Sapphire (= myös four-door-saloon) meinaa vissiin yleiseti ottaen porrasperä sierrojariesa-reising kirjoitti:mitäs toi saphire tos sit meinaa? ett onks noi saphiret aina turbollisii?
dohc:iin heppoja?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Oho aika hyvät poweritki vielä ottanu vaikka kaikki on vakiotahenu kirjoitti: Eiköhän se toimi siinä missä muutkii rakennetut turbot, mut eiköhän se ahdettujen dokkien vähäisyys johdu rakentamisen kalleudesta.
Onhan niitä dokkeja saanu stocman turboinakii...
edit: tarkemmin kun rupesin miettimään ni aivan 100% varma en nyt ookaa tosta stocmannin ahtamasta dokista mut jossain näin esitteen jostain paikasta missä ahtovat noita dokkeja
edit 2: joo eli tätä muistelin....
http://www.fordsierranet.com.ar/Fotos/turbotec01.jpg
http://www.fordsierranet.com.ar/Fotos/turbotec02.jpg
En aiemmin tiennytkään että noinkin rohkeaa temppua on tehty kun dohc turbotusta ihan turbonectiksin toimesta vieläpä
- riesa-reising
- Viestit: 298
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Oisko karvanverran kevyempi ku cossu ja tiheemät välitykset, vääntööhä tossa näyttäs olevan noin 250 NM et ei niin hirvee ero 2wd cossuun....jaska74 kirjoitti:aika jännä tossa henun linkissä. vaikka heposia on 50 vähemmän niin 0-100 on sama kun cossussa
Ja eikös se niin menny et väännöllä kiihtyy ja teholla kulkee
- riesa-reising
- Viestit: 298
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Kyllä suomesta löytyy (tai siis löyty) turbotettu dokki sierra 2,0is -90.
Itse turbotin noin 6-7v sitten oman dohc sierran ja on myös leimattu kysiselle koneelle välijäähdyttimen kans.
Mutta mutta kansi ei tosiaankaan kestä edes 0,5 ahtoja!!
Tilalle tuli muutamaa vuotta myöhemmin boa kutonen ja auto on edelleenkin minulla!
Konttorilla sanoivat kun muutoskatsastin sen kutoseksi et noi turbo koneen luvat kans pysyvät autossa, eli saisin laittaa takaisin turbo dohc:n!
Pakosarja ja turbo plus muut hilutkin on vielä
Itse turbotin noin 6-7v sitten oman dohc sierran ja on myös leimattu kysiselle koneelle välijäähdyttimen kans.
Mutta mutta kansi ei tosiaankaan kestä edes 0,5 ahtoja!!
Tilalle tuli muutamaa vuotta myöhemmin boa kutonen ja auto on edelleenkin minulla!
Konttorilla sanoivat kun muutoskatsastin sen kutoseksi et noi turbo koneen luvat kans pysyvät autossa, eli saisin laittaa takaisin turbo dohc:n!
Pakosarja ja turbo plus muut hilutkin on vielä
MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
Kyseinen auto ei siis ole minun, onneksihenu kirjoitti:http://www.powerpage.dk/tuningshistorie ... _18_01.jpg
Vois kysyä et ihanko ite teiton vissii ollu vähä kiire saaha kasaan toi vehe.
Otteeseen on merkitty boa, mut niinku turbo ic dohc:n luvat ei häviä autolta ja vieläpä ilman tehorajaa!
voisi olla toi sierra myynnissäkin jos hinnasta päästään sopimukseen. Ollut minulla 10v 8)
Mut myydään palsta on erikseen....
MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
Sierra seisonnassa, eli vois jotaki kannenvaihto-hommaa suunnitella. Kerta on hommattu toinen käyttis.
Pitäs muutenki rempata.. mut en kuitenkaa tämän vuuen puolella taida ihmeitä laitella. 
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
henu kirjoitti: Oisko karvanverran kevyempi ku cossu ja tiheemät välitykset, vääntööhä tossa näyttäs olevan noin 250 NM et ei niin hirvee ero 2wd cossuun....
Ja eikös se niin menny et väännöllä kiihtyy ja teholla kulkee
Joo siis juuri toisinpäin
Suuri tehoinen auto kiihtyy hyvin, mutta jos ei ole vääntöä alkaa hyvin äkkiä ahdistamaan kovemmissa vauhdeissa.
Suuri vääntöinen auto ei välttämättä kiihdy niin hyvin mutta huiput ovat varmasti hyvät eikä ahdista kuorma eikä ilmanvastus. Tietysti kun laitetaan vain sopivan pitkät välit niin kyllä sekin kiihtyy.
Asianhan voit helposti kokeillakin. Aja 150hp 4-syl ja aja sitten vaikka scorpion 150hp v6:lla. 4-syl ahdistaa pahasti jo satasen jälkeen vaikka kuinka kinnaat ja v6 menee kepeästi. Eri asia sitten jos se 4-syl ahdetaan
Olen alkanut vakavasti harkitsemaan tuon dohc turbottamista. Hommaan megan ja edis 4 sytkä(on jo hyllyssä) ja vakio puristussuhteella haetaan siitä se 150hp sillä ja luotettavasti niin säilyy vielä käyttöauton ominaisuudet. Nakuanturilla vain jatkuva tarkkailu ja sitten sen mukaan mega säätämään sytkää.