Tehoa 1.6 cvh koneesta?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

JesseT kirjoitti:Hemi, on lyhennys "hemisphere" sanasta joka tarkoittaa pallon puolikasta...
Jaajaa. On se hyvä että joku tietää, nyt on itsekin vähän viisaampi.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Ai niin, mikä pösö XP?
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

JesseT kirjoitti:Ai niin, mikä pösö XP?
Sori kirjotus virhe siis pösön ja citikan 1.6 XU moottoreissa (205,405 jne...) on hyvät jouset escorttiin pituus ja halkasia täsmää ja sopivan jäykät.

Edit:Muistaakseni seeti paine 40kg kun vakio jousella alle 30kg
Auki paineessa oli myös reilu ero
Testattu 11.2 nostolla
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Kattelin et burtonpowerilla olis mekaaniset (ja säädettävät?) nostimet cvh koneeseen ni 15£ kipale.Eli tällänen kuvaus:CAM FOLLOWER, SOLID TYPE, CVH/RS1600i (EACH) ,eli rs1600i nostimet onko noi ihan käyttökelpoista tavaraa normi cvh koneessa?luulis olevan.Osanumero CV202K.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Toki on, mutta nokka pitäisi olla sitten myös tehty koville nostajille. En tosin tiedä mitkä on seuraukset jos pistää ristiin.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Niin kuinka paljon kierroksia ne hydraulinostimet kestää?Eli onko kadulla mekaaniset vai hydrauliset järkevämmät?
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

late kirjoitti:Niin kuinka paljon kierroksia ne hydraulinostimet kestää?Eli onko kadulla mekaaniset vai hydrauliset järkevämmät?
Tottakai mekaaniset olis paremmat mutta pääsee hydraulisilla antipumpeilla yli 7000rpm
Niinkuin tuossa jo aikasemmin kirjotin
voi olla et vakiollakin pääsee ei oo kokemusta muutaku noista antipumpeista...

Edit:niin en tiedä mikä on järkevää kadulle ja mikä ei jollekki riittää 150heppaa ja toisille ei riitä edes 300
ittellä on ainaki riittäny noi hydr. anti pumpit toistaseks :roll:
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Joo eli mieluummin mekaaniset kuin antipumpit hinnan puolesta,ei meikää ainakaan se venttiilien säätö haittaa.
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Niin noi antipumpit oli muistaakseni 87e setti us partsista :roll:

Edit:juu kannattaa miettii mistä ostaa :wink:
Viimeksi muokannut avoesco, 10 Tammi 2006 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Jaa jaa,kattelin moposportin luetteloo niin oli muistaakseni joku 300€??Taidettu laittaa vähän omaa lisää.
Fullspeed
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Helmi 2005 23:14
Paikkakunta: Oulu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed »

avoesco kirjoitti: On toinen auto missä on ahdin ni täytyy olla toinen vapari et pääsee vinguttelemaan :lol:
Joo pikkasen eri juttu toi ahdettu itellä tuli huipputeho (154hp) 6000rpm kohdilla jonka jälkeen jouset ei riittäny :cry:
No mut nyt menee vakioilla ylemmäs :wink:
ja hakusessa on pösö xu:moottorin jouset ne riittää tarpeeks pitkälle ja muutama uus jekku et saa lisää tehoa!!!
Tää on tätä ku mikään ei riitä :roll:

Edit:latelle ilmota mikä kone vuosmalli jne ni on helpompi pohtia kaasareita tai pistä 45mm dcoe:t ni riittää :wink:

Kun nyt tiedätte jousten asennuspituudet, niin miksi ette voi tilata vaikka rallyracelta oikean jousipaineen antavia venttiilijousia. Ja mieluummin tupla jouset, niin ei tule resonointi ongelmia. Ei ole erikseen olemassa "viri" jousia, vaan ne pitää valita mm. nokka-akselin mukaan, siten että seeti- ja aukiolopaineet ovat oikeat, esim. 40/100kg. Tuossa linkki listaan, josta voi asennuspituuden tietäessään valita joko yksin- tai kaksinkertaiset venttiilijouset.
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... jouset.pdf
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Ei mun tapauksessa ainakaan kannata tupla jousia hommata koska ne on kalliit ja yhdelläkin pärjää
ei se jousi liian jäykkäkään saa olla kuluttaa nokan ja nostajat nopeammin.
Enkä lähde tilaamaan enää mistään kalliita jousia kun sopivat löytyy muutamalla eurolla kun näkee vähän vaivaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Fullspeed
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Helmi 2005 23:14
Paikkakunta: Oulu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed »

