Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

niijoo vähä hakusessa tuo toinen afr seosarvo :roll: joo ja mittasin semmosella oliko tuon mittarin arvo joku 370e ja tosiaankin tehty iha kunnollista mittausta varten pystyy tallentamaan arvot siihen laitteeseen , laajakaista tosijaankin , njoo just se oliki alempi tuo tuo lamdaarvo missä parhata tehot tulee eli aika hyvin seokset pysy vaikka vakiomoottorin ohjaus taino olihan siihen se yks huijaus ainaki tehty , mutta ylhääältä meni liian laihalle sitte sais varmaan suuttimilla korjattua sen..

joo vois ruveta purkamaan kantta nii näkee mitä menny ( vai onko mitään !! 8) ) kiinnostaa kovasti että miten tuo kansipatentti on kestäny ku täällä oli immeiset monta mieltä sen kestosta :mrgreen:

joo pitäs metallitöitä tehhä että sais vähä rojekti rahhaa vois ruveta rs2000 koneeseen tekemään turpo-pakosarjoja uuet maksaa nimittäin joku 700e tuoho koneeseen :oops:
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

yllätys pyllätys ei ollu vuotanu kannentiivistepatentti mutta oli vähä mustat männän päät ja kans ei näkyny pahoja naamujakaan pytyissä oisko se öljy sieltä mäntien välistä sitte tullu ku ei ainakaan pikasella tarkistuksella ollu kannen öljykanavistakaan tulluna , yhessä männässä oli pieniä sulamis kuoppia mitkä varmaan just nakutuksesta/laihuuvesta johtunu PIENIÄ nimmeen ommaan
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja emax »

Öljy pesee yleensä männän reunat jos renkaiden ohi tulee, ja keskeltä on sitte sellaisessa öljyisessä karstassa.
Suna en kyllä tohtisi kasata ennenkö olisin tarkastanu männät kunnolla, eli öljypohja irti ja pökkiä männät pois. Siinä ei välttämättä näy päälleppäin kuin pieni kuoppa reunalla, mutta sitten onki renkaiden välistä sulanu reikä öljytilaan.
Tosin jos löydät selvän syyn jostain muualta niin ei sitte mitää, mutta pelkkä valohoito harvemmin auttaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ja ne rengas välit saattaa olla murtunut männästä. Pieni kopautus pöytään ja paloja irti männästä.
Naku on ilkeä kaveri.
gti golo palloilija
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

joo tuo garret t28 turpo on vähä turhan pieni entä jos vaihtas pelkästään turpiini puolen isompaan oisko näi ehkä järkevämpää jos käyttö tehoja otettas lähemmäs 300hp että ei paikat hajjois ainakaan liian ahtaan turpiinin takija :cry:

http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1133336
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Pieni ?
Montakohan sx200:sta t28:lla on vedetty +300
gti golo palloilija
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

ilmotuksessa on kuva turposta nii onko tuo tosiaan sama mitä niissä käyttää nimittäin mitä kooklella oon kahtonu nii on vähä erroo ainaki tuossa kompurapuolella , vai ne on vissiin siiviltään yms muuten samanlaisia :idea:

ja ei kuulemma kestä pitkään turpo kun tuommosia tehoja ottaa näin "pienellä" turpolla ku pyörii ylikiekkoja siivet , itekkii voin persetuntumalla sannoo että on liian ahas tuo turpiini puoli mutta kyllähä tuo turpo aikalailla hyvin heräs ja iha mukava oli ajjaakin vaikka seokset oli persiillään pikkuse .

siis nyt oon aatellu että kun varmaan männätkin vaihan ja tulee mekaruitti nii jos tuon turpiinipuolen vaihtas isompaan ..
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Julupero89 kirjoitti:itekkii voin persetuntumalla sannoo että on liian ahas tuo turpiini puoli
No paljon se nosti pakopaineita, jos kerran ahisti?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Miten sen tuntee persuuksissa et on ahdas kun seokset tippuu just silloin kun niitä pitäis rikastaa. Johan se puutuu pelkästä ajatuksesta.
gti golo palloilija
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

ei oo pakopaineita mitattu , mutta jos kerran sx200 on sama turpo ja pienempikonekin nii kyllähä tuoho voi isomman laittaa .. ja jos tuolla ottas sen 300hp irti nii vois luulla että paikat ei kauaa kestäs kun turpo sen verran pieni ... sais olla luultavasti pykälää isompi turpo
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ei se koneen koko sitä riko. Se 28 on 2L 200:ssa ei 1,8:sta :wink:
gti golo palloilija
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

joo no tuo oli hyvä tietääki , varmaaan tuo sama turpo jää tähän sitte ..

semmosta pientä etistystä on tulluna että avarsin kaasuläpän 52mm 55mm ja tein isomman läpän kuparista .. vois tuota kuvaaki laittaa tässä joku päivä ...
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

no männät on poissa eikä päällisin puolin ole mitään eroa silloin kun laitoin viimeks ne kiinni uusillamännänrenkailla , oisko sitte venttiilivarrenkumit mennynä
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

ei niissä venttiilivarren kumeissa mitään vikaa tuntunu oleva mutta vaihtoon neki sitte ku venat otin jo pois , ja sitä savua tuli iha reilusti kun ajeli tyhjäkäynnillä iha kivasti , mutta kiihyttäessä ei oikeestaan sen enempää.

männissä ei näy mitään vikaa muutakun helmoista parissa männässä jonkuverra normaalia enemmä naarmuntunu..

ja tehoja tuntu olevan ihan samaan tapaan sillon ku alko tuota savutusta tekemään

palotila ja männän päät +pakokanavat mustat , ahtoputki ihan kuiva öljystä kompuran imupuoli vähä öljyyntyny , oli nuissa imuventtiilien sisäpuolissakin kyllä vähä mustaa , ja näky pienet mustat vanat karstaa/öljyä imukanavan sisäpuolilla venttiiliohjurien juuressa

joo ja garretissa on n. 0,15mm välystä pitkittäissuunnassa

edit: ny on männät paikoillaan jospa niissä ei vikaa ollu :lol: ei taija ketään kiinnostaa tää turporojekti enää ?
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

tulin siihe lopputulokseen että turpo on paskana nii sano rekkamieski että kuulemma jos turpo mennee paskaks nii savuttaa kokoajan ja mulla teki justiisa nii

että pitää sitte turpo remontti tehhä rässi löytyy että jos tuon purkais? ei joo mitään kokemusta ku ennnen en oo turpoo purkanu enemmälti .. mutta pitää vissiin tehhä merkit oikeisiin kohtiin että tasapaino pysyy sitten kun kasaa , ja ois hyvä varmaan tasapainottaa uudestaan kun ei kuulemma uutenakaan välttämättä hirveen tasapainossa oo nuo
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

http://turbo.bomber.fi/modules.php?name ... emId=80263

tuossa liitoksessa putken päät "pyörivät" ja kääntyilevät siks jousilla kiinni

hyvi pelittää turhan korkeella käynti kiekat laitoin paksumman virta johon tuntus paremmi käynnistyvän
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

eijoo leipassu vieläkää ahot 1paari ja pensapaineet 6,5 paaria täys kiihytyksessä vakijo suuttimilla kyllä rantua jättää
Vastaa Viestiin