Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hapelo kirjoitti: ↑14 Helmi 2020 21:58
Kokeilin perhetutun 2007 Focus 225 ST:tä pari vuotta sitten ja kyllähän se kulki mutta vetely oli todella voimakasta kiihdytettäessä...etupää pomppi holtittomasti
Hyvin vähän ainakin oma vetelee. Kai sekin johtuu enimmäkseen tukivarsien kunnosta, renkaista ja ajettavan tien kunnosta jos pahasti vetelee.
Ehkä omassa eniten häiritsee tuo satunnainen wheel hop kiihdytyksissä ilman luistonestoa. Sitäkin sai aika hyvin kuriin mountunen roll restrictionilla. Toki sen asentaessa tuli kylkiäisenä hieman värinää koriin.
Ihan kysymys,moniko täällä olevista ST-kuskeista on kokeillut launchcontrol:ia ja kokemuksia kehiin...
Harri
Launch controllia on tullut käytettyä monta kymmentä kertaa. Hieman "paremmin" tuntuu kyllä lähtevän kierrosten ollessa 4000-4500rpm ja käsijarrulla pidättäen. Mountunen softassa lc-rpm taisi olla 4000rpm.
Suomalaisella Turbotecillä on näköjään myös softa valmiina ST:hen
Ei ole tyyriin hintainenkaan tuo turboteckin softa. Sen miinus puoli on kyllä se että ei saa vaihdettua millään erillisellä kapulalla vakio ja virisoftaa edestakaisin. Esim jos huoltoon haluaa vakiosoftan takaisin laittaa.
Katsoo vaan sellaisen paikan missä on rulla ni saa penkkipaperitkin.
Katsoiko kukaan National Geographic kanavalta Auton ensiapu-ohjelmassa Subaru Impreza auton kunnostusta. Siinä välipalana oli kolmen eri tavalla viritetyn Fiesta ST:n kiihdytyskisa. Oli tämä Fiestan edellinen versio, siis pystyt takavalot. Oli vakio 200 hp, hieman viritetty 240 hp ja sitten nähtävästi uudelleen turbotettu 330 hp. Varmaan tuo viimeinen versio alkaa jo kelvata vaativammallekin, ei taatusti jää jalkoihin.
Nipa kirjoitti: ↑20 Helmi 2020 19:24
Mountunelta tullut M235 softa fiestaan.
Laitoin tilaukseen
Hieno homma,täytyy nyt katsoa...ikäviä kokemuksia takuun osalta noista.Lisäksi vävyn Golf:i kolarin jälkeen vakuutusyhtiön häkkiin ja kysely perään moottorinohjauksen näpelöintiin...tolkuton paperisota 1,5v!Lunastushinta laski,tosiasiassa vakuutusyhtiö haki oikeudessa vapautusta korvauksesta.
Summa oli se että vävy 8500€ tappiolle..
Elikkä se esim. se edellisen ST-Fiestan Mountune oli ihan poikkeus,pikkulinnut lauloivat että nykyisen 1,5 ekopuusterin kanssa Ford ei vielä anna takuuta..
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Ymmärrän kyllä hyvin pointtisi. Mutta eikö tolla samalla vakuutusyhtiön logiikalla voisi ainakin olettaa että vaikka sillä softalla ei olisi mitään merkitystä ollut sen kanssa että kolari tapahtui niin jos esimerkkinä auton vakiorengaskoko on vaikka 205/45 17 ja menet ajamaan kolarin 225/35 19 renkaat alla niin eikö ne koittaisi silloin samalla tavalla evätä korvauksen?
Nipa kirjoitti: ↑22 Helmi 2020 21:29
Ymmärrän kyllä hyvin pointtisi. Mutta eikö tolla samalla vakuutusyhtiön logiikalla voisi ainakin olettaa että vaikka sillä softalla ei olisi mitään merkitystä ollut sen kanssa että kolari tapahtui niin jos esimerkkinä auton vakiorengaskoko on vaikka 205/45 17 ja menet ajamaan kolarin 225/35 19 renkaat alla niin eikö ne koittaisi silloin samalla tavalla evätä korvauksen?
