Sivu 5/6
Lähetetty: 13 Maalis 2006 20:32
Kirjoittaja Jaakko85
Jukkiss kirjoitti:
Dokissa ei taida pitää noi arvot paikkaansa kun yksikään ohari ei ole vielä ohi tullu

Muutenki mittarinopeuksia kulkee helposti yli 200, satasen vauhdissa pari km/h heittoa
Laiskoja "ohareita" sielläpäin
...Ja kahdensadan vauhdissa parikymmentä

Lähetetty: 16 Maalis 2006 19:18
Kirjoittaja urria
Taas kysymista Sierrasta... Kävin tuossa koeajamassa -91 2.0doch monipisteruisku Sierraa. Vaikutti muutoin melko hyväkuntoiselle, mutta kone piti semmoista nakutusta koko ajan. Myyjä väitti, että on laitettu liian ohutta öljyä ja ("hydrauliset nostimet"?) tämä aiheuttaa nakutusta.
Onko uskottava selitys? Ei kai nakutus vain enteile jakopään ketjun katkeamista?
Lähetetty: 16 Maalis 2006 21:54
Kirjoittaja Bootsi
Jaakko85 kirjoitti:
Laiskoja "ohareita" sielläpäin
...Ja kahdensadan vauhdissa parikymmentä

Nelikolle tehdas lupaa muistaakseni 205 huippuja, ja kyllä tuo mittarin mukaan sen kulkee. (siis, viisari menee yli 205km/h) 8)
Lähetetty: 17 Maalis 2006 09:47
Kirjoittaja Jaakko85
Bootsi kirjoitti:
Nelikolle tehdas lupaa muistaakseni 205 huippuja, ja kyllä tuo mittarin mukaan sen kulkee. (siis, viisari menee yli 205km/h) 8)
Niin kutoskoneiselle nelikolle, parilitraiselle tais olla 185km/h.. Sulla on varmaan joku viritetty malli...

Lähetetty: 17 Maalis 2006 15:09
Kirjoittaja Riesa2.0
urria kirjoitti:Taas kysymista Sierrasta... Kävin tuossa koeajamassa -91 2.0doch monipisteruisku Sierraa. Vaikutti muutoin melko hyväkuntoiselle, mutta kone piti semmoista nakutusta koko ajan. Myyjä väitti, että on laitettu liian ohutta öljyä ja ("hydrauliset nostimet"?) tämä aiheuttaa nakutusta.
Onko uskottava selitys? Ei kai nakutus vain enteile jakopään ketjun katkeamista?
Ne nostimet siellä varmaan nakuttaa, joten ei mitään kovin vakavaa tai tuskin se ainakaan se ketju on. Riippuu tietysti nakutuksen lujuudesta, kuinka pikaista huoltoa se tarvitsee...
Lähetetty: 18 Maalis 2006 21:32
Kirjoittaja Bootsi
Jaakko85 kirjoitti:
Niin kutoskoneiselle nelikolle, parilitraiselle tais olla 185km/h.. Sulla on varmaan joku viritetty malli...

Niinpäs onkin.. (piti ihan tarkistaa omistajan käsikirjasta)
Mulla taitaa olla viritetty mittari.

Lähetetty: 18 Maalis 2006 23:56
Kirjoittaja Aksu
Jukkiss kirjoitti:Dokissa ei taida pitää noi arvot paikkaansa kun yksikään ohari ei ole vielä ohi tullu

