Sivu 5/9
Lähetetty: 12 Joulu 2005 20:50
Kirjoittaja Sultzi
Mieluiten venttiilihionta koneella ja seetit vingulla (kyllä tähänkin työkalua löytyy, mutta ammattimies vetäsee vingulla nopsaan).
Lähetetty: 13 Joulu 2005 00:09
Kirjoittaja ZyaS
annetaan ne kansien virittelyt suosiolla niille joilla on tieto/taito mikä auttaa ja mikä ei, eikä itse sorkita venttiileitä/seetejä koska niitä ei saa hyviks itten tekemällä jos ei oo koneita
Lähetetty: 13 Joulu 2005 09:27
Kirjoittaja Volmari
Juu oli mahdottoman hankalasti kyllä selitetty.. mut onneksi joku osasi sanoa sen vähän selkeämmin

ja tietty olisi voinut senkin laittaa ettei kannata kotona dremelillä lähtee jyrsimään niitä..
Avoescolle, kiitokset! en ole vielä edes käynyt katselemassa nokkaa et toi oli kyl hyvä tietää. melkein moposportista olen katsonut että mitä maailmalla voi olla.
Lähetetty: 14 Joulu 2005 11:21
Kirjoittaja avoesco
ZyaS kirjoitti:annetaan ne kansien virittelyt suosiolla niille joilla on tieto/taito mikä auttaa ja mikä ei, eikä itse sorkita venttiileitä/seetejä koska niitä ei saa hyviks itten tekemällä jos ei oo koneita
Aivan näin...haluisin nähdä sen kaverin joka tekee dremelillä venat tai seetit uusiin kulmiin
ainakaan tiivistävään pintaan missään tapauksessa kannata mennä kajoamaan
Tai sitten tarvii olla aika veijo vakaa käsi

Lähetetty: 14 Joulu 2005 13:48
Kirjoittaja ZyaS
Lähetetty: 14 Joulu 2005 16:12
Kirjoittaja late
niin onkos ketään hiotuttanut vakionokasta virinokkaa?
Lähetetty: 14 Joulu 2005 16:17
Kirjoittaja TAPPI
Sen verran kiinnosti tämä aihe, että piti rekisteröityä, koska itsellä on 1.6S Fiesta. Auto on vielä ihan ajossa, mutta voisihan siitä jokkisautonkin tehdä kun on vähänlaisesti enää käyttöä. Eli mikä se tämä uus jokkis luokka on? Vai kannattaisiko tehdä perinteiseen jokkikseen. Milloin tämä uusi luokka mahdollisesti alkaisi?
Lähetetty: 15 Joulu 2005 10:59
Kirjoittaja avoesco
late kirjoitti:niin onkos ketään hiotuttanut vakionokasta virinokkaa?
Rally race hiotuttaa nokkia...
Sopii mun mielestä pelto autoihin noi hiotut nokat

Lähetetty: 15 Joulu 2005 16:17
Kirjoittaja late
mjoo,millasenkohan sais hiotuttamalla ja mitähän maksais?Muistaakseni paikallinen koneistamokin hioo noit virinokkia.Ja sit edelleen mua ihmetyttää noi hydraulinostimet,siis jos nokka hiotaan ni pystyykö ne tasaan niin ison välyksen?
Lähetetty: 15 Joulu 2005 16:26
Kirjoittaja VesQ
Tasaa tai sitten ei. Sinne sitten erillisiä säätöpaloja jommalle kummalle puolelle jos rakenne sen sallii, jos ei niin muutetaan rakennetta tai kovat nostajat
Lähetetty: 06 Tammi 2006 11:16
Kirjoittaja avoesco
Tein tuossa kaverin kanssa mielenkiintoista tutkimustyötä 1.6 cvh venttiili jousista.....
Ihmeteltiin että miks meno loppuu 6800rpm kohdalla ja mitattiin jousi vaakalla seeti ja auki paine viri jousesta mikä oli kiinni kent camssin 22
ja vakio jousesta Ja kävi ilmi että nämä VIRI palikat oli seeti paineelta 5kg ja auki paineelta 10 kg huonommat

Eli kannattaa miettiä 2 kertaa ennen ku menee ostaa noita viri jousia!!!
Niin ja kent camssit melkeen uudet ja vakio jouset pari sataa tonnia veivatut!!!!
Edit: niin siis kent camssin vs22 jouset eli ei tuplat
Ja todettiin myös että vakiot ei riitä kuin johki n. 7200rpm asti
Lähetetty: 06 Tammi 2006 11:59
Kirjoittaja late
Onko ne virijouset tuplat vai yksinkertaset?Kun noi cvh:n vakiothan ovat kyllä kai aikas jäykät niinkuin nyt tuli todistettua.Eikös jesseT joskus sanonut et tupla jouset on ainoat vakioita jäykemmät?
Lähetetty: 06 Tammi 2006 14:57
Kirjoittaja VesQ
Missäs jutussa oli juuri juttua että joku koneistamo oli sanonut että jonkun merkin "virijousissa" olisi susi eriä tullut ja ei niitä suositellut, oliko kyse juuri nuista kent camssin jousista
Lähetetty: 06 Tammi 2006 14:58
Kirjoittaja Mikkovaan
Eikös noi yksinkertaset virijouset oo ohuempaa kamaa ku vakiot ettei pohjaa niin helpolla jos nokassa paljon nostoa..??
Lähetetty: 06 Tammi 2006 15:07
Kirjoittaja avoesco
Mikkovaan kirjoitti:Eikös noi yksinkertaset virijouset oo ohuempaa kamaa ku vakiot ettei pohjaa niin helpolla jos nokassa paljon nostoa..??
On ohuempaa tavaraa mut en siitä pohjaamisesta tiedä mut tuntuu vähän oudolta et ne pohjais.....
Laitan tänään vakiot kiinni ni katotaan miten käy
On muute näppärä keksintö toi (paineilmaa sylinteriin) et saa jouset ylä kautta pois
Sama pää kesät talvet!!!! unohdin et sehän samalla tuli testattua ku mittaus tehtiin asennus mitta ja nosto huomioiden

