Sillä että onko jousi yksinkertainen vai kaksinkertainen, ei oo mitään tekemistä jousen jäykkyyden kanssa. Tuplajousia käytetään lähinnä jousien resonoinnin vähentämiseksi, eikä jäykkyyden takia. Eikä ne niin hirvittävän kalliitakaan ole. Jousen ei todellakaan pidä olla liian jäykkä vaan seeti- ja aukiolopaineiden pitäisi olla sopivat. Tällaiset akradakabra "viri" emmätiiä mitkä jouset, ei välttämättä ole. Jos sulla on sopivat niin hyvä. Tuli vaan mieleen ku tuolla aiemmin arvottiin, että ostaako "viri" jouset, vai käyttääkö vakioita. :D :D
Sen takia just mitattiin seeti ja auki paineet että saatais sopivat mun moottorille. :roll:
Jos nyt oikeen aletaan filosofoimaan niin silläkin on väliä mikä nokka,nostajat on ja kuinka paljon kone kiertää :wink:
Tuosta kalliudesta voi olla montaa mieltä...jos sopivat saa esim.5-10e :lol:
Totesin vaan että noilla jousilla (kent vs22) ei tee mitään ainakaan mun koneessa ja että vakiot on paremmat.

Lähetetty: 19 Tammi 2006 12:27
Kirjoittaja late
Onkos joku muuten tutkinut että paljonko cvh koneessa voi olla nosto venttiililtä/nokalta ennenkuin ottaa mäntään kiinni?

Lähetetty: 19 Tammi 2006 13:10
Kirjoittaja avoesco
Tuo on ihan kone kohtainen riippuen siitä mitkä männät onko lohkosta tai kannesta otettu tavaraa jne.....
Mutta cvh katu koneissa ei ole ongelmaa tuon suhteen tietysti välitetyillä rullakeinuilla vois onnistua :wink:
Esim.ittellä kannesta otettu siivua,tasalakiset männät jossa venttiili kolot tulee lohkon tasoon ja nokan nosto on 11.1 eikä toistaseks oo ottanu kiinni...
Luulisin että nostoa pitäis olla jonkin matkaa yli 12 ennen saa ittelleen ongelmia tuo on siis arvio :roll:

Edit:eli suomeksi ei tarvitse varmaan paljon tuosta huolehtia....

Lähetetty: 19 Tammi 2006 15:18
Kirjoittaja late
Mjoo,Itellä on kupumännät että onkohan niissä vähemmän varaa?

Lähetetty: 13 Helmi 2006 18:01
Kirjoittaja late
Kertokaas hiukan noista cvh alipaine letkuista,Kun pitäs kaasari ja imusarja vaihtaa ja pari letkua ihmetyttää,Eli virranjakajan alipaine letku menee sinne imusarjan alapuolelle vesitilaaan :?: ,kun eikös sen pitäisi mennä sinne imusarjaan josta se sen alipaineen saa?Lisäkse sieltä on tulpattu jotaikin letkuja.Että mikä ihmeen virka niillä kaikilla pienilla letkuilla on?

Lähetetty: 13 Helmi 2006 19:52
Kirjoittaja avoesco
Eli mikä kaasari on kyseessä???
Ei mikään alipaine letku mene vesitilaan :!:
1,6 tdlm kaasarissa on imusarjassa jakaja josta kolme lähtöä putsarin koteloon,jakajaan kolmatta en muista mihin menee....
Kaasarista menee imusarjan jakajaan josta huohottimelle

Lähetetty: 13 Helmi 2006 20:17
Kirjoittaja late
Niin kaasari siis FORD VV,Ja siis mun mielesti näyttäs niinkun se alipaine letku menis sinne imusarjan vesitilaan,Tosin siihen yhtyy muitakin letkuja.

Lähetetty: 13 Helmi 2006 21:10
Kirjoittaja koskar
Escortin (1980-1990) Haynesmanuaalin sivuilla 120 - 121/256 on muutama kuva niistä letkuista.

Lähetetty: 15 Maalis 2006 20:11
Kirjoittaja Sultzi
Mikä olisi parempi kaasari 1.6l cvh:n kaveriksi, jos pientä piristystä haetaan? (n. 110hv), mitä nokkaa suosittelisitte? Missä Escortissa/Orionissa on tuota 1.6l cvh 90hv versiota?

Lähetetty: 15 Maalis 2006 21:11
Kirjoittaja late
Pistä sierran DGV.