Muutenki mittarinopeuksia kulkee helposti yli 200, satasen vauhdissa pari km/h heittoa
Missäs päin liikut niin vois tulla kokeilemaan
Ei vaiskaan,vois yrittää jos pääsis kokeilemaan topspeed rykäisyyn jossain mitä sirpa oikeasti kulkee.
Lähetetty: 19 Maalis 2006 12:35
Kirjoittaja urria
Missähän päin Sierran konehuonetta sijaitsee auton valmistenumero?
Lähetetty: 19 Maalis 2006 12:43
Kirjoittaja janzamar
Olikos se siellä ollenkaan,apukuskin puolella on usein
lattiassa pieni "luukku"..en vaan muista oliko tuossakin jo sellainen.
Tai rintapellissäkin voi löytyä..
Lähetetty: 19 Maalis 2006 13:01
Kirjoittaja jaska74
janzamar kirjoitti:Olikos se siellä ollenkaan,apukuskin puolella on usein
lattiassa pieni "luukku"..en vaan muista oliko tuossakin jo sellainen.
Tai rintapellissäkin voi löytyä..
sieläkin, sekä
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... Plate.html
konehuoneessa
ja joskus oli legenda liikkeellä että takapenkin alla pohjassa tms. "piilossa"
ettei korin vaihtoväärennus olisi niin helppoa
Lähetetty: 19 Maalis 2006 13:56
Kirjoittaja Jaakko85
Siellähän se on vänkärinpenkin ulomman takakiinnityksen lähellä se luukku lattiamatossa.
Konehuoneessa lukkopellissä siinä tyyppilätkässä se toinen..
Lähetetty: 19 Maalis 2006 14:53
Kirjoittaja jaska74
ja kiihtyvyyksistä vielä...
1998cc DOHC engine. 4 cylinder in-line. Electronic multi-point fuel injection with EEC-IV engine management and electronic ignition. Exhaust system catalyst optional. Max output (non-catalyst) 125PS (DIN) at 5500rpm. Max torque (non-catalyst) 174Nm (DIN) at 2500rpm. 0-60mph in 9.1 seconds.
Lähetetty: 19 Maalis 2006 15:06
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:ja kiihtyvyyksistä vielä...
1998cc DOHC engine. 4 cylinder in-line. Electronic multi-point fuel injection with EEC-IV engine management and electronic ignition. Exhaust system catalyst optional. Max output (non-catalyst) 125PS (DIN) at 5500rpm. Max torque (non-catalyst) 174Nm (DIN) at 2500rpm. 0-60mph in 9.1 seconds.
Niin tuo 60mph on 96km/h...
Lähetetty: 19 Maalis 2006 20:33
Kirjoittaja Jukkiss
Emt sit nuista nopeuksista mut nelosella on rykästy vanhan omistajan toimesta tutkaan 180 tasan
Lähetetty: 19 Maalis 2006 22:43
Kirjoittaja Bootsi
Lähetetty: 19 Maalis 2006 23:29
Kirjoittaja Aksu
Lähetetty: 23 Maalis 2006 07:52
Kirjoittaja urria
No niin nyt tuli sitten ostettua tuommoinen -91 mallinen 2.0doch Sierra.
Pikkuvikoja täytyis korjailla, niin kysyisin että tietääkö joku
onkohan kallis juttu vaihtaa hantin- ja kuskinoven lukkojen paikkaa keskenään?
Meinaan kuskinoven lukkopesä on niin kulunu, ettei tahdo saada avaimella auki ja hantin puoli taas toimii kuin unelma. Autossa on keskuslukitus
Lähetetty: 23 Maalis 2006 09:19
Kirjoittaja voicecoil
mun mielestä kun ne on ihan vaihtokelpoisia keskenään.
Lähetetty: 23 Maalis 2006 09:25
Kirjoittaja janzamar
Eikä maksa mitään jos viitsii tehdä itse,yksinkertanen homma.
Ovipahvit pois ja näkee miten ne siellä on.
Lähetetty: 23 Maalis 2006 14:10
Kirjoittaja jaska74
apaut kymmenen vuotta sitten kun sierraani murtauduttiin niin kuskin oven lukko maksoi stokkalla sarjoitettuna noin 300mk
mutta tosiaan ovat vaihtokelpoisia keskenään
kannattaa.
Lähetetty: 31 Maalis 2006 11:51
Kirjoittaja werne
osta pois! mulla -90 dokki automaatti. kansi on rempattu ja uudelleen maalatta (koko auto ei kansi...). etulokareista toinen "mäti" joten vaidon yhteydessä uus maali koko kärryyn. ei olis ollu välttämätön mutta oli sen verran haalistunut että alkuperäinen väri lokarissa oli vähän turhan kirkas... vetoa riittää ihan kotitarpeiksi. paras auto ajella mitä mulla on ollu, tosin eipä oo uudempaa kun 92 ollukkaan... mut merkit on koluttu: fiatx2, toyotax3, opelx2, Datsunx2, jne... virittäminen ei vissiin niin helppoa kun ohc, mutta muutenhan sitä on helppo tunata. alusta jne, osia käsittääkseni on tarjolla ihan hyvin.
Lähetetty: 11 Huhti 2006 01:34
Kirjoittaja WSE
jaska74 kirjoitti:apaut kymmenen vuotta sitten kun sierraani murtauduttiin niin kuskin oven lukko maksoi stokkalla sarjoitettuna noin 300mk
mutta tosiaan ovat vaihtokelpoisia keskenään
Korjaussarja 2 uudella avaimella +kasalla haittalevyjä yms lukkotavaraa kustantaa jotain 40€.
Kumma homma muuten kun lähes joka autoon on pitänyt tehdä tehdä nuo sarjoitukset (yksiavainjärjestelmäksi) kun on lukkoja vaihdeltu ja monta avainta. Ei ole kummonen homma laittaa sopivat haitat miksei sitä kukaan viitsi (vai eikö osaa?) tehdä...?
Lähetetty: 11 Huhti 2006 02:25
Kirjoittaja WSE
HarzaTheMan kirjoitti:Onko 1.6 ruiskut minkälaisia vehkeitä? Kestääkö ne ja jaksaako sellanen kone liikuttaa Sierraa mitenkään? Onko kulutuslukemista kellään havaintoa?
Kestäähän nuo. Ainakin 250tkm on pysynyt nipussa tähän mennessä, tuo -90 joka tuli viime kesänä hommattua tilapäiseen käyttöön. Konehan on kevyt cvh (kevein sierran kone) joten periaatteessa painonjakauma on tällaisessa sierrassa sierroista paras mahdollinen takaveto autolle ja ihan hyvinhän tuolla talvella pääseekin. On vain julmetun hidas lämpenemään muttei sitten syö bensaakaan ylenmäärin.
Maantiellä menee samaan kuin 1,4 kaasari orioni, jotain seitsemän paikkeilla.
Eihän tuo mikään tykki ole mutta kyllä sillä normaali liikenteen matkassa pysyy ilman ongelmia, ohikin pääsee jos haluaa ja kärryn vedossakaan ei ole moittimista. On kuitenkin selvästi pirteämpi kuin 1,6 ohc koneella olevat.
Vaihteisto voisi toimia jouhevamminkin (type 9) mutta kyllä sen kanssa pärjää.
Lähetetty: 12 Huhti 2006 20:15
Kirjoittaja lepakko
No entäs tuollanen 1,8td sierra, moitteet, jollain kyseisestä vekottimesta kokemuksia? kovin nopee kiihtymään vissii ei oo? vai,,?
Lähetetty: 13 Touko 2006 00:54
Kirjoittaja Grazzius
olisko kenelläkään tietoa tehtaanlupaamista tehoista/kiihtyvydestä 0-100kmh varttimaili?
sierra 1.6 ohc vm.88