Kannaattaako ostaa sierraa?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Jukkiss kirjoitti: Dokissa ei taida pitää noi arvot paikkaansa kun yksikään ohari ei ole vielä ohi tullu :D Muutenki mittarinopeuksia kulkee helposti yli 200, satasen vauhdissa pari km/h heittoa
Laiskoja "ohareita" sielläpäin :lol:

...Ja kahdensadan vauhdissa parikymmentä :D
urria
Viestit: 71
Liittynyt: 02 Maalis 2006 17:57
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja urria »

Taas kysymista Sierrasta... Kävin tuossa koeajamassa -91 2.0doch monipisteruisku Sierraa. Vaikutti muutoin melko hyväkuntoiselle, mutta kone piti semmoista nakutusta koko ajan. Myyjä väitti, että on laitettu liian ohutta öljyä ja ("hydrauliset nostimet"?) tämä aiheuttaa nakutusta.
Onko uskottava selitys? Ei kai nakutus vain enteile jakopään ketjun katkeamista?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jaakko85 kirjoitti: Laiskoja "ohareita" sielläpäin :lol:

...Ja kahdensadan vauhdissa parikymmentä :D
Nelikolle tehdas lupaa muistaakseni 205 huippuja, ja kyllä tuo mittarin mukaan sen kulkee. (siis, viisari menee yli 205km/h) 8)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Bootsi kirjoitti: Nelikolle tehdas lupaa muistaakseni 205 huippuja, ja kyllä tuo mittarin mukaan sen kulkee. (siis, viisari menee yli 205km/h) 8)
Niin kutoskoneiselle nelikolle, parilitraiselle tais olla 185km/h.. Sulla on varmaan joku viritetty malli... :D
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

urria kirjoitti:Taas kysymista Sierrasta... Kävin tuossa koeajamassa -91 2.0doch monipisteruisku Sierraa. Vaikutti muutoin melko hyväkuntoiselle, mutta kone piti semmoista nakutusta koko ajan. Myyjä väitti, että on laitettu liian ohutta öljyä ja ("hydrauliset nostimet"?) tämä aiheuttaa nakutusta.
Onko uskottava selitys? Ei kai nakutus vain enteile jakopään ketjun katkeamista?
Ne nostimet siellä varmaan nakuttaa, joten ei mitään kovin vakavaa tai tuskin se ainakaan se ketju on. Riippuu tietysti nakutuksen lujuudesta, kuinka pikaista huoltoa se tarvitsee...
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jaakko85 kirjoitti: Niin kutoskoneiselle nelikolle, parilitraiselle tais olla 185km/h.. Sulla on varmaan joku viritetty malli... :D
Niinpäs onkin.. (piti ihan tarkistaa omistajan käsikirjasta)

Mulla taitaa olla viritetty mittari. :lol: :lol: :lol:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Jukkiss kirjoitti:Dokissa ei taida pitää noi arvot paikkaansa kun yksikään ohari ei ole vielä ohi tullu :D Muutenki mittarinopeuksia kulkee helposti yli 200, satasen vauhdissa pari km/h heittoa
Missäs päin liikut niin vois tulla kokeilemaan :mrgreen:
Ei vaiskaan,vois yrittää jos pääsis kokeilemaan topspeed rykäisyyn jossain mitä sirpa oikeasti kulkee.
gti golo palloilija
urria
Viestit: 71
Liittynyt: 02 Maalis 2006 17:57
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja urria »

Missähän päin Sierran konehuonetta sijaitsee auton valmistenumero?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Olikos se siellä ollenkaan,apukuskin puolella on usein
lattiassa pieni "luukku"..en vaan muista oliko tuossakin jo sellainen.
Tai rintapellissäkin voi löytyä..
ei sieltä mitään junia t...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

janzamar kirjoitti:Olikos se siellä ollenkaan,apukuskin puolella on usein
lattiassa pieni "luukku"..en vaan muista oliko tuossakin jo sellainen.
Tai rintapellissäkin voi löytyä..
sieläkin, sekä http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... Plate.html
konehuoneessa

ja joskus oli legenda liikkeellä että takapenkin alla pohjassa tms. "piilossa"
ettei korin vaihtoväärennus olisi niin helppoa
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Siellähän se on vänkärinpenkin ulomman takakiinnityksen lähellä se luukku lattiamatossa.

Konehuoneessa lukkopellissä siinä tyyppilätkässä se toinen..
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ja kiihtyvyyksistä vielä...

1998cc DOHC engine. 4 cylinder in-line. Electronic multi-point fuel injection with EEC-IV engine management and electronic ignition. Exhaust system catalyst optional. Max output (non-catalyst) 125PS (DIN) at 5500rpm. Max torque (non-catalyst) 174Nm (DIN) at 2500rpm. 0-60mph in 9.1 seconds.
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti:ja kiihtyvyyksistä vielä...

