Sivu 403/404

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Marras 2025 11:53
Kirjoittaja yritäedes
pätkä kirjoitti: 01 Marras 2025 13:37


Kyllä tyhjennysproppu on.
Kun olet öljyt ulos laskenut, niin kerropa miltä ne näytti!
Kun ylempänä raati oli sitä mieltä, että "vetinen suklaapuuro" on ihan normaalia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Marras 2025 13:47
Kirjoittaja ToTaPi
Itseltä löytyy kanssa pihasta 2020 vuoden Ford Focus 1,5 Ecoboost A8 Active. Kilometrejä mittarissa 113tkm ja sähköisen huoltokirjan mukaan ei ole laatikkoon vaihdettu öljyjä ikinä. Nyt meinasin vaihdattaa öljyt laatikkoon. 4 --> 5 vaihtaessa laatikko tuumaa hetken ja vaihtaa sitten vasta vaihteen. Tuntuu vähän samalta, kun manuaalilla kytkin on vielä pohjassa ja kerkeät koskemaan kaasupolkimeen hetken. Ajomoodilla ei tunnu olevan väliä. Muut vaihteet ainekin toimivat moitteetta. Kylmänä laatikko pitää pakin laittaessa päälle vähän kovempaa meteliä, mutta lämpöisenä ei kuulu enää juurikaan mitään.

Kyselin Käyttöautosta Jyväskylässä mitä maksaa öljyn vaihto ja viesti tuli perään, että 260€. Eivät tee huuhtelemalla ollenkaan. Reiluun 300€ ja 400€ välillä maksaa huuhtelemalla laatikon öljyn vaihto.

Ford ei tosiaan syystä x tee itse huuhtelemalla, vaikka samassa puljussa on Mersut, joihin tehdään kuulema aina huuhtelemalla.

Onko porukalla minkälainen mielipide? Käytänkö Käyttöautossa vain öljyn vaihdossa ja koodien lukemisessa vai vaihdatanko suoraa huuhtelemalla muualla? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Öljypistettä mietin, että käytänkö siellä huuhtelussa.

Autoa ei kiinnostaisi vaihtaa, koska on hyvä ajaa ja toimiva tällä hetkellä meidän talouteen. Ja auton vaihdossa on taas oma show, kun rupeaa etsimään sopivaa mahdollisimman vähillä tyyppi vioilla ja varusteilla.

Edellä mainittu suklaapuuro hieman huolettaa noilla kilometreillä, että riittääkö tosiaan pelkkä vanhojen valuttelu pois.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Marras 2025 13:55
Kirjoittaja ToTaPi
FF20 kirjoitti: 09 Elo 2025 21:55
ässäpellot kirjoitti: 07 Elo 2025 09:08

Auton ollessa uutena käytin ruostesuojauksessa.Olisin varmaan käyttänyt 4-5 v ikäisenä uusintakäsittelyssä, mutta autonvaihto "kärpänen" puraisi ja uusintakäsittely jäi sitten pelkäksi ajatukseksi.Mutta kannattaa sinun ehkä käyttää suojauksessa, jos meinaat pidemmän ajan pitää autoa itselläsi?Tuolla autolla meillä ollessa ajettiiin etupäässä asfalttiteitä.Ainoastaan kesäisin mökkimatkoilla tuli pienet pätkät hiekkatietä.Joten luulisin alustan olevan kohtuu mukavassa kunnossa.

Vaihteistoöljyt vaihdatin ensimmäisen ja ainoan kerran siinä 130 tkm. paikkeilla.Fordin huolto-ohjelmassahan ei ole tuolle laatikolle vaihtoväliä öljylle.Eikä taida olla laitteistoakaan, kun kysyin vaihtoa.Sanoivat, että kannattaa vaihdattaa sellaisessa paikassa, missä vaihto tapahtuu huuhtelumenetelmällä.