avoesco kirjoitti:Ei mun tapauksessa ainakaan kannata tupla jousia hommata koska ne on kalliit ja yhdelläkin pärjää
ei se jousi liian jäykkäkään saa olla kuluttaa nokan ja nostajat nopeammin.
Enkä lähde tilaamaan enää mistään kalliita jousia kun sopivat löytyy muutamalla eurolla kun näkee vähän vaivaa.
Sillä että onko jousi yksinkertainen vai kaksinkertainen, ei oo mitään tekemistä jousen jäykkyyden kanssa. Tuplajousia käytetään lähinnä jousien resonoinnin vähentämiseksi, eikä jäykkyyden takia. Eikä ne niin hirvittävän kalliitakaan ole. Jousen ei todellakaan pidä olla liian jäykkä vaan seeti- ja aukiolopaineiden pitäisi olla sopivat. Tällaiset akradakabra "viri" emmätiiä mitkä jouset, ei välttämättä ole. Jos sulla on sopivat niin hyvä. Tuli vaan mieleen ku tuolla aiemmin arvottiin, että ostaako "viri" jouset, vai käyttääkö vakioita. :D :D
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Mietiskelin et millasenkohan tosta vakionokasta sais hiottuu?Ja sit jotkut mekaaniset nostimet siihen?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Eikös nuo hydraulisetkin ole mekaanisia, siis ainakin yleensä? :shock:
Vain välys säätyy nesteellä? 8)
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Fullspeed kirjoitti: Sillä että onko jousi yksinkertainen vai kaksinkertainen, ei oo mitään tekemistä jousen jäykkyyden kanssa. Tuplajousia käytetään lähinnä jousien resonoinnin vähentämiseksi, eikä jäykkyyden takia. Eikä ne niin hirvittävän kalliitakaan ole. Jousen ei todellakaan pidä olla liian jäykkä vaan seeti- ja aukiolopaineiden pitäisi olla sopivat. Tällaiset akradakabra "viri" emmätiiä mitkä jouset, ei välttämättä ole. Jos sulla on sopivat niin hyvä. Tuli vaan mieleen ku tuolla aiemmin arvottiin, että ostaako "viri" jouset, vai käyttääkö vakioita. :D :D
Sen takia just mitattiin seeti ja auki paineet että saatais sopivat mun moottorille. :roll:
Jos nyt oikeen aletaan filosofoimaan niin silläkin on väliä mikä nokka,nostajat on ja kuinka paljon kone kiertää :wink:
Tuosta kalliudesta voi olla montaa mieltä...jos sopivat saa esim.5-10e :lol:
Totesin vaan että noilla jousilla (kent vs22) ei tee mitään ainakaan mun koneessa ja että vakiot on paremmat.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Onkos joku muuten tutkinut että paljonko cvh koneessa voi olla nosto venttiililtä/nokalta ennenkuin ottaa mäntään kiinni?
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Tuo on ihan kone kohtainen riippuen siitä mitkä männät onko lohkosta tai kannesta otettu tavaraa jne.....
Mutta cvh katu koneissa ei ole ongelmaa tuon suhteen tietysti välitetyillä rullakeinuilla vois onnistua :wink:
Esim.ittellä kannesta otettu siivua,tasalakiset männät jossa venttiili kolot tulee lohkon tasoon ja nokan nosto on 11.1 eikä toistaseks oo ottanu kiinni...
Luulisin että nostoa pitäis olla jonkin matkaa yli 12 ennen saa ittelleen ongelmia tuo on siis arvio :roll:

Edit:eli suomeksi ei tarvitse varmaan paljon tuosta huolehtia....
Viimeksi muokannut avoesco, 19 Tammi 2006 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Mjoo,Itellä on kupumännät että onkohan niissä vähemmän varaa?
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Kertokaas hiukan noista cvh alipaine letkuista,Kun pitäs kaasari ja imusarja vaihtaa ja pari letkua ihmetyttää,Eli virranjakajan alipaine letku menee sinne imusarjan alapuolelle vesitilaaan :?: ,kun eikös sen pitäisi mennä sinne imusarjaan josta se sen alipaineen saa?Lisäkse sieltä on tulpattu jotaikin letkuja.Että mikä ihmeen virka niillä kaikilla pienilla letkuilla on?
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Eli mikä kaasari on kyseessä???
Ei mikään alipaine letku mene vesitilaan :!:
1,6 tdlm kaasarissa on imusarjassa jakaja josta kolme lähtöä putsarin koteloon,jakajaan kolmatta en muista mihin menee....
Kaasarista menee imusarjan jakajaan josta huohottimelle
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Niin kaasari siis FORD VV,Ja siis mun mielesti näyttäs niinkun se alipaine letku menis sinne imusarjan vesitilaan,Tosin siihen yhtyy muitakin letkuja.
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Escortin (1980-1990) Haynesmanuaalin sivuilla 120 - 121/256 on muutama kuva niistä letkuista.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mikä olisi parempi kaasari 1.6l cvh:n kaveriksi, jos pientä piristystä haetaan? (n. 110hv), mitä nokkaa suosittelisitte? Missä Escortissa/Orionissa on tuota 1.6l cvh 90hv versiota?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Pistä sierran DGV.
Vastaa Viestiin