Jaajaa. On se hyvä että joku tietää, nyt on itsekin vähän viisaampi.JesseT kirjoitti:Hemi, on lyhennys "hemisphere" sanasta joka tarkoittaa pallon puolikasta...
Tehoa 1.6 cvh koneesta?
Sori kirjotus virhe siis pösön ja citikan 1.6 XU moottoreissa (205,405 jne...) on hyvät jouset escorttiin pituus ja halkasia täsmää ja sopivan jäykät.JesseT kirjoitti:Ai niin, mikä pösö XP?
Edit:Muistaakseni seeti paine 40kg kun vakio jousella alle 30kg
Auki paineessa oli myös reilu ero
Testattu 11.2 nostolla
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Tottakai mekaaniset olis paremmat mutta pääsee hydraulisilla antipumpeilla yli 7000rpmlate kirjoitti:Niin kuinka paljon kierroksia ne hydraulinostimet kestää?Eli onko kadulla mekaaniset vai hydrauliset järkevämmät?
Niinkuin tuossa jo aikasemmin kirjotin
voi olla et vakiollakin pääsee ei oo kokemusta muutaku noista antipumpeista...
Edit:niin en tiedä mikä on järkevää kadulle ja mikä ei jollekki riittää 150heppaa ja toisille ei riitä edes 300
ittellä on ainaki riittäny noi hydr. anti pumpit toistaseks

CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Niin noi antipumpit oli muistaakseni 87e setti us partsista 
Edit:juu kannattaa miettii mistä ostaa

Edit:juu kannattaa miettii mistä ostaa

Viimeksi muokannut avoesco, 10 Tammi 2006 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
avoesco kirjoitti: On toinen auto missä on ahdin ni täytyy olla toinen vapari et pääsee vinguttelemaan![]()
Joo pikkasen eri juttu toi ahdettu itellä tuli huipputeho (154hp) 6000rpm kohdilla jonka jälkeen jouset ei riittäny![]()
No mut nyt menee vakioilla ylemmäs![]()
ja hakusessa on pösö xu:moottorin jouset ne riittää tarpeeks pitkälle ja muutama uus jekku et saa lisää tehoa!!!
Tää on tätä ku mikään ei riitä
Edit:latelle ilmota mikä kone vuosmalli jne ni on helpompi pohtia kaasareita tai pistä 45mm dcoe:t ni riittää
Kun nyt tiedätte jousten asennuspituudet, niin miksi ette voi tilata vaikka rallyracelta oikean jousipaineen antavia venttiilijousia. Ja mieluummin tupla jouset, niin ei tule resonointi ongelmia. Ei ole erikseen olemassa "viri" jousia, vaan ne pitää valita mm. nokka-akselin mukaan, siten että seeti- ja aukiolopaineet ovat oikeat, esim. 40/100kg. Tuossa linkki listaan, josta voi asennuspituuden tietäessään valita joko yksin- tai kaksinkertaiset venttiilijouset.
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... jouset.pdf
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
Ei mun tapauksessa ainakaan kannata tupla jousia hommata koska ne on kalliit ja yhdelläkin pärjää
ei se jousi liian jäykkäkään saa olla kuluttaa nokan ja nostajat nopeammin.
Enkä lähde tilaamaan enää mistään kalliita jousia kun sopivat löytyy muutamalla eurolla kun näkee vähän vaivaa.
ei se jousi liian jäykkäkään saa olla kuluttaa nokan ja nostajat nopeammin.
Enkä lähde tilaamaan enää mistään kalliita jousia kun sopivat löytyy muutamalla eurolla kun näkee vähän vaivaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Sillä että onko jousi yksinkertainen vai kaksinkertainen, ei oo mitään tekemistä jousen jäykkyyden kanssa. Tuplajousia käytetään lähinnä jousien resonoinnin vähentämiseksi, eikä jäykkyyden takia. Eikä ne niin hirvittävän kalliitakaan ole. Jousen ei todellakaan pidä olla liian jäykkä vaan seeti- ja aukiolopaineiden pitäisi olla sopivat. Tällaiset akradakabra "viri" emmätiiä mitkä jouset, ei välttämättä ole. Jos sulla on sopivat niin hyvä. Tuli vaan mieleen ku tuolla aiemmin arvottiin, että ostaako "viri" jouset, vai käyttääkö vakioita.avoesco kirjoitti:Ei mun tapauksessa ainakaan kannata tupla jousia hommata koska ne on kalliit ja yhdelläkin pärjää
ei se jousi liian jäykkäkään saa olla kuluttaa nokan ja nostajat nopeammin.
Enkä lähde tilaamaan enää mistään kalliita jousia kun sopivat löytyy muutamalla eurolla kun näkee vähän vaivaa.


Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Sen takia just mitattiin seeti ja auki paineet että saatais sopivat mun moottorille.Fullspeed kirjoitti: Sillä että onko jousi yksinkertainen vai kaksinkertainen, ei oo mitään tekemistä jousen jäykkyyden kanssa. Tuplajousia käytetään lähinnä jousien resonoinnin vähentämiseksi, eikä jäykkyyden takia. Eikä ne niin hirvittävän kalliitakaan ole. Jousen ei todellakaan pidä olla liian jäykkä vaan seeti- ja aukiolopaineiden pitäisi olla sopivat. Tällaiset akradakabra "viri" emmätiiä mitkä jouset, ei välttämättä ole. Jos sulla on sopivat niin hyvä. Tuli vaan mieleen ku tuolla aiemmin arvottiin, että ostaako "viri" jouset, vai käyttääkö vakioita.![]()

Jos nyt oikeen aletaan filosofoimaan niin silläkin on väliä mikä nokka,nostajat on ja kuinka paljon kone kiertää

Tuosta kalliudesta voi olla montaa mieltä...jos sopivat saa esim.5-10e

Totesin vaan että noilla jousilla (kent vs22) ei tee mitään ainakaan mun koneessa ja että vakiot on paremmat.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Tuo on ihan kone kohtainen riippuen siitä mitkä männät onko lohkosta tai kannesta otettu tavaraa jne.....
Mutta cvh katu koneissa ei ole ongelmaa tuon suhteen tietysti välitetyillä rullakeinuilla vois onnistua
Esim.ittellä kannesta otettu siivua,tasalakiset männät jossa venttiili kolot tulee lohkon tasoon ja nokan nosto on 11.1 eikä toistaseks oo ottanu kiinni...
Luulisin että nostoa pitäis olla jonkin matkaa yli 12 ennen saa ittelleen ongelmia tuo on siis arvio
Edit:eli suomeksi ei tarvitse varmaan paljon tuosta huolehtia....
Mutta cvh katu koneissa ei ole ongelmaa tuon suhteen tietysti välitetyillä rullakeinuilla vois onnistua

Esim.ittellä kannesta otettu siivua,tasalakiset männät jossa venttiili kolot tulee lohkon tasoon ja nokan nosto on 11.1 eikä toistaseks oo ottanu kiinni...
Luulisin että nostoa pitäis olla jonkin matkaa yli 12 ennen saa ittelleen ongelmia tuo on siis arvio

Edit:eli suomeksi ei tarvitse varmaan paljon tuosta huolehtia....
Viimeksi muokannut avoesco, 19 Tammi 2006 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Kertokaas hiukan noista cvh alipaine letkuista,Kun pitäs kaasari ja imusarja vaihtaa ja pari letkua ihmetyttää,Eli virranjakajan alipaine letku menee sinne imusarjan alapuolelle vesitilaaan
,kun eikös sen pitäisi mennä sinne imusarjaan josta se sen alipaineen saa?Lisäkse sieltä on tulpattu jotaikin letkuja.Että mikä ihmeen virka niillä kaikilla pienilla letkuilla on?

Eli mikä kaasari on kyseessä???
Ei mikään alipaine letku mene vesitilaan
1,6 tdlm kaasarissa on imusarjassa jakaja josta kolme lähtöä putsarin koteloon,jakajaan kolmatta en muista mihin menee....
Kaasarista menee imusarjan jakajaan josta huohottimelle
Ei mikään alipaine letku mene vesitilaan

1,6 tdlm kaasarissa on imusarjassa jakaja josta kolme lähtöä putsarin koteloon,jakajaan kolmatta en muista mihin menee....
Kaasarista menee imusarjan jakajaan josta huohottimelle
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Mikä olisi parempi kaasari 1.6l cvh:n kaveriksi, jos pientä piristystä haetaan? (n. 110hv), mitä nokkaa suosittelisitte? Missä Escortissa/Orionissa on tuota 1.6l cvh 90hv versiota?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71