Kyllä toi laaatikko oli sen koko 142640 km.matkan samanlainen. Ei ehkä niiktä kaikkein hienostuneimpia vaiteen vaihtojen suhteen ;-) . Aika uutena siihen ajettiin uusi ohjelma laatikkoon, muttei minusta kyllä kummemin muuttunut.Pintakaasulla ja hitaasti ajaen töksäyttäen väillä vaihtaa..Aivan kuin arpoisi, pienempää vaiko isompaa pykälää pesään?Taas jos vähän reippaamin painaa kaasua, niin minusta laatikko toimi ihan asiallisesti.Aika paljon piti ajaa sportmodella, koska normaali asennossa kierrokset oli kaupunkiajossa, sekä 80 alueella melko matalalla..
Käytitkö missä auton vaihteistoöljyn vaihdossa?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Marras 2025 19:59
Kirjoittaja PiuhaPoikki
yritäedes kirjoitti: 03 Marras 2025 11:53
pätkä kirjoitti: 01 Marras 2025 13:37


Kyllä tyhjennysproppu on.
Kun olet öljyt ulos laskenut, niin kerropa miltä ne näytti!
Kun ylempänä raati oli sitä mieltä, että "vetinen suklaapuuro" on ihan normaalia.
Sama kiinnostaa täälläkin.
Kondensoitumiseen vaikuttanee ajoprofiili varsinkin talven mittaan. Jos on vaan lyhyttä ajoa niin kaikki kondensoituva vesi on ja pysyy laatikossa. Ja jos laatikko on aina kylmä niin kondensoituminenkin on voimakasta. Omaan kiesiin tulee talvellakin pitkiä jopa 12-14h vetoja kun tulee suhattua Suomi päästä päähän eestaas vähintäin kolme kertaa talvessa. Olettaisin sen olevan laatikkoöljyille suotuisampaa kuin pelkka työmatkapendelöinti läpi talven.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Marras 2025 20:34
Kirjoittaja FF20
ToTaPi kirjoitti: 03 Marras 2025 13:55
FF20 kirjoitti: 09 Elo 2025 21:55

Käytitkö missä auton vaihteistoöljyn vaihdossa?
Jyväskylässä Öljypisteella.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Marras 2025 08:37
Kirjoittaja ässäpellot
Jyväskylän öljypisteellä tähän oli tosiaan tehty huuhtelun kanssa öljynvaihto. Ainakin kuitista löytyy hieman kryptinen rivi "Automaattivaihteiston 100%" ja sitten selkeämpi "Automaattivaihteiston pesu", ja 9 litraa öljyä.
ToTaPi kirjoitti: 03 Marras 2025 13:47 Reiluun 300€ ja 400€ välillä maksaa huuhtelemalla laatikon öljyn vaihto.

Ford ei tosiaan syystä x tee itse huuhtelemalla, vaikka samassa puljussa on Mersut, joihin tehdään kuulema aina huuhtelemalla.

Onko porukalla minkälainen mielipide? Käytänkö Käyttöautossa vain öljyn vaihdossa ja koodien lukemisessa vai vaihdatanko suoraa huuhtelemalla muualla? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
395€ ollut tuo öljypisteen pesuhoito. Huuhtelusta nyt 25 tkm ja sanoisin että ei siitä ainakaan laatikko ole vielä rikki mennyt. Käytökseltään laatikko on ilmeisesti pysynyt normaalina kanssa.

Kait se on pohjimmiltaan yksilöllistä, jos sieltä irtoaa huuhtelussa joku isompi partikkeli joka sopivasti jää venttiilikoneistoon jumiin tms. niin voihan siinä vähintään hetkellisesti tulla ongelmia. Sikäli kun mulla tämä on kertaalleen huuhdeltu niin luultavasti uskallan huuhdella toistekin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Marras 2025 09:02
Kirjoittaja duckworth
yritäedes kirjoitti: 03 Marras 2025 11:53
pätkä kirjoitti: 01 Marras 2025 13:37


Kyllä tyhjennysproppu on.
Kun olet öljyt ulos laskenut, niin kerropa miltä ne näytti!
Kun ylempänä raati oli sitä mieltä, että "vetinen suklaapuuro" on ihan normaalia.
Moi, kerrotko missä kohtaa sanottiin toi että on ihan normaalia?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Marras 2025 09:20
Kirjoittaja yritäedes
duckworth kirjoitti: 04 Marras 2025 09:02
yritäedes kirjoitti: 03 Marras 2025 11:53

Kun olet öljyt ulos laskenut, niin kerropa miltä ne näytti!
Kun ylempänä raati oli sitä mieltä, että "vetinen suklaapuuro" on ihan normaalia.
Moi, kerrotko missä kohtaa sanottiin toi että on ihan normaalia?
Ei missään niin sanottu, enkä niin väittänytkään. Mutta keskustelun loppupäätelmänä esitettiin, että se on vain kondensoitunutta vettä ja johtuu vaihtovälistä.

