Vetoakselin suojakumien vaihto (sierra 2.0)

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
martikainen

Vetoakselin suojakumien vaihto (sierra 2.0)

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Huomasin jarrurempan yhteydessä, että toiselta puolelta on vetarin suojakumi rikki ja toisella puolella kumi on pykinyt niin pahasti et ei varmaan kestä pitkään. Ajattelit vaihtaa kaikki suojakumit kerralla (sisempi ja ulompi) uusiin kun nyt on noi jarrutkin jo purettu edestä pois.
Eli jos joku vois antaa ohjeita miten toi homma nyt onnistus. En ole aikaisemmin irrotellut vetareita tai vaihdellut suojakumeja kun ei ole ollut tarvetta joten kaikki neuvot ja vinkit ovat tervettulleita.
Mulla on vielä abs jarrut niin vaikeuttaako se tota vaihtohommaa jotenkin eli onko siellä vetonivelissä abs hammaskehä jossa sit on tarkat väljykset tjsp...

Torstaina kävin ostamassa jo yhden suojakumin valmiiksi ja sierraan ois kuulema kahta erilaista kumia joista toisen pitäisi käydä, mutta eipä noi entiset kumit näytä ollenkaan samanlaisilta :roll:
martikainen

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Sain jo vetarit irti eikä tuo kummonen homma ollutkaan. Vetoakselin molemmissä päissä 6 kpl kuusiokoloruuveja ja ne vaan irti niin vetari on kokonaan irti. Tosin eihän tuota olis tarvinnu välttämättä molemmista päistä irrottaa kumienvaihdon takia, mutta eipä nyt paljon lisävaivaakaan tuosta tullut ja saa vanhat rasvat yms. puhdisteltua kunnolla pois. 8)
rd1210

vetonivelit

Viesti Kirjoittaja rd1210 »

Millä konstilla sä sait ne kumit vaihdettu,kun ne nivelit ei saa pois millään.Mä en saa ainakin.
jaska74

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Focus 1.0 edition a6 2017
igor78

Viesti Kirjoittaja igor78 »

rd1210 Lähetetty: 25 Syy 2007 22:31 Viestin aihe: vetonivelit

--------------------------------------------------------------------------------

Millä konstilla sä sait ne kumit vaihdettu,kun ne nivelit ei saa pois millään.Mä en saa ainakin.

itellä on ainaki nois laippavetareis sen nivellimpun pääs kupari seekerirengas mikä pitää sen paikoillaan.
Vastaa Viestiin