Lähetetty: 06 Tammi 2006 15:43
Kirjoittaja VesQ
No kannattaa ne vakiot sitten tarkistaa että ei pääse pohjaamaan
Ja yksi hyvä keino on myös sopivaa narua työntää tulpan reijästä sylinteri täyteen mäntä alhana ja sitten pyörittää konetta niin että mäntä puristaa narun tiukalle. Tietenkin jättää se narun pää näkyville jotta saa vedettyä pois

, muistan lukeneeni että joku tuon saman neuvon jälkeen oli kysynyt että milläs se naru saadaan sieltä pois

Lähetetty: 06 Tammi 2006 21:36
Kirjoittaja avoesco
No niin nyt on vakiot kiinni ja kyllä naukuu
Eikä lyö ylhäällä enää kaasareihin takas.
Ei oo rundi kelloa mutta ennen pyöri 6800 ja nyt tuntuis menevän reilusti yli 7000 mieli tekis taas penkittää
Mut ku talven aikana olis viel tarkotus tehä muutoksia ni ei taida kannattaa

Lähetetty: 07 Tammi 2006 12:45
Kirjoittaja JesseT
Itse kanssa käytin vakioita CVH35 nokan kanssa jossa kuitenkin on aika lailla nostoa. Lähellä on pohjaaminen. Noin Kent ja muut "viri"-jouset on tosiaan vain ohkasempaa, jotta ei pohjaa niin helposti. Turbokoneessa vielä ihan ok kun se 200hv tulee jo 4000rpm kohdalla täyteen ja 5000rpm on hyvä hetki vaihtaa isompaa. Vaparissa taas tuplat on se ainoa oikea ratkaisu ja jostakin syystä kaikki sanoo, että Pumaracing on ainoa oikea paikka ne hankkia. Hintaa oli muistaakseni 80£ sarja. Vakiojousillakin tosin pääsee pidemmälle jos vaihtaa kevyempiin mekaanisiin nostajiin.
Lähetetty: 07 Tammi 2006 14:36
Kirjoittaja late
Niin minkäs kokonen kaasari olis hyvä cvh:lle,kun auton mukana tuli joku ihme weberi(ADFA)ja koko on 2x32,eli mahtaako olla toimiva kapistus ekkeriin?
Lähetetty: 07 Tammi 2006 19:11
Kirjoittaja avoesco
JesseT kirjoitti:Itse kanssa käytin vakioita CVH35 nokan kanssa jossa kuitenkin on aika lailla nostoa. Lähellä on pohjaaminen. Noin Kent ja muut "viri"-jouset on tosiaan vain ohkasempaa, jotta ei pohjaa niin helposti. Turbokoneessa vielä ihan ok kun se 200hv tulee jo 4000rpm kohdalla täyteen ja 5000rpm on hyvä hetki vaihtaa isompaa. Vaparissa taas tuplat on se ainoa oikea ratkaisu ja jostakin syystä kaikki sanoo, että Pumaracing on ainoa oikea paikka ne hankkia. Hintaa oli muistaakseni 80£ sarja. Vakiojousillakin tosin pääsee pidemmälle jos vaihtaa kevyempiin mekaanisiin nostajiin.
On toinen auto missä on ahdin ni täytyy olla toinen vapari et pääsee vinguttelemaan
Joo pikkasen eri juttu toi ahdettu itellä tuli huipputeho (154hp) 6000rpm kohdilla jonka jälkeen jouset ei riittäny
No mut nyt menee vakioilla ylemmäs
ja hakusessa on pösö xu:moottorin jouset ne riittää tarpeeks pitkälle ja muutama uus jekku et saa lisää tehoa!!!
Tää on tätä ku mikään ei riitä
Edit:latelle ilmota mikä kone vuosmalli jne ni on helpompi pohtia kaasareita tai pistä 45mm dcoe:t ni riittää

Lähetetty: 07 Tammi 2006 19:37
Kirjoittaja late
Niin noista kaasareista.Eli kone on vm 81 ekkerissa, eli 1,6 ja vanhanmallin hemi kannella,4-2-1 peltisatsi(+2" putki) löytyykin jo.
Lähetetty: 07 Tammi 2006 19:52
Kirjoittaja avoesco
En nyt muista mitä eroa on vakiolla ja hemillä mut jos haet jotain n.120hp tehoja niin 36mm tai 40:set tuplat riittää...
Riippuu aikasta paljon mitä muuta konelle on tehty
Edit:Latelle sit vaan uudemman mallin 1,6:sen kaasari...
Lähetetty: 07 Tammi 2006 20:09
Kirjoittaja late
En ny ihan ni paljoo oo hakemassa.No siis vanhamallin eli ennen 86 valmistetuissa cvh koneissa on hemi palotila ja kupumännät.
Lähetetty: 07 Tammi 2006 21:10
Kirjoittaja AnttiR
late kirjoitti:En ny ihan ni paljoo oo hakemassa.No siis vanhamallin eli ennen 86 valmistetuissa cvh koneissa on hemi palotila ja kupumännät.
Mikä ihmeen hemi palotila puolipallo vai se perseenmuotonen. Ilmeisesti tarkoitat puolipalloja palotiloja jos on männissä ne patit.
Lähetetty: 07 Tammi 2006 21:45
Kirjoittaja JesseT
Hemi, on lyhennys "hemisphere" sanasta joka tarkoittaa pallon puolikasta...