PS. En aio provosoitua. Ei nyt aleta jauhaa tästä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Marras 2025 12:04
Kirjoittaja ToTaPi
ässäpellot kirjoitti: 04 Marras 2025 08:37 Jyväskylän öljypisteellä tähän oli tosiaan tehty huuhtelun kanssa öljynvaihto. Ainakin kuitista löytyy hieman kryptinen rivi "Automaattivaihteiston 100%" ja sitten selkeämpi "Automaattivaihteiston pesu", ja 9 litraa öljyä.
ToTaPi kirjoitti: 03 Marras 2025 13:47 Reiluun 300€ ja 400€ välillä maksaa huuhtelemalla laatikon öljyn vaihto.

Ford ei tosiaan syystä x tee itse huuhtelemalla, vaikka samassa puljussa on Mersut, joihin tehdään kuulema aina huuhtelemalla.

Onko porukalla minkälainen mielipide? Käytänkö Käyttöautossa vain öljyn vaihdossa ja koodien lukemisessa vai vaihdatanko suoraa huuhtelemalla muualla? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
395€ ollut tuo öljypisteen pesuhoito. Huuhtelusta nyt 25 tkm ja sanoisin että ei siitä ainakaan laatikko ole vielä rikki mennyt. Käytökseltään laatikko on ilmeisesti pysynyt normaalina kanssa.

Kait se on pohjimmiltaan yksilöllistä, jos sieltä irtoaa huuhtelussa joku isompi partikkeli joka sopivasti jää venttiilikoneistoon jumiin tms. niin voihan siinä vähintään hetkellisesti tulla ongelmia. Sikäli kun mulla tämä on kertaalleen huuhdeltu niin luultavasti uskallan huuhdella toistekin.
Yhden asentajan neuvo oli tosiaan huuhtelulle suoraa ja opetusarvojen nollaus. Opetusarvojen nollauksen yhteyteen suositteli öljyjen vaihtoa. Pitää käyttää laatikkohuuhtelussa. Onko jollain jotain mielipidettä, että kannattaako 60€ maksaa extraa niistä kemikaaleista, jotka laitetaan vanhojen öljyjen sekaan?

Monesta suunnasta oman Focuksen laatikon käyttäytymiseen vinkkinä on ollut myös, että pitää antaa laatikolle kunnolla runtua eli pitäs polkea autoa enemmän, jotta laatikko oppisi uudelleen tavoille. Tätä nyt yrittäny noudattaa vähän, joka välissä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2025 15:10
Kirjoittaja pätkä
yritäedes kirjoitti: 03 Marras 2025 11:53
pätkä kirjoitti: 01 Marras 2025 13:37


Kyllä tyhjennysproppu on.
Kun olet öljyt ulos laskenut, niin kerropa miltä ne näytti!
Kun ylempänä raati oli sitä mieltä, että "vetinen suklaapuuro" on ihan normaalia.
Äsken vaihdoin öljyt. Kuvan valotus vähän valehtelee (vaaleampaa oikeasti) mutta samanlaista suklaapuuroa tuli myös omasta laatikosta.

Muoks. Manuaali loota

Kuva

Tuossa vielä ohje öljypinnan tarkistukseen, jos käy samalla tavalla kuin itselle, että osa talteen otetusta öljystä lorahti astian ohitse osuessaan apurunkoon.

Kuva

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2025 16:26
Kirjoittaja yritäedes
Valaistus tietenkin tekee omia temppujansa, mutta mun mielestä tuo on kyllä lähempänä normaalia, tummunutta manuaalivaihteiston öljyä.
Aika nopeasti tummuvat öljyt kyllä. Voi olla, että tehdasöljyissä on joku oma lisäaineistus tai laatikon osat hioutuu alussa enemmän?