1998cc DOHC engine. 4 cylinder in-line. Electronic multi-point fuel injection with EEC-IV engine management and electronic ignition. Exhaust system catalyst optional. Max output (non-catalyst) 125PS (DIN) at 5500rpm. Max torque (non-catalyst) 174Nm (DIN) at 2500rpm. 0-60mph in 9.1 seconds.
Niin tuo 60mph on 96km/h...
Jukkiss
Viestit: 81
Liittynyt: 04 Loka 2005 18:10

Viesti Kirjoittaja Jukkiss »

Emt sit nuista nopeuksista mut nelosella on rykästy vanhan omistajan toimesta tutkaan 180 tasan
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jukkiss kirjoitti:tutkaan 180 tasan
Virallinen aikakortti. :wink: :lol: :lol: :lol:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Bootsi kirjoitti: Virallinen aikakortti. :wink: :lol: :lol: :lol:
Kaveri oli käynnyt katsomassa jotain volvoa(puntti perä) niin myyjällä oli ollut 247km/h virallinen todistus. :lol: :lol: :lol:
gti golo palloilija
urria
Viestit: 71
Liittynyt: 02 Maalis 2006 17:57
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja urria »

No niin nyt tuli sitten ostettua tuommoinen -91 mallinen 2.0doch Sierra.
Pikkuvikoja täytyis korjailla, niin kysyisin että tietääkö joku

onkohan kallis juttu vaihtaa hantin- ja kuskinoven lukkojen paikkaa keskenään?

Meinaan kuskinoven lukkopesä on niin kulunu, ettei tahdo saada avaimella auki ja hantin puoli taas toimii kuin unelma. Autossa on keskuslukitus
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

mun mielestä kun ne on ihan vaihtokelpoisia keskenään.
irc voicecoil
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Eikä maksa mitään jos viitsii tehdä itse,yksinkertanen homma.
Ovipahvit pois ja näkee miten ne siellä on.
ei sieltä mitään junia t...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

apaut kymmenen vuotta sitten kun sierraani murtauduttiin niin kuskin oven lukko maksoi stokkalla sarjoitettuna noin 300mk

mutta tosiaan ovat vaihtokelpoisia keskenään
Focus 1.0 edition a6 2017
werne

kannattaa.

Viesti Kirjoittaja werne »

osta pois! mulla -90 dokki automaatti. kansi on rempattu ja uudelleen maalatta (koko auto ei kansi...). etulokareista toinen "mäti" joten vaidon yhteydessä uus maali koko kärryyn. ei olis ollu välttämätön mutta oli sen verran haalistunut että alkuperäinen väri lokarissa oli vähän turhan kirkas... vetoa riittää ihan kotitarpeiksi. paras auto ajella mitä mulla on ollu, tosin eipä oo uudempaa kun 92 ollukkaan... mut merkit on koluttu: fiatx2, toyotax3, opelx2, Datsunx2, jne... virittäminen ei vissiin niin helppoa kun ohc, mutta muutenhan sitä on helppo tunata. alusta jne, osia käsittääkseni on tarjolla ihan hyvin.
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

jaska74 kirjoitti:apaut kymmenen vuotta sitten kun sierraani murtauduttiin niin kuskin oven lukko maksoi stokkalla sarjoitettuna noin 300mk

mutta tosiaan ovat vaihtokelpoisia keskenään
Korjaussarja 2 uudella avaimella +kasalla haittalevyjä yms lukkotavaraa kustantaa jotain 40€.

Kumma homma muuten kun lähes joka autoon on pitänyt tehdä tehdä nuo sarjoitukset (yksiavainjärjestelmäksi) kun on lukkoja vaihdeltu ja monta avainta. Ei ole kummonen homma laittaa sopivat haitat miksei sitä kukaan viitsi (vai eikö osaa?) tehdä...?
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

HarzaTheMan kirjoitti:Onko 1.6 ruiskut minkälaisia vehkeitä? Kestääkö ne ja jaksaako sellanen kone liikuttaa Sierraa mitenkään? Onko kulutuslukemista kellään havaintoa?
Kestäähän nuo. Ainakin 250tkm on pysynyt nipussa tähän mennessä, tuo -90 joka tuli viime kesänä hommattua tilapäiseen käyttöön. Konehan on kevyt cvh (kevein sierran kone) joten periaatteessa painonjakauma on tällaisessa sierrassa sierroista paras mahdollinen takaveto autolle ja ihan hyvinhän tuolla talvella pääseekin. On vain julmetun hidas lämpenemään muttei sitten syö bensaakaan ylenmäärin.
Maantiellä menee samaan kuin 1,4 kaasari orioni, jotain seitsemän paikkeilla.
Eihän tuo mikään tykki ole mutta kyllä sillä normaali liikenteen matkassa pysyy ilman ongelmia, ohikin pääsee jos haluaa ja kärryn vedossakaan ei ole moittimista. On kuitenkin selvästi pirteämpi kuin 1,6 ohc koneella olevat.
Vaihteisto voisi toimia jouhevamminkin (type 9) mutta kyllä sen kanssa pärjää.
lepakko
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Tammi 2006 22:58
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lepakko »

No entäs tuollanen 1,8td sierra, moitteet, jollain kyseisestä vekottimesta kokemuksia? kovin nopee kiihtymään vissii ei oo? vai,,?
ei riemulla rajaa kun fordilla ajaa...
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

olisko kenelläkään tietoa tehtaanlupaamista tehoista/kiihtyvydestä 0-100kmh varttimaili?

sierra 1.6 ohc vm.88
Sierra 1.6 1988
Vastaa Viestiin