Pelleilettekö?
Kai siinä on molemmat vähän oikonut ja lopputulos on ollut ikävä. Ilmeisesti sierran kuskikin on vähän arvoitus, kuulemma auton omistaja ollut repsikanpaikalla kun joku oli tullut paikalle eikä pojat muista kuka on ajanut.. Tosin sairaalassa makaa edelleen
Sierra 2.0i DOHC -90
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Kesä 2007 17:57
Lukemani perusteella Toyotakin olisi ollut lähellä keskiviivaa, mutta kuitenkin omalla puolella tietä? Joka tapauksessa, ilman noita oikomisia koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Ikäviähän nämä tällaiset "turhat" onnettomuudet ovat, rallin ajamiseen on parempiakin paikkoja kuin yleinen tie.Pyrre kirjoitti:Eikös tuossa ollut tuo Toyotakin tullut keskellä tietä. Että ei pelkästään Sierra ollut oikonut. Näin jossain lehdessä luki että Sierra ajoi ylinopeutta ja oikoi, Toyota ajoi nopeusrajoitusten mukaan ja oli kuitenkin keskellä tietä myös.
Volvo 460 2.0i, hieman Ford-sympatioita.
ite tässä vielä kun on kesää jäljellä sulattelen kumeja kun sateella liian liukasta talvesta puhumattakaan ja talveksi auto turvaa lämpöseen jatkojalostusta varten mutta muuten aina rajoitusten mukaan ainaskin melkein mutta ei kumminkaa ylinopeutta tosin riippuen paikasta. tajaamassa ei mutta isoilla teillä voi ajaa sit pikkasen yli 

Oli se taas kivaa pitkästä aikaa polttaa rengasta... oikein kunnon mustat viivat jätin yhelle parkkikselle. Sinne meni hyvät renkaat, uutena reilun satasen maksaavat kappale.
Huomenna vois vaihtaa takaa eteen, niin vois neki sitte samalla suditella. Kun onhan tuo talvikin tulossa, niin pääsis vähentämää rengasvarastoa. 
Vois vaihtaa takasi 14" peltivanteisiin, niin pääsis saabin vanteille ostamaan uudet kitkarenkaat, jotka menevät saabin käyttöön. Kunhan eka poltan nykyset kumit siitä sileiksi.
Onhan noita renkaita mitä polttaa... ei lopu kesken edes ensikesänä. 8)


Vois vaihtaa takasi 14" peltivanteisiin, niin pääsis saabin vanteille ostamaan uudet kitkarenkaat, jotka menevät saabin käyttöön. Kunhan eka poltan nykyset kumit siitä sileiksi.

Onhan noita renkaita mitä polttaa... ei lopu kesken edes ensikesänä. 8)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Syys 2007 20:03
Juu ainahan sitä sopivassa paikassa vähän sitä penkkien välistä löytyvän vivun toimivuutta tulee testattua
Etenkin talvella. Kesällä myös hiekkaparkeissa on kiva vähän leikkiä käppärillä, tai tietenkin vetää vähän pötkössä jos sattuu olemaan takapotkukiululla liikenteessä
Mutta liikenteessä koetan pitää pelleilyt minimissä, mitä nyt joskus vähän kiihdyttelen tai kikkailen, kun ei liikennettä ole näkyvillä (ainakaan polliiseja)


...Hetki tyhjän päällä lennettiin
Sitten jysähti
ja päähän koski niin...
Sitten jysähti
ja päähän koski niin...
Hih hih
Kohta alkaa taas se vuodenaika ku saa sitä typerää mielihyvää risteyksistä
Mulle ei oo vieläkä selvinny että mikä hitto siinä takavedon kanssa kikkailussa on että se on niin kivaa. Kylhän semmosen 18-v poikien riemun ymmärtää, mut miks meikäläinenki täs iässä ja vielä naisena on niin innoissaa siitä ku kato lähti perse alta! Siis se on vaa kivaa.. mut miks se on kivaa? Varsinki ku se on aivan sairaan kivaa jos on joku auto mil voi vetää penkkoja pitkin ja painaa jääradalle
Vai onks se sit luonnekysymys? Oonhan mä jo alaikäsen vähä lainannu äitin boraa.. iskä ajo sen jääradalle ja miä halusin vähä ajaa.. _Yllättäen_ siin vaihees ku piti lähtä ja viiminen kiekka ni lähti vähä lapasest ja iskä raivoaa ja meikä koittaa farkut jalas kaivaa auton alta lunta.. Onneks ei mitää menny pas**ks. Tosin sekun on neliveto ni on vieläki vähä hakuses sen kaa pelleily. Etuveto tai takaveto on niin helppo ku tietää mitä ne tekee mut nelivedost ei aina tiiä, tyhmä tunne ku menee mutkaa ja auto ei luistele mihinkää suuntaa vaa jatkaa siin samas liikeradas eteepäin vaikka tie ei ehkä mee siihen suuntaa. Täytyy ajella nätist silloin ku se mulla on käytössä, ettei tarvi lähtä pikajunalla siperiaa karkuun 
Niin ja lisäksi vois mainita että en mä yleisissä risteyksissä hirveesti pelleile vaan lähinnä tilanteen mukaan. Ja muutenki mä ajan ihan nätisti