Muuten, tässä ketjussa puhutaan nyt vuorotellen manuaalilaatikon ja momentinmuunnin vaihteiston öljyistä.
Hyvä sanoa joka viestissä, mistä puhutaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2025 17:33
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Ei tuo minun mielestä vesiöljyltä näytä.
Enemmän sellaisia maitokahvin värisiä ne ovat olleet kulkineesta riippumatta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2025 15:38
Kirjoittaja Woozie
Fixu kirjoitti: 05 Elo 2024 12:40
HMS77 kirjoitti: 04 Elo 2024 23:07 Ainakin tämän 1.5TDCin öljynvaihtoväli on 15tkm. Toki, ns "päähuolto" on 30tkm välein mutta väliöljynvaihto kuuluu tässä huolto-ohjelmaan ja niin se on meillä huollettu uudesta asti. Nyt mittarissa kohta 114tkm ja toimii edelleen kuin se kuuluisa junan vessa. 8-)
(poislukien täälläkin havaittu maalin irtoaminen takapuskurin ja lokasuojan liitoskohdasta, molemmin puolin)

Liekö montaa tälläkään foorumilla enää jäljellä joka tämän uutena ostanu sillon 2018 ja ajelee edelleen. :D
Meillä ajetaan niin kauan kun eteenpäin kulkee, ei tarvetta vaihtaa mihinkään.
Kyllä vaan mennä porskutetaan edelleen, reilu 80 tkm mittarissa :) Alun perin ajatus oli pitää 5 vuotta ja pistää kiertoon, mutta elämän tilanne hieman muuttunut. Tässä kohtaa en edes farkkua tarvitsisi, mietin jo jotain Yarista tilalle. Mutta nykyinen kun on velaton, niin kohtuu huoleton, jos ei jotain nyt isommin hajoa. Takalasin pesuri simahti kevättalvella, en ole ehtinyt/jaksanut asialle tehdä mitään vielä, kysellään seuraavassa kausihuollossa. Molempien etuovien sisäpuolen reunasta maalit alkaneet kulumaan. Jotenkin B-pilarin tiiviste hinkkaa sitä. Meikkaillut nyt. Miltä muilla näyttää? Lisäksi apparin ovesta yksi tiiviste lähtenyt roikkumaan. Uutena pieni kumipätkä oven alareunaan vain 122€ varaosatiskiltä :D Laitan jollain tökötillä kiinni, jahka jonkun pesun jälkeen saa aikaiseksi.
Lainaan nyt vanhaa viestiä kun huomasin itselläkin apparin ovessa yhden alaosan tiivisteen roikkuvan. Saitko millään tökötillä kiinni? Millähän liimalla tuota kannattaisi yrittää kiinnittää?

On niin pieneltä matkalta irti etten periaatteessa uutta kumia ostaisi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2025 16:12
Kirjoittaja Fixu
Woozie kirjoitti: 09 Marras 2025 15:38
Fixu kirjoitti: 05 Elo 2024 12:40

Kyllä vaan mennä porskutetaan edelleen, reilu 80 tkm mittarissa :) Alun perin ajatus oli pitää 5 vuotta ja pistää kiertoon, mutta elämän tilanne hieman muuttunut. Tässä kohtaa en edes farkkua tarvitsisi, mietin jo jotain Yarista tilalle. Mutta nykyinen kun on velaton, niin kohtuu huoleton, jos ei jotain nyt isommin hajoa. Takalasin pesuri simahti kevättalvella, en ole ehtinyt/jaksanut asialle tehdä mitään vielä, kysellään seuraavassa kausihuollossa. Molempien etuovien sisäpuolen reunasta maalit alkaneet kulumaan. Jotenkin B-pilarin tiiviste hinkkaa sitä. Meikkaillut nyt. Miltä muilla näyttää? Lisäksi apparin ovesta yksi tiiviste lähtenyt roikkumaan. Uutena pieni kumipätkä oven alareunaan vain 122€ varaosatiskiltä :D Laitan jollain tökötillä kiinni, jahka jonkun pesun jälkeen saa aikaiseksi.
Lainaan nyt vanhaa viestiä kun huomasin itselläkin apparin ovessa yhden alaosan tiivisteen roikkuvan. Saitko millään tökötillä kiinni? Millähän liimalla tuota kannattaisi yrittää kiinnittää?