Jos kolari syntyy vesiliirron seurauksena ja rengaskoko ei ole hyväksytty autoon, niin varmasti eväävät korvauksen.
Taas jos joku ajaa perääsi kun olet liikennevaloissa, niin voivat yrittää, mutta voitat asian käräjillä.
Hieno homma,täytyy nyt katsoa...ikäviä kokemuksia takuun osalta noista.Lisäksi vävyn Golf:i kolarin jälkeen vakuutusyhtiön häkkiin ja kysely perään moottorinohjauksen näpelöintiin...tolkuton paperisota 1,5v!Lunastushinta laski,tosiasiassa vakuutusyhtiö haki oikeudessa vapautusta korvauksesta.
Summa oli se että vävy 8500€ tappiolle..
Harri
Korjaus,auto oli Audi ja entinen tuttu nyt vävy
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Välillä tulee sellasia pistoksia kun ei kuitenkaan tullut ST Fiestaa laitettua, kun 70-80% ajoista tulee yksin ajettua.
Mutta Fiestassa pahimmoilleen jää takapenkki ja tavaratila naftiksi.. Mutta saas nähdä sitten taas kun seuraava vaihto tulee eteen..
Joo tosiaan jarrut pahassa sateessa kaipaa esmes motarin rampilta tullessa hienon painalluksen jarrua...näähän jarrut on käsittääksen Bembron tekeleet
Toki kun tuon tietää ei ongelmia,pitää vaan tulla toimeen
Harri
Lie ATE:n tekeleet, takajarrut samat kaikissa levyjarrullisissa jos nyt oikein tavasin, edessä on 16mm isommat laikat vs muut. Tämä EBC:n kataloogista vakoiltuna.
Tuo oire vaan kertoo "halvasta" toteutuksesta, ei ole levyjen kuivausta mitä esim vaggineissa on ollut jo aika pitkään. Halpa lainausmerkeissä koska kyseessä on vain bittejä.
@rsk@ kirjoitti: ↑23 Helmi 2020 16:45
Välillä tulee sellasia pistoksia kun ei kuitenkaan tullut ST Fiestaa laitettua, kun 70-80% ajoista tulee yksin ajettua.
Mutta Fiestassa pahimmoilleen jää takapenkki ja tavaratila naftiksi.. Mutta saas nähdä sitten taas kun seuraava vaihto tulee eteen..
Mulla taas toisinpäin, ajoista 95% yksin ja tila ei ole ongelma, mutta nyppii etten sitten kuitenkin päätynyt Focukseen; mulla tulee helposti neljännes ainakin ajosta motaria ja vähänkään pidemmällä matkalla tuo ST ei kyllä tarjoa penkkejä lukuunottamatta mitään positiivista mun makuun. Uraherkkä, meluisa, nypyttävä alusta. Eikä kulkupuolikaan oikein vakuuta nyt pidemmällä "koeajolla", jotain siitä uupuu.
@rsk@ kirjoitti: ↑23 Helmi 2020 16:45
Välillä tulee sellasia pistoksia kun ei kuitenkaan tullut ST Fiestaa laitettua, kun 70-80% ajoista tulee yksin ajettua.
Mutta Fiestassa pahimmoilleen jää takapenkki ja tavaratila naftiksi.. Mutta saas nähdä sitten taas kun seuraava vaihto tulee eteen..
Mulla taas toisinpäin, ajoista 95% yksin ja tila ei ole ongelma, mutta nyppii etten sitten kuitenkin päätynyt Focukseen; mulla tulee helposti neljännes ainakin ajosta motaria ja vähänkään pidemmällä matkalla tuo ST ei kyllä tarjoa penkkejä lukuunottamatta mitään positiivista mun makuun. Uraherkkä, meluisa, nypyttävä alusta. Eikä kulkupuolikaan oikein vakuuta nyt pidemmällä "koeajolla".
Ok. No, nypyttelee tuo St-line Focuskin melkein joka paikassa ja talvirenkailla levoton ajettava urien yms. suhteen. Kohtuu hyvä äänimaailma on Focuksessa nykyään. Rengasmelu on ehkä erottuvin kun muuta isompaa melu lähdettä ei oikein ole. Sellanen pieni tehon puute vaivaa.