Mulle ei oo vieläkä selvinny että mikä hitto siinä takavedon kanssa kikkailussa on että se on niin kivaa. Kylhän semmosen 18-v poikien riemun ymmärtää, mut miks meikäläinenki täs iässä ja vielä naisena on niin innoissaa siitä ku kato lähti perse alta! Siis se on vaa kivaa.. mut miks se on kivaa? Varsinki ku se on aivan sairaan kivaa jos on joku auto mil voi vetää penkkoja pitkin ja painaa jääradalle


Niin ja lisäksi vois mainita että en mä yleisissä risteyksissä hirveesti pelleile vaan lähinnä tilanteen mukaan. Ja muutenki mä ajan ihan nätisti

Sierra 2.0i DOHC -90
No niin ekat lumet ja liukkaat on taas käsillä, se tietää kivaa jopa etuvedolle. Tietty pitkan kesä tauon jälkeen kaasujalkaa hiukan aristi, mutta pakki päällä parkkialueella muutama rinki ja rohkeus on taas ennallaan!
Tänään oli näköjään vähän yleisöäkin katsomassa..Kumma juttu kun meni tuo auton keulan oikea puoli tosi läheltä koulurakennuksen nurkkaa, ihmeellistä tämä näyttämisen halu
Onpahan ainakin talvirenkaat testattu!


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Huomenna pääsee sierralla linttailemaan kunhan tyhjennän auton romppeista ja pulttaan takapenkit takaisin kiinni. Auton otin siis seisonnasta pois (joka ei ole enää nykylain mukaan käytössä).
Takapyöränlaakeri, vasemmalle puolelle pitäs vielä vaihtaa nii olis hyvä, mutta katellaa miten pitkää vielä ajelee... Ensviikolla pitäs tulla laakeri jotta vois vaihtaa.
Ei se linttailu etuvedolla oikee onnistu...tosin ei vielä oo kerenny sillee tottuu...eihän se oo ku käsärii nykiä, mut takaveto on aina takaveto
Niin ja uuet takanakit ostin tos eilen... Hankkookin 185/65R14 taakse pari. Edessä menee viimetalven nähneet Nokialaiset.
Toinen nokialaisparihan kulahti viime keväänä savuna ilmaan nesteen edustalle kun sattu tie olemaan sula ja fiilis kohdillaan. 8)
Takapyöränlaakeri, vasemmalle puolelle pitäs vielä vaihtaa nii olis hyvä, mutta katellaa miten pitkää vielä ajelee... Ensviikolla pitäs tulla laakeri jotta vois vaihtaa.
Ei se linttailu etuvedolla oikee onnistu...tosin ei vielä oo kerenny sillee tottuu...eihän se oo ku käsärii nykiä, mut takaveto on aina takaveto

Niin ja uuet takanakit ostin tos eilen... Hankkookin 185/65R14 taakse pari. Edessä menee viimetalven nähneet Nokialaiset.
Toinen nokialaisparihan kulahti viime keväänä savuna ilmaan nesteen edustalle kun sattu tie olemaan sula ja fiilis kohdillaan. 8)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Eihän sitä rimeralla kyläralleissa pärjää... pitää se sierra alla olla jos meinaa oikeesti linntailla letkassa pitkin kyliä.



Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Syys 2007 20:03
Onnistuupas. Etuvedollahan voi vetää pötkössä vaikka sulalla asfaltilla ilman käkkäriä,kun vaan osaa. Kato vastaheiton vastaheitolla vaan mennään 8)Mr_Who kirjoitti:Ei se linttailu etuvedolla oikee onnistu...tosin ei vielä oo kerenny sillee tottuu...eihän se oo ku käsärii nykiä, mut takaveto on aina takaveto![]()
...Hetki tyhjän päällä lennettiin
Sitten jysähti
ja päähän koski niin...
Sitten jysähti
ja päähän koski niin...
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Syys 2007 20:03
Kun avataria kattoo, niin uskon sua.tanarimies kirjoitti:Ja kun etuvetoautolla voi vetää piiiiiiiiiitkää luisua sen käppärin kanssa heittämällä ja aina se luisu vaan on yhtä kivaa! Perkule, kivaakivaakivaa!!!

http://suomifoorumi.net
Isänmaan keskustelupalsta
Isänmaan keskustelupalsta
tarkotin tolla itteeni, kyllä se onnistuu jos jaksaa rattia pyritellä ja käsäriä nykiä, mutta kyl se takaveto on siinä verraton.tanarimies kirjoitti: Onnistuupas. Etuvedollahan voi vetää pötkössä vaikka sulalla asfaltilla ilman käkkäriä,kun vaan osaa. Kato vastaheiton vastaheitolla vaan mennään 8)

eilen linttailin sen verra että riittää... sierran moottorilämmötkin oli normaalit



peräki toimi niinku pitiki.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Kesäkelissä pitäs takajarruletkuihin pistää semmoset venttiilit, jotka sulkis tarvittaessa virtauksen takajarrusylintereille kun jarrua polkasee. Sutis sierraki kepeemmin ku jarru pohjassa asfaltilla revittelee.
Ja söis vähemmän jarrukenkiä... siinä hommassa ne takajarrut menee pitämättömäksi.. kun se jarru vaikuttaa myös takapyöriin
Helppo homma olis toteuttaa, tai ainaki teoriassa. Pitäs vaa tehä sillee, ettei katsastusmies huomaisi. Mutta saahan sen silleen väliaikais jutuksi tehdä, ja jonka siis aina vaihtaa alkuperäiseen ennen katsastusta.
Kunhan sitte muistaa revittelyn päätteeksi aukaista venttiilit, niin olisivat jarrutkin sitte tasapainossa, ettei kaikki jarruvoima menisi eteen.
Paljon kepeemmin revittelis tosiaan jos tommosen säätöjutun tekis takavetoautoihin. Ei mikää pääse jarruttamaan pyörimistä.
Kuulemma jenkkiautoissa on tommonen omimaisuus vakiona.


Helppo homma olis toteuttaa, tai ainaki teoriassa. Pitäs vaa tehä sillee, ettei katsastusmies huomaisi. Mutta saahan sen silleen väliaikais jutuksi tehdä, ja jonka siis aina vaihtaa alkuperäiseen ennen katsastusta.

Kunhan sitte muistaa revittelyn päätteeksi aukaista venttiilit, niin olisivat jarrutkin sitte tasapainossa, ettei kaikki jarruvoima menisi eteen.
Paljon kepeemmin revittelis tosiaan jos tommosen säätöjutun tekis takavetoautoihin. Ei mikää pääse jarruttamaan pyörimistä.

Kuulemma jenkkiautoissa on tommonen omimaisuus vakiona.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Joo tota pitääki harkita.
jos sierran saan leimalle helmikuuksi niin sit vois laitellakki tommosen. 


Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Eilen tais sitten tulla tosissaan liukasta, motaril oli joku äksistentti tapahtun ei vaa oikee selvinny et mitä ku rekka siin mateli ja sen ees henkilöauto mut ei ohi mennes huomannu et mihin on kolahtan ja mistä rojut irronnu. Ja joku oli vetässy mersun ojaa, keula osotti tulosuuntaa ja kuskinpuolen kylki kallioo vasten (mahtanu vituttaa).
Näyttäis tot lunta nyt tulevan jokusen verran, pitäisköhän lähtä vaikka robbarii ostamaa polttimoit ni pääsis sipe lenkille
Näyttäis tot lunta nyt tulevan jokusen verran, pitäisköhän lähtä vaikka robbarii ostamaa polttimoit ni pääsis sipe lenkille

Sierra 2.0i DOHC -90