On niin pieneltä matkalta irti etten periaatteessa uutta kumia ostaisi.
Ostin kyllä liiman, en muista mitä se oli. Itse asiassa kaveri tunki sen tiivisteen pätkän toisen tiivisteen väliin väliaikaisesti ja siihen se homma vähän kuin unohtui. Eli en ole vielä liimannut. Ehkäpä ensikeväänä sitten.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Marras 2025 23:38
Kirjoittaja HMS77
Meilläkin roikkuu vänkärin ovesta sellanen 40cm kaistale kumitiivistettä, mutta ei o joudettu liimailemaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Marras 2025 18:22
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Tänään aamulla vaihdoin talvirenkaat. Vissiin jo viidennen kerran tähän kotteroon. Ja suunnilleen saman verran on takana vaihtoja toiseen suuntaan.
Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Mutta tänään tuli heti liikkeelle lähdön jälkeen vikailmoitus rengaspaineen valvontajärjestelmän viasta.
Ajotietokone näytti viivaa joka nurkkaan.
Manasin, että nytkö ne antureiden patterit sitten loppui.

Läksin töistä kotiin ja heti blim-blom. Taas sama errori.
Muutaman kilometrin jälkeen huomasin, että vikavalo oli poistunut. Kurkkasin rengaspaineita ja joka nurkalle näkyi järkevä painelukema.

Onko paineantureissa joku liike-generaattori vai mikä ne herätti?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Marras 2025 19:31
Kirjoittaja hapelo
PiuhaPoikki kirjoitti: 14 Marras 2025 18:22 Tänään aamulla vaihdoin talvirenkaat. Vissiin jo viidennen kerran tähän kotteroon. Ja suunnilleen saman verran on takana vaihtoja toiseen suuntaan.
Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Mutta tänään tuli heti liikkeelle lähdön jälkeen vikailmoitus rengaspaineen valvontajärjestelmän viasta.
Ajotietokone näytti viivaa joka nurkkaan.
Manasin, että nytkö ne antureiden patterit sitten loppui.

Läksin töistä kotiin ja heti blim-blom. Taas sama errori.
Muutaman kilometrin jälkeen huomasin, että vikavalo oli poistunut. Kurkkasin rengaspaineita ja joka nurkalle näkyi järkevä painelukema.

Onko paineantureissa joku liike-generaattori vai mikä ne herätti?
Hmm...mulla pyörissä alkuperäiset anturit(kesä/talvi)jo 7v. ikää ja toimii vieläkin.Renkaat vaihtuneet ja alkuperäiset anturit säilytetty...kaverilla Focuksessa(2019)vaihdettu myös renkaat+anturit.Asentaja sanoi että ei pysty vanhoja käyttää...pakkomyyntiä vai viitsimättömyyttä?

Harri

Edit...kai nollasit menusta noi paineet?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Marras 2025 19:51
Kirjoittaja PiuhaPoikki
hapelo kirjoitti: 14 Marras 2025 19:31 Edit...kai nollasit menusta noi paineet?
Ei menussa pystynyt tekemään mitään kun näytti vain viivaa ja oli vikatilassa. Aina aiemmin on näyttänyt painelukemaa.
Mutta se tässä eniten kummastuttaa että mikä ne herätti pelkästään ajamalla?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Marras 2025 19:59
Kirjoittaja Focus_2.0
Ymmärtääkseni venttiileissä on liikeanturi joka aktivoi pyörän liikkeestä. Patterit kestää yleensä alkuperäisissä hyvin. Itselläni 10v kesärenkaissa ja 5v talvirenkaissa menossa. Hairahduin ostamaan uudet edellisen kerran talvirenkaisiin kun mediassa kirjoteltiin että patterit ei kestä.. Eli jos ei vuoda eikä muita ongelmia niin samoilla anturilla vaan. Rengasliikkeessä saavat olla vähän varovaisempia etteivät murjo anturia. Venttiiliosa on ruuvilla kiinni anturissa.