@rsk@ kirjoitti: ↑23 Helmi 2020 18:08
Ok. No, nypyttelee tuo St-line Focuskin melkein joka paikassa ja talvirenkailla levoton ajettava urien yms. suhteen. Kohtuu hyvä äänimaailma on Focuksessa nykyään. Rengasmelu on ehkä erottuvin kun muuta isompaa melu lähdettä ei oikein ole. Sellanen pieni tehon puute vaivaa.
Aijoo tuon unohdin myös, siis levottomuuden uraisilla teillä.
Jos tuohon 182hp Focukseen vertaa, niin en kyllä oikein usko, että (Fiesta) ST on käytänössä juurikaan tehokkaamman tuntuinen.
@rsk@ kirjoitti: ↑23 Helmi 2020 18:08
Ok. No, nypyttelee tuo St-line Focuskin melkein joka paikassa ja talvirenkailla levoton ajettava urien yms. suhteen. Kohtuu hyvä äänimaailma on Focuksessa nykyään. Rengasmelu on ehkä erottuvin kun muuta isompaa melu lähdettä ei oikein ole. Sellanen pieni tehon puute vaivaa.
Aijoo tuon unohdin myös, siis levottomuuden uraisilla teillä.
Jos tuohon 182hp Focukseen vertaa, niin en kyllä oikein usko, että (Fiesta) ST on käytänössä juurikaan tehokkaamman tuntuinen.
Jotain 1.5s. Sataseen.. Reilu 1s. 80-120km/h, joka on taas tuolla välillä käytännössä tuommosen normi yhdistelmärekan pituus. Plus keskialueella huomattavasti "rotevampi" veto..
@rsk@ kirjoitti: ↑23 Helmi 2020 18:53
Jotain 1.5s. Sataseen.. Reilu 1s. 80-120km/h, joka on taas tuolla välillä käytännössä tuommosen normi yhdistelmärekan pituus. Plus keskialueella huomattavasti "rotevampi" veto..
Pikkasen tuo rekkavertaus taitaa heittää mutta onhan noissa toki eroa, ST kevyempi ja inasen enempi potkua koneessa.
Mutta mitä se sitten ihan oikeasti käytännössä tarkoittaa tuolla tien päällä. Oman kokemuksen mukaan ei juuri mitään, siis Focukseen verrattuna.
edit: Puhun siis omasta kokemuksesta joka pohjautuu tuohon omaan ST:hen vs mm. sijaisautona mulla olleisiin Focuksiin. Tuossa mun ST:ssä voi toki olla jotain vikaa miksi kulkupuoli tuntuu vaisulta, kaikki on mahdollista.
@rsk@ kirjoitti: ↑23 Helmi 2020 18:53
Jotain 1.5s. Sataseen.. Reilu 1s. 80-120km/h, joka on taas tuolla välillä käytännössä tuommosen normi yhdistelmärekan pituus. Plus keskialueella huomattavasti "rotevampi" veto..
Pikkasen tuo rekkavertaus taitaa heittää mutta onhan noissa toki eroa, ST kevyempi ja inasen enempi potkua koneessa.
Mutta mitä se sitten ihan oikeasti käytännössä tarkoittaa tuolla tien päällä. Oman kokemuksen mukaan ei juuri mitään, siis Focukseen verrattuna.
edit: Puhun siis omasta kokemuksesta joka pohjautuu tuohon omaan ST:hen vs mm. sijaisautona mulla olleisiin Focuksiin. Tuossa mun ST:ssä voi toki olla jotain vikaa miksi kulkupuoli tuntuu vaisulta, kaikki on mahdollista.
Tarkoitin tuota rekan pituutta kun omalta kaistalta lähtee ohitukseen ja palaa reilusti takasin omalle kaistalle ohituksen jälkeen. Mutta eipä siinä. ST Focukseen taas tuosta lähes vastaava ero.
Yks mikä noissa myös hämää, on aika tasanen veto ilman mitään "potkua"..
Ja ainahan on mukava kaikkea pähkäillä mitä jos tyyliin..