Kerran nollasin anturit autosta melkein heti vaihdon jälkeen mutta hetken päästä herjasi vikaa. Uudelleen nollaus niin otti uudet paineet muistiin ja ovat pysyneet.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Marras 2025 22:07
Kirjoittaja _JPA
hapelo kirjoitti: 14 Marras 2025 19:31 Asentaja sanoi että ei pysty vanhoja käyttää...pakkomyyntiä vai viitsimättömyyttä.
Joko pidettiin asiakasta tyhmänä tai asentajan tyhmyyttä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2025 13:44
Kirjoittaja tomaattIO
Kysymys kaikille A8 laatikolla ajaville jossa vaihteenvalitsimena tuo kiekko, kuuluuko teillä naksuva ääni kiekosta (tai sen alla olevasta solenoidista joka vapauttaa valitsimen) kun kiekko on P-asennossa ja paiantte jarrua?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2025 15:43
Kirjoittaja Kuningastonttu
Moikka.Vaimon 2019 st on alkanut nyt temppuilemaan talvella. Kuskin ovi jäätyy auki eikä napsahda salpa kiinni ennen kuin 10min puhallin tohottaa lämmintä oven sisäkahvaan. Onko yleistäkin ja miten on saatu korjattua?

Ja toinen luultavasti jäätymiseen liittyvä ongelma on mukautuvissa ajovaloissa. Ne jää ala-asentoon eikä nouse edes lyhyille tarpeeksi korkealle, pitkistä valoista puhumattakaan. Tähänkin auttaa auton lämpeäminen, mutta vaatii uudelleen käynnistyksen että tekee sen alkutanssinsa käynnistettäessä. Onko tätä vaivaa muilla ollut?

Auto kävi kyllä pajalla kun vaihdettiin konepellin vaijeri, voikohan siinä prosessissa mennä joku pieleen valojen suhteen? Vaijerin korjauksen jälkeen ilmeni pakkasten tullen tuo vika.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Marras 2025 09:05
Kirjoittaja _JPA
tomaattIO kirjoitti: 26 Marras 2025 13:44 Kysymys kaikille A8 laatikolla ajaville jossa vaihteenvalitsimena tuo kiekko, kuuluuko teillä naksuva ääni kiekosta (tai sen alla olevasta solenoidista joka vapauttaa valitsimen) kun kiekko on P-asennossa ja paiantte jarrua?
On saattanut joskus kuulua, kun on ollut jo lähdössä vaikkapa peruuttamaan, mutta sitten onkin pitänyt vielä pysähtyä ja laittaa takas P:lle.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Marras 2025 00:47
Kirjoittaja tomaattIO
_JPA kirjoitti: 27 Marras 2025 09:05
tomaattIO kirjoitti: 26 Marras 2025 13:44 Kysymys kaikille A8 laatikolla ajaville jossa vaihteenvalitsimena tuo kiekko, kuuluuko teillä naksuva ääni kiekosta (tai sen alla olevasta solenoidista joka vapauttaa valitsimen) kun kiekko on P-asennossa ja paiantte jarrua?
On saattanut joskus kuulua, kun on ollut jo lähdössä vaikkapa peruuttamaan, mutta sitten onkin pitänyt vielä pysähtyä ja laittaa takas P:lle.
Mutta jos siis vaihteisto P-asennossa, ja poljet jarrua toistuvasti, ei kuulu naksutusta? Mulla meinaan alkoi yhtäkkiä tekemään juuri näin ja en ole varma onko tuo ääni kuulunut aina, vai onko solenoidissa tosiaan häikkää

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Marras 2025 07:35
Kirjoittaja Fixu
tomaattIO kirjoitti: 26 Marras 2025 13:44 Kysymys kaikille A8 laatikolla ajaville jossa vaihteenvalitsimena tuo kiekko, kuuluuko teillä naksuva ääni kiekosta (tai sen alla olevasta solenoidista joka vapauttaa valitsimen) kun kiekko on P-asennossa ja paiantte jarrua?
Ei ole tuollaista ilmennyt koskaan.